PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Rooie

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Rooie » di jul 21, 2009 2:25 pm

Goeie aanvoerder die Afellay, na 10 minuten tegen Genk een rooie kaart voor natrappen (net als overigens de speler van Genk) :hypocrite.gif:

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di jul 21, 2009 6:10 pm

Heeft zo'n kaart nog gevolgen ?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di jul 21, 2009 6:22 pm

Hoeladans schreef:Heeft zo'n kaart nog gevolgen ?
ja dat kan een schorsing opleveren. Het is afhankelijk van het rapport van de scheidsrechter.

Baseman

Bericht door Baseman » wo jul 22, 2009 6:55 am

Als de scheids het noteert in zijn rapport, dan zal de UEFA normaal gesproken een schorsing opleggen en die schorsing telt dus voor de officiele wedstrijden.
Hopen dus dat het meevalt, na de terechte rode kaart voor de dom reagerende Afellay.

Harm

Bericht door Harm » wo jul 22, 2009 8:02 am

En daarom moet je dergelijke spelers nooit aanvoerder maken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 22, 2009 10:06 am

Afellay nu de schlemiel van PSV
Door MARTIJN VAN BEETEN

GENK - Met een oliedomme en onprofessionele actie heeft Ibrahim Afellay het oefenduel tussen PSV en KRC Genk verknald.

Hij kreeg in de Cristal Arena in Belgisch Limburg binnen acht minuten rood voor natrappen. Hoofdcoach Fred Rutten wil de emoties eerst laten zakken, maar kondigde aan dat er een gesprek komt met de sterspeler.

Na het rood voor Afellay volgde direct het wegsturen van Daniel Töszer van Genk voor zijn reactie op het trappen van de PSV'er. Ondanks een 1-0 overwinning liep daarom ook dit oefenduel in de soep.

De wedstrijd eindigde zelfs met tien tegen negen, omdat vier minuten na rust Eric Matoukou van de thuisploeg rood kreeg. Zaterdag was het duel met Sivasspor al na een halfuur in het honderd gelopen na tweemaal rood voor de Turken. Die wedstrijd werd tijdelijk gestaakt.

De rol van de 23-jarige Afellay was gistermiddag opvallend. Hij is de PSV'er met de hoogste transferwaarde, de man die ooit naar een Europese topclub zou moeten gaan. Hij droeg eerder deze maand tijdens het oefenduel met Bröndby in Denemarken zelfs even de aanvoerdersband. Afgelopen zaterdag vertolkte de middenvelder een heldenrol toen arbiter Blom werd belaagd door heetgebakerde Turkse voetballers en fans. Hij trok Blom mee de kleedkamer in. De voetballer leek zich te ontwikkelen tot een persoonlijkheid, werd zelfs gefluisterd.

In Genk maakte Afellay vanaf het begin een geïrriteerde indruk. Hij kreeg na enkele minuten al een waarschuwing van scheidsrechter Luc Wouters, voor een onstuimige sliding. Korte tijd later mocht hij douchen.

Zelf voelde Afellay niet de behoefte om zijn actie toe te lichten. Rutten deed dat wel. ,,Het is vervelend dat dit gebeurt, vooral naar het team toe. We moeten het hier wel even over hebben. Zeker internationaal is het een wet dat je met elf man op het veld blijft staan. Ik ben ervan overtuigd dat Ibrahim hier lering uit trekt. Al was dit natuurlijk niet echt verstandig van hem. Dat weet hij zelf ook.''

Gek genoeg heeft PSV voor het laatst op 11 juli, bij Bröndby, een oefenwedstrijd gespeeld met lange tijd aan beide kanten elf voetballers op het veld. En het is juist in dit soort duels toch belangrijk om te zien hoe het elftal zich houdt tegen opponenten van vergelijkbaar niveau.

In Genk onderging PSV de laatste serieuze test in de aanloop naar de eerste wedstrijd in de derde voorronde van de Europa League, volgende week donderdag in het eigen stadion tegen Cherno More Varna of FC Iskra-Stal Ribnita. Zaterdag wordt in Eindhoven nog wel de afscheidswedstrijd voor Phillip Cocu gespeeld, maar dat duel is sportief gezien niet serieus te nemen.

Rutten weigert er een probleem in te zien. ,,Ik ga niet in die gedachte zitten. Dat creëert onrust. Ik kijk hoe mijn elftal met deze veranderde omstandigheden omgaat. Het positieve is dat de jongens in een overtalsituatie niet zijn gaan rennen, hollen en draven.''

Dat was, naast de treffer van Ola Toivonen in de 85ste minuut, zo'n beetje het enige positieve dat de 14.000 fans te zien kregen. Van een voetbalshow was geen sprake. Sterker nog, zelfs met tien tegen negen wist PSV amper kansen te creëren.

,,Het baltempo had wel wat hoger gekund,'' gaf Rutten toe. De Eindhovenaren konden de twee pittige trainingen op maandag als excuus aanvoeren en bovendien ontbrak linksback Carlos Salcido. De Mexicaan lag met griep op bed.

Verder werden de ingevingen van het creatieve brein Afellay node gemist. Maar dat had de spelmaker uiteraard aan zichzelf te wijten.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 22, 2009 10:12 am

Duke schreef:
Afellay nu de schlemiel van PSV
Door MARTIJN VAN BEETEN
De rol van de 23-jarige Afellay was gistermiddag opvallend. Hij is de PSV'er met de hoogste transferwaarde, de man die ooit naar een Europese topclub zou moeten gaan.
http://www.sportwereld.nl
Volgens mij heeft Affelay gezegd dat hij zijn contract zal uitdienen. Zal PSV niet blij mee zijn.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 10:15 am

Ja, dat heeft hij gezegd. Maar of hij het ook doet... Een leuke wedstrijd op het EK en hij is weg. Daar rekent PSV natuurlijk op.
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 22, 2009 10:37 am

WK. Afellay is een goede speler, maar heeft als probleem dat er crisis is en dat de echte topclubs betere spelers op zijn positie kunnen vinden. De subtop, het niveau van de huidige Afellay, heeft geen geld om dat contract af te kopen en vinden hem pas interessant als hij transfervrij is.

Harm

Bericht door Harm » wo jul 22, 2009 11:08 am

Dat is bullshit Peter. Voor Vermaelen is ook 12 miljoen betaald. PSV doet gewoon iets structureel verkeerd met het verkopen van spelers, maar ik zou niet weten wat. Misschien bieden ze ze niet tijdig aan, of aan de verkeerde clubs. Of ze weten niet aan wie ze de spelers aan moeten bieden.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 11:17 am

Niet de juiste tussenpersonen waarschijnlijk.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 22, 2009 11:57 am

Harm schreef:Dat is bullshit Peter. Voor Vermaelen is ook 12 miljoen betaald. PSV doet gewoon iets structureel verkeerd met het verkopen van spelers, maar ik zou niet weten wat. Misschien bieden ze ze niet tijdig aan, of aan de verkeerde clubs. Of ze weten niet aan wie ze de spelers aan moeten bieden.
Vermaelen is een jonge verdediger/back. Vrij lastig om dergelijke jongens te vinden. Wie zou jij nemen op dit moment. Afellay of van der Vaart? Ik denk dat laatstgenoemde minder hoeft te kosten, bijvoorbeeld.

Harm

Bericht door Harm » wo jul 22, 2009 1:46 pm

Nou sorry, maar het lijkt me niet moeilijk om voor 12 miljoen iemand te vinden die beter is dan Vermaelen. Ik kan zelf niemand noemen, want ik kijk eigenlijk alleen PSV. Maar wat heeft Vermaelen nou gepresteerd? Zowel de verdediging van Ajax als België zijn een gatenkaas en in die verdedigingen onderscheidt hij zich ook niet. Er zijn legio fouten aan hem toe te wijzen.

Als ik Arsenal was dan zou ik eerder Afellay nemen dan Van der Vaart. Hij zou veel beter in dat spel passen. Maar het hangt heel er van de club af. Ik denk ook dat Afellay alleen bij een club als Afellay iets kan presteren, bij de andere clubs is er onvoldoende aandacht voor hem. Maar dat is een andere discussie.

Van mij had Afellay dit seizoen trouwens al weggemogen bij een mooi bod. PSV kan het zich niet veroorloven dat hij gratis de deur uitloopt. En als het goed is dan zouden Nijland of Bakkal ook op zijn positie uit de voeten moeten kunnen.

Arwin

Bericht door Arwin » wo jul 22, 2009 1:48 pm

Harm schreef:Dat is bullshit Peter. Voor Vermaelen is ook 12 miljoen betaald. PSV doet gewoon iets structureel verkeerd met het verkopen van spelers, maar ik zou niet weten wat. Misschien bieden ze ze niet tijdig aan, of aan de verkeerde clubs. Of ze weten niet aan wie ze de spelers aan moeten bieden.
Je kunt het ook andersom bekijken. PSV weet zijn talenten veel langer aan zich te binden dan Ajax, kan daardoor beter aan een vast elftal werken dan Ajax ook. Bij Ajax was Affelay al twee tot drie jaar geleden verkocht aan een topclub. Waardoor het komt weet ik niet, maar op sportief vlak doe je er in ieder geval je voordeel mee.

Harm

Bericht door Harm » wo jul 22, 2009 1:55 pm

Ik zou het met je eens zijn als PSV in staat was geweest om Afellay te behouden als er echt interesse was. Maar ik heb het idee dat de spelers blijven omdat er gewoon geen interesse is. Voor de club was het bijvoorbeeld veel beter geweest als Afellay afgelopen seizoen verkocht was voor een miljoen of 15 en dat Aissati hem vervolgens had kunnen vervangen in het elftal.

Frank

Bericht door Frank » wo jul 22, 2009 4:38 pm

Ik heb vorig jaar al gezegd dat Afellay wat mij betreft allang weg had gemogen. Veel te vaak "geblesseerd" en dit soort ongelovelijk stomme reacties op een situatie waar werkelijk niets aan de hand is geven me maar weer gelijk.

Eikel....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 4:48 pm

Harm schreef:Ik zou het met je eens zijn als PSV in staat was geweest om Afellay te behouden als er echt interesse was. Maar ik heb het idee dat de spelers blijven omdat er gewoon geen interesse is. Voor de club was het bijvoorbeeld veel beter geweest als Afellay afgelopen seizoen verkocht was voor een miljoen of 15 en dat Aissati hem vervolgens had kunnen vervangen in het elftal.
Tja, dat vinden ze bij PSV vast ook, maar blijkbaar is Afellay op dit moment geen 15 miljoen waard.

generaal

Bericht door generaal » wo jul 22, 2009 5:36 pm

joey schreef:
Harm schreef:Ik zou het met je eens zijn als PSV in staat was geweest om Afellay te behouden als er echt interesse was. Maar ik heb het idee dat de spelers blijven omdat er gewoon geen interesse is. Voor de club was het bijvoorbeeld veel beter geweest als Afellay afgelopen seizoen verkocht was voor een miljoen of 15 en dat Aissati hem vervolgens had kunnen vervangen in het elftal.
Tja, dat vinden ze bij PSV vast ook, maar blijkbaar is Afellay op dit moment geen 15 miljoen waard.
Internazionale volgt hem met argusogen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 22, 2009 6:26 pm

Affelay is toch ook geen 15 miljoen waard? Leuke dribbelaar, maar hij zal nu toch eindelijk eens moeten leren dat de bal snel afgeven vaak meer rendement heeft dan die bal keer op keer te gaan brengen
I think I lost my fucking headache

Baseman

Bericht door Baseman » do jul 23, 2009 6:38 am

Afellay had nog te weinig rendement, dat is altijd een minpunt geweest. Daarbij hielpen zijn blessures niet echt.
Maar vorig seizoen kwam daar eindelijk verandering in, Afellay begon te scoren, werd beslissend en viel weinig uit. In de Eredivisie speelde hij mee in 28 duels en hij scoorde daarin 12 keer, mooie cijfers voor een aanvallende middenvelder. Daarbij is Afellay een van de weinige spelers die een mannetje uit kan spelen en hij heeft de kwaliteit om aan de bal nog te kunnen versnellen. Hij was bijna wekelijks de beste speler van PSV.

Als hij nog leert om meer over te spelen en minder te dribbelen, dan kan hij ver komen.
Het gebrek aan aandacht na afgelopen seizoen begrijp ik niet echt, maar ik vind het niet erg. Laat Afellay dit seizoen maar zien dat vorig seizoen geen toevalstreffer was, dan komt die topclub vanzelf.

En Luuk, natuurlijk is Afellay minimaal 15 miljoen waard.

Edit: Dit schijnt een goede verdediger te zijn, dit bericht klinkt dus interessant:
'Centrale verdediger Bengtsson in beeld bij PSV'

Volgens de Zweedse website Fotbollskanalen van TV4 staat de Zweed Rasmus Bengtsson is de belangstelling van PSV. Zijn manager zou deze week in Nederland zijn geweest. Ook een Spaanse club zou belangstelling hebben. De speler zelf wilde niet reageren op de geruchten en liet weten alles over te laten aan zijn zaakwaarnemer. De zaakwaarnemer zelf gaf ook aan niet te willen reageren.

Rasmus Bengtsson is een verdediger die meestal als linker centrale verdediger wordt opgesteld. De speler van Trelleborgs FF maakte dit jaar zijn debuut in het nationale elftal van Zweden, maar speelde onlangs op het EK onder 21 ook alle duels voor Zweden onder 21. Zijn contract loopt in november af bij Trelleborgs, waardoor hij slechts een klein transferbedrag hoeft te kosten.

PSV zag voor de positie van linker centrale verdediger Brechet vertrekken. 'Maza' Rodriguez raakte geblesseerd, waarna media berichten dat Rutten een vervanger aan zou willen trekken.

Bron: PN

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 23, 2009 8:44 am

generaal schreef:Internazionale volgt hem met argusogen.
Ze krijgen er schele koppijn van... :666.gif:

Ik lees steeds zulke berichten, maar ik geloof er weinig van.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 23, 2009 8:49 am

Baseman schreef:Afellay had nog te weinig rendement, dat is altijd een minpunt geweest. Daarbij hielpen zijn blessures niet echt.
Maar vorig seizoen kwam daar eindelijk verandering in, Afellay begon te scoren, werd beslissend en viel weinig uit. In de Eredivisie speelde hij mee in 28 duels en hij scoorde daarin 12 keer, mooie cijfers voor een aanvallende middenvelder. Daarbij is Afellay een van de weinige spelers die een mannetje uit kan spelen en hij heeft de kwaliteit om aan de bal nog te kunnen versnellen. Hij was bijna wekelijks de beste speler van PSV.

Als hij nog leert om meer over te spelen en minder te dribbelen, dan kan hij ver komen.
Het gebrek aan aandacht na afgelopen seizoen begrijp ik niet echt, maar ik vind het niet erg. Laat Afellay dit seizoen maar zien dat vorig seizoen geen toevalstreffer was, dan komt die topclub vanzelf.

En Luuk, natuurlijk is Afellay minimaal 15 miljoen waard.

Edit: Dit schijnt een goede verdediger te zijn, dit bericht klinkt dus interessant:
'Centrale verdediger Bengtsson in beeld bij PSV'

Volgens de Zweedse website Fotbollskanalen van TV4 staat de Zweed Rasmus Bengtsson is de belangstelling van PSV. Zijn manager zou deze week in Nederland zijn geweest. Ook een Spaanse club zou belangstelling hebben. De speler zelf wilde niet reageren op de geruchten en liet weten alles over te laten aan zijn zaakwaarnemer. De zaakwaarnemer zelf gaf ook aan niet te willen reageren.

Rasmus Bengtsson is een verdediger die meestal als linker centrale verdediger wordt opgesteld. De speler van Trelleborgs FF maakte dit jaar zijn debuut in het nationale elftal van Zweden, maar speelde onlangs op het EK onder 21 ook alle duels voor Zweden onder 21. Zijn contract loopt in november af bij Trelleborgs, waardoor hij slechts een klein transferbedrag hoeft te kosten.

PSV zag voor de positie van linker centrale verdediger Brechet vertrekken. 'Maza' Rodriguez raakte geblesseerd, waarna media berichten dat Rutten een vervanger aan zou willen trekken.

Bron: PN
Wat ik dan niet begrijp is waarom Ajax hier niet achteraan zit. Waren ook op ek U21 en op zoek naar een centrale verdediger...

Maar goed, leuk voor PSV!
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jul 23, 2009 9:53 am

Wij hebben daar ene John Steen-Olsen die al 80 jaar als scout voor Scnandinavie zit. Hij zal het toch wel weten....... :confused.gif:
Whitey on the moon.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 23, 2009 9:54 am

Als er iemand op korte termijn uit zijn functie dient te worden ontheven, is die John Steen Olsen het wel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Harm

Bericht door Harm » do jul 23, 2009 10:14 am

Als die jongen echt goed was, dan hadden Heerenveen of Groningen al lang interesse gehad volgens mij. Die weten namelijk alle goede spelers uit die contreien te contracteren (ook ruk, dat weet ik).

Plaats reactie