Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%

Totaal aantal stemmen: 83

Pierre

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Pierre » ma mei 25, 2009 10:43 am

Kowalczyk schreef:We stevenen af op Danny Blind, jongens.

Wat zou dat een ontzettende teleurstelling zijn.

K.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ze daar uiteindelijk mee aan DURVEN komen...
Dus tot die tijd blijf ik hopen op een verrassing (tegen beter weten in, ik weet het...)

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma mei 25, 2009 10:44 am

Dat zou schandalig zijn, krijgen weer al die Danny Blind vereringen terwijl we bijna in het rechterrijtje staan. Ook van Jol word ik niet zo vrolijk eerlijk gezegd.

bryan

Bericht door bryan » ma mei 25, 2009 11:32 am

LucaS schreef:
Ajax Rules schreef:
LucaS schreef:Blind is de ideale kandidaat. Kent Ajax door en door, is een pirma coach, tactisch sterk en weet een team te smeden. Daarnaast is het een man die voor stabiliteit zal zorgen, die is niet heel snel weer verdwenen. Alleen moet er iemand naast die over het aankoopbeleid gaat,
Nee Lucas.... dit wordt echt ongeloofwaardig.

Onder Blind kwam Ajax niet eens in de buuuuuuuuuurt van een positie die bedreigend was van PSV.

Ik wil geen psycho-babble laten horen, maar jij kickt er gewoon op om tegen de stroom in te zwemmen.
Nee hoor, ik denk echt dat Blind een prima trainer is. Ik heb meerdere malen uiteengezet waarom het in mijn ogen is mis gegaan, maar voor de winterstop was het veldspel van Ajax van een hoog nivo bij tijd en wijle.
Yup, en in diezelfde winterstop dacht ie dat Julien Escude gewoon overbodig was en heeft hem verkocht, terwijl hij wou blijven en nog een doorlopend contract had. Daarna ging het royaal mis, Vermaelen geblesseerd en Maduro als centrum verdediger, weet je nog? Enorme fout om Escude te verkopen. Blind is gewoon niet goed in het inschatten van de kwaliteit van spelers, toch een basiseigenschap van een trainer dacht ik zo. Kijk wie hij allemaal heeft gekocht toen hij 10 jaar geleden directeur van aankopen was. Ferdi Vierklau, John Nieuwenburg, Frank Verlaat, Aaron Winter, Jan van Halst, een 37 jarige Stanley Menzo.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma mei 25, 2009 11:47 am

Van Geel en Huntelaar hebben hem dat seizoen toen gered.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mei 25, 2009 12:09 pm

Peter schreef:Misschien dat we onder Blind dit keer meer dan 60 punten kunnen halen. Hopelijk is Feyenoord slecht genoeg, want wat beleefde men daar goeie momenten toen Blind coach was. Ach, als het Blind het wordt, dan is dat natuurlijk een totale gotspe. Dan heb ik het echt even helemaal gehad en dat terwijl het seizoen dan nog moet beginnen.
24 punten achter Psv was het toch? Mn seizoenskaart is weer verlengd maar als Blind het wordt dan kunnen ze de tyfus krijgen, dan heb ik er geen zin meer in. Waarom wil die dit nou ook weer, blijf toch zitten waar je zit man.

jamie

Bericht door jamie » ma mei 25, 2009 12:59 pm

Ben het helemaal met je eens. Ik zou het liefste ook nog een nieuwe TD hebben in plaats van Blind. Al 5 jaar geen kampioen en dan nog eens Blind aanstellen als Coach. Hoe zouden ze dat durven tegenover ons.. de fans.

Nihad

Bericht door Nihad » ma mei 25, 2009 1:11 pm

Als Blind trainer wordt, dan is dat de grootste deceptie in mijn leven als Ajax supporter. We hebben dan het absolute dieptepunt bereikt als Ajax zijnde. Rinus Michels zou zich in zijn graf omdraaien.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Rooie

Bericht door Rooie » ma mei 25, 2009 1:13 pm

Ik hield het voor 100% onmogelijk dat het Blind zou worden aan het begin van de trainerszoektocht der AFC Ajax. Ik zou echt met stomheid geslagen zijn als hij het echt wordt (lijkt me voor zowel Ajax als Blind zeer onwenselijk).

Arwin

Bericht door Arwin » ma mei 25, 2009 1:14 pm

Ik zat pas nog de play-off wedstrijd tegen Feyenoord van dat jaar onder Blind te kijken op eredivisie live. Dat was dan nog een van de zeldzame wedstrijden die we wel wonnen dat jaar, maar man man wat stond dat elftal slecht en wat was Feyenoord (lees Kuyt en Kalou) eigenlijk gewoon beter dan ons.

Nee, als het Blind wordt is de geloofwaardigheid van Ajax definitief naar de klote. Nota bene een beginnend trainer aanstellen die nog slechter heeft gepresteerd als trainer van Ajax dan de afgelopen seizoen verguisde Van Basten.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma mei 25, 2009 1:33 pm

jamie schreef:Ben het helemaal met je eens. Ik zou het liefste ook nog een nieuwe TD hebben in plaats van Blind. Al 5 jaar geen kampioen en dan nog eens Blind aanstellen als Coach. Hoe zouden ze dat durven tegenover ons.. de fans.
Heeft 10 mei 2009 jl ook niks geholpen... :confused.gif: Het Stadion was al half leeg maar in de 1e leek het wel een spook stadion :biggrin.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma mei 25, 2009 1:35 pm

Benji schreef:Ik hield het voor 100% onmogelijk dat het Blind zou worden aan het begin van de trainerszoektocht der AFC Ajax. Ik zou echt met stomheid geslagen zijn als hij het echt wordt (lijkt me voor zowel Ajax als Blind zeer onwenselijk).
In de tijd van financiële crisis zou het voor de aandelen lekker goedkoop zijn :biggrin.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 25, 2009 2:53 pm

Zal toch niet gebeuren, een late 1 aprilgrap vanuit Rotterdam?

Ik heb nog steeds de hoop dat er bij Ajax iemand verstandig is. Ik heb nog liever voor de derde keer Kurt Linder (al twintig jaar ongeslagen)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » ma mei 25, 2009 2:57 pm

Misschien is de Blind-lobby ook wel een rookgordijn? :smartass.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 25, 2009 3:01 pm

Ik probeer ook mijn oordeel uit te stellen totdat definitief de trainer is aangesteld, maar toen ik vanochtend het kopje op AN zat ging ik bijna spontaan over mijn nek.

Alle slechte, domme en zelfs schandalige beslissingen van de laatste jaren komen nog niet in de buurt bij de eventuele aanstelling van Blind als coach.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 25, 2009 3:03 pm

Boabdil schreef:Als Blind trainer wordt, dan is dat de grootste deceptie in mijn leven als Ajax supporter.
Idem. Dan heb je de definitieve bevestiging dat Ajax als een café elftal wordt gerund.

En dat we als fans gewoon bij de neus worden genomen. DB is als een havik in het machtsvacuum gedoken. En geen mens binnen Ajax die ´m terug in z´n hok schopt.

Ik lees in de Duitse media trouwens niets over een mogelijk vertrek van Jol bij HSV. Echt nergens.

jamie

Bericht door jamie » ma mei 25, 2009 3:08 pm

Ik keek net op het HSV forum en er is daar maar 1 berichtje over Ajax en Jol en dat had die persoon in het AD gevonden. Meeste fans daar willen dat Jol lekker bij HSV blijft.

Lijstje begint wel erg klein te worden. Als ze echt Blind aanstellen dan heb ik 0% respect en vertrouwen in het management.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 25, 2009 3:24 pm

Hebben jullie zaterdag Henk Spaan gelezen in het Parool ? Hij durft er om te wedden dat tussen nu een een jaar Hiddink naar Ajax komt (als TD ?) En hij sluit daarom niet uit dat Blind inderdaad nu de trainer wordt, toch als een soort tussenpaus.

Niet dat Spaan het vaak bij het juiste eind heeft, maar zoiets heeft Cheque VG ook al eens gemeld toch?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 25, 2009 3:47 pm

En het mooie is, we weten nog steeds niets. De heren journalisten proberen via allerlei dichtgeslibde kanalen toch nieuws te halen of gewoon zelf te verzinnen. Neemt niet weg dat het toch gewoon Blind kan worden. Dan zou ik erg teleurgesteld zijn. Waarom dan niet meteen die duidelijkheid geven of wil er echt niemand komen? :blush.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » ma mei 25, 2009 3:52 pm

nogmaals
ajax en jol zijn er al uit, het wachten is nu op HSV.. en die hebben ook tijd nodig
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Red
Contacteer:

Bericht door Red » ma mei 25, 2009 3:58 pm

elliquido schreef:nogmaals
ajax en jol zijn er al uit, het wachten is nu op HSV.. en die hebben ook tijd nodig
Sorry, maar hoe weet jij dat zo zeker?
...een beet're club dan deze is er niet!!

MVH

Bericht door MVH » ma mei 25, 2009 4:03 pm

Red schreef:
elliquido schreef:nogmaals
Sorry, maar hoe weet jij dat zo zeker?
Ja kom eens met een bron. Of is het deze: :biggthumpup.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 25, 2009 4:06 pm

Ajax Rules schreef:@Bert: dus jij vindt niet dat Ajax het slecht heeft gedaan vorig jaar en Twente goed? Jij vindt het een logisch uitvloeisel van het verschil in kwaliteit en stabiliteit? Jij had eigenlijk verwacht dat Twente Ajax met meer verschil was voorgebleven?
Nee, want dat verschil in kwaliteit en stabiliteit is mede afgelopen seizoen ontstaan.
Peter schreef:Niet te vergelijken, maar we doen het toch maar even. Het elftal van Twente BEGON in 2007-2008 zo:

Boschker,
Wilkshire, (WEG)
Zomer, (WEG)
Braafheid, (BACK)
El Ahmadi, (WEG)
Brama
Engelaar, (WEG)
Denneboom, (BANK)
Nkufo,
Huysegems. (WEG).

In de playoffs in dat jaar stond het zo:
Boschker,
Wilkshire, (WEG)
Wielaert, (WEG)
Douglas,
Braafheid,
El Ahmadi, (WEG)
Engelaar, (WEG)
Hersi (BANK)
Huysegems (WEG)
Nkufo,
Elia.

Stond er bij Twente een elftal? Eerlijk gezegd kan ik op basis van deze data het moeilijk met je eens zijn.
Dergelijke vergelijkingen zijn natuurlijk niet te doen (op deze wijze). Die wijzigingen hebben niet van de ene op de andere dag plaatsgevonden (en daar komt nog bij dat bankzitters ook gewoon meetrainen en dat die dus ook automatismen onder de knie krijgen). Daar is een seizoen overheen gegaan. Een seizoen lang schaven aan automatismen. Dat is bij Twente enkele seizoenen op rij gebeurd. Bij Ajax niet (voldoende). Dan krijg je dus een verschil zoals dat nu is ontstaan. Twente heeft vrijwel het hele seizoen wedstrijd na wedstrijd dominant én op de helft van de tegenstander gespeeld. De laatste keer dat een Nederlandse club dat deed was PSV in 2004/2005.

Belangrijker vind ik dan ook dat bij Ajax ook aan automatismen gewerkt worden, spelers individueel beter worden en er een team ontstaat. Dan heb je een kans dat je kampioen wordt, maar aangezien je momenteel minder bent dan andere clubs is de kans minstens zo groot dat je geen kampioen wordt. Tsja, vervelend. We worden in ieder geval beter en dan pakken we die titel vanzelf wel weer een keer. Dit is niet het moment om ad hoc allemaal dingen te eisen, maar om op basis van continuïteit en visie ergens naartoe te werken.

Dit staat verder overigens los van wat ik nu vindt van Van Basten en de toekomstige trainer. Dit is gewoon de realiteit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 25, 2009 4:06 pm

Red en MVH: zie pagina 62 van deze topic. Doe er vervolgens mee wat je wilt...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma mei 25, 2009 4:08 pm

Het kan niet waar zijn dat Danny Blind hoofdtrainer wordt! Martin Jol is een aardige trainer, maar zonder Ajaxfilosofie. We zullen het er denk maar mee moeten doen totdat de clubleiding met een eigen op-Ajax-aansluitende visie komt!

MVH

Bericht door MVH » ma mei 25, 2009 4:09 pm

De Dominee schreef:Red en MVH: zie pagina 62 van deze topic. Doe er vervolgens mee wat je wilt...
Dank. Ik ken de kringen waarin elliquido verkeert overigens niet. We wachten het rustig af.

Gesloten