Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Spanje

Bericht door joey » di jul 28, 2009 9:48 am

Nog minder, zeg ik uit mijn hoofd. Want Zlatan heeft de meeste jaren voor Malmö gespeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 28, 2009 9:53 am

Het loopt volgens mij van 12 tot 21, is 9 jaar.
66 mio * 5% = 3,3 * 3/9= 1,1 miljoen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 28, 2009 9:55 am

Zoiets ja. Of iets meer, want de laatste jaren telden zwaarder, meen ik me te herinneren.

Hoe dan ook, Ajax wordt er niet rijk van.

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 28, 2009 10:10 am

Tuurlijk wel, 1 miljoen is ook meegenomen. Straks nog een leuk zakcentje voor Vaart? voor Nigel kregen ze ook al een leuk bedrag... Met het geld wat ze dan ook nog eens van Klaas krijgen erbij opgeteld kan je volgens mij wel een verdediger kopen..
IK GELOOF!!!!!!

Arwin

Bericht door Arwin » di jul 28, 2009 12:03 pm

Hij is alleen niet voor €66m verkocht, maar voor €43,25m. De waarde van Eto is subjectief, deze is niet daadwerkelijk verkocht en kun je dus iedere willekeurige waarde meegeven. Zo wordt het bedrag alweer een stuk lager voor Ajax.

Wanneer verkast Huntelaar nou eens? Dan kunnen we daar de resterende betalingen plus de €7m variabele betaling binnenkort van tegemoet zien. We kunnen Real Madrid en Huntelaar natuurlijk ook voorstellen Huntelaar terug te nemen in ruil voor het laten vervallen van de bestaande verplichtingen van Madrid jegens Ajax inzake Huntelaar. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 28, 2009 12:15 pm

Dat kan nog wel even duren, want clubs zullen wachten tot de prijs zakt. Op een gegeven moment moet Madrid KJH werkelijk kwijt.

Naar de Spurs gaat hij in elk geval niet, want dat heeft Crouch gehaald.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 28, 2009 12:19 pm

De waarde van Eto'o wordt wel degelijk meegeteld in de transfersom die de basis is voor de vergoeding aan Ajax en Malmo
Duke schreef:
LucaS schreef:Ik mag aannemen dat voor Eto'o een waarde wordt vastgesteld. Anders kunnen je sjoemelen met de opleidingsvergoeding. Het zou in deze deal betekenen dat de vorige clubs van Eto'o helemaal geen opleidingsvergoeding zouden krijgen. Volgens mij wordt een waarde voro Eto'o vastgesteld (zeg 25 miljoen) en wordt voor Zlatan dus uitgegaan van 70 miljoen (afhankelijk dus van de waarde van Eto'o)
Klopt, maar dat gaat blijkbaar niet altijd vanzelf:
GA Eagles verslaat Liverpool in rechtszaal
door Harry Hekkert. vrijdag 20 maart 2009 | 08:49 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 20 maart 2009 | 14:47

DEVENTER - Na ruim drie jaar procederen heeft GA Eagles de Engelse topclub Liverpool op de knieën gekregen. De FIFA heeft Liverpool veroordeeld tot het betalen van 108.000 euro plus rente aan GA Eagles. De opleidingsvergoeding van Jan Kromkamp was inzet van de strijd.

De uitspraak van de wereldvoetbalbond is opmerkelijk. Tot nu toe hoefde een club geen opleidingsvergoeding - ook wel solidariteitsbijdrage genoemd - te betalen indien de clubs ook geen transfersom betaalden. De vergoeding bedraagt vijf procent van de transfersom voor de clubs waar de speler tussen zijn twaalfde en 23ste jaar werd opgeleid.

Kromkamp verruilde in januari 2006 Villareal voor Liverpool. Tegelijkertijd maakte de Spaanse verdediger Josemi de omgekeerde weg. Volgens Liverpool was het een ruil met gesloten beurs en hoefde er daarom geen opleidingsvergoeding betaald te worden. ,,Daar hebben we ons meteen al tegen verzet'', zegt Hans de Vroome, voorzitter van GA Eagles. ,,Want een speler vertegenwoordigt ook dan een waarde.'' De Vroome nam geen genoegen met het 'no' van Liverpool, nam een advocaat in de arm en maakte de zaak bij de FIFA aanhangig. AZ, dat Kromkamp in 2000 van GA Eagles kocht, deed mee. De amateurs van AGOVV (Kromkamp speelde er twee seizoenen) en De Graafschap (één seizoen) sloegen de uitnodiging om mee te doen met de rechtszaak af. Een prijzig foutje.

GA Eagles voerde bij de FIFA aan dat Kromkamp wel degelijk een waarde vertegenwoordigde en dat het recht had op een deel van de opleidingsvergoeding. In 2005 verruilde de verdediger AZ voor Villareal nog voor 6,7 miljoen euro. En in 2006 kocht PSV Kromkamp voor drie miljoen euro van Liverpool. De FIFA was het na lang nadenken met GA Eagles eens en bepaalde de waarde van Kromkamp bij zijn overgang naar Engeland op 4,8 miljoen euro. Amateurclub AGOVV liep zo 24.000 euro plus rente mis, De Graafschap 12.000 euro. ,,Het loont om niet meteen genoegen te nemen met 'nee''', zegt De Vroome. ,,Dit is jurisprudentie en belangrijk voor andere clubs. Want er worden door topclubs bij een transfer regelmatig spelers geruild.''

Liverpool beraadt zich of het in beroep zal gaan. GA Eagles en AZ hebben het geld nog niet op de bankrekening. In Deventer wachten ze ook nog op de derde en laatste termijn van de door Villareal betaalde opleidingsvergoeding.
http://www.destentor.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 28, 2009 1:13 pm

Vreemd dat de UEFA daar geen regels voor heeft. Want je zou denken dat, bij zo'n uitspraak, ook AGOVV en De Graafschap hun geld zouden moeten krijgen.

Maar ik begrijp het probleem wel. Wat is Eto'o waard? Zeg het maar.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 28, 2009 1:21 pm

Ik weet niet waar deze quote vandaan komt, maar hieruit heb ik die 66 miljoen gehaald. Overigens stond in de eerste berichten dat Inter 80 miljoen wilde hebben voor ibrahimovic
gaizka schreef:
Barcelona taxeerde de waarde de waarde van Eto'o op twintig miljoen euro, zodat Ibrahimovic voor 66 miljoen van Milaan naar Barcelona verkast. Inter ontvangt echter een bedrag van 43,25 miljoen omdat Malmö FF en Ajax een solidariteitsbijdrage voor de Zweed zullen ontvangen. Barcelona neemt 70% van het salaris van Hleb voor haar rekening. In het contract van Ibrahimovic, die volgens algemeen directeur Joan Oliver niet met geleend geld is aangetrokken, staat een transferclausule van 250 miljoen euro.
Weet iemand hoeveel geld Ajax ontvangt? Welk percentage?

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 28, 2009 1:22 pm

Echt het sterkste clubteam ooit (qua spelers)
IK GELOOF!!!!!!

Arwin

Bericht door Arwin » di jul 28, 2009 1:50 pm

LucaS schreef:De waarde van Eto'o wordt wel degelijk meegeteld in de transfersom die de basis is voor de vergoeding aan Ajax en Malmo
Duke schreef:
LucaS schreef:Ik mag aannemen dat voor Eto'o een waarde wordt vastgesteld. Anders kunnen je sjoemelen met de opleidingsvergoeding. Het zou in deze deal betekenen dat de vorige clubs van Eto'o helemaal geen opleidingsvergoeding zouden krijgen. Volgens mij wordt een waarde voro Eto'o vastgesteld (zeg 25 miljoen) en wordt voor Zlatan dus uitgegaan van 70 miljoen (afhankelijk dus van de waarde van Eto'o)
Klopt, maar dat gaat blijkbaar niet altijd vanzelf:
GA Eagles verslaat Liverpool in rechtszaal
door Harry Hekkert. vrijdag 20 maart 2009 | 08:49 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 20 maart 2009 | 14:47

DEVENTER - Na ruim drie jaar procederen heeft GA Eagles de Engelse topclub Liverpool op de knieën gekregen. De FIFA heeft Liverpool veroordeeld tot het betalen van 108.000 euro plus rente aan GA Eagles. De opleidingsvergoeding van Jan Kromkamp was inzet van de strijd.

De uitspraak van de wereldvoetbalbond is opmerkelijk. Tot nu toe hoefde een club geen opleidingsvergoeding - ook wel solidariteitsbijdrage genoemd - te betalen indien de clubs ook geen transfersom betaalden. De vergoeding bedraagt vijf procent van de transfersom voor de clubs waar de speler tussen zijn twaalfde en 23ste jaar werd opgeleid.

Kromkamp verruilde in januari 2006 Villareal voor Liverpool. Tegelijkertijd maakte de Spaanse verdediger Josemi de omgekeerde weg. Volgens Liverpool was het een ruil met gesloten beurs en hoefde er daarom geen opleidingsvergoeding betaald te worden. ,,Daar hebben we ons meteen al tegen verzet'', zegt Hans de Vroome, voorzitter van GA Eagles. ,,Want een speler vertegenwoordigt ook dan een waarde.'' De Vroome nam geen genoegen met het 'no' van Liverpool, nam een advocaat in de arm en maakte de zaak bij de FIFA aanhangig. AZ, dat Kromkamp in 2000 van GA Eagles kocht, deed mee. De amateurs van AGOVV (Kromkamp speelde er twee seizoenen) en De Graafschap (één seizoen) sloegen de uitnodiging om mee te doen met de rechtszaak af. Een prijzig foutje.

GA Eagles voerde bij de FIFA aan dat Kromkamp wel degelijk een waarde vertegenwoordigde en dat het recht had op een deel van de opleidingsvergoeding. In 2005 verruilde de verdediger AZ voor Villareal nog voor 6,7 miljoen euro. En in 2006 kocht PSV Kromkamp voor drie miljoen euro van Liverpool. De FIFA was het na lang nadenken met GA Eagles eens en bepaalde de waarde van Kromkamp bij zijn overgang naar Engeland op 4,8 miljoen euro. Amateurclub AGOVV liep zo 24.000 euro plus rente mis, De Graafschap 12.000 euro. ,,Het loont om niet meteen genoegen te nemen met 'nee''', zegt De Vroome. ,,Dit is jurisprudentie en belangrijk voor andere clubs. Want er worden door topclubs bij een transfer regelmatig spelers geruild.''

Liverpool beraadt zich of het in beroep zal gaan. GA Eagles en AZ hebben het geld nog niet op de bankrekening. In Deventer wachten ze ook nog op de derde en laatste termijn van de door Villareal betaalde opleidingsvergoeding.
http://www.destentor.nl
Dank voor de opheldering. Gezien het systeem met opleidingsvergoedingen niet meer dan logisch dat er wel een waarde moet worden toegekend aan spelers in zulke gevallen, omdat topclubs anders altijd onder het betalen van deze vergoedingen uit kunnen komen.

Wel raar dat hier geen helder systeem voor bestaat nu. Een onafhankelijke partij (de UEFA lijkt me) zou in zo'n geval de waarde moeten vaststellen van een speler. Echter wat is de waarde van Eto'o in de huidige markt (bijna €100m voor Ronaldo en een afkoopsom in het contract van €250m in het contract van Ibrahimovic)? Hij had nog maar 1 jaar contract, is de waarde van €20m voor Eto'o dan reëel of zou dit hoger moeten zijn?

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 28, 2009 1:55 pm

Tja, als je mag afgaan op de oorspronkelijke vraagprijs van Inter. Die was 80 miljoen

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jul 28, 2009 2:42 pm

Henry ging met een 1-jarig contract van Arsenal naar Barcelona voor iets meer dan 20 miljoen, als ik het me goed herinner. Die 20 miljoen lijkt me dus wel marktconform.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di jul 28, 2009 9:29 pm

22:30 uur Real Madrid - Quito (Peace Cup)....

Dudek; Salgado, Pepe, Metzelder, Marcelo; Gago, Guti, Cristiano Ronaldo, Robben; Higuaín y Benzema.

Pellegrini gaat voor het 4-1-5 systeem. :smallgrin.gif:

generaal

Bericht door generaal » wo jul 29, 2009 5:47 pm

http://www.youtube.com/watch?v=gMkJvyah1_c Ongelooflijk hoeveel idioten in dit filmpje het veld op stormen om Zlatan aan te kunnen raken.. Verder wel een mooi filmpje trouwens.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 29, 2009 7:17 pm

Hoeladans schreef:22:30 uur Real Madrid - Quito (Peace Cup)....

Dudek; Salgado, Pepe, Metzelder, Marcelo; Gago, Guti, Cristiano Ronaldo, Robben; Higuaín y Benzema.

Pellegrini gaat voor het 4-1-5 systeem. :smallgrin.gif:
Zoveel voorhoede spelers en zo weinig kwaliteit achterin......
Whitey on the moon.

Feest

Bericht door Feest » di aug 04, 2009 6:52 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 04, 2009 7:05 pm

Vi.nl schreef:Barcelona wil Messi meest verdienende speler maken
04/08/2009 18:58

Barcelona wil het contract van Lionel Messi openbreken en verbeteren. De Argentijnse dribbelaar heeft een verbintenis tot medio 2014.

Joan Laporta, voorzitter van Barça, vertelde dat de onderhandelingen gaande zijn en naar wens verlopen. 'Er is goed contact tussen beide partijen. Messi en zijn adviseurs weten dat wij willen dat hij zich lekker voelt. Hij is een grote speler, door ons zelf opgeleid en we zijn er trots op dat hij hier speelt: de beste speler in de wereld.'

'Barça zal er altijd alles aan doen om hem gelukkig te houden', vervolgt de preses. 'We weten ook dat hij écht verbonden is aan Barcelona en hij voelt veel liefde voor de club, dus daarom moeten we hem op alle mogelijke manieren belonen.'

De opwaardering kan te maken hebben met de komst van Zlatan Ibrahimovic, die met een salaris van negen miljoen euro, nu de duurste speler in de selectie van Pep Guardiola is. Volgens Mundo Deportivo gaat het salaris van Messi opgeschroefd worden naar tien miljoen euro, anderhalf miljoen meer dan hij nu ontvangt. Eventuele geïnteresseerde clubs zullen, als de 22-jarige aanvaller bijtekent, rond de driehonderd miljoen moeten betalen om Messi bij Barça los te weken.
Denk niet dat Ibrahimovic dit echt op prijs stelt. Hij heeft als die 9 miljoen klopt bijna 3 miljoen ingeleverd op zijn salaris bij Inter en dan zou iemand anders in de groep ineens wel meer gaan verdienen.

Frank

Bericht door Frank » di aug 04, 2009 7:07 pm

Hij komt ook echt wat tekort.... :confused.gif:

Belachelijke bedragen en belachelijke redenaties ook altijd in de voetbalwereld...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 04, 2009 7:07 pm

Messi is 3 klassen beter dus lijkt me niet meer dan logisch! Trouwens als je niet tevreden kan zijn met 9 miljoen jaarsalaris dan ben je een verwend stuk vreten.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op di aug 04, 2009 7:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » di aug 04, 2009 7:07 pm

Real Madrid heeft echt goed ingekocht; nu nog de zwakke schakels zien kwijt te raken :smallgrin.gif: .

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 04, 2009 7:11 pm

brigade zuid schreef:Messi is 3 klassen beter dus lijkt me niet meer dan logisch! Trouwens als je niet tevreden kan zijn met 9 miljoen jaarsalaris dan ben je een verwend stuk vreten.
Dat zeg ik niet, maar als Barca aangeeft dat ze een salarisplafond hebben en dat Ibrahimovic daar nu tegenaan zit is het wel vreemd dat Messi ineens meer kan krijgen. Maar zoals je al zegt de bedragen zijn al abnormaal hoog.. ze zouden met 1 miljoen al blij moeten zijn.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 04, 2009 7:31 pm

Steef schreef:Xabi Alonso ook naar Real Madrid.
Ongelooflijk inderdaad. Nu nog een back en dan is men klaar, denk ik zo. Duurt alleen wel even voordat ze het ingespeeld krijgen denk ik. Daarna is het bijkans onverslaanbaar als je het mij vraagt.

generaal

Bericht door generaal » di aug 04, 2009 7:33 pm

Arbeloa kan prima als linksback uit de voeten, Peter. Ik zou eerder een betere centrumverdediger dan Pepe kopen; hij lijkt me de zwakke schakel van dit elftal.

Feest

Bericht door Feest » di aug 04, 2009 7:34 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie