Eljero Elia

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Lionel

Re: Eljero Elia

Bericht door Lionel » do jun 18, 2009 9:47 am

joey schreef:Er breken amper aanvallers meer door, in tegenstelling tot vroeger. Geen wonder als je een speler als Elia op het middenveld laat spelen.

Maar even terug naar het heden:

http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... alent.html
Ik las zelfs ergens dat hij als laatste man speelde of als rechtsback!
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jun 18, 2009 9:50 am

joey schreef:
Zlatan Son of God schreef:Er wordt weer gesproken tussen Ajax en Twente, maar het zit wel een gat tussen vraag en aanbod.. Twente wil minimaal 11,5 miljoen hebben.. Tenminste volgens een Twente supporter die doorgaands er goed ingelicht is. Hij verwacht trouwens wel dat hij voor minder weg mag naar een buitenlandse club.
Hoezo minimaal? Is dat het afgesproken bedrag? Wat heeft Ajax geboden? Weet jij hoe het met Elia zit, wil hij per se naar Ajax of wacht hij liever op een buitenlandse club?

Minimaal moet je gewoon zien als Twente houdt haar poot gewoon stijf en wil misschien maar een beetje zakken in de prijs.. Ik heb geen idee wat Ajax heeft geboden, maar ik dnek dat het wel eens 10 miljoen kan worden, aangezien het bod van 8 miljoen resoluut van tafel is geveegd. Tsja wat wil Elia, een tijdje terug wilde hij naar het buitenland en naar HSV, dit had hij namelijk zelf in de kleedkamer gezegd. Maar toen zat Jol er nog en had hij dus zekerheid wat betreft speeltijd. En dat laatste is toch wel wat hij het liefste heeft. Dus daarom denk ik dat Ajax zeker wel een grote kans maakt. Maarja 10 miljoen is toch echt wel te veel.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 18, 2009 9:56 am

Dat was die zestien miljoen voor Sulejmani ook maar Ajax heeft dat wel betaald. Dus wie weet, als andere transfers mislukken. Ik heb in elk geval het idee dat Jol en Blind gek zijn van die jongen.
Praktisch gezien lijkt een prijsverschil van anderhalf miljoen me overbrugbaar. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat die jongen wil.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 18, 2009 12:05 pm

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jun 18, 2009 12:06 pm

Misschien handig om de tekst hier ook even neer te zetten?

Ik blijf hopen dat hij niet komt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 18, 2009 12:10 pm

kun je zelf ook doen als je het handig vindt.

Elia set for Ajax

Eljero Elia looks set to seal a move to Ajax, snubbing possible moves to England and Germany, skysports.com understands.

Ajax have always been keen on the FC Twente winger but there was also big interest from abroad.

Bayern Munich, Tottenham, Everton and Manchester City were amongst a clutch of clubs considering a move for the highly-rated left-sider.

But Elia - who recently received his maiden call-up to the Dutch senior squad - has decided he is willing to remain in Holland and join Ajax.

New Ajax boss Martin Jol is understood to be playing a major role in persuading Elia to move to Amsterdam and he appears to have won the race for his signature.

Jol wanted Elia when he was Hamburg boss, and he has maintained his fondness for the player following his switch to Ajax.

The 22-year-old is now expected to seal his move back to Ajax in the coming weeks. He actually began his career in the club's famed academy, but he was released.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jun 18, 2009 12:16 pm

Een bericht met een hoog "gerucht + speculatie = transfer"-gehalte.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 18, 2009 12:21 pm

Inderdaad, dit wou ik nog maar niet al te serieus nemen.

Het kan ook gewoon niet waar zijn dat Ajax wéér de fout maakt door verkeerde prioriteiten te stellen en meer dan de hoofdprijs te gaan betalen voor een speler uit de Nederlandse competitie. Toch? :eusa_pray.gif:
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jun 18, 2009 12:23 pm

Marillion schreef:Inderdaad, dit wou ik nog maar niet al te serieus nemen.

Het kan ook gewoon niet waar zijn dat Ajax wéér de fout maakt door verkeerde prioriteiten te stellen en meer dan de hoofdprijs te gaan betalen voor een speler uit de Nederlandse competitie. Toch? :eusa_pray.gif:
Idd laat Elia maar lekker bij Twente zitten.. Ik ben benieuwd hoe ze het dan vinden als hij ineens bakken met geld gaat kosten in plaats van opbrengen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jun 18, 2009 1:36 pm

joey schreef:kun je zelf ook doen als je het handig vindt.

Elia set for Ajax

Eljero Elia looks set to seal a move to Ajax, snubbing possible moves to England and Germany, skysports.com understands.

Ajax have always been keen on the FC Twente winger but there was also big interest from abroad.

Bayern Munich, Tottenham, Everton and Manchester City were amongst a clutch of clubs considering a move for the highly-rated left-sider.

But Elia - who recently received his maiden call-up to the Dutch senior squad - has decided he is willing to remain in Holland and join Ajax.

New Ajax boss Martin Jol is understood to be playing a major role in persuading Elia to move to Amsterdam and he appears to have won the race for his signature.

Jol wanted Elia when he was Hamburg boss, and he has maintained his fondness for the player following his switch to Ajax.

The 22-year-old is now expected to seal his move back to Ajax in the coming weeks. He actually began his career in the club's famed academy, but he was released.
Jij post toch iets? Doe het dan meteen goed.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 18, 2009 11:33 pm

Strijd over transfer Elia verhardt zich
Door MAARTEN WIJFFELS en EDDY VAN DER LEY

AMSTERDAM/ENSCHEDE - De irritatie bij Ajax en Eljero Elia over de houding van FC Twente-voorzitter Joop Munsterman loopt steeds verder op.

Eljero Elia. FOTO PRO SHOTS
De Amsterdamse club probeert al ruim een week vergeefs met de Twentse preses in gesprek te komen over een transfer van de vleugelaanvaller, op wie Ajax een bod van acht miljoen euro heeft gedaan.

,,Wij stellen vast dat Joop Munsterman zich volstrekt onbereikbaar houdt sinds ons bod er ligt’’, stelt directeur Henri van der Aat namens Ajax. ,,Hij is op geen enkele manier persoonlijk te spreken en die manier van doen irriteert.’’

Elia houdt zich in de publiciteit nog op de vlakte, maar hij is inmiddels in botsing gekomen met zijn voorzitter. De aanvaller heeft Munsterman al laten weten na zijn vakantie (die tot 4 juli duurt) zeker niet terug te keren in Enschede. Contractuele verplichting of niet.

Elia is stellig in zijn oordeel: hij heeft zijn laatste wedstrijd voor de club gespeeld. Hij wijst daarbij op afspraken die deze winter bij het signeren van zijn nieuwe Twente-contract zijn gemaakt. Elia tekende destijds bij, met van zijn kant de belofte dat hij het lopende seizoen - in de jacht op een Champions League-ticket – zou afmaken. Op zijn beurt zegde Munsterman toe mee te zullen werken aan een transfer van Elia in de zomer. Beide partijen repten met een brede glimlach van een ‘intelligent’ contract.

Om de afspraak nog eens kracht bij te zetten, werd een exorbitant bedrag van naar verluidt twee miljoen euro in de verbintenis opgenomen, als zijnde het jaarsalaris dat de speler zou toucheren wanneer FC Twente zich later toch zou bedenken.

Het komt erop neer dat de 22-jarige Elia, wanneer het deze zomer niet tot een overgang komt, met grote afstand de best betaalde speler in de Twentse kleedkamer wordt. Ver voor trainer Steve McClaren en routiniers als Kenneth Perez of Blaise N’Kufo.

Na de laatste competitiewedstrijd op 10 mei, toevalligerwijs tegen Ajax, schudde Elia zowel Munsterman als McClaren de hand, ter afsluiting van zijn periode in Enschede. Munsterman ging er op dat moment van uit dat hij Elia spoedig zou gaan transfereren naar Hamburger SV. Trainer Martin Jol verruilde de Duitse club evenwel voor Ajax en daarmee veranderde het perspectief voor Elia. De geboren Hagenaar wil het liefst onder Jol werken, maar dan in Amsterdam.

Munsterman heeft echter een allergie voor Ajax ontwikkeld. Sinds de soap rond Robbie Wielaert, die in januari na wekenlang getouwtrek naar de Arena verhuisde, wenst hij geen zaken meer te doen met de Amsterdammers. ,,Wij staan überhaupt geen spelers meer af aan de concurrentie in Nederland’’, is zijn vaak gedebiteerde filosofie. ,,Als onze topspelers al vertrekken, dan rechtstreeks naar het buitenland.’’

Munsterman noemt die opstelling ‘het nieuwe bewustzijn van FC Twente’. ,,Door de groei die de club doormaakt, doen we op veel gebieden niet meer voor de traditionele topclubs onder en verkopen we onze huid zo duur mogelijk.’’

Het impliceert dat transferzaken rond FC Twente vaak gepaard gaan met commotie. ,,We laten ons nu eenmaal niet zomaar verzwakken’’, weet Munsterman, die de geblesseerde Marko Arnautovic evenmin zonder slag of stoot laat vertrekken. Internazionale wil de vleugelspits eerst huren en in Milaan laten revalideren, maar FC Twente wenst de aanvaller niet uit het oog te verliezen en vraagt nog steeds de hoofdprijs.

De mogelijke consequentie is dat ook Arnautovic zich weer in Enschede zal moeten melden, ook al heeft hij laten optekenen ‘klaar te zijn met het hoofdstuk-FC Twente’.

Ook de overgang van Erik ten Hag naar PSV is formeel nog niet rond. FC Twente verlangt een afkoopsom voor de assistent-trainer, maar de club uit Eindhoven weigert vooralsnog over de brug te komen. De transfer zal ongetwijfeld dezer dagen rondkomen, maar het signaal van FC Twente is duidelijk.

Als ‘kopende’ partij laat de club uit Enschede zich evenmin onbetuigd. Zo dacht AZ onlangs een akkoord te hebben met Nicky Kuiper, maar tekende de 20-jarige verdediger plots een vijfjarig contract bij FC Twente, als opvolger van de naar Bayern München vertrokken Edson Braafheid. Met Roda JC is Munsterman nog in de slag over de afkoopsom van Sekou Cissé. De Ivoriaan tekende al een voorcontract in Enschede, maar Roda vraagt vooralsnog vijf miljoen, waar Twente niet verder wil gaan dan 2,5 miljoen.
AD

Dit kan nog een leuke soap worden. :biggthumpup.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » vr jun 19, 2009 7:24 am

Waarna Ajax aan het einde alsnog de hoofdprijs betaalt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jun 19, 2009 7:57 am

Precies. Er is geen club die 12 miljoen over heeft voor Elia. Blijkt ook wel, want anders was die jongen allang naar het buitenland gevlogen. Nu zit hij gewoon nog steeds bij Twente en hangt alles van Ajax af. Münsterman speelt het spel erg hard, maar weet dat Ajax altijd water bij de wijn doet.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 19, 2009 8:06 am

Ajax heeft nu echter een sterkere onderhandelingspositie, omdat ik me niet kan voorstellen dat Elia het accepteert als de transfer afketst
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 19, 2009 8:11 am

LucaS schreef:Ajax heeft nu echter een sterkere onderhandelingspositie, omdat ik me niet kan voorstellen dat Elia het accepteert als de transfer afketst
Idd, als Elia zijn statement nakomt, dan heeft ook Twente een probleem. Twente heeft niks aan een speler, die niet meer voor Twente wil spelen. Keuze uit Elia niet tot je beschikbaar hebben met of zonder 8 miljoen, t.o.v. standvastig blijven.
Alles hangt af van Elia zelf. Als hij perse weg wil en naar Ajax, dan heeft Ajax goede papieren om hem binnen te halen. Dan zal er nog wel 1 a 2 miljoen bijkomen om de deal af te sluiten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 19, 2009 8:15 am

LucaS schreef:Ajax heeft nu echter een sterkere onderhandelingspositie, omdat ik me niet kan voorstellen dat Elia het accepteert als de transfer afketst
Bovendien zit Twente dan met een speler die een salaris van (naar verluidt) 2 miljoen incasseert. Laten we alleen hopen dat Ajax zich ook realiseert dat die onderhandelingspositie sterk is.

Dat uiteraard los van de vraag of we Elia echt nodig hebben, want ik ben benieuwd hoe Jol zijn voorhoede dan voor ogen heeft, met Sulejmani en Elia als spelers voor dezelfde positie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 19, 2009 8:17 am

Ja, alles hangt van Elia af. Dat weet Twente ook. Wie weet welke grote club er nog komt, dus wachten ze rustig af. Telefoontjes van die Blind nemen ze lekker niet op.

Ach, als Ajax het zou doen, zou menigeen hier het heel slim vinden.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jun 19, 2009 8:20 am

Klaas-Jan Huntelaar
Was in de PSV-jeugd al the talk of the town, schoot ze er bij AGOVV Apeldoorn achter elkaar in, maar Ajax was nooit geïnteresseerd. Pas toen bij Heerenveen iedereen hem wilde hebben en hij negen miljoen euro kostte, kwam Ajax aankakken.

Luis Suárez
Schopte er bij Nacional (toch geen klein obscuur clubje in Uruguay) al 19 in 29 wedstrijden in en gold als één van de grootste Uruguayaanse talenten. Was voor 800.000 euro te koop, maar pas toen bij FC Groningen iedereen hem wilde hebben en hij 9,5 miljoen euro kostte, kwam Ajax aankakken.

Miralem Sulejmani
Kennelijk viel het AZ en Heerenveen wél op dat hij bij Partizan Belgrado een enorm talent was, want bij die clubs mocht hij stage lopen. Maar: pas toen hij bij Heerenveen 'Talent van het Jaar' werd en onder druk van Chelsea-interesse 16,5 miljoen euro kostte, kwam Ajax aankakken.

En nu dus Eljero Elia
Speelde zelfs enkele jaren in de Ajax-jeugd. Dat hij daar niet beviel en dus weg mocht: nou, oké, kan gebeuren. Maar alle acties die hij nu bij FC Twente maakt, heb ik hem ook 54 wedstrijden lang bij ADO Den Haag zien maken (óók tegen Ajax) - en toen was hij prima te betalen. Maar nee: pas nu hij (in elk geval) meer dan 8 miljoen euro kost, komt Ajax aankakken.

Zo kan ik ook scouten.

Vind je het gek dat Ajax zo ongelooflijk veel méér geld nodig heeft om top te zijn dan andere clubs?

Volgend jaar maar weer 10% extra voor de seizoenkaarten vragen, checken of Adidas er nog wat extra stuivers voor over heeft als we die drie strepen nog wat duidelijker op de mouwen van het thuisshirt zetten en natuurlijk hopen dat we aan een héél lucratief toernooitje in Dubai ofzo mee mogen doen (wel even checken of de verliezer óók een leuk bedragje krijgt, anders heeft het geen zin).

Ga nou godverdomme eens nadenken over de kwaliteit van je scouting en de wijze waarop de euro's bij Ajax worden uitgegeven, in plaats van je alleen maar blind staren op het genereren van meer geld. Ga toch Maxwells en Chivu's zoeken, for fuck's sake.

En die Munstermann heeft gewoon gelijk dat 'ie niet terugbelt. Die denkt: ik heb er geen haast mee en Ajax heeft toch geen fatsoenlijk 'plan B', dus die bieden vanzelf hoger. Volledig over onszelf afgeroepen, dat we gewoon uitgelachen worden door figuren als Nijland en Munstermann.

K.
Still alive...

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 19, 2009 8:23 am

Ik ben het wat Elia betreft niet met je eens, Ko. Volgens mij heeft Ajax hem twee jaar terug een aanbieding gedaan, maar koos hij voor Twente. Toen kostte hij nauwelijks iets.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 19, 2009 8:24 am

joey schreef:Ja, alles hangt van Elia af. Dat weet Twente ook. Wie weet welke grote club er nog komt, dus wachten ze rustig af. Telefoontjes van die Blind nemen ze lekker niet op.

Ach, als Ajax het zou doen, zou menigeen hier het heel slim vinden.
@Joey: Knap dat jij alles vanuit het negatieve kunt benaderen. Je zou een goede zijn in verschillende overleggen met als rol 'de advocaat van de duivel te spelen' ;-))

Het bovenstaande heeft niks met slimheid te maken. Het is gewoonweg onbeschoft. Als je niet wilt verkopen, kun je dat ook gewoon melden.
Munsterman is gewoonweg een echt 'mannetje'. Hij heeft het prima gedaan voor zijn club, maar denkt ondertussen dat hij Jezus zelf is.

Munsterman moet zich gewoon realiseren dat hij nog steeds de club Twente vertegenwoordigt en dus spelers hogerop willen. En Ajax is voor de spelers nog steeds hogerop. Ajax heeft precies hetzelfde t.a.v. Europese (top)clubs.
Gewoon zakelijk opstellen, maar niet dit zo'n soort spelletjes gaan spelen, want dan gaat hij zich in zijn eigen voet schieten. Het resultaat zal zijn dat verschillende spelers bij Twente niet meer zullen bijtekenen (of überhaupt niet meer komen). Iedereen moet zijn plaats weten (inclusief Ajax!). Anders ga je ten onder aan grootheidswaanzin.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 19, 2009 8:28 am

Ach, hij moet lekker zelf weten hoe en of hij met Ajax onderhandelt. Maar het is zeldzaam onbeschoft t.o.v. Elia, daar heeft hij voor zover wij weten een afspraak mee gemaakt. Maar goed, ik zei indertijd al dat Elia een beetje naief was met de verlenging van zijn contract zonder harde afspraak over een transfer in de zomer.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 19, 2009 8:31 am

LucaS schreef:Ach, hij moet lekker zelf weten hoe en of hij met Ajax onderhandelt. Maar het is zeldzaam onbeschoft t.o.v. Elia, daar heeft hij voor zover wij weten een afspraak mee gemaakt. Maar goed, ik zei indertijd al dat Elia een beetje naief was met de verlenging van zijn contract zonder harde afspraak over een transfer in de zomer.
Ik heb in de zakelijke wereld nog nooit meegemaakt. Je kunt het met elkaar oneens zijn, maar je gaat dan gewoon zakelijk met elkaar om. Emoties in de onderhandelingen zijn het aller slechte wat je kunt doen.

Twente heeft zo dadelijk een speler die niet meer voor Twente wil spelen en ook geen geld. Een voorzitter die de belangen van zijn club behartigd, mag nooit zijn persoonlijke vete doorslag laten geven. Van een bestuurder mag je professionaliteit verwachten.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr jun 19, 2009 8:33 am

Ajaciedjuh schreef:Munsterman is gewoonweg een echt 'mannetje'. Hij heeft het prima gedaan voor zijn club, maar denkt ondertussen dat hij Jezus zelf is.
Juist door wie hij is, is hij zo goed voor FC Twente.
Munsterman moet zich gewoon realiseren dat hij nog steeds de club Twente vertegenwoordigt en dus spelers hogerop willen.
Munstermann moet helemaal niets. Die moet er het maximale uitslepen voor FC Twente, en verder niets.
Ajax heeft precies hetzelfde t.a.v. Europese (top)clubs.
Ja, en dan gedraagt Ajax zich precies zo als Munstermann nu.
Het resultaat zal zijn dat verschillende spelers bij Twente niet meer zullen bijtekenen (of überhaupt niet meer komen). Iedereen moet zijn plaats weten (inclusief Ajax!). Anders ga je ten onder aan grootheidswaanzin.
Als mannen als Nijland en Munstermann berucht worden omdat ze hun spelers niet toestaan eventueel naar Ajax te vertrekken, dan zal dat spelers aan het denken gaan zetten, ja: wil ik dan wel naar Groningen of Twente? Maar: voordat spelers om die reden Groningen en Twente gaan boycotten, moet Ajax eerst wel een paar keer de onderhandelingen afbreken en zeggen "nou, dan niet". Voorlopig legt Ajax uiteindelijk altijd de hoofdprijs op tafel en is iedereen blij. Dan worden spelers ook niet bang om naar Groningen of Twente te gaan.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 19, 2009 8:35 am

Ach, hij rekt gewoon een beetje tijd. De transfermarkt doet nog niets. Maar wat niet is, kan nog komen. Van Gaal kan zomaar een opvolger zoeken voor Ribéry, bijvoorbeeld.

Elia heeft nog tot begin juli vakantie, dus Munsterman heeft geen haast.

Onbeschoft? Ach, dat is heel normaal in de voetbalwereld. Braafheid had blijkbaar een akkoord met Ajax, maar hij ging doodleuk naar Bayern. Op het moment dat Elia echt een klapper kan maken, is hij Munsterman nog dankbaar ook.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 19, 2009 8:38 am

Juist zoals hij is heeft hij dit inderdaad bereikt. Nu moet Twente de volgende stap gaan maken en gaat dit gedrag tegen zich werken. Dat is de essentie.

Kijk maar terug in de media. Bij elke transfer van Twente, is er momenteel heibel. Daar gaan ze vroeg of laat last van krijgen.
In elke organisatie krijg je op een gegeven moment een omslag moment. Dan moet je als organisatie mee in structuur en professionaliteit. Dan kun je niet meer op je oude waarden terugvallen. Je zult mee moeten als je wilt groeien of consolideren.

Plaats reactie