Aisatti --- HondaPeter schreef:Huh?![]()
Ajax zat dus tegen Feyenoord wel weer op de tribune voor Honda, zo valt te lezen op vi.nl. Alternatief voor als Demy de Zeeuw niet komt?
--- de zeeuw ---
optie?
Moderator: mods
Aisatti --- HondaPeter schreef:Huh?![]()
Ajax zat dus tegen Feyenoord wel weer op de tribune voor Honda, zo valt te lezen op vi.nl. Alternatief voor als Demy de Zeeuw niet komt?
En over Prediger:Ik verwacht niet dat Ajax hier nog mee doorzet. De voornaamste reden dat men heeft aangeklopt is dat men dacht dat De Zeeuw een aantrekkelijke ontsnappingsclausule in z'n contract had staan.
Prediguer wil graag onder het oog van Maradona blijven voetballen. Ik zie hem in Argentinië blijven. Als Boca gaat verkopen zie ik het nog wel tot een transfer komen.
Oké, maar dan vraag je het na bij de zaakwaarnemer, die ontkent dat er een clausule is en daarmee is de kous af. Het heeft dan geen zin om te gaan bieden, zeker niet als je komt met een bod van minder dan zes miljoen euro. Dus eigenlijk begrijp ik het niet.Marillion schreef:Natuurlijk weet Ajax dat. Zo'n De Zeeuw, en anders in ieder geval zijn zaakwaarnemer, weet echt wel wat er in zijn contract staat. En als Ajax bij AZ aanklopt hebben ze echt al wel informeel contact gehad om er achter te komen of die jongen inderdaad interesse heeft. Als die jongen dan een clausule in zijn contract heeft die hij kan gebruiken om te vertrekken dan neem ik aan dat die informatie wel bij Ajax terecht komt.
Dat ze er niet mee doorgaan lijkt me logisch. Je krijgt 'm immers alleen voor (meer dan) de hoofdprijs. En ze hebben zeer recent nog aangegeven dat de 8 miljoen die voor Elia is geboden wel het maximum was voor een speler in Nederland. Nou, daar ga je De Zeeuw niet voor ophalen bij de concurrent.
De Zeeuw komt niet, anders hadden z'n eindbod gedaan en deze korte soap loopt al 2 weken.Peter schreef:Gelezen in de Stentor:
Marcel Brandts die zegt dat de Zeeuw niet weg mag, maar dat alles zijn prijs heeft.
Ik heb t.a.v. De Zeeuw het volgende gevoel (verder nergens op gebaseerd): Vorig jaar was De Zeeuw rond met HSV, alleen was dat op de laatste dag waardoor de deal niet doorging (az kon geen vervanger meer halen).Toppie schreef:De Zeeuw komt niet, anders hadden z'n eindbod gedaan en deze korte soap loopt al 2 weken.Peter schreef:Gelezen in de Stentor:
Marcel Brandts die zegt dat de Zeeuw niet weg mag, maar dat alles zijn prijs heeft.
Waar mensen zich allemaal wel niet druk om kunnen maken. Laat mij maar lekker m'n gang gaan.Samuraskinurovanya schreef:Dé Steef, dé miskende voetbal scout, dé man die Feyenoord van de ondergang ging redden, Piet de Visser Jr. hij is terug?
Dat zal zijn AT-protégé Thomas leuk vinden...
Twee dingen die opvallen. Ajax heeft maar vier miljoen geboden en De Zeeuw wil heel graag weg.AZ ver met Nielsen, De Zeeuw wacht
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR - Ajax wil een nieuwe poging doen om Demy de Zeeuw los te weken bij AZ. Daarvoor zullen de Amsterdammers met een bod moeten komen, dat aanzienlijk hoger is dan het bedrag van vier miljoen dat de eerste keer op tafel is gelegd.
Morten Nielsen (r.), lang maar technisch, is transfervrij na ruim drie jaar Chelsea. FOTO UNITED PHOTOS
De technische leiding van AZ zei gisteravond echter nog geen nieuwe besprekingen met de Amsterdammers te voeren.
Demy de Zeeuw wacht intussen af wat er voor hem op korte termijn mogelijk is. De middenvelder wil absoluut vertrekken uit Alkmaar, maar hij is geheel afhankelijk van het financiële spel tussen Ajax en AZ.
Technisch directeur Marcel Brands houdt vandaag wel de afrondende besprekingen met de Deense aanvaller Morten Nielsen van Chelsea. De pas 19-jarige speler, die zich in Nederland laat begeleiden door Ger Lagendijk, tekent zo goed als zeker een meerjarig contract bij AZ.
,,De speler is in Nederland gearriveerd. We zijn in gesprek en hebben hem een aanbieding gedaan,’’ zegt Brands.
Dankzij het netwerk van scout Tonny Bruins Slot kwam AZ op het spoor van de transfervrije Nielsen, die de afgelopen drie seizoenen in de jeugdopleiding van Chelsea doorbracht. Daar speelde hij onder meer samen met ex-PSV’er Patrick van Aanholt en oud-Feyenoorder Jeffrey Bruma.
De vader van Morten Nielsen is de voormalige Deense international Benny Nielsen, die ooit met Anderlecht de Europa Cup II won. Nielsen junior liet tijdens zijn stage eerder deze maand bij AZ een dermate goede indruk achter dat de technische leiding besloot hem te contracteren.
Ook scouts van Feyenoord en Heerenveen waren op dat moment al op het spoor van de speler.
AD.nl
Telesport schreef:AZ en Ajax oneens over transfersom De Zeeuw
Van onze Telesportredactie
ALKMAAR, dinsdag
De vraagprijs van AZ en het bod van Ajax voor Demy de Zeeuw liggen nog ver uit elkaar. Dat bleek tijdens het overleg dat technisch directeur Marcel Brands (AZ) gisteren voerde met commercieel directeur Henri van der Aat van Ajax. AZ wil aan de transfer van de middenvelder een nettobedrag overhouden, dat Ajax (vooralsnog) niet wenst te betalen. Een nieuwe afspraak werd nog niet gepland.
Hoe De Zeeuw op het spaak lopen van de onderhandelingen reageert, is niet bekend. „Geen commentaar”, was het enige dat zijn zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink gisteren kwijt wilde. De international zelf stak eerder in een gesprek met Brands niet onder stoelen of banken graag naar de Amsterdam ArenA te verhuizen en zegt een toezegging van AZ te hebben dat de club zich ’redelijk’ zal opstellen als zich een club meldt. Vorige zomer liep hij op het allerlaatste moment een overgang naar HSV – van de toenmalige trainer Martin Jol – mis. De clubs waren eruit, maar de tijd was te kort om het papierwerk in orde te maken.