Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2008/2009
Niet waar. Het is de schuld van vBasten dat er zo verdomd veel geld is uitgegeven. Blind was in die periode niet meer dan een loopjongen.
Maar betrouwbaar nieuws, graag. Ik ben 11 dagen weggeweest en werd vandaag niet echt blij van de status van de transfers...
Maar betrouwbaar nieuws, graag. Ik ben 11 dagen weggeweest en werd vandaag niet echt blij van de status van de transfers...
Maar dan nu niet meer volhouden dat we armoedzaaiers zijn, ok?joey schreef:Die had toch niets te zeggen?![]()
Lekker handig, die Lemic erbij.

Nu is duidelijk dat de netto-uitgaven van de transfers vorig jaar ongeveer 0 waren.
- InnerHarbour
Als ik jouw postings zo eens lees ben jij nooit blij.Peter schreef:Niet waar. Het is de schuld van vBasten dat er zo verdomd veel geld is uitgegeven. Blind was in die periode niet meer dan een loopjongen.

YNWA
Ik kan me goed voorstellen dat als je in deze fase in het seizoen 11 dagen weggaat, dat je dan wel wat mooie aankopen verwacht als je terug komt. Nu zou dat Atouba kunnen zijn, maar ik ken hem niet en de geluiden zijn verschillend. Dus maar weer het voordeel van de twijfel.
- peter
Haha, voor wat betreft Ajax zijn er de laatste paar jaar ook weinig redenen om echt blij te zijn.
Ik heb even alles nagelezen en het is angstvallig stil en gezien de namen die wél doorsijpelen geeft me dat een onrustig gevoel. Ik heb er weinig fiducie in dat we ons echt goed gaan versterken.
Ik heb even alles nagelezen en het is angstvallig stil en gezien de namen die wél doorsijpelen geeft me dat een onrustig gevoel. Ik heb er weinig fiducie in dat we ons echt goed gaan versterken.
LucaS schreef:'Ajax krijgt zeven miljoen bij verkoop Huntelaar'
Ajax kan spoedig rekenen op een financiële meevaller van zeven miljoen euro. Volgens de Spaanse sportkrant Marca is een clausule in het contract van Klaas-Jan Huntelaar opgenomen, waarin staat dat Ajax recht heeft op dat bedrag.
Een half jaar geleden verkocht Ajax Huntelaar voor twintig miljoen euro aan Real Madrid. Dat bedrag kon oplopen tot 27 miljoen euro als de spits aan bepaalde sportieve doelstellingen had voldaan. Omdat de international deze zomer vertrekt, vervalt die variabele optie en heeft Ajax recht op zeven miljoen euro.
Het is nog altijd niet duidelijk waar de aanvaller volgend seizoen speelt. VfB Stuttgart wordt genoemd als belangrijkste gegadigde, hoewel ook Tottenham Hotspur en AS Roma in de wandelgangen genoemd worden.
bron: elfvoetbal.nl
Terug kopen voor 14 miljoen ..

Blij met de punten ...
Nou nee, want je kunt de genoemde transferbedragen niet zomaar bij elkaar optellen. Daar moet nog van alles vanaf. Belasting bijvoorbeeld. Bovendien is KJH niet adequaat vervangen. Er zou eigenlijk nog een echt goede spits bij moeten komen.Neefkens schreef:Maar dan nu niet meer volhouden dat we armoedzaaiers zijn, ok?joey schreef:Die had toch niets te zeggen?![]()
Nu is duidelijk dat de netto-uitgaven van de transfers vorig jaar ongeveer 0 waren.
Het stinkt aan alle kanten!
Waar blijven die echte aankopen, of blijven we weer in de waan van het begin van een nieuw seizoen en met lege handen en ergenis aan het eind van het seizoen. 

Jij bent niet iemand die snel in herhaling vervalt he!Toppie schreef:Waar blijven die echte aankopen, of blijven we weer in de waan van het begin van een nieuw seizoen en met lege handen en ergenis aan het eind van het seizoen.

Idd in de herhaling , je kan goed lezen en zaken terughalen , al 5 jaar niks. Dus.wimpey schreef:Jij bent niet iemand die snel in herhaling vervalt he!Toppie schreef:Waar blijven die echte aankopen, of blijven we weer in de waan van het begin van een nieuw seizoen en met lege handen en ergenis aan het eind van het seizoen.

-
- AT Toto winner 15/16
Neuh.. dit is toch ongeveer het bedrag dat we kwijt zijn aan die naheffing van de belastingdienst? Dus een meevallertje aan de ene kant en een tegenvallertje aan de andere kant.joey schreef:Hadden we Elia toch in één keer kunnen betalen.
Heb ik dan toch niet voldoende opgelet op Erasmus?joey schreef:Nou nee, want je kunt de genoemde transferbedragen niet zomaar bij elkaar optellen. Daar moet nog van alles vanaf. Belasting bijvoorbeeld.Neefkens schreef:Maar dan nu niet meer volhouden dat we armoedzaaiers zijn, ok?joey schreef:Die had toch niets te zeggen?![]()

Altijd handig om wat bij te leren op AT.

Of is het toch zo dat je die belastingen en termijnen aan beide kanten hebt en het dus wel vergelijkbaar is?
Scherrer of Luuk hebben toch ook zo'n boekhoudtraining gevolgd vroeger? Kom er maar in jongens.

Wat zeur jij nou, we hebben twee nieuwe spelers.Peter schreef:Niet waar. Het is de schuld van vBasten dat er zo verdomd veel geld is uitgegeven. Blind was in die periode niet meer dan een loopjongen.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Weinig tot niets? Alleen in Nederland al tientallen transfers.
-
- AT Toto winner 15/16
Mwah voor mn gevoel is het veel rustiger dan andere jaren.. een beetje tot het saaie toe.
Pffff. Hoeveel van die 27 miljoen voor KJH kan Ajax op dit moment uitgeven? 7 miljoen is variabel. Een groot deel is bovendien in termijnen. En dan moet Ajax nog belasting betalen, tussenpersonen mee laten delen, enz. Zeg maar de bijkomende kosten. Met andere woorden, dat geld is niet onmiddellijk vrij besteedbaar.Neefkens schreef:|Altijd handig om wat bij te leren op AT.
Of is het toch zo dat je die belastingen en termijnen aan beide kanten hebt en het dus wel vergelijkbaar is?
Scherrer of Luuk hebben toch ook zo'n boekhoudtraining gevolgd vroeger? Kom er maar in jongens.
Daarom probeert Ajax dus zelf ook in termijnen te betalen. Wat dus bij de transfer van Elia niet is gelukt. En bij De Zeeuw zal het ook niet lukken, vermoed ik, want door zo'n regeling af te wijzen kan AZ, in elk geval op dit moment, waarschijnlijk de transfer blokkeren.
Die termijnen boeit de fiscus niets. Als het goed is (maar ik kan er naast zitten) komt de 20 miljoen gewoon bij het resultaat van Ajax. daarover wordt op het moment van verkoop (realisatiebeginsel) belasting over betaalt. Het zal weinig zijn, daar Ajax weinig winst maakt en al voldoende verrekenbare verliezen heeft gemaakt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik heb de vorige keer beloofd dat het de laatste keer was, Neef, maar ik vermoed dat jouw vermoeden juist is.
I think I lost my fucking headache
na het verspelen met de transfer van plek 1 of 2 [30 / 11 /9 miljoen] en een hoop ergernis de tweede seizoenshelft zeg ik ook: lets hear it for Danny: SUKKEL!!!
Maar van die 27 miljoen die Ajax voor Huntelaar heeft gevangen, zal toch ook een gedeelte naar Huntelaar zijn gegaan. Babel heeft zelf ook een groot gedeelte van die 17 miljoen ontvangen.
- peter
En vergeet de tussenpersonen niet.
Exact, Harm. MVG (dacht ik, het kan ook Slop geweest zijn), heeft dat destijds ook toegeven. Ajax geeft het bedrag op dat het ontvangen heeft van de kopende club, maar dan moet er nog van alles af. Belasting bijvoorbeeld, en het aandeel van de speler/bemiddelaar (s). Al met al blijft er een stuk minder over dan je zou denken.
Welke belasting moet eraf dan?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Gewoon, inkomstenbelasting. De fiscus wil ook een deel.