Wat doet Blind dan bij AJAX?Bertje schreef:Misschien doet hij de onderhandelingen wel namens Ajax?joey schreef:Uiteindelijk heeft vooral Ajax last van dit soort gesteggel. Wat heeft die Van der Aat er trouwens mee te maken? Wil die man ook meetellen of zo?
Eljero Elia
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Eljero Elia
Assistent-trainer zijn? De grote lijnen op het gebied van transfers en de opleiding bewaken?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Vreemd maar elke voorzitter die zoiets zegt scoort... dat het bod misschien wel minder is maakt niet. Als er maar niet aan Ajax verkocht wordt.Jöhnk schreef:Hap, zei Munsterman.
En daar is het beledigende bod weer. Die doet het altijd goed bij de achterban.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Waarom zou een assistent coach perse de onderhandelingen moeten doen?brigade zuid schreef:Wat doet Blind dan bij AJAX?Bertje schreef:Misschien doet hij de onderhandelingen wel namens Ajax?joey schreef:Uiteindelijk heeft vooral Ajax last van dit soort gesteggel. Wat heeft die Van der Aat er trouwens mee te maken? Wil die man ook meetellen of zo?
-
- AT Toto winner 15/16
O ja ik was ff vergeten dat ie nu opeens ook assistent trainer is, maar hij is ook nog TD toch? Ik hou het helemaal niet meer bij met die Blind, die man moet zo zoetjes aan aan zn 7de of 8ste baantje bezig zijn binnen AJAX.
Technisch manager. Maar goed, MvG deed ook niet altijd de onderhandelingen bij Ajax.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Klopt, de onderhandelingen met AZ werden bijvoorbeeld gedaan door Fontein, omdat Van Geel daar een stadionverbod had.
Toch blijft het steeds een raar gegeven.Bijna geheel AT weet waar de problemen van dit AJAX liggen, en dat is niet de eerste keer, en toch, moeten we de media geloven, zet AJAX in op een speler waarvan je je toch af moet vragen of deze speler een meerwaarde heeft naar het elftal ( kampioenschap ) toe.
Ik hoor Jol toch duidelijk op de persconferentie zeggen dat AJAX nog steeds de meeste goals maakt.Dan denk je toch, hehe eindelijk iemand die het door heeft.En dan toch weer inzetten op een speler, op een positie die al bezet is.Sulejmani speelde bijna al zijn ( beste ) wedstrijden aan de zijkant, Suarez speelt zijn beste wedstrijden aan de zijkant.Sulejmani heeft ( nog ? ) niet de kwaliteit om in een soort Sneijder rol achter de spitsen te voetballen.
En dan toch inzetten op Elia.Is AJAX een berekenend handelshuis geworden waar men alleen nog maar denkt in termen als " wat houden we er van over als we de speler over een x-aantal jaren verkopen ".Eigenlijk telt dat ook voor Suarez, ondanks dat ie het voorbije seizeoen de betere speler was, is ie eigenlijk ook weer niet de speler die in de tactiek van het AJAX systeem past.Dat verschil in spelers, waar de ene in teamverband denkt en daarvan afhankelijk is ( KJH ), en de ander eerst aan zichzelf denkt en daarna pas aan het teamverband.Immers die vrije rol was hem altijd op het lijf geschreven.
Misschien dat men bij AJAX signalen heeft dat b.v. Suarez gaat verkassen, misschien dat Jol voor bepaalde spelers een andere positie voor ogen heeft, maar anders zou toch iemand bij AJAX onderhand eens op moeten staan en duidelijk maken dat de pririoteit w.b. versterkingen de achterste linie zou moeten zijn.
Als je de verdediging echt een zekerheidje kan maken dan wordt je gewoon enkele jaren op rij kampioen en dan komt het geinvesteerde bedrag alleen al door directe deelname aan de Champions L. binnen de kortste keren terug ...
Ik hoor Jol toch duidelijk op de persconferentie zeggen dat AJAX nog steeds de meeste goals maakt.Dan denk je toch, hehe eindelijk iemand die het door heeft.En dan toch weer inzetten op een speler, op een positie die al bezet is.Sulejmani speelde bijna al zijn ( beste ) wedstrijden aan de zijkant, Suarez speelt zijn beste wedstrijden aan de zijkant.Sulejmani heeft ( nog ? ) niet de kwaliteit om in een soort Sneijder rol achter de spitsen te voetballen.
En dan toch inzetten op Elia.Is AJAX een berekenend handelshuis geworden waar men alleen nog maar denkt in termen als " wat houden we er van over als we de speler over een x-aantal jaren verkopen ".Eigenlijk telt dat ook voor Suarez, ondanks dat ie het voorbije seizeoen de betere speler was, is ie eigenlijk ook weer niet de speler die in de tactiek van het AJAX systeem past.Dat verschil in spelers, waar de ene in teamverband denkt en daarvan afhankelijk is ( KJH ), en de ander eerst aan zichzelf denkt en daarna pas aan het teamverband.Immers die vrije rol was hem altijd op het lijf geschreven.
Misschien dat men bij AJAX signalen heeft dat b.v. Suarez gaat verkassen, misschien dat Jol voor bepaalde spelers een andere positie voor ogen heeft, maar anders zou toch iemand bij AJAX onderhand eens op moeten staan en duidelijk maken dat de pririoteit w.b. versterkingen de achterste linie zou moeten zijn.
Als je de verdediging echt een zekerheidje kan maken dan wordt je gewoon enkele jaren op rij kampioen en dan komt het geinvesteerde bedrag alleen al door directe deelname aan de Champions L. binnen de kortste keren terug ...
Blij met de punten ...
Dat is ook wat ik niet snap, een aanvaller kopen ipv verdedigers en dan aan het eind van het seizoen constateren dat we teveel tegengoals hebben gehad en toch elk jaar maar doorgaan op de zelfde manier ongelofelijk999 schreef:Toch blijft het steeds een raar gegeven.Bijna geheel AT weet waar de problemen van dit AJAX liggen, en dat is niet de eerste keer, en toch, moeten we de media geloven, zet AJAX in op een speler waarvan je je toch af moet vragen of deze speler een meerwaarde heeft naar het elftal ( kampioenschap ) toe.

- InnerHarbour
Nou hoeft die tuinkabouter van mij ook niet echt te komen maar misschien speelt Ajax nu vast in op het eventuele vertrek, dit of volgend jaar, van Suarez.
BTW, over de verdediging, weten wij veel wat Ajax aan het doen is m.b.t. verdedigers, kan van alles zijn, alleen omdat het hier nog niet bekend is betekend niet dat Jol op zijn handen zit.
Patience grasshopper, patience.
BTW, over de verdediging, weten wij veel wat Ajax aan het doen is m.b.t. verdedigers, kan van alles zijn, alleen omdat het hier nog niet bekend is betekend niet dat Jol op zijn handen zit.
Patience grasshopper, patience.

YNWA
Je gelooft dus liever de media ipv de nieuwe trainer?999 schreef:Toch blijft het steeds een raar gegeven.Bijna geheel AT weet waar de problemen van dit AJAX liggen, en dat is niet de eerste keer, en toch, moeten we de media geloven, zet AJAX in op een speler waarvan je je toch af moet vragen of deze speler een meerwaarde heeft naar het elftal ( kampioenschap ) toe.
Ik hoor Jol toch duidelijk op de persconferentie zeggen dat AJAX nog steeds de meeste goals maakt. Dan denk je toch, hehe eindelijk iemand die het door heeft.En dan toch weer inzetten op een speler, op een positie die al bezet is.Sulejmani speelde bijna al zijn ( beste ) wedstrijden aan de zijkant, Suarez speelt zijn beste wedstrijden aan de zijkant.Sulejmani heeft ( nog ? ) niet de kwaliteit om in een soort Sneijder rol achter de spitsen te voetballen.

Het is gewoon muisstil en we gissen alleen maar.

Nou, dat Ajax veel interesse heeft in Elia kun je toch moeilijk ontkennen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nee, dat is wel duidelijk. Maar om daar aan te verbinden dat er aan de verdediging niets gedaan gaat worden, is "wat snel". 

Neef wees nou eens eerlijk, geen verdedigers kopen, is toch gedoemd dit seizoen te mislukken , ze hebben toch geen stront in hun ogen.Die servier zal wel komen alleen met een linksback ben je er nog nietNeefkens schreef:Nee, dat is wel duidelijk. Maar om daar aan te verbinden dat er aan de verdediging niets gedaan gaat worden, is "wat snel".
Dat is toch precies wat ik zeg? Alleen om nu al te zeggen dat ze dus geen verdedigers gaan kopen, is wat vroeg.
Tja, dat zeg ik dus volgens mij niet ...Neefkens schreef:Nee, dat is wel duidelijk. Maar om daar aan te verbinden dat er aan de verdediging niets gedaan gaat worden, is "wat snel".
Blij met de punten ...
Helemaal eens met Voetske. Ik vind trouwens de aankoop van Elia niet zo 'slecht', zeker met het vooruitzicht dat Suarez eventueel kan vertrekken. De aankoop zou compleet begrijpelijk zijn op die manier, maar wat ik nog zorgwekkender vind, is het feit dat ik niet het idee heb dat Ajax een groot transferbudget heeft en er dus een groot deel aan een aanvaller zou worden besteed. Wellicht halen ze wel weer ergens een gratis Sammy Kuffour op of iets dergelijks. Dát vind ik zorgwekkend. Ik zou eens graag zien dat ze die 9 miljoen steken in een sterke verdediger in plaats van een aanvaller, want het is niet de aanval waar het aan ligt.
Obradovic zou volgens de geruchten tussen de vijf en zeven miljoen moeten kosten. Dat Ajax dus niet substantieel wil investeren in de verdediging lijkt niet te kloppen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Kijk Neefkens deze Mhr. snap dus wat ik bedoel ..Justin schreef:Helemaal eens met Voetske. Ik vind trouwens de aankoop van Elia niet zo 'slecht', zeker met het vooruitzicht dat Suarez eventueel kan vertrekken. De aankoop zou compleet begrijpelijk zijn op die manier, maar wat ik nog zorgwekkender vind, is het feit dat ik niet het idee heb dat Ajax een groot transferbudget heeft en er dus een groot deel aan een aanvaller zou worden besteed. Wellicht halen ze wel weer ergens een gratis Sammy Kuffour op of iets dergelijks. Dát vind ik zorgwekkend. Ik zou eens graag zien dat ze die 9 miljoen steken in een sterke verdediger in plaats van een aanvaller, want het is niet de aanval waar het aan ligt.

Blij met de punten ...
Maar als ik Munsterman mag geloven heeft Ajax 8 miljoen verspreid over vier jaar geboden. Dat betekent dat er deze zomer slechts twee miljoen zou worden overgemaakt.Justin schreef:Helemaal eens met Voetske. Ik vind trouwens de aankoop van Elia niet zo 'slecht', zeker met het vooruitzicht dat Suarez eventueel kan vertrekken. De aankoop zou compleet begrijpelijk zijn op die manier, maar wat ik nog zorgwekkender vind, is het feit dat ik niet het idee heb dat Ajax een groot transferbudget heeft en er dus een groot deel aan een aanvaller zou worden besteed.
Maar goed, het is de vraag hoever Ajax nog wil gaan.
Is dat zo ?.Verspreid over vier jaar .. tja .. beetje raar, de prioriteit ligt al bij de verkeerde linie en dan ook nog eens zo'n armoedige contructie waar, volgens mij, geen een club in zal trappen ..Jöhnk schreef:Maar als ik Munsterman mag geloven heeft Ajax 8 miljoen verspreid over vier jaar geboden. Dat betekent dat er deze zomer slechts twee miljoen zou worden overgemaakt.Justin schreef:Helemaal eens met Voetske. Ik vind trouwens de aankoop van Elia niet zo 'slecht', zeker met het vooruitzicht dat Suarez eventueel kan vertrekken. De aankoop zou compleet begrijpelijk zijn op die manier, maar wat ik nog zorgwekkender vind, is het feit dat ik niet het idee heb dat Ajax een groot transferbudget heeft en er dus een groot deel aan een aanvaller zou worden besteed.
Maar goed, het is de vraag hoever Ajax nog wil gaan.
Net wat Joey vorig seizoen al zei, MVB jaagt er een heel kapitaal door heen ..
Blij met de punten ...
Helemaal eens. Blijkbaar durft Ajax te investeren in verdedigers, maar dit is alleen een linksback. Ik zie nergens geruchten - het gerucht m.b.t. Boulahrouz neem ik niet serieus - die gaan over een sterke centrale verdediger. En daarnaast zou het ook niet misstaan om nog een linksback te halen, aangezien Schilder ook vertrokken is. Tenzij er talent in de jeugd loopt, maar daar heb ik weinig kijk op. Ik hoop gewoon dat Ajax inziet dat de aanval niet de prioriteit heeft en daar te veel geld aan uitgeeft. Ik zie liever dat ze nu het geld in de verdediging steken, om wellicht als Suarez vertrekt, dát geld dan in de aanval te investeren. Ik zie Elia op dit moment niet als een prioriteit.Bertje schreef:Obradovic zou volgens de geruchten tussen de vijf en zeven miljoen moeten kosten. Dat Ajax dus niet substantieel wil investeren in de verdediging lijkt niet te kloppen.
Nu lijkt de positie van linksback dan ook prioriteit. We hebben momenteel Vertonghen en Emanuelson voor die positie, waarvan Emanuelson omgevormd lijkt tot een aanvaller en Vertonghen overduidelijk beter tot zijn recht komt in de as. Voor het centrum van de verdediging hebben we Oleguer, Wielaert, Vertonghen, Alderweireld en eventueel van der Wiel.Justin schreef:Helemaal eens. Blijkbaar durft Ajax te investeren in verdedigers, maar dit is alleen een linksback. Ik zie nergens geruchten - het gerucht m.b.t. Boulahrouz neem ik niet serieus - die gaan over een sterke centrale verdediger. En daarnaast zou het ook niet misstaan om nog een linksback te halen, aangezien Schilder ook vertrokken is. Tenzij er talent in de jeugd loopt, maar daar heb ik weinig kijk op. Ik hoop gewoon dat Ajax inziet dat de aanval niet de prioriteit heeft en daar te veel geld aan uitgeeft. Ik zie liever dat ze nu het geld in de verdediging steken, om wellicht als Suarez vertrekt, dát geld dan in de aanval te investeren. Ik zie Elia op dit moment niet als een prioriteit.
Ik zou ook graag een centrale verdediger zien, maar voor die verdediger geldt in principe hetzelfde als voor Elia zou gelden: hij moet beter zijn dan wat we al hebben, aangezien er voor die positie al spelers zijn. Elia is beter dan Emanuelson, Kennedy, Rommedahl en Luque. Hij verdedigt beter mee (zeker hier op AT zo langzamerhand prioriteit nummer één voor een aanvaller), is sneller, dynamischer en balvaster.
Welke centrumverdediger zie jij rondlopen die dusdanig beter is dan onze huidige centrumverdedigers dat hij een flinke afkoopsom rechtvaardigt? Ik zie hem niet. Nu word ik er ook niet voor betaald om te scouten (ook al zo'n stokpaardje op AT), maar ik vind het wat makkelijk om beleidsbepalers af te vallen als je überhaupt niet weet of er een alternatief is. Zo gaf bijvoorbeeld Wimpey al aan dat er in Duitsland niets rondloopt, in Nederland zie ik niemand en spelers uit grotere competities zijn doorgaans sowieso onbetaalbaar.
Je vraag om een tweede linksback snap ik niet. Je bent tegen het halen van een bankzitter voor de aanval, ondanks dat Suárez ieder moment kan vertrekken, maar je wilt wel een bankzitter halen voor de verdediging? Nu ben ik sowieso niet voor het halen van bankzitters, in het geval van Elia biedt hij wél iets wat onze andere aanvallers missen. Elia zou dan ook sowieso een versterking betekenen, zo is hij als aanvaller in ieder geval beter dan Emanuelson, maar als je twee linksbacks haalt (waarvan er dus maar één kan spelen) moet je dus één van je aankopen structureel op de bank zetten. Dat zie ik niet zitten. Daar versterk je je elftal niet mee.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hoho. Ik heb bijv. de naam van Geromel genoemd. Die is echt beter dan wat we hebben. En jong.Bertje schreef: Zo gaf bijvoorbeeld Wimpey al aan dat er in Duitsland niets rondloopt
Ik zit in Boekarest (en aangezien m'n baas enkel een ticket voor de heenreis heeft gekocht lijkt het erop dat ik hier nog wel effe moet blijven). Eens kijken wanneer hier de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint. Uw scout voor Roemenie meldt zich met evt. namen.
Van verdedigers uiteraard. Of van aanvallers die verdomd goed meeverdedigen.

Maar is een jongen als Geromel wel haalbaar? Heeft nog een langdurig doorlopend contract en was eerder al één van de beste spelers in Portugal. Zal ook wel een aardig salaris verdienen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!