Voorbereiding seizoen 2009 - 2010
Moderator: mods
Re: Voorbereiding seizoen 2009 - 2010
Opvallend dat Lindgren zo weinig speeltijd kreeg in Engeland. Zou kunnen betekenen dat ie afvalt(?!).
Is die samenvatting van AT5 nog ergens terug te vinden?
Bij voorbaat dank.
Bij voorbaat dank.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
- Ajaciedjuh
Die komt vanavond pas op tv. Rond 19:45.Deli schreef:Is die samenvatting van AT5 nog ergens terug te vinden?
Bij voorbaat dank.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ok, dacht dat dat gisteren laat al op TV kwam.
Bedankt.
Bedankt.
Via Ajax TV was flitsen, weer vanaf camerastandpunt schuin achter goal:
http://www.youtube.com/watch?v=ozl3do8W2OY
-
Zegelaar: "Ja.. rommedahl draafde wat met de bal".Benji schreef:Via Ajax TV was flitsen, weer vanaf camerastandpunt schuin achter goal:

Whitey on the moon.
- Giacomo Puccini
Dat is inderdaad wel een droge uitspraak! Ik had het filmpje al gezien maar het was me niet eens opgevallen, die Zeegelaar spreekt immers nogal... laten we het maar 'gebrekkig' Nederlands noemen. Bij het doelpunt bleef hij kalm, schoot hem beheerst maar overtuigend binnen. Sterke knaap. Hopelijk krijgt hij speelminuten op het Tournament en kunnen we hopelijk constateren dat hij voldoende progressie heeft gemaakt ten opzichte van Volendam-Ajax, voor zover ik weet de enige officiële wedstrijd waarin hij tot nu toe in actie kwam voor het eerste.
Ajax!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik probeer, net als jij, al iets van een lijn te vinden. Het lijkt er voorlopig op dat we vooral aan het experimenteren zijn met 4-4-2. Klopt het dat het qua systeem dan veel lijkt op dat van HSV met lopers op de linker en rechterkant en een 4 en een 10? Op die 4 positie lijkt het erop dat Jol daar nog iemand voor zoekt, getuige de interesse in de Zeeuw, trouwens. Van der Heijden en Lindgren hebben geen speeltijd gehad in Engeland en lijken daarom het kind van de rekening te worden. Allemaal nog erg pril, maar dat is in ieder geval iets wat ik waarneem. Verder lijkt Anita zich te moeten richten op de linksbackpositie en zal hij dus vooral wissel staan (Atouba is niet voor niets gehaald).wimpey schreef:Opvallend dat Lindgren zo weinig speeltijd kreeg in Engeland. Zou kunnen betekenen dat ie afvalt(?!).
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Jan-Arie is niet meegegaan naar Engeland (is door z'n rug gegaan, maar kan bijna weer aansluiten volgens mij) maar die kreeg wel aardig wat speeltijd voor het trainingskamp in Engeland. En iedereen was toch behoorlijk positief over 'm.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kijk, dat van vd Heijden wist ik dus al niet. 

- Cluijffert
Echte tegenstand komt eraan, we zullen dan zien of een realistischer systeem, zwakker defensie voldoende zal blijken, of Jol hij valt in dezelfde valkuil als zoveel Ajax coaches...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
http://www.youtube.com/watch?v=D4Co8aNpmNA
De doelpunten van gisteren vanaf een normaal camerastandpunt.
De doelpunten van gisteren vanaf een normaal camerastandpunt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
Samenvatting was geinig. Die van Southhampton was een beetje minder, die van Bristol (incl Engels commentaar) zag er beter uit.
Aisatti lijkt een stuk sterker en meer aanwezig te zijn.
Aisatti lijkt een stuk sterker en meer aanwezig te zijn.
Whitey on the moon.
Ik zie wel een lijn. Fysiek sterke speler achter de ´10´ bijv. Kan een probeersel zijn, maar opvallend was dat Lindgren weinig speeltijd kreeg in Engeland.Peter schreef: Ik probeer, net als jij, al iets van een lijn te vinden.
Na rust werd er 4-3-3 gespeeld. Kennedy out, Rommedahl in. Het lijkt me dat Rommedahl bij de selectie zal blijven, want al teveel rechtsbuitens heeft Jol niet. Kennedy lijkt me een afvaller, want Jol heeft voor die plek ook nog Enoh en Gabri.
Gokje: Vertonghen wordt linksback, Atouba stand-in. Ajax haalt nog een linksbenige CV. Zeegelaar blijft erbij, Donald en Sno ook. Denk dat Luque een kans krijgt, als ie mag wieberen haalt Ajax nog een aanvaller.
Atouba is heus niet voor de bank gehaald. Ik neem aan dat Vertonghen in het centrum gaat spelen, met Oleguer?
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Sportwereld schreef:Ajacieden zijn slechte prestaties zat
Door NIK KOK
SOUTHAMPTON - De laatste jaren zal Ajax zelden zo veel complimenten hebben gekregen als afgelopen week in Engeland.
Volgens voetbalkenners uit Bristol had in de Engelse havenstad deze week niet minder dan een team van wereldklasse gespeeld.
Tegen Bristol City werd het woensdag 4-0. In Southampton waren de Ajacieden zaterdag na de 4-1 zege Dutch Giants en kreeg Ajax ook nog de eerste prijs van het seizoen uitgereikt. Aan de vooravond van een voetbaljaargang waarin rehabilitatie van de status op het verlanglijstje staat, hoopt Ajax dat de onbeduidende Ted Bates Trophy niet de enige prijs van het seizoen wordt. Maar zo goed was het natuurlijk allemaal ook weer niet in Zuid-Engeland waar de tegenstanders Bristol City en Southampton voor weinig weerstand zorgden.
De pretenties van Southampton reiken door een nieuwe schatrijke eigenaar tot in de hemel, op het veld bleef het niveau van de club ver weg van dat van de Premier League.
Ajax kwam in Southampton achter, maar stelde al snel orde op zaken. Suarez scoorde twee keer. Ajax begon in een 4-4-2 opstelling met een ruit op het middenveld.
Gretigheid tekent menig voorbereiding van een voetbalclub waarin termen als die van een schone lei en een nieuw begin steeds terugkeren. Dat weet ook Urby Emanuelson. ,,Maar dit is een heel andere voorbereiding dan ik gewend ben,’’ zegt hij. ,,De eerste weken is het meestal veel lopen. Wat we nu doen is kort loopwerk en daarna weer de bal.’’
Emanuelson speelde als linkshalf twee goede wedstrijden tegen de Engelse laagvliegers. De middenvelder heeft ambities voor de komende jaargang. Volgens eigen zeggen, hobbelde hij maar wat mee de afgelopen seizoenen in Amsterdam. ,,Ik begin aan mijn vijfde seizoen bij de club, ik ben 23, dit jaar wil ik mij meer laten gelden.’’
Emanuelson ziet die motivatie ook bij zijn medespelers: ,,We zijn het zat, die slechte prestaties van de afgelopen jaren bij Ajax.’’
Illustratief waren in Engeland de momenten waarin Ajax de bal niet had in de wedstrijden. ,,Ik wil ook ballen veroveren,’’ zei Emanuelson zaterdag. Druk zetten bij balverlies was op de trainingen in Engeland een terugkerend thema. Coachend tussen een partijvorm, legde Jol vaak spelsituaties uit.
Het besef van Emanuelson past in de weg die Luis Suarez is ingeslagen. Met de aanvoerdersband om zijn arm is geen medespeler meer veilig voor de schelle stem van de Uruguayaan.
Iedereen bij Ajax heeft het over Suarez die ze zo anders zagen terugkomen van zijn vakantie. Meer dan ooit bemoeit hij zich met tactiek, met verkeerde passes van medespelers en met trainingen. Tekenend zijn de momenten dat Suarez tijdens wedstrijden zijn aanvalspartner aanspoort mee te gaan jagen op verloren ballen. In Engeland scoorde hij in twee wedstrijden drie keer en samen met Toby Alderweireld en Rob Wielaert was hij de enige speler die 180 minuten in actie kwam.
Jol keek tevreden terug: ,,Ik heb deze week met plezier met de jongens gewerkt. Bepaalde spelers zijn beter dan ik had gedacht. Eigenlijk wil ik er niemand uitlichten maar tegen Southampton was ik gecharmeerd van Mitchell Donald en Toby Alderweireld.’’
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Mitchell Donald, Toby Alderwereireld, Atouba... fysiek sterke spelers dus.
Niets mis met fysiek sterke spelers. Zie het Ajax en AZ van LvG. Het is trouwens wél makkelijk wanneer zo óók een beetje kunnen voetballen.joey schreef:Mitchell Donald, Toby Alderwereireld, Atouba... fysiek sterke spelers dus.

Qua fysiek valt er vrij snel en vrij veel progressie te boeken. Het elftal van vorig seizoen waaide bij het minste geringste om.
Dat zit er idd dik in. Ik was effe vergeten dat er nog naar een ´stevige middenvelder´ wordt gezocht. Dat duidt er dan wellicht op dat er geen verdedigers en aanvallers meer worden gehaald.joey schreef:Atouba is heus niet voor de bank gehaald. Ik neem aan dat Vertonghen in het centrum gaat spelen, met Oleguer?
Ik verwacht niet zoveel meer op de transfermarkt. De voorbereiding is nu al behoorlijk ver. Ajax gaat het denk ik met deze groep doen. Daar maak ik me op zich wel behoorlijk zorgen over want we missen echt wel wat kwaliteiten. Jol zal het verschil moeten maken.
Nee maar. Het is zover. De heren zijn het zat. Gaan we er nu dan echt wat aan doen Urby? Echt hard werken om zowel individueel en als team te groeien?Emanuelson schreef:We zijn het zat, die slechte prestaties van de afgelopen jaren bij Ajax.
Nil volentibus arduum
Ik reken nog op de de Zeeuw, denk dat dat wel rond komt. Daarnaast verwacht ik de oude Sulejmani terug en de definitieve doorbraak van Urby en Aissatti.
Als ik de elftalfoto zie denk ik dat Wielaert veel gaat spelen dit seizoen. Naast de trainer zitten meestal de aanvoerder en reserve aanvoerder toch? En Stekel als eerste keeper.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Jezus, wat die doet die vos daar? Laat dat een duidelijke hint zijn richting de selectie. Er moet echt weer een prijs worden gepakt. Anders sta je weer voor joker op de elftalfoto volgend jaar....
Nil volentibus arduum
Ik ga ervan uit dat die vos bij het nemen van die foto al weg is.
Suarez en Silva zitten er ook niet helemaal klaar voor. Alderweireld ziet het helemaal niet meer zitten..
Ik denk dat dit vlak ervoor is..
Suarez en Silva zitten er ook niet helemaal klaar voor. Alderweireld ziet het helemaal niet meer zitten..

Ik denk dat dit vlak ervoor is..
Die foto is mislukt. De helft staat er raar op.
Dus die vos staat er gewoon op?
Jezus...
Jezus...