Thomas Vermaelen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cluijffert

Re: Thomas Vermaelen

Bericht door Cluijffert » vr jun 19, 2009 9:30 am

natuurlijk.

en het maakt nog al uit wie er naast je staan in de verdediging, voor je op midfield en de organisatie.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 19, 2009 10:56 am

LucaS schreef:Wanneer werd Arsenal voor het laatst kampioen of won het de nationale beker? Wanneer werd voor het laatst Europees echt top gepresteerd? Arsenal is groter vanwege de competitie en het geld, niets meer en niets minder wat mij betreft. Maar goed, vermaelen denkt daar anders over blijkbaar.
Elke voetballer denkt daar anders over. En ja, het geld speelt ook een rol. Maar ook zeker het feit dat Arsenal een topclub is in een grote competitie en niet de nummer 3 van een klein voetballand.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 19, 2009 11:44 am

Als Arsenal een topclub is in een grote competitie, dan is Ajax natuurlijk net zo goed nog een topclub in een kleine competitie. Nationaal presteert Arsenal niets beter dan Ajax.
Gazet van Antwerpe schreef: "Hun scouting was zelfs zo zorgvuldig dat ze me ook op training zijn komen bekijken. Tijdens mijn vakantie in Mauritius heb ik ook Arsène Wenger even aan de lijn gehad. Hij zei dat hij graag had dat ik zou komen en dat hij hoopte dat het zo snel mogelijk werd afgehandeld." De 21-voudig Belgisch international speelt sinds het seizoen 2003/04 voor Ajax. In totaal speelde hij 98 competitiewedstrijden (acht doelpunten).
Alsof dat zo bijzonder is.

gaizka

Bericht door gaizka » vr jun 19, 2009 12:16 pm

Enganche schreef:Als Arsenal een topclub is in een grote competitie, dan is Ajax natuurlijk net zo goed nog een topclub in een kleine competitie. Nationaal presteert Arsenal niets beter dan Ajax.
Arsenal presteert wel degelijk beter, het is namelijk een club met een veel minder groot budget dan Liverpool, Man utd en Chelsea.

Ajax echter heeft het grootste budget van Nederland maar presteert nauweliijks.

999

Bericht door 999 » vr jun 19, 2009 12:27 pm

Enganche schreef:Als Arsenal een topclub is in een grote competitie, dan is Ajax natuurlijk net zo goed nog een topclub in een kleine competitie. Nationaal presteert Arsenal niets beter dan Ajax.
Gazet van Antwerpe schreef: "Hun scouting was zelfs zo zorgvuldig dat ze me ook op training zijn komen bekijken. Tijdens mijn vakantie in Mauritius heb ik ook Arsène Wenger even aan de lijn gehad. Hij zei dat hij graag had dat ik zou komen en dat hij hoopte dat het zo snel mogelijk werd afgehandeld." De 21-voudig Belgisch international speelt sinds het seizoen 2003/04 voor Ajax. In totaal speelde hij 98 competitiewedstrijden (acht doelpunten).

Cijfermatig presteert Arsemal niks beter nee.Maar kwa spel, kwaliteit spelers enz. enz. staan ze mijlenver boven AJAX ..
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jun 19, 2009 12:48 pm

999 schreef:

Cijfermatig presteert Arsemal niks beter nee.Maar kwa spel, kwaliteit spelers enz. enz. staan ze mijlenver boven AJAX ..
En dat heeft grotendeels met geld te maken. Het wel kunne betalen van mooie aantrekkelijke salarissen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 19, 2009 1:14 pm

Arsenal behoort tot de top 10 van Europa vind ik.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 19, 2009 1:22 pm

Wij spelen al jaren geen CL meer, dus wat hebben wij nou te vertellen? Ajax is Europese middenmoot, is eerder van het niveau Espanyol of Kopenhagen dan van het niveau Arsenal. :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jun 19, 2009 1:24 pm

Dan hoor ik 'wanneer heeft men voor het laatst echt top gepresteerd in Europa' en dan denk ik dat ik me kan herinneren dat ze 3 jaar terug in de finale van de CL stonden. Best aardig als je het mij vraagt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 19, 2009 1:34 pm

Natuurlijk is Arsenal een stap hogerop voor een speler van Ajax, maar als je kijkt naar de nationale prestaties dan is Ajax net zo goed Nederlandse top als Arsenal Engelse top is. Daar valt echt geen speld tussen te krijgen.

peter

Bericht door peter » vr jun 19, 2009 1:37 pm

Je kijkt ook internationaal. Die hele vergelijking vind ik nergens op slaan, want wat zegt dat nou? Als je bij PSV voetbalt, dan kun je daar maar beter blijven als je veel landelijke titels wil winnen. Dan moet je vooral niet naar Milan, Arsenal of Juventus gaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 19, 2009 1:53 pm

Tsja, je moet natuurlijk wel even kijken waar ik tegenin ging. Ik reageerde op deze post:
joey schreef:Elke voetballer denkt daar anders over. En ja, het geld speelt ook een rol. Maar ook zeker het feit dat Arsenal een topclub is in een grote competitie en niet de nummer 3 van een klein voetballand.

peter

Bericht door peter » vr jun 19, 2009 1:59 pm

Ik vind dat ook gewoon waar, hoor. Je bent voor mij namelijk geen topclub als je continu 1e, 2e, 3e wordt in Nederland. Als je dat lukt in Engeland ben je dat al gauw wel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 19, 2009 2:06 pm

Jij interpreteert de woorden van Joey anders. Ik interpreteerde het in de zin van dat Arsenal top is in eigen competitie en Ajax slechts de nummer drie is in eigen competitie. Vandaar dat ik er dus tegenin ging.

peter

Bericht door peter » vr jun 19, 2009 2:08 pm

:biggthumpup.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 19, 2009 2:17 pm

Peter schreef:Ik vind dat ook gewoon waar, hoor. Je bent voor mij namelijk geen topclub als je continu 1e, 2e, 3e wordt in Nederland. Als je dat lukt in Engeland ben je dat al gauw wel.
Exact, zo bedoelde ik het. Met concurrentie van bijvoorbeeld Man. Utd. is het geen schande dat Arsenal geen kampioen wordt.

Ik vraag me af of het Ajax van het afgelopen seizoen zich had kunnen handhaven in de PL.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 19, 2009 2:46 pm

Denk ik wel. Ajax was min of meer gelijk aan Aston Villa en die zijn toch aardig hoog geëindigd. In Engeland zit er een groot gat tussen top en subtop.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 19, 2009 3:06 pm

Dat gat is er in elke competitie..
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 19, 2009 3:08 pm

Dus je bent het met Bertje eens?

Ik vind Arsenal een club van niks. Zo ontzettend boring. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 19, 2009 3:13 pm

Bertje schreef:Denk ik wel. Ajax was min of meer gelijk aan Aston Villa en die zijn toch aardig hoog geëindigd. In Engeland zit er een groot gat tussen top en subtop.
Met al die tegendoelpunten? Hoeveel zou Ajax er in Engeland hebben tegengekregen? Zestig? Tachtig? Elke week op dat niveau aan de bak is wel iets anders dan een keertje pieken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 19, 2009 3:28 pm

Waarom maakt Villa er dan niet nog vijf? Het gaat in Engeland vooral erg snel, maar laten we het niveau bij de kleinere clubjes niet overdrijven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 19, 2009 3:53 pm

Omdat Ajax zich extra uitslooft in zo'n wedstrijd. Dat gooi- en smijtwerk houd je geen seizoen vol.

Rooie

Bericht door Rooie » vr jun 19, 2009 4:43 pm

Arsenal.com:
Thomas Vermaelen completes move to Arsenal

Arsenal Football Club is delighted to announce that Belgian international defender Thomas Vermaelen has joined the Gunners from Dutch Eredivisie side Ajax on a long-term contract for an undisclosed fee.

Vermaelen (23), who was the Ajax club captain last season, made his first team debut for the Dutch club at just 18, after playing at Youth level for Belgian side KFC Germinal Beerschot. During his 143 appearances with the Amsterdam side, Thomas, who is predominantly a central defender, gained experience in both the UEFA Cup and UEFA Champions League including two appearances against Arsenal in the 2005/06 Champions League Group Stages. He has made 21 appearances for Belgium, now being a regular in his country’s set-up since making his full international debut in March 2006.

During his time with Ajax, the club won the Dutch League Championship in 2003/04, with Vermaelen also winning the Dutch National Cup on two occasions (in 2006 and 2007) and the Dutch Super Cup twice (in 2006 and 2007).

Manager Arsène Wenger said: “Thomas is a great signing for Arsenal Football Club, and we are all delighted that he is joining us. Thomas is a solid performer with good experience of Champions League and UEFA Cup football and is also a regular with the Belgium national team.

Thomas is primarily a left-footed centre back, but he’s multi-functional and can also play at left back. He is strong technically with a positive winner’s attitude and I have no doubt his arrival will strengthen our team. Thomas Vermaelen will be a huge asset to Arsenal.”

After completing his move to the Gunners, Vermaelen said: “Firstly, I have to say that I’m sad to be leaving Ajax and I would just like to thank everyone for their help and friendship towards me over the past eight years.

“I’m just so happy to be joining Arsenal. This is a great Club with a world class manager, high quality players and a fantastic stadium. Everything is set up for Arsenal to be very successful for years to come and I joined this Club because I know Arsenal will be challenging for trophies.

“I have had a good taste of the Champions League during my time with Ajax and this is something I am looking forward to experiencing again with Arsenal. I’m also looking forward to playing in the English Premier League, which for me, is the best league in the world. Also, I just want to assure the Arsenal fans that I will give everything for this Club and I hope we can enjoy winning some trophies together next season.”

Thomas will join up with his new team-mates for pre-season training in early July.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jun 19, 2009 4:44 pm

Thomas Vermaelen naar Arsenal

Ajax en Arsenal FC hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Thomas Vermaelen. Met de transfer, die ingaat op 1 juli 2009, is een totaalbedrag gemoeid van EUR 12 miljoen, waarvan EUR 10 miljoen vast en EUR 2 miljoen variabel.

Vermaelen (geboren op 14 november 1985) kwam op zijn 15e als B-junior in de Ajax jeugdopleiding, waarna hij in 2003 zijn eerste contract tekende. Vermaelen kwam over van de toenmalige satellietclub van Ajax, Germinal Beerschot. Op 15 februari 2004 maakte hij op 18-jarige leeftijd zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de competitiewedstrijd FC Volendam - Ajax (0-2). Vermaelen speelde in totaal 143 officiële wedstrijden voor Ajax, waarin hij 10 doelpunten maakte. De verdediger won met Ajax in 2004 de landstitel, in 2005 de Johan Cruijff Schaal en in 2006 en 2007 zowel de KNVB Beker als de Johan Cruijff Schaal.

De Ajacied speelde in het seizoen 2004/2005 op huurbasis voor RKC Waalwijk. Voor het Belgisch elftal speelde Vermaelen inmiddels 21 interlands.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 19, 2009 5:19 pm

joey schreef:Omdat Ajax zich extra uitslooft in zo'n wedstrijd. Dat gooi- en smijtwerk houd je geen seizoen vol.
Mwah, dat gooi- en smijtwerk was eerder van toepassing op Aston Villa.

Plaats reactie