Aankopen SUGGESTIES
Moderator: mods
Re: Aankopen 2008/2009 SUGGESTIES
Dat was toch het seizoen dat AZ het in de laatste wedstrijd af liet weten? Als AJax toen kampioen was geworden, was het echt een collectief Eindhovens en Alkmaars geschenk geweest. Maar uiteindelijk heeft ten Cate ons het natuurlijk gekost, door bij Ajax-Sparta na 20 minuten bij een 3-0 stand de zaak taktisch om te gooien.
I think I lost my fucking headache
Ach, het helpt ook om niet zowat álle lastige wedstrijden te verliezen, zoals onder jouw held Blind. Maar inderdaad, dit is een zinloze discussie. Alle trainers van de afgelopen jaren vielen tegen. Met Van Basten en Blind (20 punten achterstand!) als negatieve uitschieters.
Over Jol dus. Ik ga er in elk geval vanuit dat hij meer uit deze groep kan halen dan de gesjeesde Van Basten. Al is het maar door aan een vast elftal te werken en spelers niet de stuipen op het lijf te jagen met onvoorspelbaar beleid.
Over Jol dus. Ik ga er in elk geval vanuit dat hij meer uit deze groep kan halen dan de gesjeesde Van Basten. Al is het maar door aan een vast elftal te werken en spelers niet de stuipen op het lijf te jagen met onvoorspelbaar beleid.
Het stinkt aan alle kanten!
Sterker nog: het gaat hier over aankopen. 

Tja, op dat gebied gebeurt er dus he-le-maal niets.
- Giacomo Puccini
Ik vind dat Ajax lang wacht en krijg een beetje de indruk dat Martin Jol zijn selectie nog aan het wegen is, om op het laatste moment pas te bepalen aan welke transfer de topprioriteit wordt gegeven en de beschikbare miljoenen worden besteed. Want laten we eerlijk zijn, in iedere linie mag er wel een ervaren versterking bij. Maar dat type speler kost veel geld en dus moeten er keuzes gemaakt worden. Een keuze die nog beïnvloed kan worden door blessures in de voorbereiding en hoe spelers zich manifesteren. Ajax heeft lijntjes uitgezet naar potentiële versterkingen, om te peilen wat deze clubs willen hebben, maar gaat pas tot kopen over als Jol een helder beeld heeft van wat iedereen kan en waar de hoogste prioriteit ligt. Dat kan Demy de Zeeuw zijn, een nieuwe 9 of een topverdediger. We willen ze alledrie maar daar is geen geld voor. Verstandig om dan niet voor drie keer de B-keus te gaan, maar liever 1-2 échte versterkingen te halen en verder de eigen jeugd een kans te geven.
Ajax!
En die spelers en hun clubs wachten tot het einde van de transferperiode op Ajax? Dat is nog eens mooi!
Kortom, ik geloof er niet veel van. Ik denk dat Ajax eerst spelers moet lozen.

Kortom, ik geloof er niet veel van. Ik denk dat Ajax eerst spelers moet lozen.
- Giacomo Puccini
Ik denk dat dit wel meevalt met de verkoop van Huntelaar en Vermaelen. Mochten de verhalen over bonussen bij doorverkoop van Huntelaar kloppen dan zitten we helemaal op rozen, financieel gezien.
Ajax!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Zitten we ook. Ik heb de indruk dat er goed gezocht wordt, dat we niet met eendagsvliegen of Jan en alleman bezig zijn en dat we geen godsvermogen meer gaan betalen. Oftewel, Ajax wordt weer wat slimmer.
Jol heeft gezegd dat ze met meerdere zaken bezig zijn en dat het irritant is dat sommige dingen in de media komen. Dus wellicht lekt er gewoon vrij weinig en zoekt Ajax gewoon goed en gericht en in stilte.
- Giacomo Puccini
Het is nu veel te laat om te zoeken. Daar heb je een jaar de tijd voor gehad. Nu is het tijd om zaken te doen.
Onderhandelen kan best lang duren trouwens maar op een gegeven moment gooi je toch alle kaarten die je hebt op tafel en heb je een deal of ketst het af. Houdt Ajax bewust kaarten achter of ketst alles tot nu toe af en komen we uiteindelijk bij nog een Atoubaatje terecht? Spannende tijden...
Onderhandelen kan best lang duren trouwens maar op een gegeven moment gooi je toch alle kaarten die je hebt op tafel en heb je een deal of ketst het af. Houdt Ajax bewust kaarten achter of ketst alles tot nu toe af en komen we uiteindelijk bij nog een Atoubaatje terecht? Spannende tijden...
Ajax!
Want Henkie had liever Roger...Peter schreef:Tsja, dat is part of the game. Het scheelde ook één doelpunt omdat Jantje Vertonghen goed zijn best deed in Waalwijk.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Pfff, wat een oude koeien weer. On topic graag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nee hoor. Als Vertonghen had gescoord, dan had Ajax 2 punten meer gehad.Peter schreef:Tsja, dat is part of the game. Het scheelde ook één doelpunt omdat Jantje Vertonghen goed zijn best deed in Waalwijk.
Vertonghen speelde toen voor RKC
Omdat de toenmalige trainer meer zag in Roger. Ieder z'n 'visie'.LucaS schreef:Vertonghen speelde toen voor RKC
Nationaal. En HtC als slechtste trainer aller tijden in europees verband in Ajax' rijke (europese) historie.joey schreef: Met Van Basten en Blind (20 punten achterstand!) als negatieve uitschieters.
Sorry, Hertog.

De Zeeuw, Prediger, Elm: het schiet nog niet echt op met die 'stevige middenvelder'.
Niet eens Adriaanse? Maar ik begrijp dus dat Koe en Creep je favorieten waren van de afgelopen tien jaar.joey schreef:Ach, het helpt ook om niet zowat álle lastige wedstrijden te verliezen, zoals onder jouw held Blind. Maar inderdaad, dit is een zinloze discussie. Alle trainers van de afgelopen jaren vielen tegen. Met Van Basten en Blind (20 punten achterstand!) als negatieve uitschieters.
Ik zet in op westerhof of Koster.
- Daily Blind
Lengte 1.88 cmwimpey schreef:Omdat de toenmalige trainer meer zag in Roger. Ieder z'n 'visie'.LucaS schreef:Vertonghen speelde toen voor RKC
Nationaal. En HtC als slechtste trainer aller tijden in europees verband in Ajax' rijke (europese) historie.joey schreef: Met Van Basten en Blind (20 punten achterstand!) als negatieve uitschieters.
Sorry, Hertog.![]()
De Zeeuw, Prediger, Elm: het schiet nog niet echt op met die 'stevige middenvelder'.
Gewicht 76 kg
Zou weer ideaal voer voor het theekransje zijn!
Ik bedoel maar...Zlatan Son of God schreef: Lengte 1.88 cm
Gewicht 76 kg

Ik bedoelde als Vertonghen niet had gescoordLucaS schreef:Vertonghen speelde toen voor RKC

- Daily Blind
Als kluivert de 5/1 niet had gemaakt waren we ook kampioen geworden..
blablabla.. Ajax is gewoon al jaren ruk en het heeft allemaal met haar eigen falen te maken..

blablabla.. Ajax is gewoon al jaren ruk en het heeft allemaal met haar eigen falen te maken..
Helemaal mee eens , sorry maar helaas.Zlatan Son of God schreef:Als kluivert de 5/1 niet had gemaakt waren we ook kampioen geworden..![]()
Volgens mij maakte Kluivert de 1-2