Bobby Haarms RIP

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Neefkens » za jun 13, 2009 12:42 pm

joey schreef:
Daniel_vT schreef:Ja, de familie verzocht dus om vóór, tijdens én na de plechtigheid geen fakkels of vuurwerk af te steken. Daar hebben bepaalde mensen zich niet aangehouden (resultaat dus ook, hele veld onder het rook), en dat vind ik vrij onbeschoft.

Ja, zonde. Waarom moet dat nou weer? :sad.gif:
Hoe vond je het? Het is niet duidelijk wat er is afgesproken over vuurwerk, het was allemaal erg respectvol. Doodse stilte als het moest, spontane Bobby-liederen als het moest.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » za jun 13, 2009 1:13 pm

Ik was aanwezig, maar ik heb eigenlijk helemaal niet Bob kunnen herdenken op een prettige manier. Ik vond de speeches nogal vlak, in die zin dat het eigenlijk alleen maar over de Ajacied Haarms ging, terwijl het mens grotendeels buiten beschouwing bleef. Dat vond ik een beetje jammer en een beetje treurig tegelijk.
De zang hoort er een beetje bij, Bobby Haarms wie kent hem niet, prima, maar Ajax klap klap klap? Wat? Litmanen toezingen? Hallo?
En dan die Kees Prins die een paar showmansbewegingen maakt terwijl hij zingt.
Tot slot vond ik de opkomst vrij matig.

Ik vind het echt heel raar om hier zo over te doen, maar ik vond het geen prettig gevoel, op de toekomst net.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 13, 2009 1:18 pm

Jeroennaarbeneden schreef:Ik was aanwezig, maar ik heb eigenlijk helemaal niet Bob kunnen herdenken op een prettige manier. Ik vond de speeches nogal vlak, in die zin dat het eigenlijk alleen maar over de Ajacied Haarms ging, terwijl het mens grotendeels buiten beschouwing bleef. Dat vond ik een beetje jammer en een beetje treurig tegelijk.
De zang hoort er een beetje bij, Bobby Haarms wie kent hem niet, prima, maar Ajax klap klap klap? Wat? Litmanen toezingen? Hallo?
En dan die Kees Prins die een paar showmansbewegingen maakt terwijl hij zingt.
Tot slot vond ik de opkomst vrij matig.

Ik vind het echt heel raar om hier zo over te doen, maar ik vond het geen prettig gevoel, op de toekomst net.
Ik kan het alleen beoordelen vanaf de TV. Ik vond het erg mooi, de juiste balans en een prachtig eerbetoon aan Bobby.

Jammer dat je er een ander gevoel bij had.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jun 13, 2009 1:27 pm

joey schreef:
Daniel_vT schreef:Ja, de familie verzocht dus om vóór, tijdens én na de plechtigheid geen fakkels of vuurwerk af te steken. Daar hebben bepaalde mensen zich niet aangehouden (resultaat dus ook, hele veld onder het rook), en dat vind ik vrij onbeschoft.

Was Cruijff er eigenlijk?

Feest

Bericht door Feest » za jun 13, 2009 1:56 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 5:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Daniel

Bericht door Daniel » za jun 13, 2009 2:45 pm

Neefkens schreef:
joey schreef:

Hoe vond je het? Het is niet duidelijk wat er is afgesproken over vuurwerk, het was allemaal erg respectvol. Doodse stilte als het moest, spontane Bobby-liederen als het moest.
Het is toch hartstikke duidelijk wat er is afgesproken over vuurwerk? Hoevaak is die oproep hier nou al gequote? Deed je je ogen dicht ofzo toen je telkens die quote van het bericht voorbij scrollde?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 13, 2009 2:52 pm

Zou je mijn vraag van de vorige pagina kunnen beantwoorden?

Ik hoop dat Cruijff en Van Basten een hele goede reden hadden.

Daniel

Bericht door Daniel » za jun 13, 2009 2:54 pm

Ah wacht ik lees nu duidelijk dat er onder staat "de Supporters", dat had ik niet goed gelezen. Excuus. :blush.gif:
Maar goed, het lijkt me voor de familie niet echt prettig (zit je in een net pak je opa te eren en dan zijn er een stel "capuchons" die staan te schreeuwen alsof het een voetbalwedstrijd is en zit je daar rook te happen) en het moet toch ergens vandaan komen..

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jun 13, 2009 2:58 pm

Als het een verzoek van de familie was had dat er wel bij gestaan. Geeft zo'n bericht direct 100 keer meer waarde. In dat geval zou het ook via de supportersvereniging en/of Ajax.nl zijn gegaan, schat ik in.

Dit afscheid was bedoeld voor Ajax en voor de supporters. De plechtigheid in besloten kring volgt nog.

Feest

Bericht door Feest » za jun 13, 2009 3:25 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » za jun 13, 2009 3:28 pm

Mooi gebaar.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jun 13, 2009 3:34 pm

Daniel_vT schreef:Ah wacht ik lees nu duidelijk dat er onder staat "de Supporters", dat had ik niet goed gelezen. Excuus. :blush.gif:
Maar goed, het lijkt me voor de familie niet echt prettig (zit je in een net pak je opa te eren en dan zijn er een stel "capuchons" die staan te schreeuwen alsof het een voetbalwedstrijd is en zit je daar rook te happen) en het moet toch ergens vandaan komen..
Excuses aanvaard.
De familie weet echt wel hoeveel AJAX voor hun betekende en dat hij het prachtig gevonden zou hebben.

M..

Bericht door M.. » za jun 13, 2009 3:52 pm

Daniel_vT schreef:Ah wacht ik lees nu duidelijk dat er onder staat "de Supporters", dat had ik niet goed gelezen. Excuus. :blush.gif:
Ik had niet het idee dat de familie zich er aan stoorde.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 13, 2009 4:22 pm

Jöhnk schreef:Zou je mijn vraag van de vorige pagina kunnen beantwoorden?

Ik hoop dat Cruijff en Van Basten een hele goede reden hadden.
Idd, met name Cruijff zou belachelijk zijn.

Feest

Bericht door Feest » za jun 13, 2009 4:24 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jun 13, 2009 10:26 pm

Cruijff komt nooit naar zulke gelegenheden, volgens mij.

Ach, Cruijff heeft Bobby het grootste cadeau ooit gegeven. Hij heeft hem teruggehaald naar Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » za jun 13, 2009 10:50 pm

En laat je Haarms maar in de steek....

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 14, 2009 10:08 am

Ach, het lijkt me veel belangrijker wat je voor iemand doet tijdens zijn leven.

In dat licht vraag ik me af of ze die tribune niet een half jaartje eerder naar Haarms hadden kunnen vernoemen. Het was mooi geweest als hij dit had kunnen meemaken.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 14, 2009 10:12 am

Jöhnk schreef: Ik hoop dat Cruijff en Van Basten een hele goede reden hadden.
Geen Ajax-hart.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo jun 14, 2009 10:19 am

Dat vond ik ook al zo iets. Waarom niet gewoon de zuidtribune naar Haarms vernoemen?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jun 14, 2009 10:58 am

Jeroennaarbeneden schreef:Dat vond ik ook al zo iets. Waarom niet gewoon de zuidtribune naar Haarms vernoemen?
Omdat de Amsterdam ArenA niet van Ajax is, en Ajax dat dus niet kan bepalen.

Het huis van AFC Ajax is De Toekomst. Dat is het hart van de vereniging. En daar is nu de hoofdtribune naar Bob Haarms vernoemd. Lijkt me een mooie eer.

De ontwikkelingen in dit topic verbazen me enigszins. Ik heb het niet zo op voetbalshirts, geschreeuw, voortdurend applaus en vuurwerk bij herdenkingsplechtigheden, maar los daarvan vond ik het op AT5 allemaal erg warm en mooi overkomen. Als je de laatste postings in dit topic leest, zou je haast gaan denken dat het een trieste bedoening was, en dat Bobby door Ajax achteloos en plichtmatig zijn graf in gelepeld is.

Kom op zeg. Hoe veel mensen hebben in het Nederlandse voetbal zo'n afscheid gehad?

K.
Still alive...

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo jun 14, 2009 11:03 am

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat als de top van Ajax écht op haar strepen zou gaan staan, dat een naamsverandering dan best mogelijk zou zijn. Maar goed, ik krijg ook een beetje een nare bijsmaak hiervan dus laten we dit of ergens anders doen of gewoon helemaal niet.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 14, 2009 11:30 am

Ik vind het eigenlijk juist mooi. De Toekomst ademt honderd keer meer Ajax dan dat de ArenA dat doet. Wat mij betreft vernoemen ze op de toekomst ook gelijk nog wat naar Michels en Reynolds. En doe v/d Veen ook maar gelijk.

De Toekomst ís Ajax, wat mij betreft. In de ArenA spelen we wat potjes en krijgen we twee keer per jaar gigantisch op onze kloten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 14, 2009 11:48 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Ik hoop dat Cruijff en Van Basten een hele goede reden hadden.
Geen Ajax-hart.
Ach, dat gaat mij veel te ver. Omdat Van Gaal de training van AZ niet wilde verzetten voor de begrafenis van Sjakie, heeft hij geen Ajax-hart?

Ieder moet Bobby maar op zijn eigen manier gedenken. Cruijff heeft hem van jongs af aan gekend (ze kwamen uit dezelfde buurt), dus het zal hem best iets gedaan hebben dat die man overleden is. (Misschien heeft hij wel een begrafenisfobie, net als Prins Bernhard. Die wilde aanvankelijk niet naar de begrafenis van zijn eigen vrouw, haha.)

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo jun 14, 2009 11:51 am

Je zei zelf dat de opkomst op de begrafenis van Sjakie je tegenviel.

Plaats reactie