Zijn traptechiek is prima, mag wel meer met rechts doen. Ik sprak een paar weken geleden een speler van Sparta B1 en die was erg onder de indruk van Bouy (speelde in de B2 toen) Gisteren begon hij goed, maar heel Ajax viel terug en hij kon het niet rechttrekken. Hij is eerstejaars.On-topic: ik heb die Bouy een keer zien spelen, hij viel me vooral op door zijn traptechniek. Kan nog wat dominanter worden. Maar nogmaals, dit obv een enkele wedstrijd.
Zijn handelingssnelheid aan de bal is wel goed, maar zijn eerste meters om die bal af te pakken zijn nog niet goed (is erg lastig te leren)
Boere werd te vaak afgetroefd, mag een Ajaxspits niet overkomen (al overkwam ene KJH ook permanent). Hij scoorde weer wel en had een penalty mee moeten krijgen. Hij zal sneller moeten worden, de verdedigers waren te snel voor hem.
Eriksen heeft wel iets extra's: rechts en links, ziet het spelletje, maar ik snap dan niet dat hij dat in de tweede helft niet voortzet. wat gebeurt er dan met zo'n jongen? Nog niet afschrijven.
Warner Hahn??? Heb hem nu drie keer gezien en hij heeft mij nog niet voor 100% kunnen overtuigen. Wel goed in een-op-een (was deze wedstrijd niet nodig) vind hem de juiste lengte hebben, maar ook hij lijdt aan de Ajaxziekte: hoge ballen en hij moet domineren in het doelgebied (komt bekend voor?) dat doet hij onvoldoende.
De centrale verdedigers hoeven inderdaad te weinig te verdedigen, ook Ricardo van Rhijn. Hij mag wat mij betreft volgend jaar in Jong Ajax spelen en daarna uitgeleend worden. Hij zal moeten leren verdedigen, je kunt in het huidige voetbal niet meer teren op een mooie loop en dito pass. Fabian Sporkslede hetzelfde, al heeft hij andere wedstrijden wel goed gespeeld. Gisteren viel hij tegen.
@Joey,
Volgend jaar probeer ik weer de A1 en B1 te volgen tegen ADO, Sparta en Excelsior. Ik ben dit jaar te weinig op de Toekomst geweest, heb het iets te druk en als ik twee wedstrijden wil zien, kost me dat een hele dag. Bovendien gaat/ging het niet goed met "mijn amateurvereniging", kostte me ook energie (niet dat ik zelf nog voetbal), betrokkenheid.