Amsterdam Tournament
Moderator: mods
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Re: Amsterdam Tournament
Heel herkenbaar.
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om de 2e dag te gaan... maar hoe dichterbij het komt hoe meer ik spijt krijg hahaha. Ach... ik hoop dat het lekker weer is. Lekker biertje drinken in het zonnetje en een beetje "zomeravondvoetbal" kijken. Maar ik zal geheid weer op iemands plek staan. En ik zal ook geheid weer moeten gaan zitten omdat ze niks kunnen zien.
Ik heb in een vlaag van verstandsverbijstering besloten om de 2e dag te gaan... maar hoe dichterbij het komt hoe meer ik spijt krijg hahaha. Ach... ik hoop dat het lekker weer is. Lekker biertje drinken in het zonnetje en een beetje "zomeravondvoetbal" kijken. Maar ik zal geheid weer op iemands plek staan. En ik zal ook geheid weer moeten gaan zitten omdat ze niks kunnen zien.
Op naar de vierde ster!
Nou, zal er nog een keertje op reageren.Kowalczyk schreef:Nee. Ik zeg dat Ajacied-zijn in eerste instantie te maken heeft met liefde, gevoel, bewustzijn. Als je dat hebt, ben je Ajacied. Alleen heb je wel gradaties en ik vind dat een actief supporterschap een factor is die de ene (actieve) supporter boven de andere (passie) supporter plaatst op de schaal van het Ajacied-zijn. Dus: allebei Ajacied (want allebei 'bewust'), maar de actieven hebben wat mij betreft wel een streepje voor.999 schreef:Volgens mij toch wel.Jij vind dat iemand die er meer geld in steekt, of een fansite beheerd een bewustere, echtere AJACIED dan degene die nooit in het stadion komt, en alleen maar een Eredivisie live abo en internet heeft.
Nee. Ajacied zijn, zit in je gevoel, en in tweede instantie in je daden. Dóen is krachtiger dan 'niets doen'.AJACIED zijn zit niet in het materiële ...
Nee. Maar een goede relatie draait om liefde. Maar als je twee relaties hebt waarin het met de liefde wel goed zit, dan vind ik de relatie beter waarin óók sprake is van een goed, actief seksleven. Seksleven is niet de bepalende factor (dat is liefde), maar wel degelijk een hele belangrijke voor de kwaliteit van een relatie. Als er twee goede relaties zijn, dan vind ik die mét seksleven toch nog iets beter dan die zónder seksleven.Wat jij doet is zeggen dat iemand die elke dag zijn vrouw/vriendin een beurt geeft meer ( echtere ) liefde voor haar heeft/geeft dan iemand die dat een keer in de week doet ( of helemaal niet doet ) ..
En zo zie ik het Ajacied-zijn dus ook.
En nu heb ik het écht wel vaak genoeg (en goed genoeg) uitgelegd. Ik kijk er gewoon hetzelfde tegenaan als Boabdil:
Dat dus.Boabdil schreef:Iedereen mag zich voor mij Ajacied noemen, maar ik heb persoonlijk helemaal niets met mensen die nooit aan wedstrijd bezoek doen.
K.
Dat sex een belangrijke kwalificatie is voor een echtere liefde, dat degene met een sexleven een betere relatie heeft, zijn condities die jij maakt, zijn de condities die voor jouw dus moeten tellen.Kom op zeg, omdat er mensen zijn die jou condities w.b. echtere liefde helenmaal niet belangrijk vinden wil toch niet zeggen dat hun liefde voor elkaar minder echt is dan de jouwe ..
Dat telt dus bij AJAX ook zo wat mij betreft ..
Kijk, we hebben deze discussie al veel keren gehad.En dan kun je natuurlijk aan de gang blijven.Is iemand die meer als honderd km ( uit limburg b.v. ) voor een wedstrijd moet rijden een echtere AJACIED dan de Amsterdammer die zo de ArenA binnen stapt ?.Tijdje terug ook weer, de echte AJACIED waren degene die het stadion bezochten, behalve dan die uit de provincies die boers praten.
Afijn, tis mooi geweest.Jammer dat men gradaties wil aan brengen in het AJACIED zijn, blijkbaar hoort dat bij de tegenwoordige tijd dat .. Maar ik heb grotere knikkers dan jij dus ben ik een echtere knikkerraar ..
Blij met de punten ...
Het is gewoon een verschil in beleving Voetske. Dat heeft niks met beter of minder te maken. Zoals ik al eerder zei: ik heb niks met mensen die nooit gaan. Ze hebben allemaal ongetwijfeld hele goede redenen, maar ik ervaar het gewoon als kloof. Ze mogen zichzelf voor mij Ajacieden noemen en elke wedstrijd trouw voor de buis volgen, maar het is hét gewoon niet.
Supporter zijn is een subcultuur waarin je terecht komt als je naar wedstrijden gaat. Dat is een cultuur die je nooit zal ervaren vanachter je TV/PC. Dat is een verschil in beleving. Dat is ook iets dat je pas kan beamen als je het hebt meegemaakt.
Supporter zijn is een subcultuur waarin je terecht komt als je naar wedstrijden gaat. Dat is een cultuur die je nooit zal ervaren vanachter je TV/PC. Dat is een verschil in beleving. Dat is ook iets dat je pas kan beamen als je het hebt meegemaakt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik ben bang dat je plaats genoeg hebt op beide dagen.Pride of Amsterdam schreef:Heel herkenbaar.

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ummh, ik heb het allebei meegemaakt, en ik zie het verschil niet ..Boabdil schreef:Het is gewoon een verschil in beleving Voetske. Dat heeft niks met beter of minder te maken. Zoals ik al eerder zei: ik heb niks met mensen die nooit gaan. Ze hebben allemaal ongetwijfeld hele goede redenen, maar ik ervaar het gewoon als kloof. Ze mogen zichzelf voor mij Ajacieden noemen en elke wedstrijd trouw voor de buis volgen, maar het is hét gewoon niet.
Blij met de punten ...
Dat kan. Maar jij bent ook een stuk ouder dan ik. Misschien denk ik er ook wel zo over wanneer ik tegen mijn 50ste aanloop. Vooralsnog niet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Ook een suk wijzerBoabdil schreef:Dat kan. Maar jij bent ook een stuk ouder dan ik. Misschien denk ik er ook wel zo over wanneer ik tegen mijn 50ste aanloop. Vooralsnog niet.

Blij met de punten ...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Tuurlijk zijn er verschillen. Heel veel en hele grote zelfs. Wel opvallend dat degene die nooit gaan altijd het meest in verweer gaan. Niks mis mee hoor, maar daarmee geef je het antwoord eigenlijk zelf ook al.
Wat een bullshit.Ik ben niet degene die steeds maar weer met dat wedstrijdje gedoe aan komt zetten .. Echt je grootste ONZIN ..El Clavo schreef:Tuurlijk zijn er verschillen. Heel veel en hele grote zelfs. Wel opvallend dat degene die nooit gaan altijd het meest in verweer gaan. Niks mis mee hoor, maar daarmee geef je het antwoord eigenlijk zelf ook al.
Moet sommige toch heel veel moeite kosten om met andere die niet naar het stadion gaan hier te discuseren .. eentje wordt er zelfs onpasselijk van ..
Blij met de punten ...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Dat is soms best lastig ja. Zo ga ik ook nooit in discussie met 'maandagmorgen supporters'. Je weet wel, supporters die op zondagavond even snel op teletekst kijken wat 'hun' club gedaan heeft (of die van zijn collega) en mij met hun analyses aan de hand van de uitslag gaan vertellen hoe zij het zien en hoe goed of slecht het gaat.
Klein voorbeeldje.
feyenoord - Ajax. Zodra dat kleine papiertje van Ajax binnenkomt kijk ik wanneer deze wedstrijd is. Weken vantevoren kijk je of er al iets bekend is over de kaartverkoop. 4 weken vantevoren. De tering, nog steeds niks? Ajax bellen! Komt volgende week. Ow, ok. Chaotische taferelen bij de sigarenboer. Deze wedstrijd is standaard binnen 1 minuut uitverkocht. 2 over 9 die bewuste zaterdagmorgen. Rondbellen wie er een kaart heeft en wie naast gepist heeft. Als een klein kind zo blij met je kaart, voor andere jongens moeten er nog kaarten geregeld worden. 2 weken vantevoren begint de spanning al, je voelt het gewoon al in je hele lijf, het bewuste weekend helemaal. Vrijdag -en zaterdagavond gespannen, zondagochtend om 8 uur uit je bed, want slapen kan je toch niet. Met z'n allen naar de Arena onder het genot van wat alcohol. Iedereen verklaart je voor gek, je eerste bier op zondagochtend 9 uur. Drukte al bij de toegangspoorten, steeds drukker en drukker. We moeten wel die eerste trein hebben, anders zitten we in dat kippenhok. Dan gaan die poorten open en geldt er alleen het recht van de sterkste. Uiteindelijk komt er altijd wel 400 man aankakken die het maar accepteert dat ze bovenin zitten, maar dat weten de andere 1200 op dat moment nog niet. De reis er naar toe is gespannen. Er wordt gezongen, lol getrapt en geloerd op alles wat wit/rood is. Bij de Kuip voel je die haat, prachtig. Dat zijn kippenvelmomenten. Je voelt je goed, je voelt je sterk en aan de andere kant van het hek ruik je angstzweet. Het zal toch niet weer he? Anderhalf uur gieren de zenuwen door je lijf, die gefrustreerde koppen aan de andere kant van het hek als je weer voorkomt, prachtig. Lachen als ze iets proberen te ondernemen, allemaal naar die wanden, je maten zijn bij je. Beetje dollen met de ME en de stewards, we winnen toch wel. Dan dat langverwachte eindsignaal en de ontploffing van blijdschap. Een uur wachten, nog meer zure gezichten willen me aan het gas. Hoe meer, hoe beter. Terug de trein in en de euforie duurt de hele rit en bij de Arena aangekomen gaan we door de stad in. Tegen een uur of 1 kom je thuis en kun je met je lamme kop de herhaling van Studio Sport nog net de samenvatting zien om vervolgens met een gerust hart in slaap vallen.
Een thuisblijver zet om half 1 de TV aan en om half 3 weer uit.
Kom mij dus alsjeblieft niet vertellen dat er geen verschillen zijn. Supporters zijn er in soorten en maten en ik respecteer ieder zijn of haar beleving, maar verschil is er natuurlijk wel degelijk.
Klein voorbeeldje.
feyenoord - Ajax. Zodra dat kleine papiertje van Ajax binnenkomt kijk ik wanneer deze wedstrijd is. Weken vantevoren kijk je of er al iets bekend is over de kaartverkoop. 4 weken vantevoren. De tering, nog steeds niks? Ajax bellen! Komt volgende week. Ow, ok. Chaotische taferelen bij de sigarenboer. Deze wedstrijd is standaard binnen 1 minuut uitverkocht. 2 over 9 die bewuste zaterdagmorgen. Rondbellen wie er een kaart heeft en wie naast gepist heeft. Als een klein kind zo blij met je kaart, voor andere jongens moeten er nog kaarten geregeld worden. 2 weken vantevoren begint de spanning al, je voelt het gewoon al in je hele lijf, het bewuste weekend helemaal. Vrijdag -en zaterdagavond gespannen, zondagochtend om 8 uur uit je bed, want slapen kan je toch niet. Met z'n allen naar de Arena onder het genot van wat alcohol. Iedereen verklaart je voor gek, je eerste bier op zondagochtend 9 uur. Drukte al bij de toegangspoorten, steeds drukker en drukker. We moeten wel die eerste trein hebben, anders zitten we in dat kippenhok. Dan gaan die poorten open en geldt er alleen het recht van de sterkste. Uiteindelijk komt er altijd wel 400 man aankakken die het maar accepteert dat ze bovenin zitten, maar dat weten de andere 1200 op dat moment nog niet. De reis er naar toe is gespannen. Er wordt gezongen, lol getrapt en geloerd op alles wat wit/rood is. Bij de Kuip voel je die haat, prachtig. Dat zijn kippenvelmomenten. Je voelt je goed, je voelt je sterk en aan de andere kant van het hek ruik je angstzweet. Het zal toch niet weer he? Anderhalf uur gieren de zenuwen door je lijf, die gefrustreerde koppen aan de andere kant van het hek als je weer voorkomt, prachtig. Lachen als ze iets proberen te ondernemen, allemaal naar die wanden, je maten zijn bij je. Beetje dollen met de ME en de stewards, we winnen toch wel. Dan dat langverwachte eindsignaal en de ontploffing van blijdschap. Een uur wachten, nog meer zure gezichten willen me aan het gas. Hoe meer, hoe beter. Terug de trein in en de euforie duurt de hele rit en bij de Arena aangekomen gaan we door de stad in. Tegen een uur of 1 kom je thuis en kun je met je lamme kop de herhaling van Studio Sport nog net de samenvatting zien om vervolgens met een gerust hart in slaap vallen.
Een thuisblijver zet om half 1 de TV aan en om half 3 weer uit.
Kom mij dus alsjeblieft niet vertellen dat er geen verschillen zijn. Supporters zijn er in soorten en maten en ik respecteer ieder zijn of haar beleving, maar verschil is er natuurlijk wel degelijk.
-
Wij alleen helaas ook de komende vijf jaar.El Clavo schreef:Een thuisblijver zet om half 1 de TV aan en om half 3 weer uit.

Nogmaals, dat jullie ( want het zijn toch steeds degene die naar het stadion gaan ) die deze discussie oprakelen vinden dat jullie extra-AJACIEDEN zijn moeten jullie weten.Ik weet vanuit mijn ervaring als stadion supporter en TV supporter dat dat voor DE AJACIED geen verschil uit maakt.Immers ook deze supporters zijn ziek zwak en misselijk na een verloren wedstrijd, en kunnen van de spanning niet in slaap komen of worden naar een wedstrijd toe steeds zenuwachtiger enz.
Afijn, na eerst dat Friends & Foes gedoe, nu dit weer, Nou, laatste tijd had ik er toch niet veel zin meer in, maar dan ben ik weg, ik heb geen zin om een soort aanhangsel te zijn op dit forum met al die Uber-AJACIEDEN ..
Als dat zo moet dan heeft dat voor mij weinig zin meer.Het gevoel blijft dan steeds hangen dat alleen degene die naar het stadion gaan degene zijn die hier dan serieus worden genomen.Proefde je trouwens toch al regelmatig in sommige " wat weet jij er nu van je hebt de wedstrijd niet in het stadion gezien " postings ..
Jammer, want ik had altijd het idee dat wij AJACIEDEN een grote familieclub waren, gelijkwaardig met z'n allen en een doel en dat was AJAX zijn naam hoog houden, maar helaas de laatste jaren vinden steeds meer supporters dat zij de enige luitenants zijn van AJAX omdat hun beleving de enige echte beleving is .. nou veel plezier dan ..
Afijn, na eerst dat Friends & Foes gedoe, nu dit weer, Nou, laatste tijd had ik er toch niet veel zin meer in, maar dan ben ik weg, ik heb geen zin om een soort aanhangsel te zijn op dit forum met al die Uber-AJACIEDEN ..
Als dat zo moet dan heeft dat voor mij weinig zin meer.Het gevoel blijft dan steeds hangen dat alleen degene die naar het stadion gaan degene zijn die hier dan serieus worden genomen.Proefde je trouwens toch al regelmatig in sommige " wat weet jij er nu van je hebt de wedstrijd niet in het stadion gezien " postings ..
Jammer, want ik had altijd het idee dat wij AJACIEDEN een grote familieclub waren, gelijkwaardig met z'n allen en een doel en dat was AJAX zijn naam hoog houden, maar helaas de laatste jaren vinden steeds meer supporters dat zij de enige luitenants zijn van AJAX omdat hun beleving de enige echte beleving is .. nou veel plezier dan ..
Blij met de punten ...
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
hoe staat het met de verkoop Thijs?Thijs schreef:Ik ben bang dat je plaats genoeg hebt op beide dagen.Pride of Amsterdam schreef:Heel herkenbaar.
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Zegt degene die altijd vindt dat iedereen zijn eigen mening mag/moet kunnen geven.999 schreef:Nogmaals, dat jullie ( want het zijn toch steeds degene die naar het stadion gaan ) die deze discussie oprakelen vinden dat jullie extra-AJACIEDEN zijn moeten jullie weten.Ik weet vanuit mijn ervaring als stadion supporter en TV supporter dat dat voor DE AJACIED geen verschil uit maakt.Immers ook deze supporters zijn ziek zwak en misselijk na een verloren wedstrijd, en kunnen van de spanning niet in slaap komen of worden naar een wedstrijd toe steeds zenuwachtiger enz.
Wat ik zo jammer vind is dat jij er überhaupt druk om kan maken. Of kun je met dit gegeven (de hele discussie die voor de tigste keer is gehouden) opeens niet meer posten en praten over alles wat voor dit topic wel lukte? Het moet toch niet nieuw zijn hoe iedereen er over denkt?
Misschien is de scheidingslijn wel heel simpel. Ajacied zijn we allemaal evenveel. Supporter niet! Mensen die naar de wedstrijden zijn in mijn ogen meer supporter. Ajacied zijn we allemaal evenveel.
Op naar de vierde ster!
Alweer?999 schreef:Nogmaals, dat jullie ( want het zijn toch steeds degene die naar het stadion gaan ) die deze discussie oprakelen vinden dat jullie extra-AJACIEDEN zijn moeten jullie weten.Ik weet vanuit mijn ervaring als stadion supporter en TV supporter dat dat voor DE AJACIED geen verschil uit maakt.Immers ook deze supporters zijn ziek zwak en misselijk na een verloren wedstrijd, en kunnen van de spanning niet in slaap komen of worden naar een wedstrijd toe steeds zenuwachtiger enz.
-
Ik zal het morgen nog eens navragen, maar vorige week maandag stond de teller per dag op 10.000. De verkoop gaat altijd wel het hardst in de laatste twee weken dus hopelijk is er wel wat bijgekomen.MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: hoe staat het met de verkoop Thijs?
-
- AT Toto winner 15/16
Ajacieden die naar de wedstrijden gaan zijn supporters.. tv en tt kijkers zijn hooguit fans.
Volgens mij gaat het vooral om hoe je je club zélf beleeft. Ik ben door logistieke omstandigheden slechts zo'n 2 keer per jaar bij een wedstrijd van Ajax, maar ik beleef het denk ik niet minder intens dan iemand die er bij iedere pot bij is.Boabdil schreef:Het is gewoon een verschil in beleving Voetske.
Die discussie heb ik dus hier gehad, en ben van ( gelijkwaardig ) AJACIED naar fan gegaan, kijk dus maar uit ..wimpey schreef:Volgens mij gaat het vooral om hoe je je club zélf beleeft. Ik ben door logistieke omstandigheden slechts zo'n 2 keer per jaar bij een wedstrijd van Ajax, maar ik beleef het denk ik niet minder intens dan iemand die er bij iedere pot bij is.Boabdil schreef:Het is gewoon een verschil in beleving Voetske.
Blij met de punten ...
Ha, alweer terug.
Mooi.
Mooi.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Welkom terug..
Nee, dat is onzin. Die beleving is wel degelijk anders. Nogmaals, iedereen mag zichzelf Ajax fan/supporter noemen. Geen probleem ermee. Alleen nu ik toch alweer 8 jaar een seizoenkaart heb (sinds mijn 17e) en ook sinds die periode actief uitwedstrijden bezoek (ook Europees) is mijn perceptie van Ajax zodanig dat ik niet meer het gevoel heb dat ik op dezelfde golflengte zit als iemand die Ajax volgt via de TV. Net zoals het bezoeken van concerten je als fan van een bepaalde muziekgenre een extra dimensie toevoegt aan het fan zijn. Wedstrijd bezoek c.q. het supporter zijn is voor mij méér dan op een plastic stoeltje vanuit 425 de wedstrijden bekijken. Al is ook dat anders (ander beeld, geen commentaar, mensen om je heen etc etc).wimpey schreef:Volgens mij gaat het vooral om hoe je je club zélf beleeft. Ik ben door logistieke omstandigheden slechts zo'n 2 keer per jaar bij een wedstrijd van Ajax, maar ik beleef het denk ik niet minder intens dan iemand die er bij iedere pot bij is.Boabdil schreef:Het is gewoon een verschil in beleving Voetske.
Ik krijg er gewoon soms diarree fan als iemand zegt van "Ja, ik ben ook voor Ajax!" en vervolgens toegeeft nooit een wedstrijd bezoekt. Ik heb belachelijk veel geld aan Ajax gespendeerd, hele zondagen vergooit aan combi's, is een keer urenlang voor niks op een spoor gestaan bij Nieuwerkerk aan de Ijssel (ja die beruchte feyenoord uit). Daar kan ik dan met zo iemand niet over mee praten. Niet over kaartverkoop, combi's, Europa tripjes, die rotkoppen van die kakkerlakken als ze het vak verlaten na die smalende 0-4. Nee, met hem kan ik het wel hebben over of Sulejmani goed rendeert. Pffff...
Sorry, maar waarom zou je daar diaree van krijgen? Ondanks dat ook ik wel gradaties zie in het 'Ajacied zijn' vind ik het grote bullshit om meteen te gaan zitten doen als je of we zo veel meer zijn dan 'zij die niet gaan'Boabdil schreef: Ik krijg er gewoon soms diarree fan als iemand zegt van "Ja, ik ben ook voor Ajax!" en vervolgens toegeeft nooit een wedstrijd bezoekt. Ik heb belachelijk veel geld aan Ajax gespendeerd, hele zondagen vergooit aan combi's, is een keer urenlang voor niks op een spoor gestaan bij Nieuwerkerk aan de Ijssel (ja die beruchte feyenoord uit). Daar kan ik dan met zo iemand niet over mee praten. Niet over kaartverkoop, combi's, Europa tripjes, die rotkoppen van die kakkerlakken als ze het vak verlaten na die smalende 0-4. Nee, met hem kan ik het wel hebben over of Sulejmani goed rendeert. Pffff...
Wij zijn voor Ajax en we gaan wel naar wedstrijden, zij zijn voor Ajax en gaan, om wat voor reden dan ook, niet of niet vaak.. wat is het probleem? Moet je met iedereen lullen over die dingen die je besproken hebt? Of beleeft iedereen Ajax op zijn eigen manier? Wij hebben het geld en de tijd er wel voor over. Ik ga lang niet zo veel uitwedstrijden meer als ik ooit ging, heb vaten vol respect voor degenen die het nog wel kunnen opbrengen om een combi naar arnhem of kerkrade in te stappen.. maar om nou met termen te smijten als diaree krijgen, of onpasselijk worden van anderen die wel zeggen voor Ajax te zijn vind ik grote bullshit
Ja, mag, maar zo denk ik er over.
Nogmaals, iedereen mag voor mij Ajacied zijn en gek zijn op onze mooie club. Niks mis mee. En ik zal deze discussie IRL ook nooit voeren, omdat ik het eigenlijk niet zo heel boeiend vind. Maar ik denk er wel zo over.
Nogmaals, iedereen mag voor mij Ajacied zijn en gek zijn op onze mooie club. Niks mis mee. En ik zal deze discussie IRL ook nooit voeren, omdat ik het eigenlijk niet zo heel boeiend vind. Maar ik denk er wel zo over.
Wat een rare discussie eigenlijk. Wie is meer meer een Ajacied, jij of ik? Klinkt een beetje als een gesprek over wie de grootste $%# heeft.
Bijna iedereen hier heeft een liefde voor Ajax (behalve Steef en nog een paar). Maar voor sommige komt er een periode wanneer je gewoon niet elke wedstrijd meer kan bezoeken. Ben je dan geen "echte" Ajacied meer?
Vanaf mijn 10de zat ik jarenlang bijna bij elke thuis wedstrijd in de Meer en bij de grote wedstrijden in het Olympisch stadion.Volgens mij was mijn eerste Europa cup wedstrijd Ajax - Hamburger SV in November 1987 (2-0). Later verhuisde ik naar Zwitserland vanwege school en kon toen jammer genoeg maar misschien 5 of 10 wedstrijden per jaar volgen. Nu werk ik in Thailand en is het helemaal moeilijk. Ik volg dagelijks per internet wat er met Ajax gebeurd, kijk alle wedstrijden online.. meer kan ik niet doen. Ben ik nu dus plotseling geen echte Ajacied meer, geen supporter?
Bijna iedereen hier heeft een liefde voor Ajax (behalve Steef en nog een paar). Maar voor sommige komt er een periode wanneer je gewoon niet elke wedstrijd meer kan bezoeken. Ben je dan geen "echte" Ajacied meer?
Vanaf mijn 10de zat ik jarenlang bijna bij elke thuis wedstrijd in de Meer en bij de grote wedstrijden in het Olympisch stadion.Volgens mij was mijn eerste Europa cup wedstrijd Ajax - Hamburger SV in November 1987 (2-0). Later verhuisde ik naar Zwitserland vanwege school en kon toen jammer genoeg maar misschien 5 of 10 wedstrijden per jaar volgen. Nu werk ik in Thailand en is het helemaal moeilijk. Ik volg dagelijks per internet wat er met Ajax gebeurd, kijk alle wedstrijden online.. meer kan ik niet doen. Ben ik nu dus plotseling geen echte Ajacied meer, geen supporter?