Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Arthur

Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010

Bericht door Arthur » zo jul 26, 2009 2:35 pm

Zo te zien zoeken ze een verdediger die zo min mogelijk met de bal kan. Daar word ik niet vrolijk van.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo jul 26, 2009 2:36 pm

Ik had al gezegd dat ze Ryan Donk moesten halen, maar dan konden ze Demy niet meer binnenhalen. :ajaxsmiley.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jul 26, 2009 2:37 pm

Dat was al duidelijk toen Onyewu bijna tekende.

Ik vind het niet heel beroerd. Een echte beul als Alex kan weinig met een bal, maar zou dit Ajax wel in een klap 2 keer sterker maken.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jul 26, 2009 2:41 pm

Iemand die naar eigen zeggen in Montevideo woont over Coates:
Coates is een fysiek sterke verdediger die niet bang is hard in te grijpen. Het is een echte mandekker die zijn taak, het onschadelijk maken van de spits, goed uitvoert. Hij speelt nog niet zo lang in het eerste van Nacional maar maakt het de trainer erg lastig bij het maken van de opstelling. Opbouwend moet je niets verwachten en daar hebben we ook geen behoefte aan.

Coates is een spitsenkiller die ook in kopduels erg sterk is en vaak als winnaar uit de bus komt. Hij is niet bang om een medespeler tot de orde te roepen ondanks dat hij pas 18 is. Dit is een leider-in-spe en zoals ik al zei zitten er veel scouts de laatste weken op de tribune voor hem.

jabu

Bericht door jabu » zo jul 26, 2009 3:19 pm

Iemand van ANN? :hypocrite.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » zo jul 26, 2009 4:57 pm

Ajax voetbalt niet goed genoeg om er ook nog eens een houthakker bij te kunnen hebben. Dan wordt de opbouw nog slechter en komt de verdediging nog vaker onder druk te staan.

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 26, 2009 5:06 pm

Volgens vi.nl hebben ook AS en Lazio Roma interesse in Lugano. Hopelijk doet Suarez een goed woordje.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 27, 2009 9:17 am

Jabu schreef:Iemand van ANN? :hypocrite.gif:
Een insider. Het is bijna rond. :hypocrite.gif:

Ik ben het wel met Arthur eens dat de opbouw helemaal een drama wordt als we dat type speler halen. Maar op zich hebben we wél een echte mandekker nodig. Dilemma.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 27, 2009 9:27 am

Grappig!

Wellicht kunnen jullie infantiele zielen het niet aan, maar ik deel gewoon nieuws cq. geruchten op dit forum. Hoe betrouwbaar je één en ander acht moet je zelf weten, bij Obradovic zat die bron van ANN er dus inderdaad gewoon dichtbij. Kennis van Obradovic en al het nieuws correct en ruimschoots voor alle media.

Bovenstaande stukje is gewoon een omschrijving van een speler. Als aan dit soort berichten geen behoefte is (wat er wel is, men vraagt immers wat voor speler het is) post ik voortaan niets meer van andere fora.

Bekrompen anti-alle andere Ajax fora troep.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 27, 2009 9:30 am

Het was maar een geintje, Dominee. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 27, 2009 10:26 am

Zo , ik zit in Spanje en het is wel weer duidelijk waar het Ajax aan ontbreekt. Ik lees maar 1 ding verdedigers. Het zelfde liedje als elk voorgaande jaren. Koop nou eens een goeie sterke centrale verdediger en geen type Wielaert, maar iemand die sterk en zeker over komt. Sinds Chivu hebben we dat niet meer :sad.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 27, 2009 10:42 am

Drie van de goals komen rechtstreeks van het middenveld af, daar had een sterke mandekker ook niets meer aan kunnen doen. Wil ik daarmee zeggen dat we die sterke mandekker niet kunnen gebruiken, nee natuurlijk niet maar de goals waren niet alleen de fout van het centrum.
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 27, 2009 11:03 am

joey schreef:
Jabu schreef:Iemand van ANN? :hypocrite.gif:
Een insider. Het is bijna rond. :hypocrite.gif:

Ik ben het wel met Arthur eens dat de opbouw helemaal een drama wordt als we dat type speler halen. Maar op zich hebben we wél een echte mandekker nodig. Dilemma.
Tsja. Ik zou het wel weten. Mandekker met een aardige opbouwer ernaast. Verder kun je ook nog via de vleugels opbouwen en zet je de Zeeuw er nog eens vlak voor. Het enige wat die mandekker dan hoeft te doen is die bal in te leveren. Nu is het voor de rest allemaal vlees noch vis.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jul 27, 2009 11:07 am

We moeten wel realiseren dat we gisteren met een man minder speelden, Anita deed namelijk mee. Silva speelde ook nog eens dramatisch en we hadden een fantasie middenveld. Dat is niet makkelijk werken voor de twee centrale verdedigers. Oleguer en Vertonghen speelden best aardig, op die stomme kopbal van Oleguer na. Van Alderweireld heb ik ook genoeg goede dingen gezien. Ik heb dan ook best vertrouwen in ons centrale duo, daarentegen maak ik me meer zorgen over de linksbackpositie, als Atouba niet fit is heb je namelijk een groot probleem. Over het belabberde spel van Urby maak ik me zorgen en over wie de doelpunten gaat maken als we met 3 spitsen spelen.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 27, 2009 11:28 am

Peter schreef:Tsja. Ik zou het wel weten. Mandekker met een aardige opbouwer ernaast. Verder kun je ook nog via de vleugels opbouwen en zet je de Zeeuw er nog eens vlak voor. Het enige wat die mandekker dan hoeft te doen is die bal in te leveren. Nu is het voor de rest allemaal vlees noch vis.
Precies. Van der Wiel kan opbouwen en aan De Zeeuw en Aissati kan je de bal makkelijk kwijt. Je hebt alleen iemand nodig met een aardige inspeelpass. En als de nieuwe mandekker zo goed is dat je Vertonghen centraal achterin kwijt kan, dan zit het qua opbouwende kwaliteiten al helemaal goed.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 27, 2009 12:23 pm

Helemaal eens met Enganche hierboven. Hoop alleen dat zo'n Lugano goed genoeg is.

Beter dan Oleguer lees ik. Tja... Dat kan nog steeds bagger zijn.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 27, 2009 12:33 pm

Meer over Lugano:
Haha, jongens ik zal jullie wel helpen. Lach me kapot om sommige 'kenners' van het Turkse voetbal hier

Diego Lugano was in 2005 Speler van het Jaar in Zuid-Amerika, toen speelde hij bij Sao Paulo. Vele Europese clubs toonden interesse in Lugano en hij koos Fenerbahce. Hier is hij uitgegroeid tot een publiekslieveling. Het is een heetgebakerde verdediger die zo in een gesticht terecht kan als je naar de beelden kijkt. Hij is heel sterk, goed in de lucht, verliest weinig duels, redelijk snel en kan de defensie goed neerzetten. Zo heeft hij iemand als Drogba compleet uit de wedstrijd gespeeld. Aanvallend is hij goed, scoort veel met dode spelmomenten (Al zal dat bij Ajax moeilijk zijn, virtuozen die het techniek van Alex en Carlos hebben zijn er maar weinig op deze aardkloot), hij scoorde ietsjes minder/meer als spits Guiza

In 2007/2008 speelde Fener vier keer tegen ons en Lugano kreeg in die 4 wedstrijden drie keer rood. Toppunt was dat hij de bal met de hand speelde na een lobje van een kleine behendige speler. Onsportiviteit zal er zeker komen in de Eredivisie, ik vind het een vreselijk irritante speler die alleen maar chaos verzorgt. Vorig jaar speelde Fener tegen ons, hij trapte een speler op de grond van ons en die had er genoeg van. Hij schold zijn moeder uit en er barstte een complete vechtpartij op het veld los. Voor filmpjes, 'Galatasaray-Fenerbahce kavga' op youtube en je ziet het. Maar ondanks zijn gestoorde karakter is het een mooie voetballer.

Hij mag weg bij Fenerbahce omdat zijn contract afloopt. Hij wil niet bijtekenen tenzij Fener hem 3 miljoen geeft per jaar, maw hij wil gewoon weg. Dus nee, Turkse clubs zijn niet opportunistisch en heetgebakerd en nee de trainers worden daarom ook niet verscheurd. Waarom zou Frank Rijkaard anders Galatasaray verkiezen boven vele Europese clubs? Een beetje af van die VoetbalZone uitspraken graag.

Al met al is Lugano een wereldverdediger, maar hij zal Ajax denk ik niet verkiezen. Atletico, Roma, Lazio, zulke clubs willen hem en ik denk niet dat hij van Fenerbahce naar Ajax gaat want van de Turkse naar de Nederlandse competitie is helemaal geen vooruitgang.
Betrouwbaarheid onbekend. De poster noemt zichzelf 'Galatasaray'.

peter

Bericht door peter » ma jul 27, 2009 12:40 pm

Wereldverdediger? Hij is veel te traag om hem een wereldverdediger te noemen.

Beter dan Oleguer zei ik inderdaad. Oleguer is een betere opbouwer, want Lugano kan dat helemaal niet. Lugano is een betere mandekker en een betere kopper. Qua snelheid ontlopen ze mekaar niet zoveel, al denk ik dat Lugano nog net wat trager is. Puur als mandekker is hij wel aardig, maar zeker niet top ofzo. Verder is hij, zoals die post val Gala ook al suggereert, knettergek. Wandelend risico.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 27, 2009 12:41 pm

Jij bent duidelijk geen fan dus begrijp ik. :ajaxsmiley.gif:

Kan hij wel gewoon een bal inpassen op De Zeeuw of Aissati?

peter

Bericht door peter » ma jul 27, 2009 12:57 pm

Nee, vooral tegenhouden.

Dit is een goed filmpje van Lugano:
http://www.youtube.com/watch?v=sLs5Y8aTa3k

Harde tackles, veel geroei en een goede kopper. Dit is Lugano ten voete uit. En hij is traag, maar dat zie je op dit filmpje lastig.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 27, 2009 1:21 pm

Vooral dat laatste baart me zorgen. Ik wil een grote, sterke mandekker die snel is.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jul 27, 2009 4:12 pm

De Dominee schreef:Vooral dat laatste baart me zorgen. Ik wil een grote, sterke mandekker die snel is.
Ajax is niet in de positie zo'n speler te halen, zo'n speler heeft clubs voor het uitzoeken; Ajax zal zo'n speler misschien vinden op een "bijveld in Wit-Rusland", iemand zelf opleiden met alle fouten (om ervan te leren) of hopen dat een elders uitgerangeerde speler nog een paar goede jaren bij Ajax (of een vergelijkbare club) wil maken.

Ajax mist het kennersoog, het "oog" dat De Zeeuw bij tegenstander Go Ahead ziet voetballen en die speler direct een contract aanbiedt, of iemand van Jong Vitesse. Ajax laat regelmatig testspelers meedoen, maar blijkbaar zit zo'n (onbekend) talent er nooit bij. Die grote, sterke en snelle mandekker zie ik niet zo snel komen (helaas!)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Chris

Bericht door Chris » ma jul 27, 2009 5:17 pm

Ik ben het met Aristides eens, Ajax is op dit moment niet in staat om een uitstekende mandekker die aan alle criterea voldoet te halen. En dan moet je creatief zijn; moet je een speler halen die aan een aantal criterea voldoet. Ervaring, aggresiviteit, mandekker, sturende rol, fysiek sterk en kopsterk.
Ik bespeur enige minachtendheid tegenover de harde tackles van Lugano; maar ergeren jullie niet aan het afslachtige ingrijpen van de huidige in verdedigers? Ik heb liever iemand die eerst Makaay, Toivonen, El Hamdaoui zijn benen raakt, en dan gaat vragen of z'n ontbijtje heeft gesmaakt.. Eindelijk iemand die een beetje angst inboezemt bij de tegenpartij. En niet dat ze lachend door ons centrum heenlopen.

P.s. ik weet niet of het een aanwinst wordt of niet alleen afgaande op de voorgaande kwaliteiten die gemeld zijn, heb ik dit gebaseerd.
Chris a.k.a Giiser

gaizka

Bericht door gaizka » ma jul 27, 2009 6:28 pm

Chris schreef:Ik ben het met Aristides eens, Ajax is op dit moment niet in staat om een uitstekende mandekker die aan alle criterea voldoet te halen. En dan moet je creatief zijn; moet je een speler halen die aan een aantal criterea voldoet. Ervaring, aggresiviteit, mandekker, sturende rol, fysiek sterk en kopsterk.
Ik bespeur enige minachtendheid tegenover de harde tackles van Lugano; maar ergeren jullie niet aan het afslachtige ingrijpen van de huidige in verdedigers? Ik heb liever iemand die eerst Makaay, Toivonen, El Hamdaoui zijn benen raakt, en dan gaat vragen of z'n ontbijtje heeft gesmaakt.. Eindelijk iemand die een beetje angst inboezemt bij de tegenpartij. En niet dat ze lachend door ons centrum heenlopen.

P.s. ik weet niet of het een aanwinst wordt of niet alleen afgaande op de voorgaande kwaliteiten die gemeld zijn, heb ik dit gebaseerd.
Inderdaad, eigenlijk begint een westrijd al in de spelerstunnel. Het Feyenoord met de Wolf en consorten was hier een goed voorbeeld van, die deelden voor de wedstrijd de tegenstander al een mental tik uit. Heeft wel wat vind ik.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 27, 2009 6:59 pm

Peter schreef: Harde tackles, veel geroei en een goede kopper. Dit is Lugano ten voete uit. En hij is traag, maar dat zie je op dit filmpje lastig.
Heb 't filmpje effe bekeken: ik heb wel genoeg gezien. Een soort van Braveheart. Die kon ook niet voetballen, geloof ik.

Die Coates kon wel een jonger broertje van Lugano zijn... Het schijnt trouwens dat die Lugano het niet erg hoog in de bol heeft: hij wil 16 mio voor 4 jaar bij Fener, las ik ergens.

Ik mag toch hopen dat Ajax niet zódanig in paniek is dat ze aan dat soort toestanden gaan meedoen.

Plaats reactie