Aankopen SUGGESTIES
Moderator: mods
Re: Aankopen 2008/2009 SUGGESTIES
Je moet er inderdaad belasting over betalen. En vaak strijken tussenpersonen nog een percentage op. Laten we aannemen dat Ajax 10 miljoen netto overhoudt, dan krijg je daar amper Elia voor.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Maargoed als Vermaelen verkocht wordt mag ik toch aannemen dat er sowiezo een verdediger bijkomt?joey schreef:Dat zal niet gaan, want alleen Elia kost al bijna dat bedrag. Vergeet niet dat een transfersom nooit netto is.
Ik geloof niet dat Ajax momenteel niets te besteden heeft. Niet voor niets probeerde Ajax in de winter Elia al te halen en is men al min of meer rond met Obradovic.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
In de winterstop wist men nog niet dat we de CL weer zouden mislopen.
Slop zal het wel weten, Bertje. We kunnen het er toch over eens zijn dat hij niet in de positie is om hierover te liegen? Misschien is de transfer van Obradovic lang niet zo zeker als men doet voorkomen.
Wat de mislukte transfer van Elia in de winterstop betreft, toen zat Van Basten er nog. Die had misschien andere afspraken gemaakt met Slop?
Ik hoop niet dat men het geld dat men denkt te krijgen voor overbodige spelers alvast uitgeeft.
Wat de mislukte transfer van Elia in de winterstop betreft, toen zat Van Basten er nog. Die had misschien andere afspraken gemaakt met Slop?
Ik hoop niet dat men het geld dat men denkt te krijgen voor overbodige spelers alvast uitgeeft.
Welke belasting moeten ze betalen? BTW? .joey schreef:Je moet er inderdaad belasting over betalen. En vaak strijken tussenpersonen nog een percentage op. Laten we aannemen dat Ajax 10 miljoen netto overhoudt, dan krijg je daar amper Elia voor.
Stekelenburg moet met een beetje leuren wel voor 5 a 6 miljoen bij een leuke Engelse club ondergebracht kunnen worden.joey schreef:Ik denk dat hij dat inderdaad bedoelt, BZ. Vorig jaar is het eigen vermogen al aangesproken voor aankopen. Dat kun je niet blijven doen.
Ik kan zo snel geen overbodige speler bedenken die zoveel geld opbrengt dat je echt iets mee kan. Jullie wel?
Maar welke afspraken er ook gemaakt zijn, geld is er of het is er niet. Als we op de woorden van Slop moeten afgaan, kiest men er nu alleen voor om dat geld niet uit te geven. Maar een half jaar geleden was men het er kennelijk nog over eens dat dat geld prima geïnvesteerd kon worden.joey schreef:Slop zal het wel weten, Bertje. We kunnen het er toch over eens zijn dat hij niet in de positie is om hierover te liegen? Misschien is de transfer van Obradovic lang niet zo zeker als men doet voorkomen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Voor Stekelenburg moet je dan een andere keeper halen die weer een paar miljoen kost, dus daar houd je weinig aan over.
Het enige wat echt zoden aan de dijk zou zetten zou zijn om Suarez te verkopen. En dan Elia te halen, dan heb je nog ruimte voor wat anders. Maar dat moet je wel willen, want dan ben je wel Suarez kwijt.
Het enige wat echt zoden aan de dijk zou zetten zou zijn om Suarez te verkopen. En dan Elia te halen, dan heb je nog ruimte voor wat anders. Maar dat moet je wel willen, want dan ben je wel Suarez kwijt.
Dat weet ik niet precies, maar destijds bij de Sulejmani-transfer kwam ter sprake dat er nog flink wat van het bruto bedrag af gaat.Arthur schreef:Welke belasting moeten ze betalen? BTW? .joey schreef:Je moet er inderdaad belasting over betalen. En vaak strijken tussenpersonen nog een percentage op. Laten we aannemen dat Ajax 10 miljoen netto overhoudt, dan krijg je daar amper Elia voor.
Dan moet er sowieso een nieuwe keeper komen, want Stekelenburg is niet beter dan Vermeer.joey schreef:Voor Stekelenburg moet je dan een andere keeper halen die weer een paar miljoen kost, dus daar houd je weinig aan over.
Als Elia komt wordt Urby ook overbodig (niet mijn mening, maar zo schat ik de situatie in).
Ik vind ook dat het niet overhoudt met de keepers, jöhnk, maar we hebben er wel twee. Bij een vertrek van Stekelenburg zal er iemand moeten bijkomen.
Nou, prima... Misschien had Van Basten naaktfoto's van Slop in zijn bezit. Belachelijk, hoeveel geld hij mocht uitgeven. Nu zitten we met de shit.
Godzijdank is Van Basten weg. Wie weet hoeveel hij anders nog had verbrast.
Bertje schreef:Maar welke afspraken er ook gemaakt zijn, geld is er of het is er niet. Als we op de woorden van Slop moeten afgaan, kiest men er nu alleen voor om dat geld niet uit te geven. Maar een half jaar geleden was men het er kennelijk nog over eens dat dat geld prima geïnvesteerd kon worden.
Nou, prima... Misschien had Van Basten naaktfoto's van Slop in zijn bezit. Belachelijk, hoeveel geld hij mocht uitgeven. Nu zitten we met de shit.

Godzijdank is Van Basten weg. Wie weet hoeveel hij anders nog had verbrast.

-
- AT Toto winner 15/16
Het geld van KJH is toch ook nog niet uitgegeven?
Mwah, een flink deel zal zijn opgegaan aan het vullen van gaten in de begroting. Verder is het natuurlijk mogelijk dat Ajax best wel geld heeft, maar het niet wil uitgeven. Het zijn economisch moeilijke tijden en dan is het verstandig een substantieel gedeelte achter de hand te houden.
- Ajaciedjuh
Ik lees het verhaal van Slop zojuist. Een erg raar verhaal, omdat de directeur van Ajax (VD Boog) pas geleden nog heeft aangegeven dat er wel geld is voor 1 versterking en daarnaast nog een talent.
Dit is tegenstrijdig (beurs-genoteerde info) en dus raar. Of er is iets de afgelopen weken iets veranderd!?
Ik blijf het raar vinden.
Dit is tegenstrijdig (beurs-genoteerde info) en dus raar. Of er is iets de afgelopen weken iets veranderd!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wanneer zei hij dat? Misschien had Ajax toen nog uitzicht op de VCL?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het geld van Huntelaar zal wel nodig zijn om het gat van het mislopen van de CL te dichten. Vergeet ook niet dat Ajax naast Wielaert ook nog eens wat centen heeft lopen betalen voor die Eriksen.
Laten we hopen dat we wat weten te verkopen, al zal het niet makkelijk zijn.
Laten we hopen dat we wat weten te verkopen, al zal het niet makkelijk zijn.
Ajaciedjuh schreef:Ik lees het verhaal van Slop zojuist. Een erg raar verhaal, omdat de directeur van Ajax (VD Boog) pas geleden nog heeft aangegeven dat er wel geld is voor 1 versterking en daarnaast nog een talent.
Nog een keer gerekend misschien?
Slop gaat over de centen, dus ik neem wat hij zegt serieuzer dan wat VDB zegt.
- Ajaciedjuh
Dit stond volgens mij in de voorlaatste AjaxLife. Ik heb dit ook nog op het forum gemeld (als ik het goed heb).Jöhnk schreef:Wanneer zei hij dat? Misschien had Ajax toen nog uitzicht op de VCL?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
VD Boog is eindverantwoordelijk (algemeen directeur) en de baas. Het vreemde is natuurlijk de verschillende berichtgeving. Of er moet de laatste weken iets veranderd zijn en daardoor zijn de inzichten veranderd.joey schreef:Ajaciedjuh schreef:Ik lees het verhaal van Slop zojuist. Een erg raar verhaal, omdat de directeur van Ajax (VD Boog) pas geleden nog heeft aangegeven dat er wel geld is voor 1 versterking en daarnaast nog een talent.
De feiten spreken voor zich. Er is nog geen speler gehaald en blijkbaar gebeurt dat ook niet voor het geld voor Vermaelen binnen is.
- Ajaciedjuh
Maar dat staat dan weer haaks op het bericht dat Ajax gisteren 8 miljoen heeft geboden op Elia!?joey schreef:De feiten spreken voor zich. Er is nog geen speler gehaald en blijkbaar gebeurt dat ook niet voor het geld voor Vermaelen binnen is.
Dan moet deze berichtgeving niet kloppen of Vermaelen is reeds verkocht. Het blijft raar.
De transfer van Vermaelen zal wel rondkomen. Als die nog niet rond is.
Van den Boog is nu eenmaal van de hoera-verhalen. Slop daarentegen past op de centjes.
BTW, het aantrekken van Jol heeft ook een hoop geld gekost. Hij schijnt een vermogen te verdienen en ze hebben zijn contract moeten afkopen. Bovendien neemt hij zijn entourage mee.
Van den Boog is nu eenmaal van de hoera-verhalen. Slop daarentegen past op de centjes.
BTW, het aantrekken van Jol heeft ook een hoop geld gekost. Hij schijnt een vermogen te verdienen en ze hebben zijn contract moeten afkopen. Bovendien neemt hij zijn entourage mee.
- Daily Blind
En het komt allemaal net uit op het moment dat andere clubs net wat meer geld vragen voor de spelers.. Misleidende informatie?Ajaciedjuh schreef:VD Boog is eindverantwoordelijk (algemeen directeur) en de baas. Het vreemde is natuurlijk de verschillende berichtgeving. Of er moet de laatste weken iets veranderd zijn en daardoor zijn de inzichten veranderd.joey schreef:Ajaciedjuh schreef:Ik lees het verhaal van Slop zojuist. Een erg raar verhaal, omdat de directeur van Ajax (VD Boog) pas geleden nog heeft aangegeven dat er wel geld is voor 1 versterking en daarnaast nog een talent.
- Ajaciedjuh
Dat blijft het nog steeds een raar verhaal (kosten van Marco vallen btw weg). Ik kan me niet voorstellen dat Jol die voornamelijk problemen had met het feit dat hij zo weinig mocht investeren bij HSV, dit niet afdwingt.joey schreef:De transfer van Vermaelen zal wel rondkomen. Als die nog niet rond is.
Operationeel leiden we nog steeds verlies, maar als je de laatste 5/6 jaren op een rijtje zet, dan spelen we ongeveer quitte. We hebben een sterk eigen vermogen en afgelopen winter en dus gisteren brengen we een bod uit van 8 miljoen op Elia.
Onze algemene directeur doet uitspraken dat er geïnvesteerd kan worden / Jol laat dit echt niet over zich heenkomen. Het zijn feiten die elkaar volkomen tegenspreken.
Is zo'n talentpool niet wat voor ons?

Face your fears and live your dreams, No Fear