Opstelling 2009-2010
Moderator: mods
Opstelling 2009-2010
Zonder aankopen, wat is dan jullie favoriete/sterkst mogelijke opstelling?
IK GELOOF!!!!!!
Re: Opstelling 2009-2010
Ik ga dan voor een 4-4-2 met een ruit:
Cvitanich Suarez
Aissati
Sulejmani Gabri
De Zeeuw
Atouba Vertonghen Alderweirelt vd Wiel
Stekelenburg
Cvitanich Suarez
Aissati
Sulejmani Gabri
De Zeeuw
Atouba Vertonghen Alderweirelt vd Wiel
Stekelenburg
---------------------------------Stekelenburg------------------------------------
---Van der Wiel----------Alderweireld--------------Vertonghen-----------Atouba---
------Enoh---------------De Zeeuw-------------Aissati------------------Sulejmani
-------------------------Suarez--------------------Cvitanich----------------------
Emanuelson is in deze opstelling het kind van de rekening, mar ik vind Suarez/Sulejmani geen complementair koppel. Op de linkerflank geef ik de voorkeur aan Sulejmani boven Emanuelson die meer geschikt zou moeten zijn om een rechtsback in toom te houden, echter vind ik Sulejmani gewoon een veel betere voetballer, die het meeverdedigen moet leren onder Jol.
Wanneer Atouba een miskoop blijkt, moet Vertonghen linksback worden en komt Oleguer of Wielaert in de ploeg. Een aankoop in de vorm van een sterke, sneller mandekker is zoals bekend gewenst kijkend naar dit centrale verdedigings duo.
---Van der Wiel----------Alderweireld--------------Vertonghen-----------Atouba---
------Enoh---------------De Zeeuw-------------Aissati------------------Sulejmani
-------------------------Suarez--------------------Cvitanich----------------------
Emanuelson is in deze opstelling het kind van de rekening, mar ik vind Suarez/Sulejmani geen complementair koppel. Op de linkerflank geef ik de voorkeur aan Sulejmani boven Emanuelson die meer geschikt zou moeten zijn om een rechtsback in toom te houden, echter vind ik Sulejmani gewoon een veel betere voetballer, die het meeverdedigen moet leren onder Jol.
Wanneer Atouba een miskoop blijkt, moet Vertonghen linksback worden en komt Oleguer of Wielaert in de ploeg. Een aankoop in de vorm van een sterke, sneller mandekker is zoals bekend gewenst kijkend naar dit centrale verdedigings duo.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Tsja, ik kom liever tot een opstelling als de boel compleet is. Ik mag toch hopen dat we er nog een verdediger bij krijgen, wat dat betreft. Verder denk ik dat Jol totaal anders gaat spelen, want die kiest voor 4-4-2 met lopers op de zijkant en een ruit op het middenveld. Maarrr ik wil wel een poging doen:
Stekelenburg
van der Wiel - Alderweireld (gebrek aan beter) - Vertonghen(gebrek aan beter) - Atouba
--Enoh--- De Zeeuw -- Aissati
--Suarez-Cvitanich-Sulejmani
Eventueel nog Vertonghen op het middenveld ten faveure van Enoh, alleen dan schud je het helemaal door elkaar om Vertonghen maar op linkshalf te krijgen.
Al met al houdt het niet over, want ik kom ook niet verder dan 5 bruikbare wisselspelers, welke ook nog eens vooral middenvelder zijn.
Stekelenburg
van der Wiel - Alderweireld (gebrek aan beter) - Vertonghen(gebrek aan beter) - Atouba
Eventueel nog Vertonghen op het middenveld ten faveure van Enoh, alleen dan schud je het helemaal door elkaar om Vertonghen maar op linkshalf te krijgen.
Al met al houdt het niet over, want ik kom ook niet verder dan 5 bruikbare wisselspelers, welke ook nog eens vooral middenvelder zijn.
Eens met Peter. Heb je dus een soft verdedigingscentrum en een hele kwetsbare linker kant.
--------------------------------Stekelenburg------------------------------------
---Van der Wiel----------Alderweireld--------------Oleguer--------------Atouba---
------------------------De Zeeuw-------------Enoh-------------------------------
--Suarez-------------------------Aissati-------------------------------Sulejmani---
---------------------------------Cvitanich-----------------------------------------
4-2-3-1
Suarez en Sulejmani kunnen dan een beetje zwerven.
---Van der Wiel----------Alderweireld--------------Oleguer--------------Atouba---
------------------------De Zeeuw-------------Enoh-------------------------------
--Suarez-------------------------Aissati-------------------------------Sulejmani---
---------------------------------Cvitanich-----------------------------------------
4-2-3-1
Suarez en Sulejmani kunnen dan een beetje zwerven.
- peter
Precies. Het is armoe, maar ik denk dat Jol dat ook al wel door heeft. Een mandekker is een must en hoe beter deze is, hoe makkelijker het het wordt om de kwetsbare Vertonghen er naast te zetten. Oleguer en Wielaert schrijf ik eigenlijk al af, trouwens.Enganche schreef:Eens met Peter. Heb je dus een soft verdedigingscentrum en een hele kwetsbare linker kant.
De Zeeuw is gehaald voor 4-4-2, want anders snap ik de (dure) transfer niet zo goed.
Hoezo door elkaar schudden? Een middenveld met De Zeeuw, Aissati en Vertonghen en iedereen staat op zijn beste positie volgens mij. Centraal achterin is het, zoals je aangeeft, sowieso behelpen dus daar zal Vertonghen niet tot nauwelijks worden gemist.Peter schreef:Tsja, ik kom liever tot een opstelling als de boel compleet is. Ik mag toch hopen dat we er nog een verdediger bij krijgen, wat dat betreft. Verder denk ik dat Jol totaal anders gaat spelen, want die kiest voor 4-4-2 met lopers op de zijkant en een ruit op het middenveld. Maarrr ik wil wel een poging doen:
Stekelenburg
Voordeel van Vertonghen op linkshalf is dat de linkerkant een stuk minder kwetsbaar wordt.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Voor wat betreft de mandekker (fysiek sterk en snel aub) ben ik het met je eens. In het geval dat een dergelijke speler gehaald kan worden, zie ik in een 4-4-2 best mogelijkheden.Peter schreef:Precies. Het is armoe, maar ik denk dat Jol dat ook al wel door heeft. Een mandekker is een must en hoe beter deze is, hoe makkelijker het het wordt om de kwetsbare Vertonghen er naast te zetten. Oleguer en Wielaert schrijf ik eigenlijk al af, trouwens.Enganche schreef:Eens met Peter. Heb je dus een soft verdedigingscentrum en een hele kwetsbare linker kant.
De Zeeuw is gehaald voor 4-4-2, want anders snap ik de (dure) transfer niet zo goed.
Stekelenburg
Wiel - Mandekker - Vertonghen - Atouba
Enoh - Zeeuw - Aissati - Urby
Suarez - Cvitanich
Lijkt me een middenveld wat Aissati bij balverlies kan opvangen. Aanvallend kunnen Urby en De Zeeuw eveneens hun steentje bijdragen. Cvitanich ruilen met Sulejmani is wat mij betreft ook mogelijk, maar ik denk dat Cvitanich en Suarez meet complementair zijn.
Ja, dat denk ik ook. Het is dat Jol Vertonghen als centrumverdediger lijkt te zien, maar anders zou ik kunnen zweren dat het zoiets wordt:Peter schreef:Precies. Het is armoe, maar ik denk dat Jol dat ook al wel door heeft. Een mandekker is een must en hoe beter deze is, hoe makkelijker het het wordt om de kwetsbare Vertonghen er naast te zetten. Oleguer en Wielaert schrijf ik eigenlijk al af, trouwens.Enganche schreef:Eens met Peter. Heb je dus een soft verdedigingscentrum en een hele kwetsbare linker kant.
Stekelenburg
Van der Wiel-Alderweireld-Oleguer-Atouba
De Zeeuw
Enoh-Vertonghen
Aissati
Suárez-Sulejmani
Want wie zou er nu in een 4-4-2 als linkshalf moeten spelen? Lindgren is amper opgesteld, Emanuelson kan niet als linkshalf aan de binnenkant spelen (en dus zou je alleen je linker kant in verdedigend opzicht nog kwetsbaarder kunnen maken door hem de flank te laten bespelen) en Vertonghen wordt dus gezien als verdediger.
- martijn401
Zo zou ik het ook graag zien Thomas. Mooiste zou dus zijn als we een linksbenige mandekker erbij vinden.
Bovenstaande van Enganche vind ik ook niet beroerd. (met uitzondering van de centrale verdedigers dan)
Ik verwacht zoiets:
Wiel, X, X, X;
De Zeeuw;
Enoh, Aissati, Emanuelson;
Suárez;
Cvitanich;
Hoe je de drie resterende posities in de verdediging opvult hangt van de tegenstander af. Alderweireld is het meest kopsterk, Wielaert het sterkst in de zone, Vertonghen is vrij wendbaar en heeft fysieke kracht, Atouba kan als linksback eventueel in de mandekking spelen (afgaande op verhalen) en Oleguer is als centrumverdediger het meest veelzijdig (maar op geen enkel gebied echt top).
Verder heb je op Sulejmani nog die je kunt inbrengen voor Emanuelson of Cvitanich. Anita zou ik erbij houden om eventueel als linkshalf voor wat meer controle te zorgen.
Wiel, X, X, X;
De Zeeuw;
Suárez;
Cvitanich;
Hoe je de drie resterende posities in de verdediging opvult hangt van de tegenstander af. Alderweireld is het meest kopsterk, Wielaert het sterkst in de zone, Vertonghen is vrij wendbaar en heeft fysieke kracht, Atouba kan als linksback eventueel in de mandekking spelen (afgaande op verhalen) en Oleguer is als centrumverdediger het meest veelzijdig (maar op geen enkel gebied echt top).
Verder heb je op Sulejmani nog die je kunt inbrengen voor Emanuelson of Cvitanich. Anita zou ik erbij houden om eventueel als linkshalf voor wat meer controle te zorgen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Niks laten afhangen van de tegenstander.. Gewoon een vaste opstelling en dan automatismen in gaan slijpen. Dat kan niet als je steeds met een andere verdediging speelt
IK GELOOF!!!!!!
Dat verwacht je, maar wil je dat ook? Geen Sulejmani in de basis?Bertje schreef:Ik verwacht zoiets:
Wiel, X, X, X;
De Zeeuw;
Suárez;
Cvitanich;
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Zo is dat. De 11 man zoveel mogelijk gelijk houden en je dan afhankelijk van de tegenstander tactisch aanpassen.Rishi schreef:Niks laten afhangen van de tegenstander.. Gewoon een vaste opstelling en dan automatismen in gaan slijpen. Dat kan niet als je steeds met een andere verdediging speelt
Bertje die Sulejmani niet opstelt? Het moet niet gekker worden!
Het stinkt aan alle kanten!
Precies, dat gelul altijd over tactiek, opstellingen enz enz.. Tuurlijk kan je een keer kiezen om van vleugelspelers te wisselen of Messi in de spits te zetten die dan de centrale verdedigers laat zwemmen maar dit Ajax is organisatorisch zo een fucking drama dat we moeten beginnen bij de basis!wimpey schreef:Zo is dat. De 11 man zoveel mogelijk gelijk houden en je dan afhankelijk van de tegenstander tactisch aanpassen.Rishi schreef:Niks laten afhangen van de tegenstander.. Gewoon een vaste opstelling en dan automatismen in gaan slijpen. Dat kan niet als je steeds met een andere verdediging speelt
IK GELOOF!!!!!!
-
- AT Toto winner 10/11
Ik zou het precies zoals Peter doen. Als het zo staat is het best een sterk elftal dat zeker kan meedoen om de titel. Emanuelson valt er buiten, maar daar ben ik dan ook geen gote fan van. Dat slome, dromerige gaat er nooit meer uit en daarmee is hij een wandelend risico.Peter schreef:Tsja, ik kom liever tot een opstelling als de boel compleet is. Ik mag toch hopen dat we er nog een verdediger bij krijgen, wat dat betreft. Verder denk ik dat Jol totaal anders gaat spelen, want die kiest voor 4-4-2 met lopers op de zijkant en een ruit op het middenveld. Maarrr ik wil wel een poging doen:
Stekelenburg
Jol gaat natuurlijk absoluut niet zo spelen, die gaat een 4-4-2 opstellen met slechts 3 aanvallend ingestelde spelers, Aissati, Suarez en Sulejmani/Cvitanich. Waar ik bij die opstelling bang voor ben is het scorend vermogen. Stel dat je alleen met Suarez (25 goals) en Cvitanich (15 goals) gaat spelen, dan moeten er van de middenvelders en verdedigers een bak met goals gaan komen. Maar dat zie ik niet gebeuren. De Zeeuw, Aissati, Enoh en Emanuelson scoren er maximaal 3 a 4 per seizoen. Van verdedigers mag je natuurlijk niet veel verwachten op dat gebied.
Ben ik de enige die zich daar zorgen om maakt?
Waarom zou Jol zo niet gaan spelen? Ik had exact dezelfde opstelling gemaakt in deze topic, alleen was het bij mij in een 4-4-2 opstelling. De Zeeuw met de punt naar achteren en Aissati met de punt naar voren. Aan de linkerkant speelt Sulejmani, dus zal Atouba verdedigend zijn mannetje moeten staan. Aan de rechterkant is Enoh aan het schoffelen, waarbij Van der Wiel eroverheen kan komen, of Suarez zwerft af naar de rechterkant.Scherrer schreef:Ik zou het precies zoals Peter doen. Als het zo staat is het best een sterk elftal dat zeker kan meedoen om de titel. Emanuelson valt er buiten, maar daar ben ik dan ook geen gote fan van. Dat slome, dromerige gaat er nooit meer uit en daarmee is hij een wandelend risico.Peter schreef:Tsja, ik kom liever tot een opstelling als de boel compleet is. Ik mag toch hopen dat we er nog een verdediger bij krijgen, wat dat betreft. Verder denk ik dat Jol totaal anders gaat spelen, want die kiest voor 4-4-2 met lopers op de zijkant en een ruit op het middenveld. Maarrr ik wil wel een poging doen:
Stekelenburg
Jol gaat natuurlijk absoluut niet zo spelen, die gaat een 4-4-2 opstellen met slechts 3 aanvallend ingestelde spelers, Aissati, Suarez en Sulejmani/Cvitanich. Waar ik bij die opstelling bang voor ben is het scorend vermogen. Stel dat je alleen met Suarez (25 goals) en Cvitanich (15 goals) gaat spelen, dan moeten er van de middenvelders en verdedigers een bak met goals gaan komen. Maar dat zie ik niet gebeuren. De Zeeuw, Aissati, Enoh en Emanuelson scoren er maximaal 3 a 4 per seizoen. Van verdedigers mag je natuurlijk niet veel verwachten op dat gebied.
Linkercentrale verdediger is dan gewenst, type fysiek sterke en snelle mandekker.
De Zeeuw maakt in een goed draaiend elftal zo 8 doelpunten, denk ik. Maar ik snap je punt hoor. Heb ook al aangegeven dat he moeilijk wordt voor Jol om de juiste balans te vinden tussen verdedigende kracht en diepgang/scorend vermogen vanuit het middenveld.Scherrer schreef:Ik zou het precies zoals Peter doen. Als het zo staat is het best een sterk elftal dat zeker kan meedoen om de titel. Emanuelson valt er buiten, maar daar ben ik dan ook geen gote fan van. Dat slome, dromerige gaat er nooit meer uit en daarmee is hij een wandelend risico.Peter schreef:Tsja, ik kom liever tot een opstelling als de boel compleet is. Ik mag toch hopen dat we er nog een verdediger bij krijgen, wat dat betreft. Verder denk ik dat Jol totaal anders gaat spelen, want die kiest voor 4-4-2 met lopers op de zijkant en een ruit op het middenveld. Maarrr ik wil wel een poging doen:
Stekelenburg
- peter
Ja, want onze verdediging gaat het dit jaar vast en zeker fantastisch doen haha.
Ik vind dat we voorin te weinig scorend vermogen hebben. De Zeeuw kan prima een goal maken, wat dat betreft. Verder zullen Enoh, Aissati, de Jong, Sarpong en Urby ook geregeld een goal meepikken. Het probleem is alleen als je Suarez gaat missen door een blessure. Dan moet je dus spelen met Cvitanich (mits fit) en Sulejmani (mits fit) en heb je een risico. Er is namelijk niemand in de hele aanval naast deze 3 die een goal kan maken. Rommedahl schoot er bij Ajax tot nu toe 2 in en bij NEC welgeteld 0 en in Kennedy zie ik ook geen doelpuntenmachine. Wat mij betreft ligt daar dan ook het probleem.
Ik vind dat we voorin te weinig scorend vermogen hebben. De Zeeuw kan prima een goal maken, wat dat betreft. Verder zullen Enoh, Aissati, de Jong, Sarpong en Urby ook geregeld een goal meepikken. Het probleem is alleen als je Suarez gaat missen door een blessure. Dan moet je dus spelen met Cvitanich (mits fit) en Sulejmani (mits fit) en heb je een risico. Er is namelijk niemand in de hele aanval naast deze 3 die een goal kan maken. Rommedahl schoot er bij Ajax tot nu toe 2 in en bij NEC welgeteld 0 en in Kennedy zie ik ook geen doelpuntenmachine. Wat mij betreft ligt daar dan ook het probleem.
Daarom is een aanvaller ook belangrijker dan die verdediger. We hebben al zoveel verdedigers..... Had gehoopt op Elia maarja...
IK GELOOF!!!!!!