De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door FlaFlu » ma mei 25, 2009 11:15 am

Hoe kan het hoe dan ook te lang duren als je de ins en outs niet kent? Welke trainer zou jij dan binnen een paar weken hebben geregeld?

Mocht het Blind worden, dan is er in ieder geval wel prutswerk geleverd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 25, 2009 11:19 am

Ajaciedjuh schreef:of ........ zullen we gaan beoordelen als alle feiten bekend zijn!?
Dat is sowieso verstandig. Ik hoop dat het verhaal over Blind alleen uit de koker van het AD en Jack van Gelder komt, en dat het niet op waarheid berust. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat Blind dit zou willen. :eusa_pray.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 25, 2009 11:22 am

Ik zou aannemen van wel. Iedereen heef toch wel door gehad hoe opzichtig de Blind-lobby de laatste weken is toegenomen? Dat zie je toch gewoon met je eigen ogen gebeuren?

Duke

Bericht door Duke » ma mei 25, 2009 11:32 am

Maar dat doen ze toch alleen maar als Blind dat ook zelf zou willen?

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 25, 2009 11:34 am

Dat is volgens mij wat Enganche probeert te zeggen.

Van mij krijgt Danny Blind gerust een tweede kans. ik heb hem liever dan jol.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 25, 2009 11:47 am

Duke schreef:Maar dat doen ze toch alleen maar als Blind dat ook zelf zou willen?
Precies.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mei 25, 2009 12:18 pm

Jöhnk schreef:Dat is volgens mij wat Enganche probeert te zeggen.

Waarom nu een tweede kans.. het is 5 voor 12 nu. Blind weer zo'n ex-Ajacied met weinig ervaring, eerder genadeloos op zn bek gegaan, wat was het? 24 punten achter Psv ofzo.. weinig krediet, laat hem zitten waar ie zit. Wat AJAX nu nodig heeft is een sterke man, die tweede kans komt dan over een aantal jaren wel een keer hoor.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 25, 2009 12:25 pm

brigade zuid schreef:

Waarom nu een tweede kans.. het is 5 voor 12 nu. Blind weer zo'n ex-Ajacied met weinig ervaring, eerder genadeloos op zn bek gegaan, wat was het? 24 punten achter Psv ofzo.. weinig krediet, laat hem zitten waar ie zit. Wat AJAX nu nodig heeft is een sterke man, die tweede kans komt dan over een aantal jaren wel een keer hoor.
Eens met BZ.

Maar ik probeer mezelf te dwingen om niet op de zaken vooruit te lopen. Ik kan me domweg niet vóórstellen dat Ajax Blind weer voor de groep gooit. Dat bestáát werkelijk niet, dat ze dat doen. Ik ga me nog niet opvreten over fouten die nog niet zijn gemaakt.

Kalm, Kootje... Kalm.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » ma mei 25, 2009 12:38 pm

:aai.gif: :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Jim

Bericht door Jim » ma mei 25, 2009 1:06 pm

brigade zuid schreef:

Waarom nu een tweede kans.. het is 5 voor 12 nu. Blind weer zo'n ex-Ajacied met weinig ervaring, eerder genadeloos op zn bek gegaan, wat was het? 24 punten achter Psv ofzo.. weinig krediet, laat hem zitten waar ie zit.
Ach, recentelijk zei Jöhnk nog hetzelfde als jij nu doet:
Jöhnk schreef: Ik ben trouwens geen voorstander van trainers hergebruiken. Trainers met een verleden hebben te weinig krediet.
En nu roept hij dus gewoon precies het tegenovergestelde van wat hij toen beweerde.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 25, 2009 1:20 pm

scherp! Hmm, trainers met een verleden hebben natuurlijk nog steeds weinig krediet, dat staat vast. Maar als de keuze bestaat tussen Jol en Blind, dan kies ik voor Blind.

Trouwens, iedereen krijgt van mij de kans. Daar ben ik supporter voor.

Jim

Bericht door Jim » ma mei 25, 2009 1:27 pm

Jöhnk schreef:scherp! Hmm, trainers met een verleden hebben natuurlijk nog steeds weinig krediet, dat staat vast. Maar als de keuze bestaat tussen Jol en Blind, dan kies ik voor Blind.
Het komt er dus op neer dat je geen voorstander bent van het hergebruiken van trainers, maar weer wel als een ongebruikte trainer je niet aanstaat. Tja, het mag allemaal hoor.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 25, 2009 1:37 pm

Jöhnk schreef:Ik ben trouwens geen voorstander van trainers hergebruiken.
ik ben er niet per definitie voor of tegen (hangt van de man in kwestie af), maar ik vind wel dat Ajax in dit specifieke geval behoefte heeft aan een bewezen toptrainer. Iemand met gezag, vanzelfsprekende autoriteit en een cv waaruit blijkt dat hij een elftal, maar ook een club naar een volgend plan kan tillen. Het moet iemand zijn die boven de partijen staat, schijt durft te hebben aan old boys' network en 'vijfde colonne'. Ajax-achtergrond? Niet nodig. In dit geval zelfs liever niet, misschien (een buitenlander?). We moeten gewoon een topman hebben.

Zélfs in het kleine vijvertje waarin Ajax vist, zijn mannen op te noemen die op veel punten aan deze omschrijving voldoen. Dat betekent niet dat ik ook bij al die kandidaten een goed gevoel heb. Ook binnen de categorie van trainers die min of meer aan de bovenstaande criteria voldoen, zijn mannen aan te wijzen die ik graag zou zien komen (Adriaanse en in mindere mate Olsen), maar ook mannen bij wie ik gevoelsmatig een minder goed gevoel heb (Jol en Rijkaard, bijvoorbeeld). En dan mag je van een club als Ajax ook nog verwachten dat ze daarnaast een lijstje met minder voor de hand liggende namen hebben, waar wij - gewone burgers c.q. supporters - niet aan denken, maar een visionaire, professionele topclub als Ajax wel.

Maar Danny Blind...? Dat zou na Marco van Basten zo ongeveer het beste voorbeeld zijn van een trainer met een profiel waar we nu niet al ons geld op moeten zetten: amper ervaring - en voor zover hij ervaring heeft, is er vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het hier een topper betreft. Er zijn tot dusver eigenlijk alleen redenen om aan te nemen dat hij dat niet is, maar die zijn nog niet zo talrijk, dus wellicht verdient hij (op een gunstiger moment) best nog eens een kans. Maar niet nu, in vredesnaam. Nu! Niet! Gokken!

We staan op een kruispunt in de clubhistorie. Het is een cruciaal moment. We kunnen ons nu écht niet nog een zeperd permitteren, dus we moeten nu niet een beginneling het voordeel van de twijfel gaan geven. Dat kan misschien weer als de club 'staat', maar nu even niet.

Ik daag Ajax uit om nu maar eens in een toptrainer te investeren wat je anders misschien in een topspeler zou investeren. Knal er maar eens zestien miljoen tegenaan voor iemand die écht top is. Voor een wedstrijd komen er namens Ajax 21 mensen het veld op lopen: elf basisspelers, zeven reservespelers, een hoofdtrainer, twee assistenten en een verzorger. Van al die 21 mensen vind ik de hoofdtrainer verreweg het belangrijkst, dus steek daar financieel nou maar eens net zo ver je nek voor uit als voor Sulejmani, Suárez of Huntelaar.

K.
Still alive...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mei 25, 2009 2:28 pm

Jol heeft alles wat jij in je bovenstaande eerste alinia beschrijft Ko!
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 25, 2009 2:32 pm

Enganche schreef:Hoe kan het hoe dan ook te lang duren als je de ins en outs niet kent? Welke trainer zou jij dan binnen een paar weken hebben geregeld?

Mocht het Blind worden, dan is er in ieder geval wel prutswerk geleverd.
Psies. Zoals er al jaren prutswerk geleverd wordt mbt het aankoopbeleid.

Een professionele club heeft allerlei scnerario's klaarliggen.
Evander Sno had bij Man. Utd niet binnengekomen bijvoorbeeld.......

Hetzelfde met een trainer. Ajax moet zicht hebben op IEDEREEN die interessant is: gearriveerde toppers en aanstormende trainers.

Maar nee hoor, we kijken vooral in onze eigen vijver.
Gek wordt je ervan.
Whitey on the moon.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 25, 2009 2:35 pm

InnerHarbour schreef:Jol heeft alles wat jij in je bovenstaande eerste alinia beschrijft Ko!
Klopt. Daarom noemde ik hem dus ook.

Ik ben persoonlijk minder enthousiast over Jol dan over Co Adriaanse of Morten Olsen, maar dat is op basis van een persoonlijk, moeilijk te beargumenteren gevoel (zo heeft iedereen zijn voorkeuren). Maar: objectief gezien voldoet hij aan de criteria en dus zou hij op zich best een goede kandidaat zijn. Als Ajax zíjn naam noemt, vind ik dat logisch en denk ik niet: mijn god, dat kun je niet menen.

Dat denk ik bij Danny Blind wél. Blind past ten enen male niet in het profiel en zou gewoon een ordinaire gok zijn, die onomstotelijk bewijst dat Ajax een ezel is die zich met het grootste gemak vier of vijf keer stoot aan dezelfde steen. Pak het rapport-Coronel erbij en lees de profielschets die Rik van den Boog in interviews gaf... als je dan uiteindelijk Danny Blind naar voren schuift... dat zou echt helemaal nergens op slaan. Dan doe je maar wat.

Er is écht wel in Griekenland of Oekraïnie of Turkije of Portugal, of weet ik waar, een trainer te vinden die meer aan het profiel voldoet dan Danny Blind.

K.
Still alive...

Toppie

Bericht door Toppie » ma mei 25, 2009 2:45 pm

Jol is gewoon een afleidingsmanoevre , zodat Danny Scholletje weer voor een half jaar aan de slag kan en volgend jaar weer TD is bij Sparta omdat die is ontslagen bij Ajax :excited.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mei 25, 2009 3:20 pm

Ik heb Jol meegemaakt bij Scheveningen, niet als voetballer hoor maar gewoon na trainingen en wedstrijden in de kantine, spelers liepen met hem weg, makkelijk benaderbaar, echt een persoonlijkheid. Als het in een wedstrijd niet liep waren 1 of 2 omzettingen voldoende, de man snapt het echt IMO.

Blind zou ik ook het toppunt vinden, dan weten we echt niets meer te verzinnen.
YNWA

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 25, 2009 7:38 pm

Je zal toch een zakelijke topmanager zijn, die in die wereld alles al heeft meegemaakt. Daarnaast hou je als oud-speler en liefhebber van AJAX en je wordt gevraagd om daar directeur te worden.
Je weet dat het verleden een zootje was, maar je begint met veel energie en probeert er het beste van te maken.
De trainer (aangesteld door het vorige bestuur) redt het uiteindelijk niet en neemt zelf ontslag. Je gaat de opvolger werven, net zoals je in het zakenleven al vele malen gedaan hebt. Vaak gebruikte je daar een headhuntersbureau die je al het voorwerk uit handen nam. Je weet niet precies hoe het in de voetbalwereld gaat, maar je hebt kennis in huis en maakt daar gebruik van (en hopelijk ook externe kennis) Maar ala, je maakt een profiel, mede gebaseerd op het rapport Coronel. Alles volgens de normale procedures. Je maakt het profiel bekend en maakt de fout om op een vraag te antwoorden dat Co idd aan het profiel voldoet. Je neemt je voor om NIETS meer te lekken of alleen nog maar procesinformatie te geven. Dat gebeurt ook een week geleden.

Vervolgens verbaas je je over alle commotie die er ontstaat. Iedereen rolt over elkaar heen, journalisten, supporters, collega's, mensen die op de shortlist staan (en met wie gesproken is) vertellen erover en ook daar wordt weer op gereageerd.
Soms lach je je helemaal te barsten, soms ben je onder de indruk en soms irriteer je je mateloos. Maar alleen jij weet dat je morgen de beste oplossing gaat presenteren die er is.

Harm

Bericht door Harm » ma mei 25, 2009 7:44 pm

Zullen we achteraf maar concluderen of de juiste keuze gemaakt wordt?

Volgens mij is Ajax zelf met de long- en shortlists gekomen. Dat is één van de oorzaken van de onrust nu. Als je echt niets wilt zeggen, dan moet je ook niets over de procedures zeggen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 25, 2009 7:47 pm

Niet zo serieus, Harm.
Het was gewoon een stukje proza over de gedachten van Rik en natuurlijk een happy end. :ajaxsmiley.gif:

AJAX heeft alleen het profiel gegeven, geen lijstjes.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mei 25, 2009 7:51 pm

Maar ala, je maakt een profiel, mede gebaseerd op het rapport Coronel.
Van Cootje tot Blind, en alles wat daar tussen zit.. ze passen allemaal in dat profiel.

Duke

Bericht door Duke » ma mei 25, 2009 7:53 pm

Er is (gelukkig) nog geen enkele aanwijzing dat de kandidatuur van Blind speelt binnen Ajax. Volgens mij is het alleen nog maar een pershype.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » ma mei 25, 2009 9:11 pm

Neefkens schreef:Niet zo serieus, Harm.
Het was gewoon een stukje proza over de gedachten van Rik en natuurlijk een happy end. :ajaxsmiley.gif:

AJAX heeft alleen het profiel gegeven, geen lijstjes.
Okee, sorry :blush.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 25, 2009 9:11 pm

Al goed hoor. :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie