Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Aankopen 2008/2009 SUGGESTIES

Bericht door joey » vr jun 12, 2009 3:40 pm

En in welk schap van de supermarkt kun je die 9 vinden? Of die leider?

Voor deze twee posities zijn een jaar geleden resp. een half jaar geleden nog spelers gehaald, namelijk Cvitanich en Wielaert. Kosten bij elkaar zo'n tien miljoen euro. Blijkbaar weggegooid geld?

Misschien moet je eerst eens kijken hoe het komt dat de verkeerde spelers dan (blijkbaar) gehaald zijn. Anders vallen we in herhaling.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 12, 2009 4:25 pm

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten waar het is mis gegaan in het verleden. De beleidsmakers moeten niet verstijven uit angst om fouten te maken, maar doen wat nodig is. Een ieder met gezond voetbalverstand kan zien dat in de selectie van Ajax elementaire zaken ontbreken. Er zit best potentie in, maar als niets gedaan wordt aan de zwakke plekken, dan zal het weer op een grote teleurstelling uitdraaien.

Cvitanich is weggegooid geld als hij te belangrijk wordt gemaakt. Is een 12e man, geen topper.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 12, 2009 4:40 pm

Dat is juist de misvatting. Dat iedereen met gezond verstand kan zien wie de missing link is. Als het zo eenvoudig was...

Cvitanich weggegooid geld? En wie garandeert mij dat zijn opvolger niet opnieuw weggegooid geld is?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jun 12, 2009 5:10 pm

joey schreef:Dat is juist de misvatting. Dat iedereen met gezond verstand kan zien wie de missing link is. Als het zo eenvoudig was...

Cvitanich weggegooid geld? En wie garandeert mij dat zijn opvolger niet opnieuw weggegooid geld is?
Meer dan 1,5 terug had je Arnautovic voor een bedrag van ongeveer 3 miljoen kunnen ophalen..

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jun 12, 2009 6:05 pm

joey schreef:Dat is juist de misvatting. Dat iedereen met gezond verstand kan zien wie de missing link is. Als het zo eenvoudig was...

Missing link? Ben je niet goed in je hoofd? Er ontbreekt wel meer dan een missing link hoor. Je hoeft echt geen Johan Cruijff of God te zijn om de vinger op de zere plek te leggen. Een vakman als Jol acht ik capabel.

Niemand kan garanties geven. Gezien het track record van Ajax op het gebied van transfers zouden nieuwe miskopen eerder in de lijn der verwachting liggen dan versterkingen. Mag ik beter eisen van de club met de hoogste begroting van Nederland? Ja. En wel direct. Zo niet, dan zijn het blijkbaar opnieuw de verkeerde personen die bij Ajax aan de knoppen draaien. Aan die stelling wil ik me nu niet wagen. Jol en de zijnen krijgen van mij het voordeel van de twijfel. Zij moeten Ajax vooruit kunnen stuwen, anders hadden ze niet aangesteld moeten worden.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 12, 2009 6:31 pm

Met mijn hoofd is niets mis, maar met de scouting van Ajax des te meer.

Goed, we hopen er maar weer het beste van. Voor de zoveelste keer. Of heb jij niet het idee dat je dat verhaal al eens eerder hebt geschreven, GP?

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2009 6:31 pm

Enganche schreef: maar in Duitsland is hij echt een grap van een voetballer gebleken.
BILD maakt 'm he-le-maal af:

Orlando Engelaar (29) geht. Nun wohl nach Griechenland...

Der Holland-Flop steht vor dem Wechsel zu Panathinaikos Athen. Dort ist Trainer Henk ten Cate (54) ganz heiß auf seinen Landsmann.

Knapp 6 Mio Euro Ablöse hat Schalke im letzten Sommer für den Nationalspieler an Twente Enschede überwiesen. Jetzt verhandelt Schnusenberg mit den Griechen, versucht den Verlust in Grenzen zu halten. 3,5 Mio Euro für Engelaar wären fast wie Lottogewinn...

Zwar will auch Fred Rutten (46/im März gefeuert) seinen Liebling. Aber PSV Eindhoven kann Engelaar nur ausleihen.

Fest steht: Die Holland-Nulpe ist weg. Als Nächste könnten Carlos Grossmüller (26/3,5 Mio Ablöse) und Albert Streit (29/2,6 Mio Ablöse) folgen. Oder gibt ihnen Meister-Macher Felix Magath (55) doch noch eine neue Chance?

De Ente von Twente moet maar lekker naar de Aso van Athene gaan. Losers onder elkaar. Ik durf wel te stellen dat een trainer die 3.5 mio voor Engelaar neertikt er echt helemaal n-i-e-t-s van begrijpt.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 12, 2009 6:33 pm

Doet Henk ten Cate toch nog iets goeds voor Ajax :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2009 7:18 pm

Ajaciedjuh schreef:Doet Henk ten Cate toch nog iets goeds voor Ajax :ajaxsmiley.gif:
Z'n aankopen Luque, Ogararu en Rommedahl zouden ook écht iets voor Pana zijn. :hypocrite.gif:

Maar goed, het is nog niet definitief. Wellicht gaan Jol en Blind nog over die 3,5 miljoen heen. Ik kijk echt nergens meer van op. Maar hopen dat Engelaar gauw tekent bij Pana, dan blijft die ellende ons tenminste bespaard.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 7:19 pm

Inderdaad. Ik heb er totaal geen vertrouwen in. De selectie is aardig, maar het aankoopbeleid zal wel weer om te huilen worden. Zoals altijd bij Jol en Blind.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jun 12, 2009 7:21 pm

Misschien goed om de huilverhalen er nog eens bij te halen die hier te lezen waren over de echt waardeloze trainer die we wel weer zouden krijgen. :hypocrite.gif:

Misschien valt het nu ook wel weer mee?

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2009 7:23 pm

Peter schreef:Inderdaad. Ik heb er totaal geen vertrouwen in. De selectie is aardig, maar het aankoopbeleid zal wel weer om te huilen worden. Zoals altijd bij Jol en Blind.
Bij (onder voorbehoud) Jol, Blind, Van Basten, Ten Cate, Koeman. Adriaanse en in mindere mate Olsen waren de uitzonderingen.

Wat is dat toch? Een combinatie van luiheid en teveel geld? Ik kan er met m'n pet niet bij dat Ajax evt. 10 mio in iemand als Elia zou steken. Of überhaupt dúrft te informeren naar Engelaar.

Zou ik dat beter kunnen? You bet. Half AT kan dat beter.

peter

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 7:24 pm

Ja het valt al jaren mee, natuurlijk. Voor het meedoen om de prijzen moet je van buitenaardse orde zijn.

De huilverhalen over het aankoopbeleid van Jol en Blind zijn er altijd al geweest. Die twee hebben er geen kijk op en doen veelal maar wat.

peter

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 7:28 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Inderdaad. Ik heb er totaal geen vertrouwen in. De selectie is aardig, maar het aankoopbeleid zal wel weer om te huilen worden. Zoals altijd bij Jol en Blind.
Bij (onder voorbehoud) Jol, Blind, Van Basten, Ten Cate, Koeman. Adriaanse en in mindere mate Olsen waren de uitzonderingen.

Wat is dat toch? Een combinatie van luiheid en teveel geld? Ik kan er met m'n pet niet bij dat Ajax evt. 10 mio in iemand als Elia zou steken. Of überhaupt dúrft te informeren naar Engelaar.

Zou ik dat beter kunnen? You bet. Half AT kan dat beter.
Luiheid en teveel geld? Niet helemaal, vind ik. Ten Cate moest vooral transfervrije spelers (prutsers) ophalen en kreeg amper een stuiver van die vGeel. Koeman, Blind en met name vBasten hebben gesmeten met geld. Laatstgenoemde kreeg voor een dikke 30 miljeon de boel niet op de rit. Ongelooflijk ergens.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2009 7:41 pm

Peter schreef: Ten Cate moest vooral transfervrije spelers (prutsers) ophalen en kreeg amper een stuiver van die vGeel.
Hij moest geen prutsers ophalen. Hij haalde ze echter wel. Wie weet wat ie met tig miljoen had opgehaald. Engelaar, Zonneveld en nog een batterij spelers van NAC-niveau waarschijnlijk.

Ik hoop dat z'n vriend Engelaar asap voor Pana tekent. Ze zijn voor elkaar bestemd. Omhooggevallen tot en met. Panathinaikos meets Breda.

peter

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 7:45 pm

Ieder zijn meug maar ik geef liever een grijpstuiver uit voor een gokje als mandekker (Colin), dan dat ik 6.5 miljoen voor Ollie en Wielaert uitgeef.

Verder waren de transfervrije spelers veelal heel beroerd inderdaad. Ik vind het alleen wel even wat schandaliger als je 34 miljoen weet te verbranden zonder een plekje bij de eerste 2.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 12, 2009 7:49 pm

Je haalt nu dingen door elkaar. Het ging over of er goede spelers gehaald zijn en niet over de eindstand in de competitie.
Oleguer
Sulejmani
Enoh
Aissati
Wielaert
Cvitanic
Sno

voor 34 miljoen. Voornamelijk natuurlijk door het bedrag dat voor Sulejmani is betaald. Ik vind niet dat er vorig jaar verkeerd is ingekocht hoor.
I think I lost my fucking headache

peter

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 7:52 pm

Ik wel. Voor 34 miljoen verwacht ik een kampioenschap en geen 3e plek achter Twente en AZ. Goed ingekocht? Nee, heel matig. Als er goed in was gekocht, dan hadden we wel iets gepresteerd. Natuurlijk ligt het ook voor een groot deel aan de waardeloze trainer, maar dan nog.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 12, 2009 7:53 pm

Ligt het nou aan de trainer of aan de matige selectie?

Jesse

Bericht door Jesse » vr jun 12, 2009 7:54 pm

Ach, 34 miljoen. Real geeft bijna drie keer zoveel uit voor één speler. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 7:59 pm

LucaS schreef:Ligt het nou aan de trainer of aan de matige selectie?
Beide. Oleguer, Wielaert en Sno had ik sowieso niet gekocht. Voor 7 miljoen zou ik een klasbak kopen in de verdediging en anders zou ik het afdoen met Vermaelen. Beter dan het geld in de sloot gooien, immers. Sulejmani is veel en veel te duur en had daarom ook nooit gekocht moeten worden. Aissati en Enoh zijn twee goede aankopen. Cvitanich vind ik tot nu toe ook weinig overtuigend.

Van Basten heeft vergeten de pijnpunten van Ajax aan te pakken, namelijk de verdediging en het middenveld voor een type Schaars. Ik weet dat ik in oktober telkens maar te horen kreeg dat onze verdediging toppiejoppie was, want we hadden de statistiscs. Tsja, aan het einde viel het toch een tikkie tegen.

Laten we godsamme nou eens hopen dat er een trainer komt die geen stront in zijn ogen heeft en het geld vooral pompt in een hele goede mandekker. Ergo, die Elia moet men lekker links laten liggen. Laat PSV die snuiter maar opvissen voor dat geld.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 12, 2009 8:02 pm

Alle verdedigers lijken bij Ajax stumpers, al jaren. Zelfs Grygera en Escude, die nu zo gemist worden, werden in de tijd dat ze bij Ajax speelden prutsers genoemd. Wellicht heeft het meer te maken met speelwijze en de gebreken op het middenveld en de aanval, dat onze verdedigers er soms zo slecht uit zien.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2009 8:03 pm

Peter schreef: Natuurlijk ligt het ook voor een groot deel aan de waardeloze trainer, maar dan nog.
Dat ben ik met je eens.

Met Ajax 2 keer de CL en de UEFA Cup missen gebeurt ook enkel onder een waardeloze trainer trouwens. Met Sneyder, Stam, KJH en nog een rits ruim bovenmodale spelers in 06/07 het kampioenschap missen was ook een prestatie op zich.

Ben blij dat we van HtC en MvB verlost zijn. Slechter dan die 2 kan Jol het eigenlijk niet doen.

gaizka

Bericht door gaizka » vr jun 12, 2009 8:54 pm

LucaS schreef:Je haalt nu dingen door elkaar. Het ging over of er goede spelers gehaald zijn en niet over de eindstand in de competitie.
Oleguer
Sulejmani
Enoh
Aissati
Wielaert
Cvitanic
Sno

voor 34 miljoen. Voornamelijk natuurlijk door het bedrag dat voor Sulejmani is betaald. Ik vind niet dat er vorig jaar verkeerd is ingekocht hoor.
Van dit rijtje vind ik alleen Sno een echte miskoop. De rest is redelijk tot goed.

Van Sulejmani verwacht ik dat hij het komende seizoen, onder het regime van Jol, weer 'de oude' wordt. In dat geval kun je hem ook zien als een aanwinst (eindelijk).

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jun 12, 2009 9:12 pm

wimpey schreef:
Enganche schreef: maar in Duitsland is hij echt een grap van een voetballer gebleken.
BILD maakt 'm he-le-maal af:

Orlando Engelaar (29) geht. Nun wohl nach Griechenland...

Der Holland-Flop steht vor dem Wechsel zu Panathinaikos Athen. Dort ist Trainer Henk ten Cate (54) ganz heiß auf seinen Landsmann.

Knapp 6 Mio Euro Ablöse hat Schalke im letzten Sommer für den Nationalspieler an Twente Enschede überwiesen. Jetzt verhandelt Schnusenberg mit den Griechen, versucht den Verlust in Grenzen zu halten. 3,5 Mio Euro für Engelaar wären fast wie Lottogewinn...

Zwar will auch Fred Rutten (46/im März gefeuert) seinen Liebling. Aber PSV Eindhoven kann Engelaar nur ausleihen.

Fest steht: Die Holland-Nulpe ist weg. Als Nächste könnten Carlos Grossmüller (26/3,5 Mio Ablöse) und Albert Streit (29/2,6 Mio Ablöse) folgen. Oder gibt ihnen Meister-Macher Felix Magath (55) doch noch eine neue Chance?

De Ente von Twente moet maar lekker naar de Aso van Athene gaan. Losers onder elkaar. Ik durf wel te stellen dat een trainer die 3.5 mio voor Engelaar neertikt er echt helemaal n-i-e-t-s van begrijpt.
Bild was anders in het begin erg over hem te spreken! Hij past ook totaal niet bij de speelstyle van Schalke en dat nekt hem!

Plaats reactie