Feyenoord 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door peter » zo jul 19, 2009 11:50 am

banjavi schreef:Ajax mag... denk ik.. (met een aantal bier achter de kiezen)... best uikijken voor Feyenoord, begrijp ik...
Volgende keer wat minder drinken. :headbang.gif:

Feyenoord zal meedoen voor Europees voetbal. 4e of 5e plek moet er wel in zitten.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jul 19, 2009 12:07 pm

Peter schreef:
banjavi schreef:Ajax mag... denk ik.. (met een aantal bier achter de kiezen)... best uikijken voor Feyenoord, begrijp ik...
Volgende keer wat minder drinken. :headbang.gif:

Feyenoord zal meedoen voor Europees voetbal. 4e of 5e plek moet er wel in zitten.
Lijkt me een prima plan... Dank voor het advies. :-)
Maarja... zomerfeesten he... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jul 19, 2009 10:08 pm

Eigenlijk hoort dit in de Jupiler League-topic thuis, maar het is natuurlijk ook de satelliet van Feyenoord, dus:
Don Leo geniet van Excelsior
Door WIETSE DIJKSTRA

VEERLE - 'Kopen, zou ik zeggen,' schalt de Belgische speaker als Kermit Erasmus met zijn tweede doelpunt van de avond Excelsior op voorsprong heeft gezet tegen KVC Westerlo.

Langs de lijn is Leo Beenhakker al net zo enthousiast over het spel van de Rotterdammers. ,,Zó willen we voetballen,’’ zegt Feyenoords technisch adviseur.

In Veerle, een gehucht in de buurt van Westerlo, maakt het vernieuwde Excelsior vooral indruk door de manier waarop het de Belgische subtopper op 2-2 houdt. De ploeg van trainer Alex Pastoor denkt vooruit en neemt waar het kan brutaal het initiatief.

,,Ze proberen de wedstrijd naar hun hand te zetten,'' constateert Beenhakker tevreden. ,,Ze voetballen! Heel leuk om naar te kijken.''

Beenhakker zou eigenlijk in Portugal moeten zitten om naar Sporting Lissabon-Feyenoord te kijken. Maar knieklachten weerhouden hem momenteel van een al te verre reis. Als liefhebber is een kort ritje naar Veerle - hij woont zelf ook in België - een prima alternatief.

Dat Excelsior tegen Westerlo kan aantreden met zeven Feyenoord-huurlingen - nummer acht Jordao Pattinama ontbreekt wegens darmklachten - dankt het aan Beenhakker. Kort nadat Don Leo in februari in de Kuip werd gepresenteerd, herstelde hij de stukgelopen relatie met de Kralingers. ,,Dat was een van de eerste dingen waar ik me druk om maakte,'' zegt hij. ,,Ik heb nooit begrepen waarom deze samenwerking opzij is gezet.''

Als trainer van Feyenoord ontdekte hij eind jaren '90 al het nut van een satellietclub. Ruim tien jaar later is het in Beenhakkers optiek pure noodzaak om samen te werken. ,,Het beloftenelftal heeft hetzelfde niveau en ambiance als toen ik vijf jaar geleden uit Nederland vertrok. Maar het voetbal ontwikkelt zich nog steeds. In het huidige topvoetbal is geen tijd meer om na te denken. De fysieke inzet van ploegen als Barcelona of Chelsea is gigantisch. Het gaat maar door, maar bij de beloftes wordt nog steeds in hetzelfde - ik zeg nog net niet gezapige - tempo gespeeld. De afstand naar het topvoetbal wordt steeds groter.''

Hij wijst op talenten als Nieveld, Wattamaleo, Janota, Schet en Erasmus. ,,Voor spelers die net uit de A1 komen, is het best goed om in de beloftes te voetballen. Maar deze jongens hebben dat al gedaan. Die worden echt niet meer beter van wedstrijden tegen TOP Oss 2 op een maandagavond. Schei uit zeg, als je ze daar laat spelen weet je over twee jaar nog niets.''

En dus moet Excelsior weer fungeren als ideale tussenstap. ,,Het kostte me totaal geen inspanning om iedereen daarover enthousiast te maken,'' zegt Beenhakker. ,,Het terugdraaien van de samenwerking was uit financiële noodzaak. Dan kun je er toch ook gewoon een technisch verhaal van maken?''

Feyenoord is in de nieuwe constructie voordeliger uit. De club subsidieert het Kralingse filiaal niet langer, maar ontvangt juist geld voor de spelers die het stalt. Kritische fans van de kleine broer vrezen voor het verlies van de eigen identiteit. Maar dan hebben ze de samenwerking niet goed begrepen, stelt Beenhakker. ,,Excelsior blijft Excelsior. Daar komt niemand aan. En Excelsior wordt hier ook beter van.''

Van dat laatste is geen woord gelogen, blijkt tijdens de eerste serieuze test. De Feyenoord-beloftes, van wie de meesten vorig seizoen al eens aan het grote werk mochten ruiken, zorgen zonder meer voor een kwaliteitsimpuls. Wat bovendien opvalt is dat het jonge elftal van Pastoor na twee weken voorbereiding tactisch al zeer gedisciplineerd oogt.

Excelsior speelt tegen Westerlo in een 4-2-3-1 formatie. Achter diepe spits Erasmus heeft het drietal Schet, Janota en Mossaoui de vrijheid om van positie te wisselen. Pastoor ziet tevreden dat zijn spelers de aanval zoeken, zonder de organisatie te verwaarlozen. ,,Je kunt al heel aardig terugzien waar we de eerste weken mee bezig zijn geweest,'' is hij content. ,,Ik denk dat Westerlo meer achter ons aan gelopen heeft dan wij achter hen.''

Obiare Odita, die de Rotterdamse defensie verrast met een snelle uithaal, zorgt nog wel voor 1-0. Vlak voor rust wordt het lef van Excelsior beloond. Met zijn twee eerste treffers voor zijn nieuwe club laat Erasmus zien dat hij wel degelijk een echte goaltjesdief is. In beide gevallen staat de af en toe onnavolgbare Schet aan de basis.

Omdat Erasmus geen strafschop krijgt nadat hij wel degelijk onderuit wordt gehaald en doelman Arjan van Dijk zich gruwelijk verkijkt op een kopballetje van Obiare Odita wint Excelsior niet. Maar met 2-2 kan Pastoor ook prima leven. ,,Het vertrouwen dat ik in deze ploeg heb, wordt door deze uitslag bevestigd.''
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jul 20, 2009 3:41 pm

Telegraaf.nl schreef:Feyenoord teruggezet in categorie 1 Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - De licentiecommissie van de KNVB heeft Feyenoord teruggezet in categorie 1. Dit houdt in dat de Rotterdamse voetbalclub bij de KNVB een plan van aanpak moet indienen hoe Feyenoord op termijn weer financieel gezond kan worden.

Algemeen directeur Eric Gudde: "De indeling in categorie 1 geeft eens te meer aan dat de club nog een lange weg te gaan heeft voordat Feyenoord zich weer financieel gezond mag noemen. Volgens de directie is er echter geen reden tot nieuwe maatregelen".

"Het is bekend dat we nog een grote schuld uit het verleden weg moeten werken. Door het sportieve rampjaar dat achter ons ligt is nog extra schade oplopen, een herstelplan is door Feyenoord maanden geleden al gemaakt".

"Concreet betekende dit dat de club deze zomer uitsluitend nieuwe spelers mocht halen indien deze volledig extern werden gefinancierd", aldus Gudde.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 20, 2009 5:32 pm

Didulica

Fernandez Vlaar Bahia Gio

Ahmadi Tomasson Fer

Wijnaldum Cisse Biseswar

Zou geen slecht team zijn hoor.. En dan heb ik Makaay nog niet eens meegerekend
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » ma jul 20, 2009 5:56 pm

De Guzman ook niet.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma jul 20, 2009 7:26 pm

Gudde: Didulica geen optie voor Feyenoord
20 juli 2009 K

Eric Gudde heeft in het programma 'Met Wie' op Radio Rijnmond laten weten dat de komst van Joey Didulica geen optie is. Feyenoord kan zijn komst zelf niet financieren. Voor een oplossing met een externe financier komt Didulica niet in aanmerking omdat de keeper gezien zijn leeftijd bij een eventuele latere doorverkoop geen meerwaarde heeft.
FN

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jul 21, 2009 9:05 am

‘Liefde voor Feyenoord kleiner dan gedacht’
Door STIJN HUSTINX

ROTTERDAM - De clubliefde voor Feyenoord is veel kleiner dan gedacht. Dat concludeert Joop Verschuuren van de supportersclub van de Rotterdamse voetbalclub naar aanleiding van de schamele opbrengst van de grote geldinzamelactie, die zijn vereniging eerder dit jaar lanceerde om de noodlijdende club (jaarbegroting 40 miljoen euro, schuld van 21 miljoen) de helpende hand te bieden.

Joop Verschuuren van de supportersclub van de Rotterdamse voetbalclub,
Met een fanschare van twee miljoen man rekende de supportersverniging op een bijdrage van één euro van de helft van alle fans. Gisteren reikte de teller na maanden geld inzamelen niet verder dan 88.752,03 euro. De actie loopt morgen, tijdens de open dag van Feyenoord, af.

,,Dat is nog geen vijf cent per supporter,’’ verzucht Verschuuren. ,,Bepaald niet wat we ervan verwacht hadden. Toen we de de actie startten, vroegen we om een bijdrage van een tientje of meer. Aan bedrijven vroegen we duizende euro. In het begin van de actie werd er dagelijks in de duizend euro bijgeschreven. Dat werden later enkele honderden euro’s, nu soms nog maar een tientje per dag.’’

Verschuuren schudt de excuses die hij afgelopen tijd te horen kreeg uit zijn mouw. ,,We hebben al een seizoenskaart, we kopen de nieuwste uit- en thuisshirts, we zijn al lid van de club. Of ik maak een bedrag over zodra mijn vakantiegeld binnen is. Nou niet dus. Of eerst moesten de spelers maar geld geven. Nou, ze staan een deel van hun premie af. Maar nadat ze dat bekend maakten, is er echt geen extra geld bijgekomen op onze rekening.’’

,,Ook zeiden veel mensen dat ze bang waren dat het geld in een bodemloze put zou verdwijnen. Daarom hebben we meteen afgesproken dat wij zelf bepalen waar het geld heen gaat, namelijk naar de jeugdopleiding. Zoiets is goed voor de toekomst van de club en dan verdwijnt ons geld niet in de zakken van spelers.’’

,,De bedrijven hebben het helemaal laten afweten,’’ zegt Verschuuren. ,,Slechts een handvol heeft gedoneerd, dan te bedenken dat het meestal nog bedrijven buiten de regio Rotterdam waren ook.’’

Door morgen tijdens de open dag van Feyenoord nog eenmaal te collecteren en T-shirts te verkopen, hoopt de supportersclub dat het eindbedrag nog boven de ton uitkomt. ,,Natuurlijk, ook dat is een flink bedrag. Als een club als NAC zo’n bedrag had opgehaald, zou dat echt netjes zijn. Maar voor Feyenoord? Echt niet. In het buitenland zijn er supporters die gewoon hun hele club hebben gekocht. Dan valt dit echt vies tegen.’’
Dit stuk lijdt op FN tot grote woede van de echte supporters. Liefde heeft namelijk niets met geld te maken. :-) Totdat Peridon zelf niets geeft... dan geeft hij ineens niet genoeg om Feyenoord, maar die link leggen ze niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 21, 2009 9:18 am

Ik snap best dat supporters hier geïriteerd door raken hoor. Dit komt, zeker uit de mond van iemand van een supportersvereniging, nogal beledigend over. Er zijn mensen genoeg mensen voor wie zaken als een seizoenkaart en shirts gewoon een behoorlijke investering zijn. Dan komt zo'n jankverhaal als dit niet bepaald sympathiek over.

En dan kan hij wel net doen of de spelers zo'n groots gebaar hebben gemaakt met die premies. Maar dat heeft de club volgens mij voor de poorten van de hel moeten wegslepen en bovendien doen ze geen afstand van die premies maar is de constructie gewijzigd. Want als ze een prijs zouden pakken zit er evengoed een financiële bonus aan vast. Ze krijgen alleen niets meer per gewonnen punt. Nou, wat een opoffering zeg.

En bedrijven zitten er, zeker in financiëel lastige tijden, niet op te wachten om geld neer te leggen wat in een bodemloze put verdwijnt. Niemand geeft graag geld weg om ellende op te ruimen die door anderen is veroorzaakt.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di jul 21, 2009 10:48 am

Ach.. er zijn hier op het forum ook die vinden dat als je geen seizoenskaart hebt geen echte supporter bent.

Natuurlijk is het een foute vergelijking. Geen geld-geen supporter. IS ook onzin, maar die zelfde supporters scholden die Pariddon wel uit omdat meneer niet wilde investeren. En omdat hij dat niet deed was het geen echte supporter.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 21, 2009 7:26 pm

KNVB zet Feyenoord in categorie 1
ROTTERDAM - Feyenoord is door de licentiecommissie van de KNVB teruggeplaatst in categorie 1. De Rotterdamse club moet door deze maatregel elke grote uitgave melden bij de licentiecommissie van de voetbalbond.

Ook moet een plan van aanpak worden ingediend hoe Feyenoord weer financieel gezond kan worden.

Volgens de directie is er geen reden tot nieuwe extra rigoureuze maatregelen, aangezien de club de maatregel van de licentiecommissie van de KNVB had zien aankomen, zo meldt Feyenoord op zijn website.

,,Het is bekend dat we nog een grote schuld uit het verleden weg moeten werken. Een herstelplan, zoals op grond van de indeling in categorie 1 door de KNVB wordt geëist, is door Feyenoord maanden geleden al gemaakt. Sterker nog, we zijn al heel ver met de uitvoering er van," zegt algemeen directeur Eric Gudde.

Dit betekende onder meer dat deze zomer alleen nieuwe spelers mochten worden gehaald indien deze volledig extern werden gefinancierd.

,,We hebben op voorhand onze maatregelen genomen voor het geval we in de eerste categorie terecht zouden komen. De indeling in categorie 1 verandert dus niet zo veel aan onze aanpak. Wel is deze natuurlijk een zoveelste bevestiging dat we echt moeten doorpakken en op het gebied van de financiën geen enkele concessie kunnen doen," aldus Gudde.

Ook in 2006 werd Feyenoord teruggezet in categorie 1. Na ruimt een jaar wist de club zich echter weer in categorie 2 te 'werken'. ,,En ook deze keer zullen we binnen de gestelde termijnen weer in categorie 2 terecht komen," zo besluit de algemeen directeur.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di jul 21, 2009 7:32 pm

Het neuzencommitee is natuurlijk geschrokken van onze overwinning afgelopen weekend dus moet er weer wat stemming gekweekt worden.
Reactie van FN. Dat bedenk je toch niet :drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 21, 2009 8:44 pm

Ik vond het zeer indrukwekkend, ik verwacht dan ook dat wij geweldig gaan spelen dit seizoen, maar tegen een feyenoord dat zal eindigen op 102 punten valt niet op te boksen natuurlijk.
En uiteraard is het een complot, zelfs blinden kunnen zien dat Feyenoord een van de financieel gezondste ploegel in Europa is.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 23, 2009 1:14 pm

Haha, van ellende hebben ze Been uit de heli laten komen. :drecul.gif:

Afbeelding
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 23, 2009 7:18 pm

joey schreef:Haha, van ellende hebben ze Been uit de heli laten komen. :drecul.gif:
Psychologisch ongelooflijk dom van die Been. Die helicopter is als de Titanic.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 23, 2009 7:32 pm

Beetje dom inderdaad. Zo plaats je jezelf wel erg op de voorgrond. Zitten ze dadelijk als ze niet uitkijken na zo'n slecht jaar alsnog met een hoog verwachtingspatroon.

Hoe zit het trouwens met die Darley? Volgens mij gaat hij eerste keeper worden. Kan 'ie er wat van?
Nil volentibus arduum

Feest

Bericht door Feest » do jul 23, 2009 7:33 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 23, 2009 7:40 pm

Steef en keepers. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » do jul 23, 2009 7:47 pm

Steef en .. uberhaupt .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » do jul 23, 2009 8:01 pm

Nu nog maar eens kijken of het tussen Manteiga en Been ook wil boteren :hypocrite.gif: .

wimpey

Bericht door wimpey » vr jul 24, 2009 6:14 am

Steef's Borowski ('opvolger van Nedved') op hangende pootjes terug naar Bremen en keihard geflopt bij Bayern. :headbang.gif:

Gewoon luisteren naar de echte kenner. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 24, 2009 1:40 pm

Iedereen kon toch wel zien dat die Borowski niet de opvolger van Nedved is? Wel een goede voetballer. Het is dat Bayern gewoon een rare club is....
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jul 26, 2009 4:16 pm

Feyenoord verslaat Sampdoria met 3-0
26 juli 2009 K

Na de zege in Lissabon op Sporting, heeft Feyenoord ook de laatste oefenwedstrijd tegen een internationaal aansprekende tegenstander weten te winnen. In De Kuip werd het Italiaanse Sampdoria met 3-0 verslagen. Aan het einde van de eerste helft kwamen de Italianen met tien man te staan. Toen stond Feyenoord al op 2-0. Fer, Bruins en De Guzman waren de doelpuntenmakers.

Feyenoord begon goed aan de wedstrijd en kwam al snel op een 1-0 voorsprong. Het was Leroy Fer die zijn ploeg twintig minuten aan de leiding bracht. Vijf minuten voor rust kon Luigi Bruins vanaf de strafschopstip aanleggen voor de 2-0. Rossi kreeg daarbij een zwaarbestafte rode kaart voor hands. Bruins benutte dat buitenkansje uitstekend.

Tegen tien man werd het in de tweede helft allemaal iets minder. Sampdoria hield met 10 man verder stand en wilde er niet al teveel meer aan doen. Been ging vervolgens wisselen. Eerst bracht hij Biseswar in voor van Bronckhorst die eerder in de wedstrijd een tikje had gehad. Vervolgens kwamen ook Leerdam, Vincken en De Guzman in het veld.

Een kwartier voor tijd mistte Tim Vincken een penalty, nadat El Ahmadi na een slalom in het strafschopgebied neergehaald was. Net als in zijn eerste invalbeurt tegen Sporting scoorde De Guzman ook bij zijn invalbeurt tegen Sampdoria.

Aan het einde van de wedstrijd werd de nieuwe coach Mario Been uitgebreid toegezongen. De hoop is weer terug bij het Legioen.

Scoreverloop:
1-0 Fer ('19)
2-0 Bruins ('40 penalty)
3-0 De Guzman ('86)

Opstelling : Darley; Fernandez, Vlaar, Bahia, Van Bronckhorst (Biseswar); El Ahmadi, Bruins, Fer (Leerdam); Slory (Vincken), Makaay en Cisse (De Guzman)
Feyenoord Netwerk
De eerste foto's stroomden tijdens de wedstrijd via Twitter binnen (klik op foto om te vergroten):

jabu

Bericht door jabu » zo jul 26, 2009 4:19 pm

Leuk die hoop!

Waarom neemt Vincken eigenlijk de penalties?

gaizka

Bericht door gaizka » zo jul 26, 2009 5:15 pm

Jabu schreef:Leuk die hoop!

Waarom neemt Vincken eigenlijk de penalties?
Denk dat deze hem gegunt werd n.a.v. zijn lange revalidatie. Ik ga ervan uit dat Makaay ze zal nemen als het er op aan komt.

Plaats reactie