Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2008/2009
Ik weet niet of belasting een goed voorbeeld is. Als het werkt als met "normale" wegwerpartikelen, dan kun je de belasting natuurlijk ook weer terugvragen als je een speler koopt. Maar hoe dat precies zit met voetballers weet ik niet. Luuk of Neef misschien?
Lemic-belasting
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit met belastingheffingen over transfers. Verschilt dat per land bijvoorbeeld en om wat voor percentage gaat het?

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het zit met belastingheffingen over transfers. Verschilt dat per land bijvoorbeeld en om wat voor percentage gaat het?
De fiscus vangt bij elke deal, zelfs als je van je eigen ouders erft.
Het stinkt aan alle kanten!
Volgens mij is er geen aparte belasting op transfers. De betaalde som komt bij het resultaat en daarover moet Vennootschapsbelasting worden betaald. Aangezien Ajax niet heeeeeel erg veel winst maakt en volgens mij zelfs nog wat verrekenbare verliezen heeft (maar dat zou ik moeten nazoeken), zal de belastingdruk wel meevallen.
Alleen over vergoedingen die ze doen aan spelers en die worden gezien als loon moet belasting worden afgedragen (zie Laudrup/Arveladze zaak).
Alleen over vergoedingen die ze doen aan spelers en die worden gezien als loon moet belasting worden afgedragen (zie Laudrup/Arveladze zaak).
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Bij mijn weten gaat er alleen vennootschapsbelasting vanaf (25,5%), maar dat verlaagt ook de afschrijving op de betaalde transferbedragen (overigens wordt vennootschapsbelasting niet verrekend bij individuele transacties, maar slechts bij de vaststelling van het totale jaarresultaat). Ik weet niet of voetbalclubs BTW betalen over transfers, in dat geval gaat er ook 19% BTW af. Bij BTW zou Ajax echter ook de betaalde BTW op gekochte spelers mogen aftrekken (BTW wordt maandelijks betaald/teruggevraagd).
Niet alle spelers hebben een afspraak gemaakt dat ze een deel van de transfersom ontvangen als ze worden verkocht. Bij mijn weten kreeg Babel dat bij zijn contractverlenging, Huntelaar heeft volgens mij zijn contract nooit verlengd. En buiten de fantasie van sommigen is nooit vastgesteld of Lemic of een andere dure tussenpersoon Ajax heeft bijgestaan in de verkoop van Huntelaar.
Niet alle spelers hebben een afspraak gemaakt dat ze een deel van de transfersom ontvangen als ze worden verkocht. Bij mijn weten kreeg Babel dat bij zijn contractverlenging, Huntelaar heeft volgens mij zijn contract nooit verlengd. En buiten de fantasie van sommigen is nooit vastgesteld of Lemic of een andere dure tussenpersoon Ajax heeft bijgestaan in de verkoop van Huntelaar.
I think I lost my fucking headache
Volgens mij wordt er geen BTW over een afkoopsom betaald. Daarnaast is het een levering aan het buitenland en zou daar vrijstelling van de BTW van toepassing zijn.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Goed nieuws, ik was er eigenlijk bang voor dat we dit zo geregeld zouden hebben dat we niets meer zouden ontvangen van die €7m bij een transfer van Huntelaar na 1 jaar.LucaS schreef:'Ajax krijgt zeven miljoen bij verkoop Huntelaar'
Ajax kan spoedig rekenen op een financiële meevaller van zeven miljoen euro. Volgens de Spaanse sportkrant Marca is een clausule in het contract van Klaas-Jan Huntelaar opgenomen, waarin staat dat Ajax recht heeft op dat bedrag.
Een half jaar geleden verkocht Ajax Huntelaar voor twintig miljoen euro aan Real Madrid. Dat bedrag kon oplopen tot 27 miljoen euro als de spits aan bepaalde sportieve doelstellingen had voldaan. Omdat de international deze zomer vertrekt, vervalt die variabele optie en heeft Ajax recht op zeven miljoen euro.
Het is nog altijd niet duidelijk waar de aanvaller volgend seizoen speelt. VfB Stuttgart wordt genoemd als belangrijkste gegadigde, hoewel ook Tottenham Hotspur en AS Roma in de wandelgangen genoemd worden.
bron: elfvoetbal.nl
Dan begrijp ik niet waarom de voorzitter van Heerenveen destijds bij de transfer van Sulejmani zei dat er nog zoveel vanaf ging, omdat er ook belasting over de deal moest worden betaald.LucaS schreef:Bij mijn weten gaat er alleen vennootschapsbelasting vanaf (25,5%), maar dat verlaagt ook de afschrijving op de betaalde transferbedragen (overigens wordt vennootschapsbelasting niet verrekend bij individuele transacties, maar slechts bij de vaststelling van het totale jaarresultaat). Ik weet niet of voetbalclubs BTW betalen over transfers, in dat geval gaat er ook 19% BTW af. Bij BTW zou Ajax echter ook de betaalde BTW op gekochte spelers mogen aftrekken (BTW wordt maandelijks betaald/teruggevraagd).
Toen KJH de overstap van Heerenveen naar Ajax maakte heeft hij ook een deel van de transfersom gekregen, en ook bij Heerenveen zat hij op zijn eerste contract. Eerste contract zegt niet alles.Niet alle spelers hebben een afspraak gemaakt dat ze een deel van de transfersom ontvangen als ze worden verkocht. Bij mijn weten kreeg Babel dat bij zijn contractverlenging, Huntelaar heeft volgens mij zijn contract nooit verlengd. En buiten de fantasie van sommigen is nooit vastgesteld of Lemic of een andere dure tussenpersoon Ajax heeft bijgestaan in de verkoop van Huntelaar.
Ach ja, Real Madrid, Mijatovic, Lemic... Zonder die connectie (+Rodger Linse) waren al die Nederlanders niet naar Madrid gegaan. En nu de connectie is opgeven, moeten ze weg.
Volgens Siempre Real (Ajax Netwerk) krijgt Ajax bovenop die 7 miljoen euro nog 3 miljoen euro extra als Huntelaar deze transferperiode wordt verkocht (http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... #post94365
Goed nieuws.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Mooie zaak mocht het zover komen.
Ajax zou overigens Ajax niet zijn om met dat geld 0,0 aankopen te doen.
Over aankopen gesproken: gaat er nog iets komen heren van het bestuur? Over 3 weken spelen we al...
Over aankopen gesproken: gaat er nog iets komen heren van het bestuur? Over 3 weken spelen we al...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
Deli schreef:Mooie zaak mocht het zover komen.

Dat zou een vreemde deal zijn, zeg.Benji schreef:Volgens Siempre Real (Ajax Netwerk) krijgt Ajax bovenop die 7 miljoen euro nog 3 miljoen euro extra als Huntelaar deze transferperiode wordt verkocht (http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... #post94365

Wel een mooie lucratieve. 

Misschien om te voorkomen dat ze hem als handelsobject zouden kopen? Alhoewel dat bij deze transfersom niet heel logisch was.joey schreef:Dat zou een vreemde deal zijn, zeg.Benji schreef:Volgens Siempre Real (Ajax Netwerk) krijgt Ajax bovenop die 7 miljoen euro nog 3 miljoen euro extra als Huntelaar deze transferperiode wordt verkocht (http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... #post94365
Ja? Hmm..dacht dat ik dat niet eerder gepost had.Toppie schreef:Deli schreef:Mooie zaak mocht het zover komen.
Over aankopen gesproken: gaat er nog iets komen heren van het bestuur? Over 3 weken spelen we al...anders val je in herhaling
Vaak denken heb ik het wel gedaan.
Thanks voor de tip..

Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
Even opgeruimd. Verder praten over Danny Blind mag hier. hier
In dit topic gaan we het weer over betrouwbaar transfernieuws hebben. Als dat er tenminste is.
In dit topic gaan we het weer over betrouwbaar transfernieuws hebben. Als dat er tenminste is.
Nil volentibus arduum
Wanneer komt er een 2009/2010 variant op dit topic?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010
Huh?
Ajax zat dus tegen Feyenoord wel weer op de tribune voor Honda, zo valt te lezen op vi.nl. Alternatief voor als Demy de Zeeuw niet komt?

Ajax zat dus tegen Feyenoord wel weer op de tribune voor Honda, zo valt te lezen op vi.nl. Alternatief voor als Demy de Zeeuw niet komt?
- Ajaciedjuh
Dat zou raar zijn, want is een totaal ander type middenvelder.Peter schreef:Huh?![]()
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Peter schreef:Huh?![]()
Ajax heeft toch nog 3 rugnummers te vergeven , dus een Honda (waar ik niks van snap) en nog de rugnummers 4 ,9 en 13 dacht ik ?
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax heeft sinds Edgar Davids geen nummer 13 meer gehad.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Toppie, Ajax heeft momenteel een selectie van 31 man. Je kunt smeken en bidden wat je wilt, maar er komen toch echt geen 3 aankopen meer.Toppie schreef: Ajax heeft toch nog 3 rugnummers te vergeven , dus een Honda (waar ik niks van snap) en nog de rugnummers 4 ,9 en 13 dacht ik ?
Tenzij er een paar overbodige mensen verpatst worden. Zal ook niet makkelijk worden, want qua cash zitten die jongens prima.
Die jongens willlen best verhuurd worden, zodat ze op hun huidige salaris blijven zitten. Maar daar heeft Ajax niets aan.
Ik verwacht ook niet veel transfernieuws meer. Misschien nog één aankoop, hooguit twee.
Ik verwacht ook niet veel transfernieuws meer. Misschien nog één aankoop, hooguit twee.