Dan is het te laat.. je moet niet onnodig risico's nemen. Zet die man bij AJAX Cape town neer ofzo.. of laat hem scouten in Soedan.. iig zo ver mogelijk weg van de Arena.999 schreef:Tja, begin pas te miepen als er echt wat aan de hand is, als daadwerkelijk blijkt dat DB de storende factor is zou ik zeggen ..
Danny Blind
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Danny Blind
-
Zo ga je inderdaad met loyale clubmensen om, jij snapt het.
Dát was al wel duidelijk.Peter schreef:Ik vertrouw die Danny Blind namelijk voor geen ene meter.

Ik kan niets vinden waar dat op gebaseerd is, behalve wat bij elkaar gezochte voorbeelden, die kunstig geïnterpreteerd zijn.
Maar je hebt natuurlijk recht op je eigen mening, dat is het fijne van een forum.

WTF heeft Blind dan tennadele van AJAX gedaan ??.brigade zuid schreef:Dan is het te laat.. je moet niet onnodig risico's nemen. Zet die man bij AJAX Cape town neer ofzo.. of laat hem scouten in Soedan.. iig zo ver mogelijk weg van de Arena.999 schreef:Tja, begin pas te miepen als er echt wat aan de hand is, als daadwerkelijk blijkt dat DB de storende factor is zou ik zeggen ..
Blij met de punten ...
De verhalen rondom Blind beginnen zo onderhand ook wel een beetje een eigen leven te leiden. We kunnen nu wel alle berichten gaan interpreteren vanuit de gedachte dat Danny kost wat kost hoofdtrainer van Ajax wil worden en dat alles daarvoor moet wijken. Maar daar is niet of nauwelijks bewijs voor en ik denk dan ook dat we hem dan toch echt te kort doen. Je kunt zeggen wat je wilt over Blind. Zijn periode als hoofdtrainer was geen succes en ik ben ook blij dat hij nu niet weer zonder ervaring als hoofdtrainer voor de groep is gezet. Maar Danny is wel een clubman en zijn aanstelling als assistent van Jol heeft ook een aantal voordelen.
Nil volentibus arduum
Ooit wordt er een baan voor hem gevonden waarin hij kan uitblinken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ben ik met je eens. Het minste wat we kunnen doen is hem een kans geven. Misschien is ie wel een prima assistent.Marillion schreef:De verhalen rondom Blind beginnen zo onderhand ook wel een beetje een eigen leven te leiden. We kunnen nu wel alle berichten gaan interpreteren vanuit de gedachte dat Danny kost wat kost hoofdtrainer van Ajax wil worden en dat alles daarvoor moet wijken. Maar daar is niet of nauwelijks bewijs voor en ik denk dan ook dat we hem dan toch echt te kort doen. Je kunt zeggen wat je wilt over Blind. Zijn periode als hoofdtrainer was geen succes en ik ben ook blij dat hij nu niet weer zonder ervaring als hoofdtrainer voor de groep is gezet. Maar Danny is wel een clubman en zijn aanstelling als assistent van Jol heeft ook een aantal voordelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Oke dan gaan we er maar even vanuit dat Blind nooit wat verkeerd heeft gedaan, het is geen scholletje, alle verhalen over hem in de media zijn verzonnen.. dan is het toch nog niet slim om hem assistent te maken terwijl die liever zelf op die plek van Jol had willen zitten. Hij heeft van de week zelf gezegd dat hij weer graag op het veld staat en dat deze functie in de buurt komt met wat ie graag zou willen.
In de buurt... (lees: liever hoofdtrainer)
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Dus? Heb jij geen ambitie? Blind kent de hele club van binnen en buiten, ik begrijp heel goed dat Jol hem naast hem op de bank wil
Hij heeft zelf expliciet gezegd de positie van hoofdtrainer na het opstappen van Van Basten momenteel niet te ambiëren.
Welke onthutsende, AJAX naar de mallemoer helpende verhalen waren dat dan ?.brigade zuid schreef:Oke dan gaan we er maar even vanuit dat Blind nooit wat verkeerd heeft gedaan, het is geen scholletje, alle verhalen over hem in de media zijn verzonnen.. dan is het toch nog niet slim om hem assistent te maken terwijl die liever zelf op die plek van Jol had willen zitten. Hij heeft van de week zelf gezegd dat hij weer graag op het veld staat en dat deze functie in de buurt komt met wat ie graag zou willen.
Laatst gewijzigd door 999 op vr mei 29, 2009 9:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Ik hoop dat Danny de komende 30 jaar assistent blijft.
brigade zuid schreef:Dan is het te laat.. je moet niet onnodig risico's nemen. Zet die man bij AJAX Cape town neer ofzo.. of laat hem scouten in Soedan.. iig zo ver mogelijk weg van de Arena.999 schreef:Tja, begin pas te miepen als er echt wat aan de hand is, als daadwerkelijk blijkt dat DB de storende factor is zou ik zeggen ..
Voor de continuiteit vind ik het juist wel gunstig dat Jol Blind als assistent neemt. Danny kan hem bijvoorbeeld uitleggen dat Enoh beter is dan Gabri. Voor hetzelfde geld doet Jol er een half jaar over om dat soort dingen uit te vinden.
Buiten dat is het altijd handig om iemand op de bank te hebben zitten die in de slotfase weet wat te doen.
-
- AT Toto winner 15/16
Of Stekelenburg beter dan Vermeer... tja neem aan dat Jol niet 'Blind' is toch.. maargoed we zullen wel zien hoe het gaat lopen met Blind.. Blind werd trouwens intern Scholletje genoem destijds, ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is..
Laatst gewijzigd door brigade zuid op vr mei 29, 2009 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies BZ, als een van weinigen hier heb jij het door. Kijkt wat verder dan de naieve en goedgelovige neus lang is.brigade zuid schreef:Hij heeft van de week zelf gezegd dat hij weer graag op het veld staat en dat deze functie in de buurt komt met wat ie graag zou willen.
Het enige waar het Blind om te doen is, is zo snel mogelijk weer hoofdcoach worden. Het liefst per direct, maar na de mislukking met Van Basten, durfde Ajax (v.d. Boog) het nog niet aan een (eveneens) eerder mislukte coach voor de groep te zetten.
Daarom gaat Blind nu pogen het op deze wijze voor elkaar te boksen.
Waar het om gaat is dat Blind assistent wordt vanuit de verkeerde motieven. Niet vanuit de hoofdgedachte de hoofdcoach onvoorwaardelijk te ondersteunen, maar primair vanuit de uitdrukkelijke wens zo snel mogelijk zelf op die stoel van hoofdcoach te zitten. Daar gaat het om.
Blind zegt nu weliswaar dat het onverstandig zou zijn Jol straks te vervangen als hij 3 keer achter elkaar kampioen wordt. Maar hoe zit het na drie of vier achtereenvolgende nederlagen. Wat vindt Blind dan?. Hoe zit het dan met zijn loyaliteit richting Jol. Het antwoord weet ik al. Hij zal niks liever doen dan hem op te volgen.
Dat Blind nu van Jol het trainersvak kan gaan leren is ook zo’n, door de omstandigheden gedwongen, gezocht en verzonnen kulargument. Blind hoefde het vak kennelijk niet te leren toen hij de eerste keer hoofdcoach van Ajax werd. Als het met Jol niet was doorgegaan en de keuze vervolgens vrijwel zeker op Blind was gevallen, hoefde hij het vak blijkbaar niet meer te leren.
Bovendien heeft Blind in zijn anderhalf jaar trainerschap op het allerhoogste niveau (CL) gewerkt en gecoacht. Hij heeft dus al de nodige ervaring. Moet hij nu ineens gaan leren van iemand die weliswaar langer coach is, maar op dat hoogste niveau nooit actief was, niet als coach en niet speler. Zal hij de wil en bereidheid hebben open te staan voor de adviezen van iemand die als coach niet meer prijzen heeft gehaald dan hijzelf. Vraag het me af.
Tenslotte nog over de stelling wat er mis is met het hebben van ambitie.
Daar is niks mis mee, maar er kan wel wat mis zijn met de wijze waarop je die wilt verwezenlijken. Frank de Boer bijvoorbeeld heeft ook de ambitie hoofdcoach te worden. Maar hij zou wel aan een assistentschap beginnen vanuit de primaire gedachte om eerst een aantal jaren te leren en ervaring op te doen. Niet vanuit de wens zo snel mogelijk het vaandel over te nemen. Het grondmotief van Frank de Boer voor een assistentschap is beter en zuiverder.
Dat is bij Blind precies andersom. Daar is sprake van Blinde ambitie. En daar zit het gevaar.
Verder neem ik Blind weinig kwalijk. Vanuit zijn positie gezien snap ik het zelfs wel. Als je eenmaal in een Ferrari gereden hebt neem je ook geen genoegen meer met een Trabant. Heb op zich ook helemaal niks tegen de goede man. En iedereen in de voetballerij denkt op de eerste plaats aan zichzelf. Vind het wel erg dom van Ajax en ook van Jol dat men dit risico neemt.
Heeft iemand bij Ajax dat dan zo gezegd? Is het niet juist andersom? Dat Jol Blind neemt omdat Blind hem aanvult? Want zoals je zelf al zegt, Blind heeft als speler de CL gewonnen, heeft in de CL gecoacht, heeft in die paar maanden dat ie coach was meer prijzen gewonnen dan Jol in 18 jaar, en kent de club.Jim schreef:Dat Blind nu van Jol het trainersvak kan gaan leren is ook zo’n, door de omstandigheden gedwongen, gezocht en verzonnen kulargument.
Jol heeft Blind zelf gevraagd, btw. Hij wordt niet met hem opgezadeld, zoals eerder werd verondersteld.
De vraag is of dat zo is, maar hebben we nu een ervaren trainer (meeste ervaring in de eredivisie) die weken voorbereiding doet, oefenwedstrijden laat spelen en dan niet ziet wie er beter is?????? Wie maakt de opstelling?Danny kan hem bijvoorbeeld uitleggen dat Enoh beter is dan Gabri. Voor hetzelfde geld doet Jol er een half jaar over om dat soort dingen uit te vinden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Nou ja, het zou niet voor het eerst zijn dat de nieuwe trainer het wiel opnieuw denkt te gaan uitvinden. Om er na een paar maanden achter te komen dat dat een kansloze missie is.
-
- AT Toto winner 15/16
Nog even over ambitie.. met ambitie is niks mis maar ik vind als je net een kantoorbaan hebt moet je niet de ambitie hebben om weer op het veld te staan en als je assistent wordt moet je niet eigenlijk liever het plekje van Jol willen.
BZ, los van wat je verder van de zaak vindt, Blind is gevraagd om op het veld te gaan staan.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Lekker belangrijk dat Blind meer prijzen heeft gewonnen als speler. Als beleidsmaker was hij rukker dan ruk. Verder heeft Blind met Ajax de beker gewonnen inderdaad. Jol met Roda. Ik weet dat je Blind graag wil ophemelen, maar wat voor prijzen heeft Blind nog meer gewonnen als trainer dan? In die paar maanden dat Blind coach was van Ajax was hij vooral heel goed in het verliezen van wedstrijden. Records? Ja, die heeft hij. Zo staan de grootste thuisnederlaag onder Ajax ook op zijn naam.Jöhnk schreef:Heeft iemand bij Ajax dat dan zo gezegd? Is het niet juist andersom? Dat Jol Blind neemt omdat Blind hem aanvult? Want zoals je zelf al zegt, Blind heeft als speler de CL gewonnen, heeft in de CL gecoacht, heeft in die paar maanden dat ie coach was meer prijzen gewonnen dan Jol in 18 jaar, en kent de club.Jim schreef:Dat Blind nu van Jol het trainersvak kan gaan leren is ook zo’n, door de omstandigheden gedwongen, gezocht en verzonnen kulargument.
Jol heeft Blind zelf gevraagd, btw. Hij wordt niet met hem opgezadeld, zoals eerder werd verondersteld.
Verder weet ik niet of Jol hem heeft gevraagd. Tuurlijk wordt dat nu zo uitgelegd, maar Ajax wilde er toch alles aan doen om zelf de assistenten te selecteren, conform het rapport van Uri?
Wat een gelul, als Jol verliest, desnoods vier keer achter elkaar, verliest DB ook vier keer achter elkaar.Immers Jol heeft DB al belangrijk gemaakt in de media ( niet alleen zijn rechterhand maar ook zijn linkerhand ) .. slimme jongen die Jol ..
Blij met de punten ...
JC schaal.Peter schreef:Verder heeft Blind met Ajax de beker gewonnen inderdaad. Jol met Roda. Ik weet dat je Blind graag wil ophemelen, maar wat voor prijzen heeft Blind nog meer gewonnen als trainer dan?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ah, ok. Je hele punt valt dus op een JC schaal haha. Onder Jol werd Scheveningen algeheel amateurkampioen, trouwens.
Ik weet dat jij het rapport zo interpreteert dat de trainer zelf helemaal geen stem meer mag hebben in het aanstellen van zijn assistenten, maar dat staat er dus niet.Peter schreef:Verder weet ik niet of Jol hem heeft gevraagd. Tuurlijk wordt dat nu zo uitgelegd, maar Ajax wilde er toch alles aan doen om zelf de assistenten te selecteren, conform het rapport van Uri?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!