Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 31, 2009 3:55 pm

Peter schreef:Hij mag van mij beter zijn, maar dan is Cvitanich in ieder geval een ontzettend dure miskoop gebleken. Het vertrouwen is dan in ieder geval compleet weg.
Of hij een miskoop is staat uiteraard los van of Ajax een nieuwe spits gaat aantrekken. Het één is hooguit de aanleiding van het ander.

Het probleem is dat hij in een jaar tijd nog zo weinig aangrijpingspunten heeft laten zien die vertrouwen in hem zouden rechtvaardigen. Een spits van zijn leeftijd moet presteren of schikken in een bijrol. Een dure miskoop durf ik hem onderhand wel te betitelen; hou er alleen nog rekening mee dat hij kan verrassen als Jol definitief voor een systeem met twee spitsen kiest.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 31, 2009 3:59 pm

Marillion schreef:Ik heb 'm in ieder geval nog niet afgeschreven. Hij zou de eerste speler niet zijn die een jaar nodig heeft op te wennen. Dit jaar moet hij het laten zien. Als hij er 20 in schiet en zo bij een aantal wedstrijden het verschil kan maken dan ben ik tevreden.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik er geen speler bij wil. Ik zie alleen liever iemand komen met andere aanvullende kwaliteiten zodat je voorin meer kunt variëren.
Helemaal mee eens. Eén echte centrumspits is sowieso te weinig.

Cvitanich heeft in totaal misschien iets van negen volledige wedstrijden daadwerkelijk in de spits gespeeld. Daarin loopt hij min of meer 1 op 1. Daarentegen heeft hij natuurlijk wel met name tegen kleine tegenstanders gescoord.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jul 31, 2009 4:11 pm

Giacomo Puccini schreef:
Peter schreef:Hij mag van mij beter zijn, maar dan is Cvitanich in ieder geval een ontzettend dure miskoop gebleken. Het vertrouwen is dan in ieder geval compleet weg.
Of hij een miskoop is staat uiteraard los van of Ajax een nieuwe spits gaat aantrekken. Het één is hooguit de aanleiding van het ander.
Dan staat het ook niet los van elkaar. Als je op zoek gaat naar een betere spits, dan heb je geen vertrouwen in je huidige spits en mag je toch concluderen dat het een misser is geweest. Die gozer heeft een paar duels gespeeld en als het daar bij blijft vanwege het aantrekken van een betere optie, dan kun je toch niet stellen dat hij een goede aankoop was? 9 duels in de basis voor een slordige 5/6 miljoen. Jeetje, dat is 750.000 per wedstrijd, zeg.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jul 31, 2009 4:19 pm

De Dominee schreef:Maar niet het type speler wat we zoeken ZsoG? Of wel wat jou betreft?

Jammer van KJH. Opvallend dat Ajax dus wel op zoek is naar een spits.

Ik zou zeggen: probeer VoH eens.
Ja absoluut wel wat we zoeken. Een centrale verdediger die kopsterk is en daarnaast ook redelijk een balletje kan trappen. Daarnaast lijkt mij zijn snelheid ook niet verkeerd en is hij bij standaard situaties ook nog gevaarlijk. De laatste weken heb ik alleen maar oude rotten de revue zien passeren en ik denk dat we achterin met olequer en wiellaert voldoende ervaringen hebben voor de CV posities. Vertonghen staat er nu ook alweer een tijdje in het eerste dus die kan ook wel een beetje sturen. Met Forlin denk ik dat we gelijk ook naar de toekomst kijken en niet alleen naar dit seizoen.

Met de opstelling die ik al eerder heb weergegeven moeten we makkelijk kampioen kunnen worden. Een extra grote doelgerichte spits zou kunnen betekenen dat we europees ook nog lang mee kunnen doen.

VoH is een optie, hij hoeft max 2 jaartjes mee te gaan, aangezien ik alle vertrouwen heb in Castillion!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 31, 2009 4:44 pm

Peter schreef:
Giacomo Puccini schreef:
Dan staat het ook niet los van elkaar. Als je op zoek gaat naar een betere spits, dan heb je geen vertrouwen in je huidige spits en mag je toch concluderen dat het een misser is geweest. Die gozer heeft een paar duels gespeeld en als het daar bij blijft vanwege het aantrekken van een betere optie, dan kun je toch niet stellen dat hij een goede aankoop was? 9 duels in de basis voor een slordige 5/6 miljoen. Jeetje, dat is 750.000 per wedstrijd, zeg.
Ik heb het niet helemaal goed verwoord. Ik bedoel dat Cvitanich niet een miskoop is áls Ajax een nieuwe spits koopt. Los daarvan is hij niet de spits die we nodig hebben, concluderend op basis van zijn prestaties. Ik kan me nog herinneren dat de trainersstaf ook voor andere mannen koos wanneer Cvitanich wel in fitte doen was. Tegen Marseille bijvoorbeeld. Dat is een teken aan de wand. Ik neem aan dat de trainersstaf een goed beeld van hem heeft gekregen in de trainingen en de wedstrijden en daarin heeft hij maar weinig laten zien. Als spits in een 4-3-3 systeem is hij simpelweg te klein en niet balvast genoeg. Dat zal dit seizoen niet veranderen helaas.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 31, 2009 6:59 pm

Steef schreef:Paletta speelde met 6, wimpey.
Zwakke speler, Steven. Verklap ik denk ik niets mee.

Volgens ELF (geloof ik) moet Forlin zo'n 8 miljoen euro kosten. Ik mag toch aannemen (en hopen) dat Ajax daar geen zin in heeft.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 31, 2009 7:13 pm

Uit Télam (nee ik heb niet gezopen):

El defensor Juan Forlín podría dejar la institución “xeneize” y jugar en el Ajax de Holanda la próxima temporada. A raíz de ello, Alfio Basile habría solicitado a Darío Cvitanic, que jugó en Banfield, para acompañar a Martín Palermo en el ataque.

Fuentes de la entidad de la Ribera le aseguraron a Télam que esto se puede llegar a arreglar si se confirma el interés del Ajax por Forlín.

El defensor de Boca Juniors, no muy tenido en cuenta por Basile, está siendo observado por emisarios del equipo holandés, durante la gira que el conjunto de la Ribera realiza por Europa.

Ruil Cvita - Forlin als ik het goed begrijp?? En Basile heeft niet veel vertrouwen in Forlin??

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jul 31, 2009 7:20 pm

Bedankt, Wimpey!

Interessant stuk.Wat is dat Telam? Een ruil zou apart zijn, aangezien Cvitanich onze enige spits is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » vr jul 31, 2009 7:21 pm

Ruil Cvita - Forlin ?.Zo vlak voor de start van de competitie ?.Nou lijkt me niet al te slim.Mickey is nog steeds niet in goede doen, blijft er alleen Suarez over, dat is dan wel heel mager in de voorste linie ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 31, 2009 7:23 pm

Cvita is een hele zwakke speler. Scoort 2x tegen De Graafschap, maar je ziet em niet in zwaardere wedstrijden. Wat zijn nou de pro's van Cvita? Hij is niet snel, niet groot, niet technisch... het is allemaal net niet.
Whitey on the moon.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jul 31, 2009 7:25 pm

Niet mee eens, ik vind het nog steeds een aardige spits voor Ajax. Als hij heel blijft, wil ik het wel eens zien dit seizoen.

Sowieso moet Ajax dan als een idioot minimaal 1 spits aantrekken die er meteen zou staan. Lijkt me een lastige opgave.

999

Bericht door 999 » vr jul 31, 2009 7:29 pm

GangstaRiB schreef:Cvita is een hele zwakke speler. Scoort 2x tegen De Graafschap, maar je ziet em niet in zwaardere wedstrijden. Wat zijn nou de pro's van Cvita? Hij is niet snel, niet groot, niet technisch... het is allemaal net niet.
Onder MVB waren heel veel spelers net niet, ik geef hem nog even het voordeel van de twijfel ..
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jul 31, 2009 7:32 pm

Télam schijnt geen betrouwbare site/krant te zijn.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr jul 31, 2009 7:33 pm

Gallina op Ajaxfans.net schreef:Haha geweldig allemaal! :roll:

Ten eerste is Télam helemaal geen betrouwbare krant/site.
Alleen Clarin(Olé) en TyC sports kunnen nog wel eens dicht bij de waarheid zitten, maar ik geloof dit allemaal niet.
River-Plate zit ook nog achter Darío aan, grote grap, die gaat echt niet weg bij Ajax.
En als hij ooit nog gaat dan is het eerder River dan Boca, want bij de eerste heeft hij vroeger nog gespeeld.
Je kan nooit als speler van River naar Boca gaan of omgekeerd. Is vroeger een keer gebeurd en de man(ben zn naam even vergeten) is een persona non grata gewordenals je begrijpt wat ik bedoel...

:Argentina: :Gallina:
Een Argentijn op AF.

Arwin

Bericht door Arwin » vr jul 31, 2009 7:37 pm

Natuurlijk verkoopt Ajax Cvitanich nu niet. Dan houden we alleen Suarez en Sulejmani over voorin en die zijn niet echt complementair. Wanneer Jol kiest voor een 4-4-2 systeem (wat ik wel verwacht), denk ik dat Cvitanich hier nog een belangrijke rol in gaat spelen komend seizoen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jul 31, 2009 7:58 pm

In Marca staat iets dat AJAX KJH wil terughalen ofzo..
La 'operación salida' empieza a tomar cuerpo
· El Ajax ofrece diez millones por recuperar a Huntelaar · El Zaragoza ya se ha puesto en contacto con Miguel Torres para mostrarle su interés en él · El Milan piensa en Sneijder si Pirlo se va

La plantilla del Real Madrid ya va tomando forma y parece que, por fin, la llamada 'operación salida' es una realidad. La salida de Heinze al Olympique de Marsella ha enseñado el camino al resto de los posibles descartes de Pellegrini. Como adelanta el diario MARCA en su edición de hoy, Huntelaar, Torres o Sneijder pueden ser los siguientes.

Tras darse casi por hecho su fichaje por el Stuttgart y posteriormete sonar como refuerzo del Tottenham, el holandés Huntelaar podría estar de nuevo en la órbita del Ajax. El equipo holandés está dispuesto a ofrecer 10 millones de euros por el delantero más una cláusula en la que pagaría otros 10 al Real Madrid en el caso de que el Ajax lo vuelva a vender después del Mundial.

Es la oferta que está dispuesto a poner encima de la mesa el equipo de Amsterdam, que hay que recordar que recibiría 7 millones de euros en el caso de que el Madrid le traspasara a cualquier otro club. Huntelaar, por su parte, no vería con malos ojos volver a casa. El holandés es consciente de que en el Madrid no va a tener ninguna oportunidad y quiere jugar con regularidad a lo largo de la temporada para participar en el próximo Mundial de Sudáfrica.

El 'Cazador' dijo no al Stuttgart por una cuestión económica y deportiva, pero está dispuesto a perder dinero si es para volver a su club de toda la vida.

El Zaragoza se interesa por Torres
Miguel Torres es otro de los jugadores que puede abandonar el Madrid este verano. El Zaragoza está muy interesado en hacerse con sus servicios y ya se ha puesto en contacto con él para trasladarle oficialmente su intención de hacer una oferta al Real Madrid. El conjunto blanco tampoco vería con malos ojos su salida, ya que con la llegada de Arbeloa tiene la posición de lateral bien cubierta.

Sneijder, posible recambio de Pirlo
Algo más complicado parece que Wesley Sneijder abandone el club. El holandés es uno de los jugadores más codiciados de la actual plantilla blanca. Aunque Pellegrini ha asegurado que cuenta con él, varios grandes de Europa siguen de cerca sus pasos. El Milan estaría interesado en su contratación si Andrea Pirlo se marcha al Chelsea de Ancelotti, y Louis Van Gaal no pierde de vista la situación de su compatriota en el Real Madrid.
Iemand die hier wat wijzer van wordt? Mijn Spaans is niet je van het.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 31, 2009 8:04 pm

Ajaciedjuh schreef:Het is weliswaar VZ, maar zou wel leuk zijn:
'Ajax-constructie voor terughalen Huntelaar'
Geschreven op vrijdag, 31 juli om 14:10

Een opmerkelijk artikel in de vrijdageditie van Marca.
Volgens de grootste sportkrant van Spanje is Ajax namelijk bereid om tien miljoen euro te betalen voor de onmiddellijke overgang van Real Madrid-aanvaller Klaas Jan-Huntelaar. Mocht de Amsterdamse club de Oranje-international over een jaar, na het WK in Zuid-Afrika, weer verkopen, dan ontvangt Real nog eens een bedrag van tien miljoen.

Volgens Marca staat zowel Huntelaar als Real Madrid welwillend tegenover een dergelijke constructie. De Spaanse topclub is er niet langer van overtuigd dat de aanvaller deze zomer nog een andere club vindt, en wil sowieso een groot deel van de investering terugverdienen. Huntelaar zelf heeft na de mislukte onderhandelingen met het Duitse VfB Stuttgart nog geen enkel interessant en concreet voorstel ontvangen.

Ajax zal volgens het dagblad sowieso als winnaar uit de strijd komen. Mocht de aanvaller deze zomer verkocht worden, dan ontvangt de Amsterdamse club een bedrag van zeven miljoen euro. De verkoop van Huntelaar leverde Ajax een half jaar geleden twintig miljoen euro op. Dat bedrag kon oplopen tot 27 miljoen euro indien de Spaanse topclub en/of de spits aan bepaalde sportieve doelstellingen zouden voldoen. Bij een verkoop vervalt die variabale optie en ontvangt Ajax het bedrag.

Huntelaar kreeg onlangs van Real Madrid-trainer Manuel Pellegrini te horen dat hij niet zijn best hoeft te doen om hem te overtuigen. Dit omdat de Chileen in de aanval al over diverse mogelijkheden beschikt, en de Nederlander in zijn optiek overbodig is. AC Milan heeft een eerste optie op de Oranje-international, maar maakte nog geen aanstalten de speler over te nemen. Tottenham Hotspur blijft geïnteresseerd.
Past in ieder geval in het verhaal van Jol: wil ervaring halen in de as en KJH is een leider.

Kan het overigens niet vinden op Marca.
I think I lost my fucking headache

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr jul 31, 2009 10:03 pm

Door Coronel inmiddels tegen gesproken. (bron: nu.nl)
'Ajax grijpt naast Huntelaar'

AMSTERDAM - Het gerucht dat Klaas-Jan Huntelaar terug zou keren naar Ajax is door voorzitter Uri Coronel tegengesproken.

© ANP"Enige tijd geleden hebben we contact gezocht met Real Madrid. We wilden Klaas-Jan graag huren, maar de salarissen van wat wij bij Ajax bieden en bij Real Madrid gangbaar is, lagen veel te ver uiteen. Jammer, want we hadden hem graag teruggehad."
"Ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren.", liet Coronel in een reactie weten tegenover Highlow.

Tien miljoen
De Spaanse krant Marca bracht vrijdag het nieuws de wereld in dat de Amsterdammers de spits van Real Madrid voor tien miljoen euro naar de hoofdstad zouden halen.
Indien de topschutter komende zomer weer zou vertrekken zou Ajax nog eens tien miljoen overmaken naar 'De Koninklijke'.
Op naar de vierde ster!

Tulipany z Amsterdamu

Bericht door Tulipany z Amsterdamu » vr jul 31, 2009 11:59 pm

De Dominee schreef:
Gallina op Ajaxfans.net schreef:Haha geweldig allemaal! :roll:

Ten eerste is Télam helemaal geen betrouwbare krant/site.
Alleen Clarin(Olé) en TyC sports kunnen nog wel eens dicht bij de waarheid zitten, maar ik geloof dit allemaal niet.
River-Plate zit ook nog achter Darío aan, grote grap, die gaat echt niet weg bij Ajax.
En als hij ooit nog gaat dan is het eerder River dan Boca, want bij de eerste heeft hij vroeger nog gespeeld.
Je kan nooit als speler van River naar Boca gaan of omgekeerd. Is vroeger een keer gebeurd en de man(ben zn naam even vergeten) is een persona non grata gewordenals je begrijpt wat ik bedoel...

:Argentina: :Gallina:
Een Argentijn op AF.
heeft Dario vroeger bij River gespeeld??????

jabu

Bericht door jabu » za aug 01, 2009 6:41 am

Natuurlijk niet, komt van Banfield.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 01, 2009 6:43 am

Pride of Amsterdam schreef:Door Coronel inmiddels tegen gesproken. (bron: nu.nl)
'Ajax grijpt naast Huntelaar'

AMSTERDAM - Het gerucht dat Klaas-Jan Huntelaar terug zou keren naar Ajax is door voorzitter Uri Coronel tegengesproken.

© ANP"Enige tijd geleden hebben we contact gezocht met Real Madrid. We wilden Klaas-Jan graag huren, maar de salarissen van wat wij bij Ajax bieden en bij Real Madrid gangbaar is, lagen veel te ver uiteen. Jammer, want we hadden hem graag teruggehad."
"Ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren.", liet Coronel in een reactie weten tegenover Highlow.

Tien miljoen
De Spaanse krant Marca bracht vrijdag het nieuws de wereld in dat de Amsterdammers de spits van Real Madrid voor tien miljoen euro naar de hoofdstad zouden halen.
Indien de topschutter komende zomer weer zou vertrekken zou Ajax nog eens tien miljoen overmaken naar 'De Koninklijke'.
Schumacher zou ook perse niet terugkeren in de F1. Het bestuur staat altijd achter iedere trainer voordat ie de dag erna eruit geschopt wordt.

Met andere woorden, een ontkenning is voor mij vaak een teken dat er iets speelt :)

Welkom KJ! ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

999

Bericht door 999 » za aug 01, 2009 8:01 am

Nou, die komt echt niet terug .. die heeft een te hoog salaris ..

Wel jammer, ik denk dat Jol nog meer uit KJH en het team met KJH weet te halen ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za aug 01, 2009 9:38 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Tulipany z Amsterdamu

Bericht door Tulipany z Amsterdamu » za aug 01, 2009 10:10 am

Jabu schreef:Natuurlijk niet, komt van Banfield.
Oke. Daarnaast: volgens mij zijn er genoeg spelers geweest die voor zowel Boca als River hebben gespeeld. Klinkklare onzin dus.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za aug 01, 2009 11:50 am

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie