Je moet ergens beginnen, Cees. En ik zie liever dat er in 2 (en meer) eigen talenten wordt 'geinvesteerd' dan dat er weer miljoenen naar de provincie worden overgemaakt.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wanneer je echter jongens als Sarpong en De Jong nu nog moet gaan opleiden, ben je volgens mij te laat; nog daargelaten de vraag of deze twee wel genoeg kwaliteiten hebben om zich tot ontwikkelen als toppers; wat ik totnutoe van ze heb gezien, is niet veel meer dan op zijn best "ze kunnen mee met het niveau".
Wat mij betreft heeft het op de rails krijgen van onze club (opleiding, visie, scouting, spelniveau Ajax-1 etc.) grotere prioriteit dat het landskampioenschap.
Zonder een opleiding van hoog niveau blijft Ajax kopen. Belangrijker dan een gekochte titel komend seizoen is wat mij betreft dat er structureel het e.e.a. wordt verbeterd. We hebben sinds Van Gaal vrijwel uitsluitend van die 'na mij de zondvloed' figuren gehad. Zie waar het ons gebracht heeft. Hoogste tijd om daarmee te breken.