Er lijkt echt wat te veranderen bij Ajax!
(Nu hopen dat ze keihard aan de slag gaan met de jeugdopleiding en de scouting komend jaar)
Moderator: mods
Neefkens schreef:Het lijkt wel of er idd meer gedaan wordt aan de echte professionele begeleiding, ook zo'n Lindemann die mee komt met Jol. Daarnaast de nieuwe aanpak op medisch gebied. Laten we hopen dat het echt wat gaat opleveren.
Zelfs Goedhart is weer terug, terwijl jij het destijds een reuze goed idee vond dat hij vertrok. Tja...Er gebeurt toch wel veel, deze man, de medische samenwerking met de Universiteiten, krachttraining, nieuwe clubarts en fysio.
Zou Marco het dan tóch allemaal gaan veranderen?
Schijnt dat Cock Jol de opleiding gaat doorspitten.joey schreef:AR, wie moet de jeugdopleiding dan gaan doen? Dat zie ik niet zo snel.
Justin schreef:Goede stap van Ajax (schandalig als ze nog géén video-analist hadden, trouwens). Zag ooit zo'n video-analist bij Holland Sport met Louis van Gaal en was toen onder de indruk. Erg professioneel.
Cock Jol, kijk eens aan. Ik heb geen idee wat ik daarvan moet vinden. Jij wel? Heeft hij ooit eerder met de jeugd te maken gehad? En welke kwalificaties heeft hij eigenlijk, behalve dan dat hij de broer van is?Bertje schreef:Schijnt dat Cock Jol de opleiding gaat doorspitten.joey schreef:AR, wie moet de jeugdopleiding dan gaan doen? Dat zie ik niet zo snel.
Volgens mij heeft hij eerder de jeugdopleiding van Rijnsburgse Boys op poten gezet. Die hebben altijd een goede opleiding gehad.joey schreef:Cock Jol, kijk eens aan. Ik heb geen idee wat ik daarvan moet vinden. Jij wel? Heeft hij ooit eerder met de jeugd te maken gehad? En welke kwalificaties heeft hij eigenlijk, behalve dan dat hij de broer van is?
Geen idee. Het hangt er vanaf wat die inzichten zijn.Neefkens schreef:Ik haal er vooral uit dat hij heel veel ervaring in de voetballerij heeft. Jij bent vaak degene die spreekt van de incrowd bijna incestueuze kliek bij AJAX. Ben je dan niet blij dat er nu andere ervaren mensen met andere inzichten bij komen?
Ben er blij mee hoor.. maar dit heeft niks met de professionalisering van AJAX te maken maar puur omdat deze trainer dit graag wil. Het is allemaal zo van de hak op de tak.. als Jol over 2 jaar weer weggaat neemt ie dit soort mensen gewoon mee naar zn volgende club en moet je maar afwachten hoe AJAX het opnieuw invult.Ajax Rules schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er lijkt echt wat te veranderen bij Ajax!
Bron?Bertje schreef:Schijnt dat Cock Jol de opleiding gaat doorspitten.joey schreef:AR, wie moet de jeugdopleiding dan gaan doen? Dat zie ik niet zo snel.
FC Update schreef:Ajax traint onder Jol vooral op Toekomst
22 juni 2009
Ajax traint komend seizoen 'negentig procent' van de tijd op sportpark De Toekomst. Op verzoek van de nieuwe coach Martin Jol worden de oefensessies vooral gehouden op het jeugdcomplex, in plaats van op het trainingsveld naast de ArenA.
"Alleen op vrijdag, als er wedstrijden zijn op De Toekomst, trainen we naast het stadion", vertelde Jol maandag na afloop van zijn eerste training als Ajax-coach. De trainer vindt het prettiger om op hetzelfde complex te trainen als de jeugd en beloften. "Op die manier kan wat variëren in je groep. Je kan met 22 spelers werken, maar ook meer of minder omdat je de groep kan aanvullen met beloften. Bovendien vind ik dat het Ajax-gevoel op De Toekomst meer aanwezig is, dan naast de ArenA."
Jols voorganger Marco van Basten liet bij zijn afscheid weten dat hij zich er vaak aan stoorde, dat hij naast de ArenA moest trainen. Het gebeurde regelmatig dat supporters de oefensessie verstoorden, omdat het supportershome naast dat veld ligt. "Je moet inderdaad soms in alle rust kunnen werken", vindt ook Jol. "Maar dit houdt echt niet in dat we altijd achter gesloten deuren werken, hoor. Want ook De Toekomst is 's middags gewoon open voor publiek", aldus de nieuwe coach.
AjaxLife schreef:Jol ziet in Van ‘t Schip nuttige assistent
nieuws Door: Redactie op 22 jun 2009
Jol ziet in Van ‘t Schip nuttige assistent.John van 't Schip was assistent onder Marco van Basten en blijft dezelfde functie vervullen na de komst van Martin Jol. Op de persconferentie na afloop van de eerste training heeft Jol verklaard waarom hij het in Van 't Schip ziet zitten. "Het is gewoon een heel slimme jongen."
Rol
Toen Jol in de jaren negentig bij Roda JC aan de slag ging, verklaarde hij naderhand dat het geen slimme keuze was om met de assistent (Eddy Achterberg) door te gaan van de oude hoofdtrainer (Huub Stevens). Toch is nu sprake van een zelfde situatie, al is Danny Blind de rechterhand van Jol.
"Daarom neem ik ook zoveel nieuwe mensen mee," grapt Jol in eerste instantie. "Van 't Schip kon zich vinden in de rol die de club en ik hem hebben geschetst. Bovendien heeft hij een doorlopend contract. Het is een aardige en slimme jongen en ik heb al veel nuttige informatie van hem gehad. Zo weet ik dat Ajax vrijwel altijd verloor als het 1-0 achter kwam. Dat moet dus anders."
Ajax.nl schreef:Jol tevreden over eerste werkdag
22 juni 2009
Martin Jol gaf maandagmiddag na de training zijn eerste persconferentie van het seizoen. De nieuwe hoofdcoach blikte vooruit op het voetbaljaar dat eraan zit te komen en keek ook even terug op zijn eerste werkdag als Ajacied. ,,Die was heel plezierig."
Jol bekende dat hij er niet helemaal zeker van was hoe hij ’s middags tijdens de eerste training ontvangen zou worden door de Ajax-supporters. ,,Het blijft toch altijd even afwachten voor iemand uit Den Haag”, zei hij met een glimlach over zijn eerste publieke stappen als Ajax-coach. ,,Maar het viel me niet tegen. Ik was blij verrast. Er waren ook meer mensen dan ik had verwacht.”
De dag van de eerste training was voor Martin Jol ook de eerste echte kennismaking met zijn spelersgroep. ,,Ik heb de spelers verteld dat zij degenen zijn die het moeten gaan doen”, aldus Jol. ,,Ik ben er om ze te ondersteunen, om ze te helpen bij hun ontwikkeling. Want ontwikkeling staat voorop bij Ajax. Ik wil met deze jonge jongens een team bouwen dat weer mee kan doen om de prijzen.”
Tijdens zijn eerste training viel het Jol al een aantal positieve zaken op. ,,Een paar jonge jongens die terug zijn gekomen van blessures hebben me vandaag al verrast”, zei de coach, zonder verder in te gaan op namen.
Ondanks de kwaliteit van de huidige spelersgroep hoopt Jol zijn selectie toch nog te kunnen versterken. ,,Ik wil wel altijd graag winnen”, zei Jol. ,,Dan is een eerste vereiste toch goede spelers. We zijn druk bezig op dat gebied. Ook hoop ik dat de spelers die vorig jaar zijn aangetrokken nog een stap omhoog kunnen maken.”
De Toekomst wordt komend seizoen het terrein waar de A-selectie bijna alle trainingen gaat afwerken. Een behoorlijk verandering ten opzichte van de afgelopen jaren, toen er alleen op de velden naast de ArenA werd geoefend. Ook gaat er intensiever dan voorgaande jaren samengewerkt worden tussen Jong Ajax en Ajax 1 ,,Ajax heeft veel jonge, talentvolle spelers”, verklaarde Jol. ,,Niet alleen in de A-selectie, maar ook bij Jong Ajax. Daarom wil ik graag met beide teams op dezelfde tijd en op één veld trainen. Dat is ook makkelijker met trainingsoefeningen. Je kan meer variëren met aantallen als dat nodig is.”
Jol wordt op het veld bijgestaan door diverse personen. Danny Blind wordt de rechterhand van de hoofdcoach: zowel binnen als buiten de lijnen. Daarnaast kan Jol rekenen op zijn broer Cock Jol, die zijn persoonlijke assistent wordt en hem ook diverse taken uit handen zal nemen. John van ’t Schip blijft komend seizoen aan als assistent-trainer. ,,John is een sympathieke, slimme man”, zei Jol. ,,Ik denk dat hij een goede rol kan spelen in het team. Hij zat er natuurlijk al, kent alle jongens goed en heeft ook al heel veel bruikbare informatie gegeven over afgelopen seizoen.”
Ajax traint dinsdag twee keer op de Toekomst. De ochtendtraining (10.30 uur) is open voor publiek. De middagsessie (14.00 uur) is besloten.
Omdat?Jöhnk schreef:Volgens het AD is die video-analist alweer terug naar AZ.
Duke schreef:Helaas staat in het AD van vandaag dat Verver tóch bij AZ blijft. Hij was vorige week begonnen bij Ajax, maar zag in verhouding met AZ te weinig mogelijkheden voor zijn werkzaamheden.