Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Re: Eljero Elia

Bericht door Bert » zo jun 21, 2009 9:44 pm

Voor het gemak? Ik kijk naar kwaliteiten in plaats van de transfersom. Ik kies altijd, indien mogelijk, voor een spits met voetballend vermogen. Suárez of Sulejmani dus. Die zijn zuiverder in de passing.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 21, 2009 9:51 pm

Zo werkt dat niet. Cvitanich heeft veel geld gekost, dat wis je niet zomaar uit.

Maar goed dat jij de penningmeester van Ajax niet bent. Dan waren we zo failliet.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 21, 2009 9:55 pm

De penningmeester maakt de opstelling dan ook niet, joey.

Ik wil de sterkste formatie op het veld zien. Ik vind dat Suárez en Sulejmani balvaster zijn dan Cvitanich. Heeft de transfersom verder niets mee te maken (en al was dat zo, Suárez en Sulejmani waren duurder). En ook wis ik die transfersom niet uit. Is alleen geen zaak voor de trainer, maar, zoals jij al aangeeft, voor de penningmeester.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 21, 2009 10:11 pm

Idealiter zou de transfersom geen rol spelen, maar alleen de prestatie. In de praktijk is het wel anders. Dure jongens móeten spelen. Ik zal je verzekeren dat ze het met Sulejmani blijven proberen. Al raakt hij geen knikker. Ze maken zich inmiddels ernstig zorgen dat al dat geld uit het raam is. Sulejmani wordt echt niet teruggezet naar Jong Ajax, ook niet als hij elke dag aan de pizza zit en geen knikker raakt.

Cvitanich is voor Ajax-begrippen gewoon een dure jongen. Daar moet je iets mee, je kunt die transfersom niet zomaar afschrijven. Dus of je verkoopt hem, of je probeert hem aan het voetballen te krijgen. Het kan natuurlijk zijn dat Jol hem volledig ongeschikt vindt voor het niveau van Ajax, maar dat is dan een kleine ramp.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 21, 2009 10:18 pm

Tsja, volgens mij zeg ik niets wat jij in jouw post niet onderschrijft.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 21, 2009 10:20 pm

Ik denk dat een trainer wel degelijk rekening houdt met transfersommen. Een peperdure speler schrijf je niet zomaar af.

Jesse

Bericht door Jesse » zo jun 21, 2009 10:37 pm

Ja, maar Suarez, Sulejmani en evt. Elia zijn nog duurder, dus voor wie zou hij dan in de plaats moeten spelen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 21, 2009 10:50 pm

Ik vraag me dan ook af of je Elia moet halen.

Ik vind sowieso dat Ajax dan meer van hetzelfde heeft. Géén balvaste spits, maar wel drie aanvallers die graag een actie maken. Over wat we achter de aanval tekortkomen heb ik het dan niet eens.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 22, 2009 3:08 pm

AS<>Sportweek schreef:Ajax verhoogt bod op Elia

maandag 22 juni, door Parajax, Amsterdam, 16:01u, Sportweek
Ajax verhoogt het bod op Eljero Elia (foto) deze week naar 9 miljoen euro. Eerder deze maand legde de Amsterdamse club bij FC Twente al een bod van 8 miljoen op de 22-jarige aanvaller neer. FC Twente houdt vooralsnog vast aan een vraagprijs van 14 miljoen. “Voor 9 miljoen wordt er niet gepraat,” zegt voorzitter Joop Munsterman in de nieuwe Sportweek.

Ajax’ commercieel directeur Henri van der Aat beweerde afgelopen week dat de Twente-preses de laatste weken ‘volstrekt onbereikbaar’ is voor de Amsterdammers. Munsterman noemt die uitspraak ‘onbehoorlijk’. “Ze kunnen ons beter even bellen, in plaats van alleen een faxje met een bod te sturen. Ik heb de laatste weken geen enkel telefoontje van Ajax gehad. En andere mensen bij FC Twente óók niet. Dus waar heeft die man het over?”

Afgelopen winter bood Ajax al eens 6,2 miljoen euro voor Elia, die toen een persoonlijk akkoord met de Amsterdammers bereikte over een 4,5 jarig contract. Later besloot de aanvaller echter tóch bij FC Twente te blijven. Hij tekende een nieuw contract tot 2013, waarin werd vastgelegd dat de tukkers deze zomer alsnog moeten meewerken aan een transfer. Weigert Twente tóch een bod op hem boven een vastgelegd minimum, dan treedt ‘regel 2’ in werking. Die voorziet erin dat Elia de best verdienende speler van de club uit Enschede wordt. Ajax overtrof het minimumbod reeds.

Maar Elia wíl helemaal niet de best verdienende Twente-speler worden. Hij wil dolgraag alsnog naar Ajax, omdat hij met trainer Martin Jol wil werken. Daarom verkiest hij de Amsterdamse club boven Jols vorige club Hamburger SV, dat hem óók nog steeds wil. Nadat de Amsterdammers 8 miljoen euro boden, legde HSV een hoger bod op Elia neer. Munsterman houdt echter voet bij stuk. “Het liefst houden we Eljero gewoon bij Twente. Volgens mij heeft hij hier nog gewoon een contract en dat hebben beide partijen met het volle verstand getekend.”
14 miljoen :excited.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 3:18 pm

Daar heb je het volle verstand weer. Dan weet je wel hoe laat het is. :excited.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jun 22, 2009 3:39 pm

Wegwezen met die Elia. 6 miljoen was een prima deal.
Face your fears and live your dreams, No Fear

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 22, 2009 3:40 pm

Ik vind 9 miljoen al exceptioneel veel geld. Als we heel eerlijk zijn, dan is Elia namelijk niet meer dan een goede speler. Niets exceptioneels aan als je het mij vraagt.

Twente zal nog wel twee weekjes wachten. Ajax komt heus wel weer terug met 10 en daarna 11 miljoen. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 3:47 pm

Daar ben ik ook bang voor, Peter.

Dus Munsterman wil Elia liever niet laten gaan? Wat zou Elia daarvan vinden? Twente zou toch meewerken aan een transfer?

Van een paar maanden terug:

Contract Elia verlengd

ENSCHEDE - FC Twente heeft met Eljero Elia een akkoord bereikt over verlenging van zijn contract. De nieuwe, opgewaardeerde, verbintenis van de 21-jarige vleugelspits loopt tot 2013.

In het contract is naar verluidt een gelimiteerde afkoopsom opgenomen, die het voor Elia mogelijk maakt in de zomer van club te wisselen. Onder meer Ajax en PSV hebben belangstelling voor de vleugelspits, die een spectaculaire ontwikkeling doormaakt. De club uit Amsterdam bood onlangs 6,5 miljoen voor Elia, maar FC Twente verlangt op dit moment het dubbele voor hem.

AD

Wat mij betreft kapt Ajax hiermee en gaat het subiet op zoek naar verdedigers! :1evil.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » ma jun 22, 2009 4:46 pm

Verdedigers, nog nooit van gehoord :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 22, 2009 5:11 pm

Ik geloof er niets van dat HSV meer dan 8 miljoen heeft geboden. HSV is een tamelijk arme club.

Het bod van Van Basten was een prima bod. Dat bedrag is Elia ongeveer waard.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 5:14 pm

Ze hebben vijftien miljoen te besteden en schijnen vier miljoen te willen neerleggen voor Simunic. Dus het lijkt me sterk dat ze echt veel meer geboden hebben dan de negen miljoen van Ajax.

Mag wel van mij, hoor.

@Bertje: Jol begint vandaag meteen over Cvitanich, heb je het gehoord? Dure jongen, die Cvitanich.

Toppie

Bericht door Toppie » ma jun 22, 2009 5:15 pm

joey schreef:Ze hebben vijftien miljoen te besteden en schijnen vier miljoen te willen neerleggen voor Simunic. Dus het lijkt me sterk dat ze echt veel meer geboden hebben dan de negen miljoen van Ajax.

Mag wel van mij, hoor.

@Bertje: Jol begint vandaag meteen over Cvitanich, heb je het gehoord? Dure jongen, die Cvitanich.
Heeft Jol wel de juiste Dvd's bekeken :neutral.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 5:18 pm

Nee, maar wel het huishoudboekje.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 22, 2009 5:28 pm

Uit de interesse in Elia leid ik nochtans af dat Cvitanich niet in zijn plannen voorkomt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 22, 2009 5:29 pm

Ik leidt. :biggthumpup.gif:

Denk het ook inderdaad. Ik vraag me dan alleen wel af wie hij in de spits wil zetten. Sulejmani?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 22, 2009 5:32 pm

Shhht. Al veranderd. :blush.gif:

@joey: Munsterman gebruikt het bod van HSV om de druk op te voeren? Het kan zijn dat hij het bod van Ajax voor het gemak interpreteert als een bod van 2 miljoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 5:41 pm

Je bedoelt dat hij niet kan rekenen? Hij ook al niet? :smallgrin.gif:

Jullie denken dat Jol Sulejmani of Suarez in de spits zet? DAt zou me van hem tegenvallen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma jun 22, 2009 5:44 pm

Het is een bod in termijnen, dat is minder aantrekkelijk dan in één keer de volle mep.

Ik denk dat hij Suarez in de spits zet. Hij zei al eerder iets in die richting.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 22, 2009 5:50 pm

Suarez is beter vanaf de zijkant. Ik zou daar liever een speler zien die goed kan koppen.

Ik dacht nog even dat Jol met twee spitsen ging spelen, namelijk S & S. Maar dan heb je Elia niet nodig.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 22, 2009 6:00 pm

Suárez is ook wel enigzins vergelijkbaar met zijn spits bij Hamberg: Petric.

En met niemand anders!

Plaats reactie