Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Harm

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Harm » ma jul 13, 2009 5:26 pm

Ik kan op PSV netwerk niets vinden over die speler, dus ik denk dat Ajax er tussendoor aan het vissen is.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jul 13, 2009 5:38 pm

Zou fantastisch zijn. De man van Tubantia wist trouwens een week geleden ook te melden dat VoH in De Lutte was gesignaleerd.

Ruiz én VoH lijkt me iets teveel van het goede naast Suarez, Sulejmani en Cvitanich.

Wel zijn het allebei kwaliteitsinjecties. Bij nader inzien zou Ruiz alvast de toekomstig vervanger van Suarez kunnen zijn.
Face your fears and live your dreams, No Fear

sander

Bericht door sander » ma jul 13, 2009 6:17 pm

Update 19:09 uur - Zenit mengt zich in strijd om Ruiz (voetbalzone)
FC Twente heeft een officieel bod uitgebracht op Bryan Ruiz maar het hoogste bod is afkomstig uit Rusland. "Bryan heeft aangegeven dat hij erg graag naar Nederland wil, maar wij hebben een bod gekregen van Zenit Sint-Petersburg dat hoger is dan dat van FC Twente en dat dus voor ons interessanter is", bevestigt voorzitter Ivan De Witte.

"Maar wil hij wel naar Rusland?", vraagt de hoogste sportbestuurder van AA Gent zich maandagavond echter ook af op VRT. Ruiz speelt donderdag niet mee in het treffen met FC Naftan in het kader van de Europa League. De 23-jarige Costa Ricaan aast al geruime tijd op een transfer. Ook Anderlecht en TSG Hoffenheim zijn in de markt.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jul 13, 2009 6:18 pm

Volgens Voetbalzone.nl is die club Zenit.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 13, 2009 6:54 pm

Tja dan kun je het wel vergeten.. waarom ook weer zo lang wachten.. die gast had je 6 weken geleden bij wijze van spreken toch ook kunnen halen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 13, 2009 7:00 pm

brigade zuid schreef:Tja dan kun je het wel vergeten.. waarom ook weer zo lang wachten.. die gast had je 6 weken geleden bij wijze van spreken toch ook kunnen halen.
Het lijkt me dat de beurs leeg is, BZ. Het lijkt me dat Ajax eerst iemand als Luque moet lozen voordat er weer geinvesteerd kan gaan worden.

Prediger schijnt trouwens naar Espanyol te gaan. Dat maakte ik tenminste op uit de 'vertaling' door google.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 13, 2009 7:05 pm

Dat zou dan wel erg zuur zijn als er geen eens 5 miljoen besteed kan worden aan Ruiz, we hebben het niet over 16,5 miljoen zoals Sulejmani. Het blijft toch krom dat MvB vorig jaar alles gedaan kreeg en nu moet blijkbaar elke cent omgedraaid worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 13, 2009 7:51 pm

Tja, dat is inderdaad nog een vervelende erfenis van vorig seizoen. Toen was niets te gek en nu zitten we met de problemen.

Overigens zal er best geld zijn. Anders kijk je niet naar de mogelijkheid om De Zeeuw te halen. Maar Ajax kan niet met geld blijven gooien. Overigens hoeft het niet slecht te zijn dat we kritisch naar de investeringen moeten kijken hoor. Laat Ajax maar eens goed nadenken voor er weer bakken met geld worden uitgegeven.

Deze Ruiz vinden ze waarschijnlijk niet interessant genoeg. Want ze zullen hem best kennen. (Toch ?)
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 13, 2009 8:04 pm

Er is zeker geld. De meesten raken in verwarring als ze zien dat AJAX nu heel behoedzaam opereert op de transfermarkt. (dat is ook wel eens anders geweest) :ajaxsmiley.gif:
IN totaal is er nu 250 k uitgegeven voor een derde keeper en er is een transfervrije linksback aangetrokken. Er is 12 miljoen of zo binnengekomen en er is nog erg veel geld in aantocht van de termijnen voor Sneijder en KJH.
De volgende aankoop zal gericht zijn en veel geld kosten. Remember de woorden van vdBoog: we zijn zeer bereid om veel te investeren als het een echte versterking is.
Stoere middenvelder, leiderstype, toch nog een spits en een centrumverdediger? Wie zal het zeggen. Ik heb ook het idee dat er gewacht wordt op de ontwikkelingen op de transfermarkt. En als het nu niet lukt, dan houden we het geld gewoon in the pocket voor toekomstige mogelijkheden.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 13, 2009 8:59 pm

Hoe kom je aan die wijsheid? Bron?

Alles wijst op het tegendeel. De derde linksback van HSV, de Pizza van Volendam. Het is knibbelen geblazen. Ook logisch: vorig jaar is er veel te veel uitgegeven, er ligt een naheffing van de fiscus en we spelen weer geen CL.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 13, 2009 9:02 pm

Er zullen geen kapitalen klaar liggen om over de balk te smijten. Gelukkig maar zou ik zeggen.

Maar het feit dat ze serieus werk maken van iemand als De Zeeuw impliceert wel dat er geld beschikbaar is wanneer Ajax iemand als een echte versterking ziet. Anders hoef je niet te informeren. En eerder zijn ze ook al ver gegaan voor Elia.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 13, 2009 9:10 pm

Dat moest in termijnen betaald worden, dus blijkbaar wilden ze Elia halen met geld dat nog niet binnen was. Nu Elia niet komt kunnen ze bieden op De Zeeuw, ook in termijnen? Ik vraag me af of ze veel voor hem over hebben, trouwens. Misschien speculeren ze erop dat De Zeeuw weg wil bij AZ.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 13, 2009 9:14 pm

Hij zal best weg willen. Maar iedereen begrijpt natuurlijk dat je voor De Zeeuw, een belangrijke basisspeler van de landskampioen en international, gewoon dik moet betalen. Termijnen of niet. Dat kost gewoon dik geld.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 13, 2009 9:16 pm

Dat wil nog niet zeggen dat Ajax dat geld wil betalen.

Hoe dan ook, meer dan acht miljoen wordt het niet.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 13, 2009 9:23 pm

joey schreef:Hoe kom je aan die wijsheid? Bron?

Alles wijst op het tegendeel. De derde linksback van HSV, de Pizza van Volendam. Het is knibbelen geblazen. Ook logisch: vorig jaar is er veel te veel uitgegeven, er ligt een naheffing van de fiscus en we spelen weer geen CL.
Heb je voor Atouba (want zo heet onze nieuwe linksback) ook geen mooie bijnaam verzonnen? Praat een stuk gemakkelijker voor je.

Je moet de signalen wel willen zien, zoals Marillion aangeeft. Nu weet ik dat boekhouden niet je sterkste punt is maar 12 miljoen minus 250k moet toch in ieder geval lukken. :aai.gif:

In je laatste posting laat je al zien dat je geleerd hebt van Marillion. Het gaat er niet om dat AJAX geen geld zou hebben, het gaat erom of ze het willen betalen. En dat doen ze dus nu alleen nog maar als het een echte versterking is, die niet met jeugd is op te vangen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 13, 2009 9:24 pm

Ik vraag om een bron, en jij komt met dit verhaal + die achterlijke smiley?

Je roept dus maar wat.

Thom

Bericht door Thom » ma jul 13, 2009 9:32 pm

joey schreef:Ik vraag om een bron, en jij komt met dit verhaal + die achterlijke smiley?

Je roept dus maar wat.
Jij hebt anders wel het patent op dat denigrerende smilietje, Joey. Ik vind je sowieso de laatste maanden wat doffer geworden.... misschien maar weer eens een paar maanden naar Indonesie? Opladen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 13, 2009 9:46 pm

Over mij hoef je je geen zorgen te maken, Thom. Over Ajax daarentegen...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 14, 2009 5:28 am

Nog een keer proberen dan. vdBoog en Jol geven keer op keer aan dat er ruimte is voor versterkingen, zelfs al vóór dat Vermaelen verkocht werd. De rekensom die ik voorlegde, spreekt boekdelen. Daarnaast de serieuze interesse in Elia én de Zeeuw laten zien dat AJAX niet schrikt van 8 miljoen euro. Dus imHo is er geld genoeg, alleen zijn ze heel behoedzaam en proberen ze bv de termijnen van KJH gelijk te laten lopen met de termijnen van uitgaven. Dat garandeert een mooie cash-flow.

999

Bericht door 999 » di jul 14, 2009 7:47 am

Dat idee heb ik ook.Daarbij we hadden toch de slogan dat als een speler niet te halen is, of geen duidelijke meerwaarde heeft eigen jeugd dan maar een kans moet krijgen ?.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 14, 2009 8:28 am

Ik ga uit van wat Slop heeft gezegd, namelijk dat er eerst verkocht moest worden voordat Ajax kon kopen. Híj kan het weten, denk ik dan. Inmiddels is Vermaelen verkocht, dus er zal iets ruimte zijn. Iets, meer niet. Van dat geld zullen ze De Zeeuw wel willen halen, want AZ zal nooit genoegen nemen met betaling in termijnen.

Harm

Bericht door Harm » di jul 14, 2009 8:31 am

Vermaelen zal ook wel in termijnen betaald worden.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 14, 2009 8:35 am

Dat zou ook nog kunnen.

Ajax kan echt niet elk jaar enorme bedragen aan transfergeld ophoesten, zeker niet als de CL wordt gemist. Want een jaar geleden is doodgewoon een voorschot genomen op de CL, er is geinvesteerd alsof de titel te koop was. Ajax heeft nu een groot aantal overbodige spelers op de loonlijst staan, waarvan een aantal grootverdieners. Die moeten eerst weg. Dan komt er weer wat ruimte op de begroting. Tenslotte moet het salaris van nieuwe spelers ook nog betaald worden.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di jul 14, 2009 9:26 am

joey schreef:Dat zou ook nog kunnen.

Ajax kan echt niet elk jaar enorme bedragen aan transfergeld ophoesten, zeker niet als de CL wordt gemist. Want een jaar geleden is doodgewoon een voorschot genomen op de CL, er is geinvesteerd alsof de titel te koop was. Ajax heeft nu een groot aantal overbodige spelers op de loonlijst staan, waarvan een aantal grootverdieners. Die moeten eerst weg. Dan komt er weer wat ruimte op de begroting. Tenslotte moet het salaris van nieuwe spelers ook nog betaald worden.
Er wordt toch ook meer geld gevraagd aan de supporters.. Er moeten echt nog wel reserves over zijn.. zie verkoop Huntelaar en Vermaelen. Real heeft zich geplaatst voor de CL dus er is de afgelopen maanden ook weer wat geld naar binnen gekomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 14, 2009 9:46 am

Wat verdient Ajax aan die hogere prijzen voor seizoenskaarten? Een half miljoen? Daar koop je geen sterren voor.

Supporters denken over het algemeen veel te gemakkelijk over transfers. Dan is het van: ze moeten gewoon even die en die en die halen, dan worden we kampioen en dan heb je het geld er zo weer uit. Op die manier werkt het dus niet. Zeker een club als Ajax, die niet de garantie heeft van torenhoge televisiegelden, kan zich die manier van denken niet permitteren. Voor je het weet zit je met een half leger aan peperdure spelers die minder presteren dan je gehoopt had. Neem de situatie van nu: spelers als Rommedahl, Oleguer, en Luque zitten op een fors salaris, ga daar maar vanuit.

Ajax heeft een begroting van maar zes miljoen meer dan PSV en als je PSV dan ziet worstelen... dan weet je dat bij Ajax de bomen ook niet tot aan de hemel groeien.

Plaats reactie