Voetbal uit stilstand. Extreem statisch. Prima zo. Die Ente trekt de lijn van bij S04 prima door.WP_LeGeNd schreef:pffft wat vinden we van dit PSV? vergelijkbaar met vorig seizoen? misschien zelfs wel minder! Die worden geen kampioen zo!
PSV 2009-2010
Re: PSV 2009-2010
Kun je nu ook al raden wat ik denk? Steef het medium?Steef schreef:wimpey schreef:Duh.Steef schreef:Was Marcellis, blinde...
Ik denk dat hij op Fredje Rutten doelde, Steven.
Publiek gaat helemaal los na deze galavoorstelling.![]()
Wanneer PSV zo blijft ballen worden ze gewoon weer 4e. Eens kijken of Rutten die Ente er naast durft te zetten.
Ja, denkende dat Bakkal scoorde...
Bakkal heeft niet gescoord, maar toen hij in het veld kwam gebeurde er wel veel meer. Een paar minuten voor tijd zette hij nog een prima aanval met Ibi op en uiteindelijk betaalde het zich uit in een overwinning.
Je zult het wel niet met me eens zijn, maar ik vond Engelaar zeker niet de slechtste, beter dan Dzudzak in ieder geval. Maar dit PSV moet nog erg verbeteren om een kans te maken op het kampioenschap dit seizoen.wimpey schreef:Duh.Steef schreef:Was Marcellis, blinde...
Ik denk dat hij op Fredje Rutten doelde, Steven.
Publiek gaat helemaal los na deze galavoorstelling.![]()
Wanneer PSV zo blijft ballen worden ze gewoon weer 4e. Eens kijken of Rutten die Ente er naast durft te zetten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wie zie jij nog vertrekken dan?generaal schreef: Rutten is nog niet uitgekocht, een aantal spelers zal binnen afzienbare tijd vertrekken en het team nog op elkaar worden ingespeeld.
Met Simons en Engelaar heb je nul dynamiek. Eens kijken wie van beiden buiten de boot valt. Ik tip op de Belg (hetgeen nergens op zou slaan).
Verder moet PSV maar hopen dat die Bulgaar aanpikt, want Kromkamp in PSV kan écht niet. Salcido brengt ook te weinig.
Amrabat, Toivonen: PSV heeft meer twijfelgevallen dan zekerheden. Je wordt niet voor niets 4e.
Méndez vertrekt waarschijnlijk wel.wimpey schreef:Wie zie jij nog vertrekken dan?generaal schreef: Rutten is nog niet uitgekocht, een aantal spelers zal binnen afzienbare tijd vertrekken en het team nog op elkaar worden ingespeeld.
Met Simons en Engelaar heb je nul dynamiek. Eens kijken wie van beiden buiten de boot valt. Ik tip op de Belg (hetgeen nergens op zou slaan).
Verder moet PSV maar hopen dat die Bulgaar aanpikt, want Kromkamp in PSV kan écht niet. Salcido brengt ook te weinig.
Amrabat, Toivonen: PSV heeft meer twijfelgevallen dan zekerheden. Je wordt niet voor niets 4e.
Je kunt best met een systeem spelen waarin zowel Engelaar als Simons speelt, maar dan moet je met aanvallende backs spelen. Ik zou Ooijer laten backen, een gevreesde centrumverdediger aantrekken met lengte en Kromkamp naar de golfbaan sturen.
Maar PSV heeft geen geld. Bovendien hebben ze toch al genoeg centrale verdedigers?
In Pieters zit nog wel toekomstmuziek, maar die Maza is een lompe robot, en eigenlijk zijn alleen Marcellis en Ooijer op dit moment adequate centrumverdedigers. Salcido was ooit prima, maar wil weg en mag ook weg.MVH schreef:Maar PSV heeft geen geld. Bovendien hebben ze toch al genoeg centrale verdedigers?
Ach, PSV heeft gewonnen en daar ging het om. Die Bulgaren trokken zich massaal terug en PSV moet nog ingespeeld raken, volgende week het karwei afmaken en de klus is geklaard. De teams van Rutten beginnen meestal wat moeizaam, dit zegt mij nog weinig. De poulefase halen, daar gaat het om.
Komend weekend tegen VVV, eens afwachten hoe het dan gaat !
Mee eens. We moeten echt geen conclusies trekken uit deze pot. PSV komt er wel.
IK GELOOF!!!!!!
www.sportwereld.nlWorsteling in de kelder van Europa
EINDHOVEN - De maand augustus moet nog beginnen, maar PSV heeft de eerste worsteling van het seizoen al achter de rug.
Twaalf jaar aaneengesloten was de club actief in de Champions League, maar nu kwam PSV in de thuiswedstrijd in de derde voorronde van de Europa League niet verder dan 1-0 tegen Cherno More Varna uit Bulgarije.
Verdediger Dirk Marcellis redde zijn ploeg in de laatste minuut van blessuretijd. Er stonden 93 minuten op de klok en een treurige 0-0 stand op het scorebord, toen hij uit de kluts na een corner van Balazs Dzsudzsak kans zag de bal in het Bulgaarse doel te duwen. Het gaf PSV wat adem voor de return in Bulgarije.
Waar teams uit Georgië en Azerbeidzjan een prachtig uitzicht hebben op de play-offs voor een plek in de groepsfase van de Europa League, moet PSV in Bulgarije aan de bak om te overleven. Op een kunstgrasveld in Burgas, wat de opdracht niet makkelijker maakt.
PSV worstelde in een sfeer die de club jaren niet heeft meegemaakt. Voor het eerst in twaalf jaar tijd wapperde in Eindhoven niet de vlag van de Champions League in de middencirkel.
Nog geen tienduizend toeschouwers liepen warm voor het duel met Cherno More, een ambiance die je zou verwachten bij een bekerpotje tegen de amateurs van Kloetinge.
In de derde voorronde van de Europa League verwelkomde PSV geen sterren van Liverpool of Atletico Madrid, maar modale Bulgaarse voetballers. Zij maakten woensdagavond tijdens de training in Eindhoven foto’s van het Philips Stadion en vergaapten zich in de catabomben aan portretten van beroemdheden die bij PSV actief zijn geweest.
Toch had PSV de handen meer dan vol aan de ploeg die aan de boorden van de Zwarte Zee acteert. Kansen zat, zeker in de eerste helft. Al in de tiende minuut zeilde de bal na een vrije trap van Balazs Dzsudzsak in één keer het Bulgaarse doel in, maar die treffer werd afgekeurd vanwege duwen van André Ooijer.
Dzsudzsak schoot later nog voorlangs en raakte de paal met een diagonaal schot. Ola Toivonen kon alleen voor doelman Ilko Pirgov niet doeltreffend afronden.
De kansen ontstonden vooral na acties van de voor rust veelbelovend acterende tandem Orlando Engelaar/Ibrahim Afellay. Engelaar was met zevenmijlspassen de baas op het middenveld en dat gaf Afellay de ruimte om zich te concentreren op heerlijke solo’s.
Cherno More, de nummer drie van Bulgarije, kwam geregeld in ademnood en had na een halfuur al drie gele kaarten te pakken, maar hield toch lang stand. Al was de ploeg zelf amper gevaarlijk. Trainer Fred Rutten wilde dat zijn team deze Europese horde met volle overtuiging zou nemen. Dat lukte gisteravond in elk geval niet.
In de 62ste minuut nam Rutten maatregelen. Danny Koevermans verving de fletse Toivonen, Danko Lazovic nam op de rechterflank de plek in van de weinig effectieve Nordin Amrabat. De twee waren binnen een minuut al gevaarlijker dan hun voorgangers in ruim een uur tijd en in de 68ste minuut was Lazovic met een kopbal dicht bij een verlossende treffer. De grootste kans was zes minuten voor tijd voor Afellay, die strandde op de grote teen van doelman Pirgov. Een catastrofe dreigde, tot Marcellis redding bracht in blessuretijd.
Rutten was op safe gegaan in zijn eerste wedstrijd als trainer van PSV die er écht toe deed. Aanwinst Stanislav Manolev bleef op de bank en op doel stond net als vorig seizoen Andreas Isaksson. De Zweedse international wordt op de hielen gezeten door de talentvolle Braziliaan Cassio Ramos, maar Rutten vindt de tijd in elk geval nu nog niet rijp voor een keeperswissel.
Al na vijftien seconden leek het er gisteren sterk op dat Isaksson de hete adem van Ramos in zijn nek voelt. Hij probeerde na een terugspeelbal van Jan Kromkamp aanvaller Miroslav Manolov uit te kappen, maar verslikte zich bijna.
Alleen Ooijer was tot gisteravond bekend met voetbal in de kelder van Europa, hij was tijdens zijn vorige periode bij PSV al eens op pad in Moldavië. Voor de rest is dit voetbal met een hoog Intertoto-gehalte nog nieuw. Over zes dagen, in Bulgarije, zal de druk echter ten minste zo hoog zijn als tijdens een Champions League-wedstrijd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik verwacht trouwens komend seizoen niets meer te horen over 'lucky Ajax' als Ajax eens in de slotfase weet te scoren. PSV heeft dit predikaat lucky inmiddels wel overgenomen. Wij zeiden 5 minuten voor tijd al tegen elkaar dat PSV wel weer op zijn PSV's vlak voor tijd zou scoren, en zie daar!
I think I lost my fucking headache
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Volle bak, trouwens. 

Dat hoop je zeker.generaal schreef: Rutten is nog niet uitgekocht, een aantal spelers zal binnen afzienbare tijd vertrekken en het team nog op elkaar worden ingespeeld.

Wat was PSV slecht. Niet om aan te zien. Op deze manier wordt het helemaal niets.
Het stinkt aan alle kanten!
Helemaal mee eens. Hij had al veel eerder Kromkamp door Bakkal of eventueel Koevermans moeten vervangen. Aanvallend stelde die Bulgaren niks voor en Kromkamp voegde helemaal niets toe. Met Bakkal voor Kromkamp zou er wat meer snelheid op het middenveld bijgekomen zijn.wimpey schreef:Mee eens. PSV schreeuwt om een middenvelder met diepgang, variatie en verrassing in z'n spel. Tactisch zeer zwakke coaching van Rutten.generaal schreef:Eindelijk komt Bakkal er in. Het blijft een gotspe dat die man geen basisplaats heeft.
- Daily Blind
Precies, maar de voorhoede blijft toch net als vorig seizoen een probleem. Ik heb Toivonen in Zweden aan het werk gezien, waar hij meer achter de spitsen speelde en hier is hij veel beter op zijn plaats van als diepste man. Het blijft daarom dnek ik ook nog wel even een puzzle voor Rutten.Baseman schreef:Ach, PSV heeft gewonnen en daar ging het om. Die Bulgaren trokken zich massaal terug en PSV moet nog ingespeeld raken, volgende week het karwei afmaken en de klus is geklaard. De teams van Rutten beginnen meestal wat moeizaam, dit zegt mij nog weinig. De poulefase halen, daar gaat het om.
Overigens wil ik wel een kanttekening plaatsen bij Amrabat. Wat ging hij wederom smerig door op zijn tegenstander. Het is toch een keer te hopen dat hij goed gestraft wordt om dit gedrag af te leren.
Je zou er nog aan toe kunnen voegen dat Rutten tegen een halve aanvaller gewoon met 4 verdedigers bleef spelen.Harm schreef: Helemaal mee eens. Hij had al veel eerder Kromkamp door Bakkal of eventueel Koevermans moeten vervangen. Aanvallend stelde die Bulgaren niks voor en Kromkamp voegde helemaal niets toe. Met Bakkal voor Kromkamp zou er wat meer snelheid op het middenveld bijgekomen zijn.
PSV is na Hiddink ver weggezakt, de bodem lijkt me nog niet bereikt als ik dat gestumper van gisteren zag. Het leek Ajax wel.
En daar profiteren Twente en AZ gretig van, die pakken het moment.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Klopt. S04 begon onder Rutten ook moeizaam.Baseman schreef: De teams van Rutten beginnen meestal wat moeizaam, dit zegt mij nog weinig.

Ach, kom nou.generaal schreef:Eindelijk komt Bakkal er in. Het blijft een gotspe dat die man geen basisplaats heeft.
Dat Bakkal zo weinig speeltijd heeft gehad het afgelopen jaar heeft ie voor een groot deel gewoon aan zichzelf te danken.
Een leuke speler, met bepaalde kwaliteiten die perfect bij het huidige PSV zouden passen maar hij is veel te apathisch.
Ik mis de nodige drive bij hem. In al die invalbeurten heeft ie vorig seizoen ook zelden laten zien dat hij er dus wel in hoorde, met name als de de ploeg 'vast' zat (en dat was meer regel dan uitzondering vorig seizoen) bracht ie weinig en paste hij zich geruisloos aan aan het voetbal van die 10 die al in het veld stonden.
Begrijp me niet verkeerd het is een talentvolle jongen die ik graag zie verder ontwikkelen maar dat hij weinig speeltijd krijgt ligt vooral aan Bakkal zelf.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Eens kijken wat PSV ervan bakt. Ze beginnen in elk geval met de op het oog gemakkelijkste thuiswedstrijd.
Bijna 1-0 voor VVV. Isaksson laat de bal weer eens los.
- Ajaciedjuh
Honda heeft een paar schitterende momenten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
VVV zet nu druk. hahaha