Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2008/2009
Weet jij veel hoe lang ze hem op de korrel hebben? Misschien is er wel afgesproken om na het toernooi zaken te doen.
Dus als er veel clubs achter een speler aanzitten dan pas is het een goede speler voor AJAX ?.joey schreef:Deze speler heeft nadrukkelijk in de picture gestaan. Geen club die hem niet heeft gezien tijdens de Confederation Cup. Misschien is zo'n toernooi niet de plek waar je moet scouten. Maar ja, het was rechtstreeks op TV, hè? Onze scouts hoefden bij wijze van spreken hun bed niet uit.
Blij met de punten ...
Het zegt wel iets, Voetske. Als hij werkelijk zo grandioos was als Neefkens beweert, waarom meldt de Europese top zich dan niet?
Er zit ech wel enige logica in de transfermarkt. De bedragen zijn soms willekeurig, maar je kunt wel zeggen dat: de beste spelers naar de beste clubs gaan, transfervrije spelers extra aantrekkelijk zijn, spelers liever naar grote voetballanden gaan dan naar kleine, en dat met spelers uit grote voetballanden die naar clubs uit kleine voetballanden gaan of spelers die naar een groot voetballand kunnen maar kiezen voor een klein voetballand doorgaans iets aan de hand is. Een andere regel is, dat spelers die opvallen op goed bekeken toernooien vaak meer opbrengen dan ze waard zijn en een betere club krijgen dan ze verdienen.
Pas die regels toe en je kunt het volgende stellen: als Onyewu een topper of zelfs een subtopper, is hij extra aantrekkelijk voor clubs, want hij is gratis. Bovendien deed hij het goed op de CC, nog een plus. Je zou dus denken dat hij gemakkelijk de overstap naar een grote competitie zou kunnen maken, en dat hij dat zelf ook zou willen. Mocht hij toch voor Ajax kiezen, dan zou dat iets over hem zeggen. Of niet soms?

Er zit ech wel enige logica in de transfermarkt. De bedragen zijn soms willekeurig, maar je kunt wel zeggen dat: de beste spelers naar de beste clubs gaan, transfervrije spelers extra aantrekkelijk zijn, spelers liever naar grote voetballanden gaan dan naar kleine, en dat met spelers uit grote voetballanden die naar clubs uit kleine voetballanden gaan of spelers die naar een groot voetballand kunnen maar kiezen voor een klein voetballand doorgaans iets aan de hand is. Een andere regel is, dat spelers die opvallen op goed bekeken toernooien vaak meer opbrengen dan ze waard zijn en een betere club krijgen dan ze verdienen.
Pas die regels toe en je kunt het volgende stellen: als Onyewu een topper of zelfs een subtopper, is hij extra aantrekkelijk voor clubs, want hij is gratis. Bovendien deed hij het goed op de CC, nog een plus. Je zou dus denken dat hij gemakkelijk de overstap naar een grote competitie zou kunnen maken, en dat hij dat zelf ook zou willen. Mocht hij toch voor Ajax kiezen, dan zou dat iets over hem zeggen. Of niet soms?
Domme afspraak dan.Neefkens schreef:Weet jij veel hoe lang ze hem op de korrel hebben? Misschien is er wel afgesproken om na het toernooi zaken te doen.

Het stinkt aan alle kanten!
Dus als iemand voor Ajax kiest is een slecht speler wou je zeggen? Dat betekent dus dat Ajax nooit meer kwaliteit kan krijgen. In principe zeg je nu dus dat Ajax gedoemd is.
Real Madrid wilde hem in 2006 overnemen van Standard, dat is een grote club, en niet zo'n beetje ook. Zegt dat ook niks?
(Nogmaals, ik ken deze jongen verder niet, dus ik weet niet of hij goed of niet goed is)
Real Madrid wilde hem in 2006 overnemen van Standard, dat is een grote club, en niet zo'n beetje ook. Zegt dat ook niks?
(Nogmaals, ik ken deze jongen verder niet, dus ik weet niet of hij goed of niet goed is)
Voor 7 miljoen was dat.
Nee, ik zeg dat het Ajax in principe niet zal lukken om een speler te halen die het goed doet op een overal ter wereld bekeken toernooi. Dat is voor Ajax dus ook niet de plek om te scouten.Daniel_vT schreef:Dus als iemand voor Ajax kiest is een slecht speler wou je zeggen? Dat betekent dus dat Ajax nooit meer kwaliteit kan krijgen. In principe zeg je nu dus dat Ajax gedoemd is.
Ajax kan inderdaad geen bekende spelers halen. Daarom zullen we goed moeten opleiden en vroeg moeten scouten. Dus een speler halen zoals Maxwell, die bij de reserves van Cruzeiro speelde, en niet een Braziliaan die al in het nationale elftal speelt.
Overigens is die draaicirkel waar vriend Bertje het over heeft heel erg makkelijk te trainen en dus te verbeteren!
Bertje for President!
Nee want dat zou dus beteken dat KJH een topper is, terwijl jij dus iemand als KJH afserveert.joey schreef:Het zegt wel iets, Voetske. Als hij werkelijk zo grandioos was als Neefkens beweert, waarom meldt de Europese top zich dan niet?
Kijk, als je vind dat deze speler niet goed genoeg is voor de grote clubs en dat erdaarom weinig interesse is, okee .. maar dat wil dan niet zeggen ( of ie dat ook is laat ik in het midden ) dat ie niet goed genoeg voor AJAX kan zijn.
Verder zou je, en dar doe jij b.v. wat KJH betreft ook aan mee, voor de aardigheid eens moeten gaan tellen hoeveel spelers die begeerd en de overstap maakte naar die " grote " clubs mislukt zijn ..
Dus eigenlijk zegt het niet zo veel, zelfs niet op deze leeftijd.Ik denk eerder dat het een type speler is die veel clubs al in hun selectie hebben ( vooruit, misschien in een betere kwaliteit ), maar, en daar gaat het volgens mij toch om, als AJAX vind dat men dit soort speler mist, zo'n nonense speler, zo'n eentje die doet wat ie moet doen weliswaar zonder franje, en een behoorlijke ervaring die daarbij ook nog eens niet schuwd om er de hakbijl er in te zetten, tranfervrij is .. tja, dan zou het wel van een hele grote overschatting getuigen als AJAX het niet zou proberen ..
Ik heb hem gezien op de c.f cup.Tja, je weet precies wat je in huis haalt als AJAX zijnde.Of hij degene is die we zoeken .. ook hier weer tja, degene die we willen, degene die AJAX wil, willen niet zo erg komen ...
Blij met de punten ...
Tonnie Pronk zei dat al jaren geleden, jeugd-wk in Nederland, nadat Piet de Visser met namen als Messi en Adu (nog steeds Benfica?) aan kwam zetten (daar moest op worden gelet) dat Ajax niet op landen als Argentinië lette, maar wel op Gabon e.d. wie weet loopt daar een parel tussen. Brazilië en Argentinië en jonge talenten die naar Ajax gaan? Nee, tenzij ze nog in een (onbekend) jeugdteam spelen. Cvitanich was la 25 toen hij kwam, nauwelijks een talent te nomen!Nee, ik zeg dat het Ajax in principe niet zal lukken om een speler te halen die het goed doet op een overal ter wereld bekeken toernooi. Dat is voor Ajax dus ook niet de plek om te scouten.
Ajax kan inderdaad geen bekende spelers halen. Daarom zullen we goed moeten opleiden en vroeg moeten scouten. Dus een speler halen zoals Maxwell, die bij de reserves van Cruzeiro speelde, en niet een Braziliaan die al in het nationale elftal speelt.
Het zegt niet alles: Fronio Walker werd met Brazilië onder zestien(?) wereldkampioen, maar brak nooit door en speelt nu in ???; psv haalde Jorginho (o.i.d. die speler die de tribune in werd geschreeuw door Waterreus) ook wereldkampioen, onder 20(?) en nu ???
Ajax haalde drie spelers: Sangoy, Rusculleda en Felipe, geen internationals en één ervan is jaren later een ster!
Het probleem is dat steeds meer geldschieters in Oost-Europa de markt afstruinen, veel Zuid-Amerikanen laten overkomen en ze zien wel wie het redt. Liverpool haalde twee jaar geleden achttien Oost-Europeanen (waaronder die Michailov, keeper van Twente), daar zal wel die Chivu tussen gezeten hebben. Ajax kan niet op tegen "Liverpool" en het geld uit Oost-Europa.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Jol zegt net op de persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd tegen AJAX CT dat de deur open staat naar Onyewu. Ze hebben al gesproken. Ook de aanvaller van AJAXCT Mabhuti Khenyeza wordt nadrukkelijk gevolgd.
http://soccer365.com/us_news/story_3709164241.phpS365 Exclusive: Onyewu Fight Down To Four
2009-07-03 16:40:37
by Greg Seltzer for Soccer365
The long transfer saga of U.S. defender Oguchi Onyewu may finally be set to end shortly as Soccer365 has learned that the erstwhile Standard Liège star is now down to heavy talks with Ajax, a La Liga suitor and a pair of Serie A contestants.
According to his agent, all offers from England and France, as well as that of Turkish giants Fenerbahçe, have either fallen to the side or been rejected.
"We are in serious discussions with one Spanish team, two from Serie A and Ajax," Lyle Yorks told Soccer365.
Only vague references to dated interest from Espanyol and Valencia have popped up in the Spanish press, while its Italian counterpart has been abuzz with Onyewu talk for weeks now.
At this stage, the top candidates for the two Serie A bids appear to be Genoa, Palermo and Parma, with the names of Bologna, Catania and Livorno also recently turning up in Italian gossip pages.
Apart from a six-month Newcastle loan stint, Onyewu has been with Standard since January 2004, playing 179 matches and winning consecutive Jupiler League crowns in 2008 and 2009.
Als je de media mag geloven maakt Ajax een redelijke kans op een speler die net in het Argentijnse elftal gedebuteerd heeftjoey schreef:Ajax kan inderdaad geen bekende spelers halen. Daarom zullen we goed moeten opleiden en vroeg moeten scouten. Dus een speler halen zoals Maxwell, die bij de reserves van Cruzeiro speelde, en niet een Braziliaan die al in het nationale elftal speelt.
I think I lost my fucking headache
Cvita was topscorer van Argentinië, Martin Jol zou ook nooit komen.
Met andere woorden er is best wat mogelijk.
Met andere woorden er is best wat mogelijk.
Ah, Neefkens wordt dé Onyewu groupie bij Ajax? 

Ik ben al aardig op weg ja. 

Wanneer ie beter positie kiest dan die wendbare spits hoeft dat geen probleem te zijn.Bertje schreef:Draaicirkel van een olietanker. Die krijgt echt geen poot aan de grond tegen een wendbare spits.
Ik ken de man amper. Maar iemand die bij Newcastle mag vertrekken, kan dat een aanwinst voor Ajax zijn?! Dit type speler haal je m.i. niet wanneer je je scouting op orde hebt.
Ik ben meer benieuwd naar wat Ajax voor heeft of zou hebben met die Prediguer. Schijnt een controlerende middenvelder te zijn. Kent iemand die jongen?
Bij Newcastle mislukt zo ongeveer iedereen. Dat kun je die jongen niet aanrekenen. Zelfs Luque heeft het daar niet kunnen maken.
Over de speler heb ik geen oordeel want ik heb 'm nooit zien spelen. Maar ik ben op zich wel blij met het gegeven dat Ajax kennelijk op zoek is naar een fysiek sterke verdediger. Daar hebben we wel behoefte aan. Die Prediger ken ik ook al niet. Over het algemeen is Ajax niet zo gelukkig met scouten in Zuid Amerika. Maar misschien is dit een positieve uitzondering?
Er lijkt in ieder geval wel wat te gaan gebeuren. Dat zal tijd worden ook.

Over de speler heb ik geen oordeel want ik heb 'm nooit zien spelen. Maar ik ben op zich wel blij met het gegeven dat Ajax kennelijk op zoek is naar een fysiek sterke verdediger. Daar hebben we wel behoefte aan. Die Prediger ken ik ook al niet. Over het algemeen is Ajax niet zo gelukkig met scouten in Zuid Amerika. Maar misschien is dit een positieve uitzondering?
Er lijkt in ieder geval wel wat te gaan gebeuren. Dat zal tijd worden ook.
Nil volentibus arduum
Joey in de bocht. Als een speler ook in de belangstelling van Valencia en Arsenal staat is het tevergeefse moeite, want Ajax kan die speler nooit betalen. Als een speler niet in de belangstelling staat is het per definitie een speler van niets. En als een Sulejmani ook in de picture bij Villareal en Chelsea stond is dat weer een leugen. Discusseer toch eens consequent en eerlijk.joey schreef: Nee, ik zeg dat het Ajax in principe niet zal lukken om een speler te halen die het goed doet op een overal ter wereld bekeken toernooi. Dat is voor Ajax dus ook niet de plek om te scouten.
Ik ga desondanks in grote lijnen met Joey mee. Een speler die de keuze krijgt tussen een vet contract in een grote competitie en een bij Ajax zal zich wel drie keer bedenken om voor Ajax te kiezen. Degenen die denken dat de aantrekkingskracht van Ajax nog steeds zo sterk is, leven m.i. te veel in het verleden (ondertussen bijna het verre verleden) Modric werd keer op keer genoemd, hij speelt nu in Engeland, ik lees op AT veel voor mij onbekende namen, anderen zullen zeker meer voorbeelden kunnen noemen. Welke topper is er de laatste jaren aangetrokken, voor een redelijk bedrag?
Ajax moet nu concurreren met ploegen als Twente, Groningen, Standard Luik, daar ging die middenvelder Defour of Dufour naartoe, niet naar Ajax, ondanks alle pogingen. Standard Luik haalt een jonge Portugees troeft Porto af!!! (Geen idee van de kwaliteiten van die speler) Ajax had in die vijver moeten vissen? De jeugdige toppers kunnen kiezen uit veel geld verdienen in Oost-Europa, veel geld verdienen in Engeland en Ajax????
Waarom kiest een willekeurige Oost-Europeaan voor het geld en de mooie competitie? Om dezelfde reden dat Vermaelen voor Arsenal kiest, dat ene Bouma een paar jaar geleden voor wtf Aston Villa kiest, Tom de Mul naar Spanje gaat, enz. enz. enz.
Ajax kan zich alleen richten op de (eigen) talenten, nog niet door anderen "ontdekt", iemand als Mats Rits? Waarom kan Twente ineens een paar talenten uit Oostenrijk, Slowakije aantrekken? Waarom komt onze scout daar, Heinz Schilcher, niet met die namen. Hij beweert acht wedstrijden per week te bekijken, dat al een paar jaar achtereen, maar nog geen talent uit die contreien! Twente wel!
We komen vaak terug op Chivu, maar Ajax was ook toen niet de eerste Nederlandse ploeg die hem wilde hebben, Vitesse (lees Streuer) wilde hem en Lobont al hebben, voordat Ajax zich meldde. Blijkbaar had Ajax toen nog wel die aantrekkingskracht.
Ik zie het somber in als Nederlandse toppers niet meer voor Ajax kiezen, dat spelers als Schaars, De Zeeuw (tweede elftal Vitesse, eerste divisie) niet gevonden worden, als spelers als Berg (waarmee ik niet wil zeggen dat hij zo'n topper is) te duur worden. Blijft over de jeugdopleiding en daar gaat Ajax de laatste (tien?) jaar onzorgvuldig mee om, veel ex-spelers voor de groep in de hoop dat er een kanjer tussenzit, waarom geen erkende opleiders?
Ajax moet nu concurreren met ploegen als Twente, Groningen, Standard Luik, daar ging die middenvelder Defour of Dufour naartoe, niet naar Ajax, ondanks alle pogingen. Standard Luik haalt een jonge Portugees troeft Porto af!!! (Geen idee van de kwaliteiten van die speler) Ajax had in die vijver moeten vissen? De jeugdige toppers kunnen kiezen uit veel geld verdienen in Oost-Europa, veel geld verdienen in Engeland en Ajax????
Waarom kiest een willekeurige Oost-Europeaan voor het geld en de mooie competitie? Om dezelfde reden dat Vermaelen voor Arsenal kiest, dat ene Bouma een paar jaar geleden voor wtf Aston Villa kiest, Tom de Mul naar Spanje gaat, enz. enz. enz.
Ajax kan zich alleen richten op de (eigen) talenten, nog niet door anderen "ontdekt", iemand als Mats Rits? Waarom kan Twente ineens een paar talenten uit Oostenrijk, Slowakije aantrekken? Waarom komt onze scout daar, Heinz Schilcher, niet met die namen. Hij beweert acht wedstrijden per week te bekijken, dat al een paar jaar achtereen, maar nog geen talent uit die contreien! Twente wel!
We komen vaak terug op Chivu, maar Ajax was ook toen niet de eerste Nederlandse ploeg die hem wilde hebben, Vitesse (lees Streuer) wilde hem en Lobont al hebben, voordat Ajax zich meldde. Blijkbaar had Ajax toen nog wel die aantrekkingskracht.
Ik zie het somber in als Nederlandse toppers niet meer voor Ajax kiezen, dat spelers als Schaars, De Zeeuw (tweede elftal Vitesse, eerste divisie) niet gevonden worden, als spelers als Berg (waarmee ik niet wil zeggen dat hij zo'n topper is) te duur worden. Blijft over de jeugdopleiding en daar gaat Ajax de laatste (tien?) jaar onzorgvuldig mee om, veel ex-spelers voor de groep in de hoop dat er een kanjer tussenzit, waarom geen erkende opleiders?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Dufour koos niet voor Luik als keuze tussen Ajax en Luik, Ajax weigerde gebruik te maken van de Belgische wet om Dufour voor een fooi op te halen, Stadaard had daar minder moeite mee.
goodfella schreef:Joey in de bocht. Als een speler ook in de belangstelling van Valencia en Arsenal staat is het tevergeefse moeite, want Ajax kan die speler nooit betalen. Als een speler niet in de belangstelling staat is het per definitie een speler van niets. En als een Sulejmani ook in de picture bij Villareal en Chelsea stond is dat weer een leugen. Discusseer toch eens consequent en eerlijk.joey schreef: Nee, ik zeg dat het Ajax in principe niet zal lukken om een speler te halen die het goed doet op een overal ter wereld bekeken toernooi. Dat is voor Ajax dus ook niet de plek om te scouten.
Ik leg het je nog een keer uit: je moet niet scouten tijdens een wereldwijd uitgezonden toernooi. Een speler die op zo' n podium laat zien dat hij werkelijk goed is, is meteen onhaalbaar voor Ajax.
Over Sulejmani: ga je werkelijk nog beweren dat dit een goede deal was? Kom op, zeg. Ajax heeft zeker zes miljoen teveel betaald. Over wie dacht je dat Van den Boog het had toen hij begon over subpremies?
Defour, Lucas, het is Defour.LucaS schreef:Dufour koos niet voor Luik als keuze tussen Ajax en Luik, Ajax weigerde gebruik te maken van de Belgische wet om Dufour voor een fooi op te halen, Stadaard had daar minder moeite mee.
Bovendien maakte ook Standard niet gebruik van die wet. Want dáár ging het om, Belgische clubs hebben sinds de invoering van die wet een gentlements agreement waarin ze onofficieel hebben afgesproken haar handen van een speler af te trekken als deze gebruik wil maken van die wet. Daarom heeft Ajax daar geen gebruik van gemaakt, omdat ze anders eigenlijk nooit meer zouden kunnen onderhandelen met een Belgische club. Dan waren we in België persona non grata.
Genk (toch?) wilde destijds een prijs hebben voor Defour (wat nu écht een fooi zou zijn, maar dat terzijde) welke Ajax niet wilde betalen. Was te hoog. Defour was boos op Genk en wilde zich toen beroepen op die wet, maar Ajax was bekend met de gentlement's agreement en trok zich terug. Door alle commotie rond de transfer en een ontevreden Defour was Genk wat soepeler toen Standard zich melden. Die overigens nog niet veel minder betaalde dan de eigenlijke vraagprijs. Wat nog veel meer was dan wat Ajax wilde betalen.
Dus ook Standard maakte niet gebruik van die wet, maar maakte mooi gebruik van de onrust die er was aangericht nadat wij ons hadden gemeld.
Laatst gewijzigd door Daniel op za jul 04, 2009 12:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax wilde toen geen vijf (?) miljoen investeren in Defour.
Tsja, dat krijg je als hele volksstammen rich richten op ervaring.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Wat ik me herinner is dat Ajax 6 miljoen had geboden en dat hij uiteindelijk voor anderhalf miljoen naar Luik is gegaan.