Al schreef:Tomasson: "Olsen naar Ajax? Welnee"
Jon Dahl Tomasson gelooft er niets van, dat Morten Olsen de nieuwe trainer van Ajax wordt. De huidige bondscoach van Denemarken wordt genoemd als belangrijkste kandidaat om Marco van Basten op te volgen in de ArenA, maar Tomasson kan zich niet voorstellen dat Olsen de nationale ploeg zomaar in de steek laat.
"Natuurlijk heb ik ook gelezen dat Ajax hem wil, maar ik ben er van overtuigd dat Morten Olsen bondscoach blijft. Een dubbelfunctie zou misschien kunnen, maar dat wil de Deense voetbalbond niet. Dus geloof ik er niet in, dat Olsen vertrekt. Ik kan me niet voorstellen dat hij vertrekt, zeker omdat we er zo goed voorstaan in de WK-kwalificatiereeks", zegt de Deense aanvaller van Feyenoord tegen FCUpdate.nl.
Met een eventueel vertrek zou Olsen heel Denemarken bovendien met een enorm probleem opzadelen, vindt Tomasson. "Voor de Deense bond zal het heel moeilijk, zelfs bijna onmogelijk, worden om een goede vervanger te halen. Morten Olsen is namelijk een topcoach, de beste trainer waarmee ik ooit gewerkt heb."
Olsen was eerder tussen 1997 en 1998 trainer van Ajax. In 2000 trad hij aan als bondscoach van Denemarken, waarmee hij zich kwalificeerde voor het WK van 2002 en het Europees kampioenschap van 2004. Momenteel staan de Denen fier aan kop in kwalificatiegroep 1 voor het wereldkampioenschap van 2010 in Zuid-Afrika.
Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ehm, Laudrup heeft al lang en breed aangegeven niet in NL of Duitsland te willen werken omdat hij de betreffende talen niet beheerst.Vedette-10- schreef:Ik blijf erbij dat Ajax voor Laudrup moet kiezen.
Is Steef het summum voor een scout?Enganche schreef: Steef is 29/30 en zal ook door schade en schande wijs zijn geworden.

Ik vind dat jij er meer kijk op hebt dan Steef.
Dank je.
Maar ik haalde Steef aan omdat hij toch al jaren profscout is, ondanks het feit dat hij niet uit de voetbalwereld komt. Wat dat betreft was hij wel een mooi voorbeeld, omdat ik me realiseerde dat een profcarriere gewoon mogelijk was. De eerste stappen worden nu gezet, maar ik ben pas 21 en realiseer me dat ik onderweg nog genoeg zal moeten leren. Waarom zou dat in het voetbal anders zijn dan in andere bedrijfstakken?

De corrupte h*erenzoon Gerets wordt het i.i.g. niet:
Gerets naar Saudi-Arabië
PARIJS - Eric Gerets gaat na dit seizoen aan de slag als coach bij het Saoedische Al-Hilal. De huidige trainer van het Franse Olympique Marseille heeft dit in een interview met het voetbalblad France Football laten weten.
Gerets werd in half maart al benaderd. Hij zag een overgang toen niet zitten. ,,Maar ze hebben mijn situatie aanvaard en zijn me blijven zeggen dat ze alles zouden doen om me te krijgen. En dus heb ik de beslissing genomen om te gaan'', aldus de oud-coach van PSV.
Gerets is met Olympique Marseille nog in de race voor de Franse titel. De achterstand op Bordeaux bedraagt met nog twee speelronden te gaan drie punten. Gerets verraste zijn club eind april met de mededeling dat hij na dit seizoen wilde vertrekken. Hij volgt bij Al-Hilal landgenoot Georges Leekens op, die begin deze maand werd ontslagen.
Gerets naar Saudi-Arabië
PARIJS - Eric Gerets gaat na dit seizoen aan de slag als coach bij het Saoedische Al-Hilal. De huidige trainer van het Franse Olympique Marseille heeft dit in een interview met het voetbalblad France Football laten weten.
Gerets werd in half maart al benaderd. Hij zag een overgang toen niet zitten. ,,Maar ze hebben mijn situatie aanvaard en zijn me blijven zeggen dat ze alles zouden doen om me te krijgen. En dus heb ik de beslissing genomen om te gaan'', aldus de oud-coach van PSV.
Gerets is met Olympique Marseille nog in de race voor de Franse titel. De achterstand op Bordeaux bedraagt met nog twee speelronden te gaan drie punten. Gerets verraste zijn club eind april met de mededeling dat hij na dit seizoen wilde vertrekken. Hij volgt bij Al-Hilal landgenoot Georges Leekens op, die begin deze maand werd ontslagen.
Mooi. Weer een kut-kandidaat minder!
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Jinne
- Site Admin
Het was toch al een tijd bekend dat die Baard ging zandhappen naar oliedollars?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Grappig dat iedereen toch de persoonlijkheid van Morten Olsen denkt te kennen. Waarop is dat allemaal gebasseerd?
Ik denk dat we blij mogen zijn met een coach met zijn ervaring, kennis en inzet. Hij heeft gewoon iets voor Ajax in zijn hart en wilt hier werken. In deze tijden zijn er weinig goede coaches die naar Ajax willen. Wees dus blij dat Olsen wil.
Ik denk dat we blij mogen zijn met een coach met zijn ervaring, kennis en inzet. Hij heeft gewoon iets voor Ajax in zijn hart en wilt hier werken. In deze tijden zijn er weinig goede coaches die naar Ajax willen. Wees dus blij dat Olsen wil.
Is al bekend dat Olsen wil dan? Ik lees er nog maar erg weinig over, ik heb geen idee of er contact met Olsen of de Deense bond is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Toen hij ontslagen was zei hij (met tranen in zijn ogen) dat hij het een prachtige club was en dat hij een terugkeer in de toekomst niet zou uitsluiten. Hij is gewoon besmet met Ajaxgriep.
-
Maar hij gaat tenminste niet voor het WK weg bij het nationale elftal van Denemarken, dus het valt te hopen dat die bond niet blijft dwarsliggen en Ajax moet het accepteren dat hij een duofunctie krijgt. Je mag je afvragen of dit nou wel zo ideaal is, aangezien hij zich niet vol op Ajax kan concentreren. Hij moet in ieder geval een assistent hebben die de leiding wil nemen als hij er niet is en een stapje terug wil doen als hij er wel is. Daarnaast kan hij wel qua manager als leermeester van Bergkamp fungeren, iemand die in de toekomst veel voor Ajax kan betekenen als hij er rijp voor wordt.
Dan kom ik bij de volgende kandidaten: Adriaanse, Ten Cate en De Boer.
Adriaanse geeft aan dat hij niet meer het risico durft te lopen dat hij niet goed werk aflevert, die gaat liever een minder stressvolle baan nemen. Adriaanse is alleen een zeer opvliegerig persoon, die zich soms niet bewust is hoezeer hij zich misdraagt ten opzichte van anderen. Daarnaast denk ik niet dat hij een rol ziet zitten als trainer. Ik denk echter dat hij wel wil als hij merkt dat hij veel taken krijgt zonder verantwoordelijkheid te dragen. Daarnaast zie ik Olsen hem wel zou kunnen kalmeren en voor hem veel zou kunnen betekenen, ik zie hierin een duo dat goed zou kunnen wisselwerken. Alleen vind ik dat zij beiden zich nog niet faam hebben in de voetbalwereld, maar wie weet zullen ze die na een jaar al hebben gemaakt.
Ten Cate kan ontslagen worden bij Panathinaikos als hij zich niet weet te kwalificeren voor de CL. Ik weet alleen niet of Henk wel in Olsen een trainer zal zien waarnaast hij graag wil werken. Ik denk dat de chemie tussen die twee niet zal kloppen. Vind ik dus een mindere kandidaat.
De Boer is van plan de A1 nog 1 jaar te trainen, maar ik vind dat hij als trainer meer zou opsteken van leermeester Olsen. Daarnaast is hij niet de manager, maar Olsen. Vanwege de verstoorde band tussen hen tweeën denk ik alleen niet dat dit een optie is. Maar wellicht zullen zij naar een goed gesprek toch wel een uitdaging zien waarin ze elkaar goed kunnen gebruiken en misschien wil Olsen dan weleens zien wat de trainer Frank de Boer voorstelt. Misschien wel een gouden duo, misschien zullen ze elkaar wel leren te respecteren. En misschien is Olsen inmiddels wel toe aan fris bloed rond hem heen.
Mocht Olsen niet komen, dan houden wij nog deze personen over op het lijstje: Neeskens, De Mos, Jol. De laatste zie ik trouwens niet vertrekken bij HSV. De Mos is een trainer met weinig positieve uitstraling, maar wie zegt dat hij de veldtrainer moet worden? Hij heeft in ieder geval een goed netwerk en daarvan zou Ajax kunnen profiteren. Ik vraag me alleen af of hij nou reclame is voor de club, ik denk het totaal niet. Neeskens wil niet op de voorgrond staan, dat betekend dat iemand anders het dan moet doen. Aangezien Laudrup niet wil omdat hij de taal niet spreekt(wat een slap excuus!) begin ik toch al te denken aan Bergkamp. Hij is verschrikkelijk jong, maargoed: met de hoofdrol die Neeskens inneemt kan het best nog goed gaan als hij bereid is om zich in te stellen als trainer/manager/boegbeeld. En dan De Mos op de achtergrond.
Adriaanse geeft aan dat hij niet meer het risico durft te lopen dat hij niet goed werk aflevert, die gaat liever een minder stressvolle baan nemen. Adriaanse is alleen een zeer opvliegerig persoon, die zich soms niet bewust is hoezeer hij zich misdraagt ten opzichte van anderen. Daarnaast denk ik niet dat hij een rol ziet zitten als trainer. Ik denk echter dat hij wel wil als hij merkt dat hij veel taken krijgt zonder verantwoordelijkheid te dragen. Daarnaast zie ik Olsen hem wel zou kunnen kalmeren en voor hem veel zou kunnen betekenen, ik zie hierin een duo dat goed zou kunnen wisselwerken. Alleen vind ik dat zij beiden zich nog niet faam hebben in de voetbalwereld, maar wie weet zullen ze die na een jaar al hebben gemaakt.
Ten Cate kan ontslagen worden bij Panathinaikos als hij zich niet weet te kwalificeren voor de CL. Ik weet alleen niet of Henk wel in Olsen een trainer zal zien waarnaast hij graag wil werken. Ik denk dat de chemie tussen die twee niet zal kloppen. Vind ik dus een mindere kandidaat.
De Boer is van plan de A1 nog 1 jaar te trainen, maar ik vind dat hij als trainer meer zou opsteken van leermeester Olsen. Daarnaast is hij niet de manager, maar Olsen. Vanwege de verstoorde band tussen hen tweeën denk ik alleen niet dat dit een optie is. Maar wellicht zullen zij naar een goed gesprek toch wel een uitdaging zien waarin ze elkaar goed kunnen gebruiken en misschien wil Olsen dan weleens zien wat de trainer Frank de Boer voorstelt. Misschien wel een gouden duo, misschien zullen ze elkaar wel leren te respecteren. En misschien is Olsen inmiddels wel toe aan fris bloed rond hem heen.
Mocht Olsen niet komen, dan houden wij nog deze personen over op het lijstje: Neeskens, De Mos, Jol. De laatste zie ik trouwens niet vertrekken bij HSV. De Mos is een trainer met weinig positieve uitstraling, maar wie zegt dat hij de veldtrainer moet worden? Hij heeft in ieder geval een goed netwerk en daarvan zou Ajax kunnen profiteren. Ik vraag me alleen af of hij nou reclame is voor de club, ik denk het totaal niet. Neeskens wil niet op de voorgrond staan, dat betekend dat iemand anders het dan moet doen. Aangezien Laudrup niet wil omdat hij de taal niet spreekt(wat een slap excuus!) begin ik toch al te denken aan Bergkamp. Hij is verschrikkelijk jong, maargoed: met de hoofdrol die Neeskens inneemt kan het best nog goed gaan als hij bereid is om zich in te stellen als trainer/manager/boegbeeld. En dan De Mos op de achtergrond.

Dat valt reuze mee denk ik. Na de zomer hebben ze nog maar vier wedstrijden. (Tenzij ze naar een playoff gaan, dan zes) En het WK is verder volgende zomer tijdens de vakantie. Daarna heeft hij alle tijd voor Ajax over.Je mag je afvragen of dit nou wel zo ideaal is, aangezien hij zich niet vol op Ajax kan concentreren.
En als Olsen het wil dan kan hij dat wel afdwingen bij de bond.
Ik ben verder niet onder de indruk van de trainerscapaciteiten van Neeskens. Cork City heeft NEC uit de Intertoto Cup geschakeld. Ik was er bij. City heeft gewoon 11 man voor het doel gezet en NEC kon er niets mee. Neeskens bleef maar op de bank zitten. Ajax heeft heel vaak te maken met zulke situaties in de Eredivisie.
-
Offensief is hij ook niet sterk onderlegd. Toch heb je anders denkenden nodig in de organisatie. Neeskens weet als geen ander hoe de offensieve spelers uit de verf kunnen komen, simpelweg door te kunnen leunen op een dichte organisatie. Verder neem je in de staf mensen op die weten hoe Ajax het veld moet bespelen, hoe er omgegaan moet worden met balbezit op de Ajaxmanier. Flankspel, halfspel en middenspel. Daarvoor is Laudrup het meest ideaal, maar die gaat helaas gesproken niet naar Ajax. Hopen dat Litmanen snel komt. Verder moet Ajax het ff doen met Bergkamp, Wischge, Van 't Schip en Arveladze.bryan schreef:Ik ben verder niet onder de indruk van de trainerscapaciteiten van Neeskens. Cork City heeft NEC uit de Intertoto Cup geschakeld. Ik was er bij. City heeft gewoon 11 man voor het doel gezet en NEC kon er niets mee. Neeskens bleef maar op de bank zitten. Ajax heeft heel vaak te maken met zulke situaties in de Eredivisie.
Waar blijft die presentatie van Olsen?Toppie schreef:Nee hoor, morgen wordt de nieuwe trainer gepresenteerd nml M Olsengaizka schreef:Blijft Wenger gewoon bij Arsenal of is Rik van den Boog stiekem achter de schermen bezig...--------------------------------------------------------------------------------
Alhoewel hij na het afzeggen van Arsène Wenger de zogenaamde nummer één van Florentino Pérez is om komend seizoen voor de selectie van Real Madrid te gaan staan, ziet José Mourinho geen reden om Internazionale na een seizoen te verlaten. "Het klopt dat ik ook ooit in Spanje werkzaam wil zijn, maar dat hoeft niet per se op korte termijn te zijn. Ik heb als hoofdtrainer nog vele jaren voor de boeg." (A Bola)
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Manman... wat een verhaal zeg. Het had ook als volgt gekund:Vedette-10- schreef:Maar hij gaat tenminste niet voor het WK weg bij het nationale elftal van Denemarken, dus het valt te hopen dat die bond niet blijft dwarsliggen en Ajax moet het accepteren dat hij een duofunctie krijgt. Je mag je afvragen of dit nou wel zo ideaal is, aangezien hij zich niet vol op Ajax kan concentreren. Hij moet in ieder geval een assistent hebben die de leiding wil nemen als hij er niet is en een stapje terug wil doen als hij er wel is. Daarnaast kan hij wel qua manager als leermeester van Bergkamp fungeren, iemand die in de toekomst veel voor Ajax kan betekenen als hij er rijp voor wordt.
Dan kom ik bij de volgende kandidaten: Adriaanse, Ten Cate en De Boer. Maar Adriaanse wil niet, Ten Cate zal niet willen en de Boer blijft de A1 zeer waarschijnlijk doen.
Had je een paar RSI-vingers bespaard.
Ik snap best dat je iets voor ogen hebt met bepaalde namen, maar misschien moet je je iets meer richten op wat reel, en mogelijk is. En die naam van Ten Cate ook... unbelievable! Denk je echt dat hij na Chelsea en Pana zich zou richten op een rol op het tweede plan bij fucking Ajax??? En de Mos... oh my god.

Ik blijf hopen op een buitenlander. Nederlanders zijn er simpelweg niet in de markt. Er zijn genoeg goeie namen, maar die willen/kunnen niet. Ik vrees echter voor het buitenlandse trainers-scouting-netwerk van Ajax. Ik bedoel... er zijn veel meer voetballers om uit te kiezen op deze aardbol dan trainers... en uit zoveel keus kunnen ze al niks bruikbaars vinden tegenwoordig... laat staan dat ze een trainer gaan vinden. Ik ben bang dat het uiteindelijk een naam wordt waarmee bewijzen niet van hun eerdere fouten te leren. Dat zouden ze met Olsen al doen denk ik. Ik bedoel... je zou denken dat ze na van Basten hebben geleerd dat een club trainen wat anders is dan een bondselftal. En natuurlijk heeft Olsen club-ervaring, maar wel van meer dan 10 jaar geleden... de tijden zijn erg veranderd.
Wie het dan wel moet worden? Ik weet het niet. Ik ga in ieder geval geen kansloze namen uit de 'Nederlandse markt' noemen.
Oh Ajax... verras me!!!

Op naar de vierde ster!
Aad de Mos woehahaahahah!!!!

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- Ajaciedjuh
Ik ben wel weer toe aan een update vanuit Ajax. Zitten we elkaar gek te maken door allerlei (complot)theorieën? Is Ajax nu pas klaar met de gespreksrondes met verschillende kandidaten of haken de kandidaten werkelijk allemaal af?
Aan de berichtgeving in de Telegraaf kun je in ieder geval merken dat zij ook geen kanalen meer hebben bij Ajax (Jaap de Groot is al weken om zich heen aan het slaan in zijn column).
Aan de berichtgeving in de Telegraaf kun je in ieder geval merken dat zij ook geen kanalen meer hebben bij Ajax (Jaap de Groot is al weken om zich heen aan het slaan in zijn column).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Nog geen witte rook, er zou gisteren een hantekening worden gezet 

.Telegraaf: Ajax denkt nu ook aan Jol
Omdat de Deense bond niet staat te springen om de overgang van Morten Olsen snel af te ronden, zou bij Ajax nu ook gedacht worden aan Martin Jol, zo meldt het hoofd van Telesport Jaap de Groot in zijn column. Hij heeft nog een contract van één seizoen bij dHSV. Onduidelijk is of hij na een jaar al weer wil vertrekken bij die club
Ajax denkt net als iedereen (Co, Rijkaard, Olsen, Jol) alleen dan 5 keer zo langzaam.
Nog een jaar zonder trainer en ze benaderen Rangnick, Veh of Hitzfeld!
Nog een jaar zonder trainer en ze benaderen Rangnick, Veh of Hitzfeld!
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ik geloof niet dat Jol interesse zal hebben om HSV te verlaten. Hij zit daar nog niet zo lang, verdient ongetwijfeld een dik salaris en zal volgend jaar met Van Gaal om de titel willen gaan strijden.
Het zou overigens wat mij betreft weer wel een geschikte kandidaat zijn. Een ervaren trainer die bij verschillende clubs goede prestaties heeft geleverd. Er zit een logische opbouw in zijn trainersloopbaan. Maar goed, ik denk dat zowel Jol als HSV er niet aan mee zullen willen werken.
Het zou overigens wat mij betreft weer wel een geschikte kandidaat zijn. Een ervaren trainer die bij verschillende clubs goede prestaties heeft geleverd. Er zit een logische opbouw in zijn trainersloopbaan. Maar goed, ik denk dat zowel Jol als HSV er niet aan mee zullen willen werken.
Nil volentibus arduum
Hoop je dat of heb je daar een bron voor?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Ja een waterbron onzin dit berichtBeloki schreef:Hoop je dat of heb je daar een bron voor?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Maar natuurlijk. Tomasson heeft gewerkt met Ancelotti, Pellegrini en Veh, maar Olsen was de beste trainer? Ach ja.Ajaciedjuh schreef: Met een eventueel vertrek zou Olsen heel Denemarken bovendien met een enorm probleem opzadelen, vindt Tomasson. "Voor de Deense bond zal het heel moeilijk, zelfs bijna onmogelijk, worden om een goede vervanger te halen. Morten Olsen is namelijk een topcoach, de beste trainer waarmee ik ooit gewerkt heb."