Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Spanje

Bericht door peter » vr jul 17, 2009 6:46 pm

Dat is waar, maar gaan ze dan alleen met Milito, Balotelli en Eto'o de competitie in? Ik zie ze er nog wel eentje bij halen, hoor.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » vr jul 17, 2009 7:08 pm

Arnautovic! :yes.gif:

peter

Bericht door peter » vr jul 17, 2009 7:21 pm

Die is er ook nog inderdaad. Al met al een talentvolle voorhoede dan, maar zie ze er geen potten mee breken internationaal.

Welke prijs, Lucas? Suarez is niet te houden als er een bod van 25 miljoen of hoger komt.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr jul 17, 2009 7:30 pm

Dat vroeg ik niet, ik vroeg bij welke prijs jij vindt dat Ajax hem moet verkopen.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

peter

Bericht door peter » vr jul 17, 2009 7:33 pm

Ajax moet er alles aan doen om Suarez nog een jaar te behouden. Mocht er een goeie club zijn die 25-27 miljoen biedt, dan verkoop je hem. Dat is voor mij de hoofdprijs en voor dat bedrag mag je iemand een transfer niet door de neus boren.

En jij?

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr jul 17, 2009 7:57 pm

20 miljoen is meer dan zat, ja!

:xyxthumbs.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 17, 2009 7:59 pm

SylvievdVaart schreef:Dat vroeg ik niet, ik vroeg bij welke prijs jij vindt dat Ajax hem moet verkopen.
Nee, Lucas vroeg dat. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr jul 17, 2009 8:05 pm

Ach fuck! Even uit- en inloggen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 17, 2009 8:06 pm

Die Syl, 20 miljoen... 19 is ook prima.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 17, 2009 8:23 pm

Ik denk ook niet dat het een voorhoede is die internationaal potten gaat breken. Denk dat Mourinho daar ook zo over denkt...
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » za jul 18, 2009 9:15 am

Maxwell: 'Filosofie Ajax komt nu zeker van pas'
Geschreven op zaterdag, 18 juli om 08:15

BARCELONA - Hij is officieel als vervanger van Sylvinho gehaald maar Maxwell Scherrer Cabelino Andrade, kortweg Maxwell, heeft bij zijn presentatie bij zijn nieuwe club Barcelona benadrukt dat hij geen genoegen neemt met een reserverol. De oud-Ajacied ondertekende vrijdag in de kantoren van het Camp Nou een vierjarig contract, met een optie voor een vijfde seizoen indien hij een bepaald aantal duels afwerkt.

"Ik weet dat ik als vervanger van Sylvinho ben aangetrokken, maar dat wil niet zeggen dat ik reservespeler zal zijn", vertelde de oud-speler van Ajax op de persconferentie. "De concurrentiestrijd met Eric Abidal zal een positieve invloed hebben op de rest van de selectie. Ik kom naar Barcelona om te spelen." In de verbintenis van de 27-jarige linkervleugelverdediger is een transferclausule van vijftig miljoen euro opgenomen.

Internazionale ontvangt voor Maxwell, die nog een contract tot volgend jaar zomer had, een bedrag van 4,5 miljoen euro. Dat kan oplopen tot vijf miljoen indien club en speler aan bepaalde sportieve verwachtingen voldoen. "Ik ben onzettend blij voor een van de grootste clubs van Europa te hebben getekend, en deel uit te maken van een selectie die mogelijkerwijs het beste voetbal ter wereld speelt", stelde Maxwell.

Volgens Maxwell zal hij geen aanpassingsproblemen kennen. "Ik startte mijn carrière bij Ajax. Daar speelt men op een vrijwel identieke wijze. Die filosofie komt nu van pas." Technisch directeur Txiki Begiristain gaf de aanwinst daarin gelijk. "De filosofie van Ajax is vergelijkbaar met die van ons. Daarnaast heeft Maxwell zich de afgelopen jaren bij Inter goed doorontwikkeld. Hij is een veel completere speler geworden."

Maxwell heeft bijzonder veel zin in zijn nieuwe avontuur. "De Primera División is wellicht op dit moment de beste competitie ter wereld. Zo heeft elke competitie eigenlijk wel iets waar voetballers voor vallen. Ik heb absoluut genoten in de Serie A, maar volgde het voetbal in Spanje op de voet. Met de komst van onder meer Cristiano Ronaldo, Kaká en Karim Benzema is er hier echt iets moois op gang gekomen."

Maxwell hoopt dat de onderhandelingen over zijn voormalig ploeggenoot Zlatan Ibrahimovic snel worden afgerond. "Zlatan is uniek in zijn soort. Hij is echt waar een fantastische voetballer, en een nog fantastischer persoon. Hij is een goede vriend van mij. Maar ik laat mij hier verder niet over uit. Het is aan andere personen om te bepalen of Zlatan voor Barcelona gaat spelen of toch bij Internazionale blijft."
De Filosofie wel alleen het voetbal niet meer

beelzebub

Bericht door beelzebub » za jul 18, 2009 9:29 am

Toch wordt ik vervuld met een gevoel van trots. Zijn toch een beetje 'onze jongens'. ....van ons laatste kampioensteam.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

gaizka

Bericht door gaizka » za jul 18, 2009 9:34 am

Peter schreef:Ajax moet er alles aan doen om Suarez nog een jaar te behouden. Mocht er een goeie club zijn die 25-27 miljoen biedt, dan verkoop je hem. Dat is voor mij de hoofdprijs en voor dat bedrag mag je iemand een transfer niet door de neus boren.

En jij?
Zelfs voor dat geld moet je hem halen, anders krijg je dezelfde situatie als het het verkopen van Zlatan en Sneijder op het laatste moment. De betaalbare alternatieven, Elia en Berg, zijn inmiddels al niet meer beschikbaar.

Zonder Suarez wordt Ajax zeker geen kampioen, met is die kans een stuk groter.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jul 18, 2009 9:35 am

Barça treedt met Zlatan uit schaduw
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - Terwijl Real Madrid alle aandacht op zich vestigde, hield FC Barcelona zich opvallend stil op de transfermarkt, de laatste weken.

Zo hoog als bij de aartsrivaal was de nood ook niet bij de winnaar van de Champions League. Tot de leiding van de club gistermorgen met groot nieuws uit Milaan terugkeerde: Zlatan Ibrahimovic wordt vrijwel zeker de nieuwe spits van Barça.

De clubs bereikten al een akkoord: 40 miljoen euro zal Barcelona betalen, plus Samuel Eto'o. Ibrahimovic zelf wil dolgraag naar Barcelona verkassen en het enige grote obstakel dat nog genomen moet worden is Eto'o. De huidige Barça-spits gaat ook graag naar een grote club als Inter, maar voelt er niet veel voor per fax en telefoon als een soort ruilobject behandeld te worden.

,,Ik heb zowel voor als na onze ontmoeting in Milaan met Eto'o gesproken en hem verteld hoe graag ze hem bij Inter willen hebben,'' vertelde Barça-voorzitter Laporta gisteren. ,,Wij en Inter hebben een principe-akkoord bereikt,'' bevestigde hij. ,,De definitieve transfer hangt af van onze gesprekken met Ibrahimovic en die van Inter met Eto'o.''

In Milaan liet voorzitter Massimo Moratti van Inter zich in ongeveer dezelfde bewoordingen uit. ,,Eto'o is niet hetzelfde waard als Zlatan, maar Barcelona heeft ons een serieus en goed bod gedaan. De onderhandelingen zijn goed begonnen.''

De medewerking van de Afrikaan is van vitaal belang voor Barça, omdat hij de operatie een stuk goedkoper moet maken. Na de prijs die Real voor Cristiano Ronaldo betaalde (94 miljoen euro), hing Inter aanvankelijk een peperduur prijskaartje van meer dan 80 miljoen euro aan de trefzekere voeten van Ibrahimovic. Door Eto'o aan te bieden heeft Barcelona dat bedrag naar 40 miljoen kunnen verlagen.

Ibrahimovic was de eerste keus van Barça-coach Pep Guardiola. Omdat hij te duur leek - niet alleen de transfersom, ook zijn jaarsalaris, dat 12 miljoen euro zou bedragen - probeerden de Catalanen vervolgens David Villa bij Valencia los te weken. De speler wilde graag, maar zijn club werkte niet mee, zoals eerder ook al Real bot ving. De Madrilenen, die eveneens een oogje op Ibrahimovic hadden, kozen uiteindelijk voor de Fransman Benzema (Lyon).

De onderhandelingen tussen Inter en Barcelona kwamen donderdagavond onverwacht weer op gang. Een Barça-delegatie, met voorzitter Laporta en technisch directeur Begiristain, was op de weg terug uit Oekraïne, waar zij tevergeefs had probeerd verdediger Chygrynskiy van Shaktar Donetsk over te nemen. Zij maakten een tussenstop in Milaan.

Met Inter-voorzitter Moratti verliepen de zaken voorspoediger, ook al omdat alle betrokken partijen dezelfde wens hadden. Oók Eto'o, die onlangs nog een superaanbod van Manchester City afwees omdat hij liever bij een gerenommeerde club blijft voetballen. Inter-coach Mourinho heeft de Kameroener altijd graag willen hebben en probeerde hem eerder naar Chelsea te halen.

Inter moet alleen nog tegemoet komen aan de hoge salariseisen van Eto'o. Ibrahimovic, op zijn beurt, zou bereid zijn iets minder te gaan verdienen om in Spanje te kunnen gaan voetballen. Het offensieve voetbal van Barça moet hem bovendien in staat stellen nóg meer doelpunten te kunnen maken dan de 25 die hij het afgelopen seizoen in het calcio maakte. Eto'o moest vorig jaar al bij Barcelona vertrekken, omdat Guardiola hem een storend element in de selectie vond, maar er kwamen toen geen aanbiedingen.

Ibrahimovic wordt de tweede speler die van Inter naar Barça verhuist. Gisteren presenteerde de club in het Camp Nou verdediger Maxwell, óók al een oud-Ajacied.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » za jul 18, 2009 10:39 am

gaizka schreef:
Peter schreef:Ajax moet er alles aan doen om Suarez nog een jaar te behouden. Mocht er een goeie club zijn die 25-27 miljoen biedt, dan verkoop je hem. Dat is voor mij de hoofdprijs en voor dat bedrag mag je iemand een transfer niet door de neus boren.

En jij?
Zelfs voor dat geld moet je hem halen, anders krijg je dezelfde situatie als het het verkopen van Zlatan en Sneijder op het laatste moment. De betaalbare alternatieven, Elia en Berg, zijn inmiddels al niet meer beschikbaar.

Zonder Suarez wordt Ajax zeker geen kampioen, met is die kans een stuk groter.
Tsja. Dat zeggen we ook ieder jaar. Verder is het natuurlijk erg triest om te stellen dat de betaalbare alternatieven weg zijn, namelijk Elia en Berg. 2 aanvallende, betaalbare, alternatieven in de hele voetbalwereld. Jaja.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 18, 2009 10:40 am

Noem dat maar eens betaalbaar. Berg en Elia zijn peperduur.
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » za jul 18, 2009 2:05 pm

Real Madrid geeft strijd om Ribéry op
Uitgegeven: 18 juli 2009 14:55
Laatst gewijzigd: 18 juli 2009 14:54

MUNCHEN - Real Madrid heeft de strijd om de Franse speler Franck Ribéry opgegeven. Algemeen directeur Jorge Valdano van de Spaanse voetbalclub zegt dit zaterdag in een interview met de Duitse krant TZ.

''Ribéry is op dit moment niet meer het probleem van Real Madrid. We hebben aangegeven dat we hem graag willen hebben, maar we hebben te horen gekregen dat het niet mogelijk is. Daar blijft het bij'', aldus Valdano.

De directeur vindt dat Real Madrid zich netjes heeft opgesteld in de kwestie. ''We hebben alleen de verantwoordelijke mensen hun werk laten doen en verder geen regels overtreden. We willen geen problemen met Bayern München.

Manager Uli Hoeness van de Duitse club maakte donderdag al bekend dat Bayern München Ribéry niet wilde laten gaan. De nieuwe coach Louis van Gaal heeft gezegd dat hij zijn team bouwt om de Fransman.

NU
Zou mooi zijn als deze soap eindelijk eens afgelopen is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jul 18, 2009 2:53 pm

Toch een risico wat Bayern neemt.. het was een fantastisch bod van Real en straks zit Bayern met een ongemotiveerde speler die het wel gehad heeft.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do jul 23, 2009 9:35 am

Misschien een gek vraagje, maar weet iemand waar ik de rugnummers van de spelers van Atletico Madrid kan vinden?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

999

Bericht door 999 » do jul 23, 2009 9:54 am

Thijs schreef:Misschien een gek vraagje, maar weet iemand waar ik de rugnummers van de spelers van Atletico Madrid kan vinden?
http://www.clubatleticodemadrid.com/en/index.asp

klik op FIRST TEAM -> PLAYERS & COACHING STAFF

.. en kies in de grafische presentatie die verschijnt b.v. DEFENDERS ..

Daar staan de nummers die bekend zijn .. bij de diverse spelers ..
Blij met de punten ...

Thijs

Bericht door Thijs » do jul 23, 2009 10:03 am

Thanks, 999. Daar was ik ook al geweest maar van 40% van de spelers mis ik daar de nummers. En als ik naar Madrid bel gooien ze de hoorn erop zodra ik zeg 'hello, this is...'. Op mails reageren ze ook al niet. De Spaanse mentaliteit, zullen we maar zeggen.

999

Bericht door 999 » do jul 23, 2009 10:23 am

Thijs schreef:Thanks, 999. Daar was ik ook al geweest maar van 40% van de spelers mis ik daar de nummers. En als ik naar Madrid bel gooien ze de hoorn erop zodra ik zeg 'hello, this is...'. Op mails reageren ze ook al niet. De Spaanse mentaliteit, zullen we maar zeggen.
Misschien deze ....

http://soccernet.espn.go.com/team?id=1068&cc=5739
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 23, 2009 10:27 am

Thijs schreef:Thanks, 999. Daar was ik ook al geweest maar van 40% van de spelers mis ik daar de nummers. En als ik naar Madrid bel gooien ze de hoorn erop zodra ik zeg 'hello, this is...'. Op mails reageren ze ook al niet. De Spaanse mentaliteit, zullen we maar zeggen.
Probeer: Hola, estoy Thijs y trabajo en Ajax Amsterdam. Habla Ingles?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Thijs

Bericht door Thijs » do jul 23, 2009 10:34 am

999, thanks! Het ziet er allemaal redelijk betrouwbaar uit, dan neem ik dit over als soort van voorlopige lijst en dan vraag ik het vanavond op de persconferentie wel rechtstreeks aan een knakker van Atletico.

@Dominee, het probleem is ook een beetje dat ze daar nauwelijks/geen Engels kunnen/willen spreken, als ze al één van de tien keer opnemen/reageren. En mijn steenkolenspaans is niet van het niveau dat ik met ze in die taal normaal kan communiceren.
Bij Benfica maken ze het nog bonter, die antwoorden gewoon doodleuk in het Portugees terug. Enfin, hier ga ik het mee doen. Thanks!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 23, 2009 10:44 am

Hola, estoy Thijs y trabajo en Ajax Amsterdam. Tengo una pregunta: es posible que su enviarme un "fax"(?) con los numeros del jugadores del Atletico de Madrid? Necesito para el Amsterdam Tournament.

Beter kan ik het niet (meer).
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie