Opstelling 2009-2010
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Opstelling 2009-2010
Leonardo scoorde ook amper een goal.
Je hebt nog een talentvolle aanvaller nodig (Luuk de Jong leek me wel wat) en een mandekker, maar dat is too much vrees ik.
Je hebt nog een talentvolle aanvaller nodig (Luuk de Jong leek me wel wat) en een mandekker, maar dat is too much vrees ik.
Ik zou voor de aanval erg graag nog een balvaste spits toevoegen. Dat zou de mogelijkheden voorin groter maken en het rendement van spelers als Suarez en Sulejmani zou kunnen stijgen. Een fysiek sterke jongen die ook gewoon kan voetballen en 10 tot 15 doelpunten in een jaar maakt.
Nil volentibus arduum
Waar is hij eigenlijk gebleven? Niet dat ik hem mis, hoor.LucaS schreef:Leonardo
Het stinkt aan alle kanten!
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 10/11
Mwah, De Zeeuw is in zijn gehele carriere nooit verder gekomen dan 6 goals per seizoen. Over de afgelopen jaren bij AZ komt hij niet verder dan 4 goals per seizoen. Het is mooi meegenomen als hij er 8 scoort, maar ik denk net dat je er echt rekening mee moet houden.Enganche schreef:
(.........)
De Zeeuw maakt in een goed draaiend elftal zo 8 doelpunten, denk ik. Maar ik snap je punt hoor. Heb ook al aangegeven dat he moeilijk wordt voor Jol om de juiste balans te vinden tussen verdedigende kracht en diepgang/scorend vermogen vanuit het middenveld.
Ambitieus hoor, Peter. Enoh staat op 2 goals in de afgelopen 3 seizoenen, net als Aissati die dus ook op 2 uit 3 staat. Emanuelson staat op 3 goals per seizoen. De Jong en Sarpong komen ook niet veel verder dan 1 per seizoen. In een normaal scenario zouden deze 6 middenvelders dus tot een goaltje of 11 a 12 komen. Tel daarbij de 45 goals die je van Suarez, Sulejmani en Cvitanich mag verwachten (dat zijn er al 7 meer dan afgelopen seizoen) en eventueel nog 3 goals van types als Rommedahl, Kennedy en Zeegelaar. Dan kom je dus uit op 60 goals (waar dan nog wat goals van de verdediging bij komen). Dat is écht te weinig. Zeker met onze gatenkaas achterin.Peter schreef:Ja, want onze verdediging gaat het dit jaar vast en zeker fantastisch doen haha.
Ik vind dat we voorin te weinig scorend vermogen hebben. De Zeeuw kan prima een goal maken, wat dat betreft. Verder zullen Enoh, Aissati, de Jong, Sarpong en Urby ook geregeld een goal meepikken. Het probleem is alleen als je Suarez gaat missen door een blessure. Dan moet je dus spelen met Cvitanich (mits fit) en Sulejmani (mits fit) en heb je een risico. Er is namelijk niemand in de hele aanval naast deze 3 die een goal kan maken. Rommedahl schoot er bij Ajax tot nu toe 2 in en bij NEC welgeteld 0 en in Kennedy zie ik ook geen doelpuntenmachine. Wat mij betreft ligt daar dan ook het probleem.
Aan een scenario met een langdurig geblesseerde Suarez moet je al helemaal niet denken.
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Werkelijk iedereen is het erover eens dat deze posities versterkingen behoeven. Het kan toch niet zo zijn dat Ajax hier (wederom) niets aan gaat doen? Ze hebben tot 31 augustus de tijd...Peter schreef:Leonardo scoorde ook amper een goal.
Luuk de Jong lijkt me nog (veel) te licht en niet het type aanvaller dat we zoeken (was hij nog niet naar Twente gegaan). Een balvaste spits hebben we nodig, die er ook zo 15 inlegt in een seizoen (type Koevermans maar dan beter zeg maar).
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat Ajax bezig is/was met Keirrison en Lugano maak ik op dat Ajax wel degelijk ziet waar het aan schort.Arwin schreef:Werkelijk iedereen is het erover eens dat deze posities versterkingen behoeven. Het kan toch niet zo zijn dat Ajax hier (wederom) niets aan gaat doen? Ze hebben tot 31 augustus de tijd...Peter schreef:Leonardo scoorde ook amper een goal.
Luuk de Jong lijkt me nog (veel) te licht en niet het type aanvaller dat we zoeken (was hij nog niet naar Twente gegaan). Een balvaste spits hebben we nodig, die er ook zo 15 inlegt in een seizoen (type Koevermans maar dan beter zeg maar).
@ Vedette: omdat het geen spits is voor 4-3-3 en het maar zeer de vraag is of hij wel zo goed is als hij geschat werd door veel Nederlanders destijds?
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
niks
Koevermans is absoluut geen balvaste spits. Koevermans is een slak die een goed schot heeft.Arwin schreef:Werkelijk iedereen is het erover eens dat deze posities versterkingen behoeven. Het kan toch niet zo zijn dat Ajax hier (wederom) niets aan gaat doen? Ze hebben tot 31 augustus de tijd...Peter schreef:Leonardo scoorde ook amper een goal.
- Daily Blind
Voor 4-3-3 hebben we momenteel geen spelers die nu al of helemaal niet goed genoeg zijn voor de basis
Zeegelaar-Cvitanich-Suarez
Emanuelson-Aisatti-De Zeeuw
Atouba-Vertonghen-Alderweireld-vd Wiel
Stekelenburg
Daarom ga ik voor een 4-4-2 systeem, maar ook daar zie ik liever nog enkele zwakke plekken. Namelijk een sterke, snelle spits.
---------Cvitanich----Suarez-------
---------------Aisatti--------------
Emauelson------------------De Zeeuw
---------------Donald----------------
-----------Stekelenburg---------------
Zeegelaar-Cvitanich-Suarez
Emanuelson-Aisatti-De Zeeuw
Stekelenburg
Daarom ga ik voor een 4-4-2 systeem, maar ook daar zie ik liever nog enkele zwakke plekken. Namelijk een sterke, snelle spits.
---------Cvitanich----Suarez-------
---------------Aisatti--------------
Emauelson------------------De Zeeuw
---------------Donald----------------
-----------Stekelenburg---------------
Ook al geen Sulejmani?
Heeft de man die zou zorgen voor een 'enorme kwaliteitsimpuls' (woorden van Bertje) afgedaan op AT?
Heeft de man die zou zorgen voor een 'enorme kwaliteitsimpuls' (woorden van Bertje) afgedaan op AT?
Het stinkt aan alle kanten!
Het is (was?) een geweldige speler. Bij mij staat hij er nog in. Op het AT zag hij er afgetraind uit en had hij een aantal goede momenten. Dat is stap één.
Ondanks zijn matige seizoen, was hij vorig jaar bij veel goals betrokken
I think I lost my fucking headache
Sulejmani moet eerst maar eens laten zien dat hij ook bij Ajax goed kan voetballen. Tot op heden is 'm dat nog niet gelukt. Dat kan prima als hij vanaf de bank begint. Laat hem door middel van invalbeurten maar aantonen dat hij in de basis thuis hoort. Dat is een veel gezondere start dan die hype van vorig jaar. Toen was hij niet eens fit maar hij zou Ajax wel even de punten bezorgen. Tja, zo werkt het dus niet.
Ik zie voor hem voorlopig overigens alleen een rol weggelegd als hij vanaf de zijkant mag komen. Je moet die jongen niet teveel opdrachten geven. Laat 'm maar lekker ongedwongen z'n gang gaan vanaf de linkerkant.
Ik zie voor hem voorlopig overigens alleen een rol weggelegd als hij vanaf de zijkant mag komen. Je moet die jongen niet teveel opdrachten geven. Laat 'm maar lekker ongedwongen z'n gang gaan vanaf de linkerkant.
Nil volentibus arduum
- Daily Blind
Ik zie hem momenteel niet iets toevoegen in 442joey schreef:Ook al geen Sulejmani?
Emanuelson brengt, ondanks dat hij ook niet constant goed speelt, wel meer voetbal in de ploeg op het middenveld. En we hebben gezien de afgelopen seizoenen dat het daar ook wel aan ontbrak.
In 433 zie ik liever een eigen talent spelen die er wel voor gaat. Als die opgebrand is naar 60 minuten van Sulejmani gerust in een half uurtje zijn hamburgers verbranden. Want die blijft hij wel eten, Mac naast leidseplein!
Sulejmani heeft het in zich belangrijk te zijn voor de ploeg, maar dan moet hij er wel voor leven. En linksbuiten is de enige plek waar hij zou kunnen spelen in een 433 of als vervanger van suarez in een 442. Sulejmani en Suarez samen is absoluut geen optie.
- Daily Blind
Ook niet echt vreemd als je alle corners en vrije trappen mag nemen.LucaS schreef:Ondanks zijn matige seizoen, was hij vorig jaar bij veel goals betrokken
Hij heeft dan ook met afstand de beste traptechniek van het team, een verademing om eindelijk eens vrije trappen en corners weer panklaar gelegd te zien worden. Alleen dat is al een reden om hem op te stellen, naast het rendement uit zijn voorzetten hopelijk.Zlatan Son of God schreef:Ook niet echt vreemd als je alle corners en vrije trappen mag nemen.LucaS schreef:Ondanks zijn matige seizoen, was hij vorig jaar bij veel goals betrokken
Stekelenburg
Van de Wiel Alderweireld Vertonghen Emanuelson
De Zeeuw Donald
Aisatti
Suarez Dario Sulejmani
Van de Wiel Alderweireld Vertonghen Emanuelson
De Zeeuw Donald
Aisatti
Suarez Dario Sulejmani
De organisatie zou zo moeten zijn dat Ajax op deze manier zou moeten kunnen spelen 

IK GELOOF!!!!!!
- Daily Blind
Rishi schreef:De organisatie zou zo moeten zijn dat Ajax op deze manier zou moeten kunnen spelen
Misschien mogelijk over een paar maanden. maar dan moet Jol flink aan het werken en iedereen vanuit een taak leren te voetballen.