Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

jabu

Re: Duitsland

Bericht door jabu » vr mei 29, 2009 1:50 pm

De Dominee schreef:Gomez en Olic bij jou dan...?

Keuzes moeten worden gemaakt.
Olic zou bij mij zeker op de bank zitten. De Kroatische Kuyt/Tuncay. Is voornamelijk goed in naar de grond kijken en heel hard rennen. Toni zou bij mij altijd spelen. Afhankelijk van wie met hem het beste duo vormt kan je dan Gomez of Klose erbij zetten.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mei 29, 2009 2:17 pm

Wat is dan het verschil met V10? Jij zet ook 2 gerenommeerde namen op de bank, hij ook. Het zijn alleen 2 andere namen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 29, 2009 2:20 pm

Olic is toch geen naam? Volgens mij is hij gehaald voor de handel, de hoogst biedende club uit de 2. bundesliga krijgt hem.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr mei 29, 2009 2:21 pm

Bij mij speelt er maar 1 van de 3: Klose, Toni of Gomez. Met daaromheen Podolski(maar die is weg) of Olic(die is gekocht, ofniet?). Olic vind ik niet goed, maargoed: wel het juiste type speler.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 29, 2009 4:39 pm

Bertje schreef:Zou me niets verbazen als Toni vertrekt. Klose vind ik wel echt een Van Gaal-spits.
Dacht ik ook aan Bert. Toni is teveel met goals en Toni bezig naar de zin van LvG, denk ik. Ribéry mag gaan, denk ik. Is teveel met Ribéry bezig.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mei 30, 2009 10:50 am

Werder huurt Marcelo Moreno Martins van Shakhtar
29/05/2009 22:39

Marcelo Moreno Martins verhuist voor één seizoen naar Werder Bremen. De 21-jarige Boliviaanse aanvaller wordt gehuurd van Shakhtar Donetsk, waar hij geen basisplaats had.

'Eigenlijk waren we een jaar geleden al heel ver met de onderhandelingen', reageerde het voormalig Ajax-doelwit op de Werder-website. 'Maar toen heb ik gekozen voor Shakhtar. Ik ben erg blij dat Werder me een tweede kans geeft. Ik wil in Bremen graag mijn kwaliteiten tonen.'

De zoon van een Braziliaanse vader en een Boliviaanse moeder maakte vorig jaar de overstap van Cruzeiro naar Shakhtar. In de Oekraïnse competitie begon hij negen keer in de basis en kwam hij vijf keer in het veld als invaller, in die wedstrijden scoorde hij twee keer.

vi.nl

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 30, 2009 1:59 pm

Bommen gevonden onder veld VfB Stuttgart

STUTTGART - Bij de renovatie van het stadion van de Zuid-Duitse voetbalclub VfB Stuttgart zijn tot dusver onder het veld achttien bommen uit de Tweede Wereldoorlog gevonden. Alle bommen, die een al een groot deel van hun werkzaamheid hadden verloren, zijn onschadelijk gemaakt. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente Stuttgart gezegd.
Volgens hem heeft er nooit levensgevaar voor de bewoners en de voetballers bestaan. VfB Stuttgart werd dit jaar derde in de Bundesliga. De club heeft daarmee het recht verworven uit te komen in de voorronde van de Champions League.
ad

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jun 04, 2009 9:56 am

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jun 04, 2009 11:47 am

10 miljoen... Waar gáát het over.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jun 04, 2009 11:57 am

Ja, waar is die kredietcrisis nou?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jun 04, 2009 12:11 pm

Louis heeft weer eens een eigen lijstje, zie ik. Braafheid, Pranjic en Sneijder. Het is me wel weer wat.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jun 04, 2009 12:21 pm

Krijgen wij nog wat bij een aankoop van Sneijdert?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jun 04, 2009 1:24 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Krijgen wij nog wat bij een aankoop van Sneijdert?
Ja opnieuw de opleidingskosten.. dus 5% van het totaal.

Lionel

Bericht door Lionel » do jun 04, 2009 1:42 pm

Hopen op een miljoentje dus... Als VDV nou ook nog ff verkocht wordt hebben we Braafheid gratis!
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 04, 2009 1:49 pm

Tenzij Louis ons te snel af is en hem naar Munchen haalt.

Ik ben overigens erg content met het feit dat Van Gaal Pranjic heeft gehaald. Ik zag al weer een vracht met euro's vanuit Amsterdam naar Heerenveen gaan maar dat zit er nu niet meer in.
Nil volentibus arduum

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jun 04, 2009 2:09 pm

De komst van Pranjic naar Bayern lijkt een transfer van Urby naar Bayern trouwens uit te sluiten. Althans, dat lijkt mij logisch. En jammer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 04, 2009 3:31 pm

Tja, je kunt niet alles hebben.

Maar ik ben in ieder geval tevreden dat we niet de kans krijgen om veel te veel voor Pranjic te gaan betalen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 04, 2009 3:40 pm

De Dominee schreef:De komst van Pranjic naar Bayern lijkt een transfer van Urby naar Bayern trouwens uit te sluiten. Althans, dat lijkt mij logisch. En jammer.
Lijkt me stug dat daar ooit sprake van is geweest.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 05, 2009 10:00 am

Urby is als back niet minder dan Pranjic. Jonger ook..
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr jun 12, 2009 9:40 am

Braafheid: „Van Gaal wist me wel te overtuigen”

MÜNCHEN, vrijdag

Edson Braafheid heeft zijn keuze op Bayern München laten vallen, nadat de gesprekken met Ajax op een teleurstelling waren uitgelopen. „Ik kreeg vlak voor het verzamelen bij Oranje opeens een minder gevoel”, zegt de international, die gisteren in Beieren de puntjes op de i zette, werd gekeurd en een vierjarige verbintenis aanging. Martin Jol en Danny Blind wisten bij Braafheid niet de gevoelige snaar te raken en konden hem er niet van overtuigen dat Ajax hem graag wilde. „Op de inhoud ga ik niet in. Maar laat ik het zo zeggen: mijn vader en zaakwaarnemer dachten er hetzelfde over als ik. En Bayern was slagvaardiger.”

De speler van FC Twente, die voor een schijntje was op te halen in Enschede door een gelimiteerde transfersom in zijn contract, waarvan Ajax ruim een half jaar geleden al op de hoogte werd gesteld, maakte er geen geheim van het Ajax-shirt te willen dragen. „Ik ben een Amsterdammer”, zei Braafheid nog na de bekerfinale. „De gesprekken met Ajax stemden me niet tevreden”, zei Braafheid na Nederland-Noorwegen, waarin hij na rust de linksbackplaats van Giovanni van Bronckhorst had ingenomen.

„Vervolgens heb ik met Louis van Gaal gesproken en die wist me wel te overtuigen”, aldus de trotse aanwinst van de Duitse Rekordmeister. „Ik krijg bij de grootste Duitse club, een topclub in Europa, de kans om me als voetballer en mens verder te ontwikkelen onder een van de beste trainers van Nederland, Louis van Gaal. Dat hij daar zit, heeft een grote rol gespeeld.”

Braafheid beseft dat hij het seizoen voor het WK aan spelen moet toekomen om deel uit te maken van de Oranjeselectie. „Natuurlijk is een overstap naar Bayern dan een risico, maar ik denk dat ik er klaar voor ben. Ik ga er niet van uit dat ik op de bank terecht zal komen en hoop veel te spelen. Ik houd wel van uitdagingen.”

Bondscoach Bert van Marwijk had een adviserende rol. „Hij heeft me bij het Nederlands elftal veel zien trainen, bij FC Twente vaak zien spelen en stond positief tegenover Bayern. Het was voor mij een bevestiging dat ik een goede keuze maak.”

De aankondiging van Joop Munsterman – dinsdagavond op de website van FC Twente – dat de verdediger naar Duitsland verkaste, verbaasde ook Braafheid zelf. „Ik had heel helder gezegd dat er ná de interlands duidelijkheid zou komen. Maar de voorzitter was net als de rest van FC Twente heel blij voor me. En in je blijdschap roep je wel eens dingen die je misschien beter niet had kunnen zeggen. Maar hij heeft mij er niet mee geschaad.”
Overtuig jij maar eerst eens op het veld in Duitsland voordat je praatjes hebt ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 12, 2009 9:53 am

Zo'n contract zou mij ook overtuigen...

Ach, Braafheid zal zich wel een beetje schuldig voelen.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 14, 2009 4:26 pm

Voorlopig is het nog koek en ei tussen Bild en Von Gahl:

http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... -king.html

999

Bericht door 999 » ma jun 15, 2009 10:04 am

'Van Gaal moet geen Hollandse maffia creëren'

Udo Latek (74), een van de meest succesvolle Duitse trainers, waarschuwt Louis van Gaal dat hij geen "Hollandse maffia" moet creëren bij Bayern München. In een vraaggesprek met het Duitse blad Bild zegt hij hierover: "De spelers zullen precies in de gaten houden hoe hij zijn dynastie opbouwt. En zeggen: Even kijken wat de Hollandse maffia allemaal uitspookt. Spelers zijn egoïsten, die denken alleen aan zich zelf."

Latek, oud-coach van onder meer Bayern München, Borussia Mönchengladbach en Barcelona, is overigens vol lof over van Gaal. "Hij is een vakman". In de ogen van Latek is Van Gaal bijzonder geschikt voor Bayern. "Hij moet alleen oppassen dat de top van de club zich niet te veel met hem gaat bemoeien. Zoals bij Klinsman, waarvan de spelers op een gegeven moment wisten dat hij het niet alleen meer voor het zeggen had. "Van Gaal is een man die staat voor zijn mening, die gaat door roeien en ruiten heen."
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jun 15, 2009 10:39 am

Het wordt een prachtige confrontatie tussen Von Gahl en de Duitse pers, ik verheug me er nu al op. Ze schrikken zich daar kapot als hij losbarst met een welgemeend: 'Bin ich nau so schlimm oder seid ihr so nau so dumm? :666.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 15, 2009 10:57 am

Wat denken jullie? Gaat hij Trapattoni overtreffen of lukt 'm dat niet?

Om nog even de herinnering op te frissen: http://www.youtube.com/watch?v=Bqp64q7kHmw

:smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie