Danny Blind
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Danny Blind
Het is weekend, Bertmans. Even niet zo scherp meer.
Ik hoop dat Blind er voor gaat zorgen dat die Strootman naar Ajax komt. Nuttige toevoeging.
Om even op het onderschrift van Voetske te reageren:
Wat heeft Blind ten nadele gedaan bij Ajax? Tsja, ik zou het willen omkeren, eigenlijk. Wat heeft Blind ten goede gedaan sinds hij geen speler meer is? Goed gepresteerd heeft hij namelijk nog nooit.
Ik hoop dat Blind er voor gaat zorgen dat die Strootman naar Ajax komt. Nuttige toevoeging.
Wat heeft Blind ten nadele gedaan bij Ajax? Tsja, ik zou het willen omkeren, eigenlijk. Wat heeft Blind ten goede gedaan sinds hij geen speler meer is? Goed gepresteerd heeft hij namelijk nog nooit.
Dat is onzin, jij en andere vertellen verhaaltjes over Blind, zetten een beeld neer van Blind die dus nergens op gebaseerd is .. behalve dan dan Derksen hem scholletje noemde dan .. daar huppelen blijkbaar een paar mensen achteraan.Peter schreef:Het is weekend, Bertmans. Even niet zo scherp meer.
Erger wordt het ook dat als je dit beeld al in je hoofd hebt van Blind, wat dus nergens op gebaseerd is Blind zodadelijk niks meer goed kan doen, of nog erger alles op zijn bordje krijgt terwijl jij, ik, en wij nooit zullen weten of dat dan dan ook daadwerkelijk Blind was die de fout in gaat/ging.
Tja, ik vind dat Derksen, Borst nivo.Die doen week in week uit niet anders.Die halen er dingetjes bij die er niks mee te maken ..
Net zoals wat Jim verteld ..
Tja, Blind moet dan wel een heel grote glazen bol hebben gehad.Weten dat ie beter bij Sparta niet op de bank kan gaan zitten want AJAX zal hem nog wel eens een keertje terug vragen voor het hoofdcoach zijn.Bij Sparta had hij bijvoorbeeld zo Aandewiel kunnen opvolgen. Maar daar brandde hij zijn vingers liever niet aan. Te groot afbreukrisico. Als dat (ook) fout was gegaan had hij een rentree als hoofdcoach bij Ajax, zijn ultieme doel, natuurlijk helemaal kunnen vergeten.
Maar ook dat " als dat ( ook ) fout was gegaan " .. dat is natuurlijk ook weer niet helemaal waar.Blind is ontslagen door Van Geel.Op het niet nakomen van de Van Geel doelstellingen.Kwa voetbal was het onder Blind bij tijd en wijlen net zo goed of slecht als onder Koeman.En ook Blind pakte een prijs.
Ook ik had het tweede jaar van DB wel eens willen zien.Maarja HTC zou en moest komen .. btw . gepusht door de media .. en denk dat het lang geleden is dat er nu een trainer gehaald is die bijna NIET genoemd, naar voren is geschoven in de media ( maar dit terzijde )
Afijn, ik vind het jammer dat mensen nu al de stellingen in nemen op feiten die geen feiten blijken te zijn ...
Blij met de punten ...
- peter
Dan is iedere discussie zinloos, want dan kunnen we altijd stellen dat we het niet weten. Een trainer is altijd verantwoordelijk voor het spel en de resultaten. Als er 11x verloren wordt, dan is dat toe te schrijven op Blind. Een Blind die een Rosenberg achter de spitsen wil hebben en een Lindenbergh als missing link ziet is dus ook wel degelijk iets wat hij terecht op zijn bordje krijgt. Hij gaat hier namelijk opizchtig de fout in. Net zo goed dat hij in zijn eerste periode als TD ook opzichtig de fout in ging met al die prutaankopen, zoals Verlaat. Danny Blind heeft mij nog nooit kunnen overtuigen en dat staaf ik met quotes en feitjes.Erger wordt het ook dat als je dit beeld al in je hoofd hebt van Blind, wat dus nergens op gebaseerd is Blind zodadelijk niks meer goed kan doen, of nog erger alles op zijn bordje krijgt terwijl jij, ik, en wij nooit zullen weten of dat dan dan ook daadwerkelijk Blind was die de fout in gaat/ging.
Je vindt hem niet capabel, dat is natuurlijk iets anders dan het 'scholletje' Blind en te verkondigen dat Blind een groots plan heeft om de alleenmacht binnen Ajax te krijgen. Dat is namelijk nergens op gebaseerd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
DB wint de beker .. en dat doet ie dus met de spelers die JIJ prut vind.Raar hé.Dus aan de ene kan reken je hem af op het eerste elftal kwa competitie, terwijl dat zelfde elftal wel de beker wint.En zich plaats voor de Champions L.Maar goed dat is een verschil van meningen.Verder heeft dat ook niks met het benadelen van AJAX te maken.Dingen lopen zoals ze lopen in het voetbal.Zelfs de allergrootste trainers die AJAX heef gehad gingen de fout in .. kwamen met spelers aanzetten waar de ene helft mee wegliep en de andere helft van de supporters de wenkbrauwen fronsten ..Peter schreef:Dan is iedere discussie zinloos, want dan kunnen we altijd stellen dat we het niet weten. Een trainer is altijd verantwoordelijk voor het spel en de resultaten. Als er 11x verloren wordt, dan is dat toe te schrijven op Blind. Een Blind die een Rosenberg achter de spitsen wil hebben en een Lindenbergh als missing link ziet is dus ook wel degelijk iets wat hij terecht op zijn bordje krijgt. Hij gaat hier namelijk opizchtig de fout in. Net zo goed dat hij in zijn eerste periode als TD ook opzichtig de fout in ging met al die prutaankopen, zoals Verlaat. Danny Blind heeft mij nog nooit kunnen overtuigen en dat staaf ik met quotes en feitjes.Erger wordt het ook dat als je dit beeld al in je hoofd hebt van Blind, wat dus nergens op gebaseerd is Blind zodadelijk niks meer goed kan doen, of nog erger alles op zijn bordje krijgt terwijl jij, ik, en wij nooit zullen weten of dat dan dan ook daadwerkelijk Blind was die de fout in gaat/ging.
Verder ging daar dus de discussie niet over, immers Blind is nu niet verantwoordelijk voor AJAX1, dat is Jol.De discussie ging er over dat Blind vanaf minuut een aan Jol's stoelpoten ( samengevat ) zal gaan zagen volgens jullie, dat wordt hier bijna als een voldongen feit gepresenteerd, nergens op gebaseerd dus ..
Blij met de punten ...
- peter
Jij vindt dus dat Danny Blind het goed heeft gedaan als trainer van Ajax? Nou, dan zitten we mijlenver uit elkaar.
En ja ik ben ervan overtuigd dat het heel close was inderdaad. Jol en anders Blind. Ik ben daarom ook wel blij dat Jol het is geworden, want die 11 nederlagen en het kansloze aankoopbeleid in dat goede seizoen van Blind ben ik nog niet vergeten.
En ja ik ben ervan overtuigd dat het heel close was inderdaad. Jol en anders Blind. Ik ben daarom ook wel blij dat Jol het is geworden, want die 11 nederlagen en het kansloze aankoopbeleid in dat goede seizoen van Blind ben ik nog niet vergeten.
Daar ging het dus niet over.Peter schreef:Jij vindt dus dat Danny Blind het goed heeft gedaan als trainer van Ajax? Nou, dan zitten we mijlenver uit elkaar.
Tussen het goed doen en slecht doen zit een heel groot gebied .. en dat weet jij ook .. Hoeveel van jullie zien de wedstrijden van toen uberhaupt nog eens een keertje terug ?.
Tja, we worden gewoon dit jaar kampioen .. zijn we van het gezeur af van wie-wat-wanneer-als dit-misschien dat dan dat ..

Blij met de punten ...
JUIST, dat is de kern.Jesse schreef:Je vindt hem niet capabel, dat is natuurlijk iets anders dan het 'scholletje' Blind en te verkondigen dat Blind een groots plan heeft om de alleenmacht binnen Ajax te krijgen. Dat is namelijk nergens op gebaseerd.
- peter
Ik vond de lobby van de dagbladen en Borst/Derksen in de afgelopen dagen/weken anders verdomd opvallend. Het is in ieder geval een feit dat Blind weer meer macht krijgt binnen Ajax, maar ook dat had ik wel verwacht. Daar was zogenaamd een jaar geleden ook geen enkele reden toe. Nee, Blind die werd nergens verantwoordelijk voor Peter, want dat was niet de ambitie. Nou, nu zit hij aardig stevig in het zadel. Over 2/3 jaar zal hij wel hoofdtrainer zijn, maar goed.
.. zit je nu ook al in jezelf te praten ..Peter schreef:Ik vond de lobby van de dagbladen en Borst/Derksen in de afgelopen dagen/weken anders verdomd opvallend. Het is in ieder geval een feit dat Blind weer meer macht krijgt binnen Ajax, maar ook dat had ik wel verwacht. Daar was zogenaamd een jaar geleden ook geen enkele reden toe. Nee, Blind die werd nergens verantwoordelijk voor Peter, want dat was niet de ambitie. Nou, nu zit hij aardig stevig in het zadel. Over 2/3 jaar zal hij wel hoofdtrainer zijn, maar goed.

Blij met de punten ...
Maar het is nog steeds niet meer dan een gevoel dat jij hebt. Waar overigens best wat voor te zeggen valt, maar het is volgens mij geen feit. Blind is nu de rechterhand van Jol, zoals hij eerder de rechterhand van Van Basten was. Dat wil niet zeggen dat hij geen taken heeft, integendeel, maar Jol draagt de eindverantwoordelijkheid, en Blind niet.Peter schreef:Ik vond de lobby van de dagbladen en Borst/Derksen in de afgelopen dagen/weken anders verdomd opvallend. Het is in ieder geval een feit dat Blind weer meer macht krijgt binnen Ajax, maar ook dat had ik wel verwacht. Daar was zogenaamd een jaar geleden ook geen enkele reden toe. Nee, Blind die werd nergens verantwoordelijk voor Peter, want dat was niet de ambitie. Nou, nu zit hij aardig stevig in het zadel. Over 2/3 jaar zal hij wel hoofdtrainer zijn, maar goed.
Dat ben ik volledig met je eens. HtC werd na Rijkaard's CL inderdaad neergezet als een nieuwerwetse variant op wonderolie.999 schreef: Ook ik had het tweede jaar van DB wel eens willen zien.Maarja HTC zou en moest komen .. btw . gepusht door de media ..
Dat bleek in de praktijk vies tegen te vallen. Ik denk dat Blind het in 06/07 als trainer niet slechter zou hebben gedaan dan HtC. Nooit begrepen waarom MvG er een clubicoon uitsmeet en hem verving door een omhooggevallen assistentje.
Best te tolereren dat DB werd vervangen. Maar zorg dan voor een trainer van kaliber.
Zou het ook heel misschien kunnen dat ze hem gewoon goed vinden? Waarom toch overal wat achter zoeken? Daarnaast lijken me Jol en vdBoog bekwame mensen die zich echt niet eeb rad voor de ogen laten draaien.Peter schreef:Ik vond de lobby van de dagbladen en Borst/Derksen in de afgelopen dagen/weken anders verdomd opvallend.
Wimpey, jij zag in het begin toch wel wat in Blind? Ik kan me herinneren dat jij redelijk mild/positief over hem was. Vandaar die plotselinge ommezwaai?wimpey schreef:Dat ben ik volledig met je eens. HtC werd na Rijkaard's CL inderdaad neergezet als een nieuwerwetse variant op wonderolie.999 schreef: Ook ik had het tweede jaar van DB wel eens willen zien.Maarja HTC zou en moest komen .. btw . gepusht door de media ..
Dat bleek in de praktijk vies tegen te vallen. Ik denk dat Blind het in 06/07 als trainer niet slechter zou hebben gedaan dan HtC. Nooit begrepen waarom MvG er een clubicoon uitsmeet en hem verving door een omhooggevallen assistentje.
Best te tolereren dat DB werd vervangen. Maar zorg dan voor een trainer van kaliber.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
wimpey schreef:Dat ben ik volledig met je eens. HtC werd na Rijkaard's CL inderdaad neergezet als een nieuwerwetse variant op wonderolie.999 schreef: Ook ik had het tweede jaar van DB wel eens willen zien.Maarja HTC zou en moest komen .. btw . gepusht door de media ..

Los van de discussie van wie er nu goed, super goed of slechter dan slecht heeft gedaan.Maar het leek er soms wel eens op, ook bij andere trainers dat AJAX alleen maar naar de media luisterde als er een vervanger moest komen.
Wouters, Koeman, Blind, HtC, MvB ( en dan vergeet ik er nog een paar ) stonden allemaal weken lang hoog genoteerd op het media lijstje.En allemaal ook nog eens dicht bij JC.Al zal HTC wel via Rijkaard gegaan zijn kwa aanbeveling.Misschien niet al te sterk, maar toch.
Jol is sinds lange tijd een trainer ( net als Van Gaal ) die niet of nauwelijks te horen was in de media, en mag wel stellen niet dicht bij JC staat.Kweet het tis nergens op gebaseerd .. maar dit kan alleen maar goed uitpakken

Blij met de punten ...
Ik denk wel dat we ons mogen verwachten aan een stortvloed van kritiek uit het Cruijff-kamp. Jol is geen 4-3-3 adept, en misschien nog wel belangrijker: hij was erbij bij de 8-0.
Mwah, het zou best kunnen, maar ik heb het gevoel dat wat dit betreft het Cruijff-kamp de laatste jaren niet meer zo serieus wordt genomen .. ik bedoel na het ontslag van MVB bleeft het ook behoorlijk stil ..Jöhnk schreef:Ik denk wel dat we ons mogen verwachten aan een stortvloed van kritiek uit het Cruijff-kamp. Jol is geen 4-3-3 adept, en misschien nog wel belangrijker: hij was erbij bij de 8-0.
Blij met de punten ...
- peter
Wat achter zoeken? Het is toch opmerkelijk dat er in de Sportweek, VI, bij Cheque opeens luid wordt geroepen om Danny Blind. Dat ze hem goed vinden? Ach, geloof wat je wilt geloven. We spreken elkaar op dit onderwerp over een tijd wel weer.Neefkens schreef:Zou het ook heel misschien kunnen dat ze hem gewoon goed vinden? Waarom toch overal wat achter zoeken? Daarnaast lijken me Jol en vdBoog bekwame mensen die zich echt niet eeb rad voor de ogen laten draaien.Peter schreef:Ik vond de lobby van de dagbladen en Borst/Derksen in de afgelopen dagen/weken anders verdomd opvallend.
Dat mag ik hopen. 

Als hij (nog) niet goed genoeg is voor het hoofdtrainerschap, is het dan niet juist goed dat hij op deze manier het een en ander leert?
Hij heeft genoeg posities gekregen binnen Ajax en verprutst.
Hij heeft geen recht op een baan alleen omdat hij Danny Blind is.
Hij heeft geen recht op een baan alleen omdat hij Danny Blind is.
Ik denk dat Blind het technische gedeelte wel aan kan. Hij begon als trainer bij Ajax goed. Maar na een paar mindere resultaten begon ie te zwalken. Hij week van z'n lijn af, begon te twijfelen en te zoeken. Dus hij lijkt me te opportunistisch om Ajax-1 (nogmaals) te trainen. Laat staan Ajax in z'n geheel (in de huidige structuur) op de rails te zetten en te houden.Jesse schreef: Wimpey, jij zag in het begin toch wel wat in Blind? Ik kan me herinneren dat jij redelijk mild/positief over hem was. Vandaar die plotselinge ommezwaai?
Dat survivor-gedrag (hij begint aan z'n 6e (?) baantje) vind ik ook niet zo jofel. Simpelweg: ik ken de goede man natuurlijk niet, maar hij lijkt me geen krachtig leider. Dus ik kneep 'm toen steeds meer verhalen verschenen dat Blind wel eens de machtigste persoon in de Ajax-organisatie kon worden.
Wat een gelul allemaal over Blind zeg.
Oke hij heeft gefaald als coach. Maar een Huntelaar bijvoorbeeld begreep niks van zijn vertrek. Die vertelde dat de spelersgroep op het einde voor hem door het vuur ging en graag met hem door was gegaan.
Anyway, of hij nou een goede hoofdcoach is of niet doet er niet toe. Ik ben ervan overtuigd dat het wel een goede veldtrainer is en wat dat betreft heeft Jol gewoon een slimme zet gedaan. Een beetje het model PSV destijds met Hiddink en Rutten.
Oke hij heeft gefaald als coach. Maar een Huntelaar bijvoorbeeld begreep niks van zijn vertrek. Die vertelde dat de spelersgroep op het einde voor hem door het vuur ging en graag met hem door was gegaan.
Anyway, of hij nou een goede hoofdcoach is of niet doet er niet toe. Ik ben ervan overtuigd dat het wel een goede veldtrainer is en wat dat betreft heeft Jol gewoon een slimme zet gedaan. Een beetje het model PSV destijds met Hiddink en Rutten.
ooooh, ok
Nou respectloos hoor! Hebben we eens een Ajacied die echt zijn hele leven Ajacied wil zijn, wordt-ie uitgescholden. Typical.
Nou respectloos hoor! Hebben we eens een Ajacied die echt zijn hele leven Ajacied wil zijn, wordt-ie uitgescholden. Typical.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
Echt waar??!! Hmmmm, dat brengt eea in weer een ander daglicht; ik zat (stond...) in het stadion toen, van frustratie gejankt! Wat was dat een ellende. Gelukkig hebben we ze later weer terug gepakt met de 5-2.Jöhnk schreef:Ik denk wel dat we ons mogen verwachten aan een stortvloed van kritiek uit het Cruijff-kamp. Jol is geen 4-3-3 adept, en misschien nog wel belangrijker: hij was erbij bij de 8-0.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus