ODe Dominee schreef:Red en MVH: zie pagina 62 van deze topic. Doe er vervolgens mee wat je wilt...

Moderator: mods
ODe Dominee schreef:Red en MVH: zie pagina 62 van deze topic. Doe er vervolgens mee wat je wilt...
Olsen was na één gesprek klaar met Ajax
Geschreven op maandag, 25 mei om 18:15
Morten Olsen kan definitief geschrapt worden van het lijstje kandidaten die komend seizoen als hoofdtrainer bij Ajax zouden kunnen fungeren. De Deense oefenmeester geeft in AD/Sportwereld toe inderdaad eenmalig met de Amsterdammers om de tafel te hebben gezeten, maar daarmee was de kous ook af.
“Na één gesprek speelde het verhaal al niet meer”, zei Olsen maandagmiddag bij de bekendmaking van de Deense selectie voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Zweden. “Toen Ajax contact opnam heb ik dat gemeld bij mijn werkgever, de Deense voetbalbond. Die wilde sowieso niet nadenken over de mogelijkheid van een duobaan. Het is een standpunt dat ik respecteer en ook volledig onderschrijf.”
Naast de Deense voetbalbond liet ook Ajax weten niks te zien in een dubbelfunctie van de coach, die ook tussen 1997 en 1999 al eens aan het roer stond in de Amsterdam ArenA. Het contract van Olsen bij de Deense bond loopt nog door tot en met het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Hij is al sinds 2000 bondscoach van de nationale ploeg.
Ich habe noch ein Jahr Vertrag. Es ist von Nachteil, wenn man in die letzte Saison geht und sagt, man hört auf. Aber das ist nicht meine Verantwortlichkeit. Ich habe öfter gesagt, dass ich hier gerne drei, vier Jahre arbeiten würde. Aber alleine kann ich nicht verlängern.
Je hebt gelijk AR dat ik het af en toe leuk/'belangrijk' vind om eens een beetje een tegengeluid te laten horen, maar waar het Blind betreft, ben ik er echt van overtuigd dat hij een goede trainer is. Ik weet dat ik niet veel heb om dat te kunnen staven, hoewel ik vind dat Ajax de eerset seizoenshelft onder Blind zeer behoorlijk veldspel liet zien. De beoordeling van Blind is hier veel te zwart, zo lees ik dat hij Sneijder niet kon bereiken (?). Sneijder speelde een zeer behoorlijk seizoen tot hij zwaar geblesseerd raakte. Nog een punt waar uit zou kunnen blijken dat Blind niet zo slecht is, Huntelaar vindt hem de beste die hij bij Ajax heeft gehad. Verder heeft het geen zin om de oude discussie weer te herhalen, ik heb in die tijd al uitgebreid uitgelegd warom ik denk dat Blind een goede trainer is. Uiteindelijk (maar dat vind ik dus wel zeer spijtig) denk ik dat Blind het niet moet worden. Hij heeft namelijk bij een zeer groot deel van de supporters geen enkel krediet, bij de eerste de beste tegenslag zal het publiek weer heel erg vervelend gaan doen, daar is Ajax niet bij gebaat.Ajax Rules schreef:@Lucas: Prima wanneer je het beeld van Blind als prutser nuanceert en verzachtende omstandigheden aanvoert. Daar heeft een forum als dit altijd behoefte aan. Maar ik weiger te geloven dat je Blind daadwerkelijk als "de ideale kandidaat" ziet. Ga me niet vertellen dat daar niet ook element van provocatie bijzit.
Er zijn wel al een stuk of 5 namen langsgekomen.Peter schreef:6 of 7 verschillende personen die ieder een trainer benaderen? Lijkt me stug, want Ajax heeft echt geen lijstje van 7 man, hoor.
Blind zou idd geen enkel krediet hebben. Hij is n.b. betrokken bij de zoektocht naar een nieuwe trainer. Functionaris Blind vindt trainer Blind. Dat kan zelfs binnen Ajax niet. Hopelijk.LucaS schreef: Hij heeft namelijk bij een zeer groot deel van de supporters geen enkel krediet, bij de eerste de beste tegenslag zal het publiek weer heel erg vervelend gaan doen, daar is Ajax niet bij gebaat.
Nou ja... zo gaat het vaak he? Polsen...LucaS schreef:De mensen hebben gezegd dat ze gepolst zijn, lijkt me toch net een nuance anders
Kicker zegt hééél wat anders:GangstaRiB schreef:Jaap de Groot zegt net in Sport 1 United dat Jol 3,5 miljoen netto opstrijkt bij HSV.....
3 of 3,5 miljoen.. het is altijd nog 2 miljoen meer dan dat Ajax betaald... Of Ajax wil ineens een diepe graai in de portemonnee doen.wimpey schreef:Kicker zegt hééél wat anders:GangstaRiB schreef:Jaap de Groot zegt net in Sport 1 United dat Jol 3,5 miljoen netto opstrijkt bij HSV.....
Jol und sein eigener Trainerstab kosten pro Saison 3 Millionen Euro.
Ik geloof Kicker.
Lezen: Jol und sein Trainerstab. Daar maken dus ook Jol's broer, Moniz en Petrovic deel van uit.GangstaRiB schreef: 3 of 3,5 miljoen.. het is altijd nog 2 miljoen meer dan dat Ajax betaald... Of Ajax wil ineens een diepe graai in de portemonnee doen.