De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Oogsten en opportunisme daarentegen...
Tja, tis altijd wat hé.Vorig seizoen maakte het bijna niemand uit of en hoe we kampioen zouden worden, als we maar kampioen werden.Trouwens wat je zegt is ook veel te zwart wit.Als ik de wedstrijden onder coach Koeman terug kijk dan durf ik gerust te stellen dat ie, kwa vertoond spel, positiespel en automatisme, en taktisch gewoon op nummer 1 van het lijstje van trainers na van Gaal zijn bewind staat.Maar ook een Olsen deed het gewoon goed, ondanks al die aankopen.wimpey schreef:Koeman is ook een opportunist van jewelste. En opbouwen en opportunisme gaan niet samen.999 schreef: Koeman is geen afbraak trainer, Koeman is wel realist ...
Dan durf ik ook nog eens met een gerust hart te zeggen dat b.v. MVB de veters van Koeman niet mag strikken.
Maarja, voor velen is Koeman een vies woord .. het zei zo ..
Blij met de punten ...
- Daily Blind
Het probleem bij Koeman is / was gewoon dat hij AJAX als een puinzooi heeft achter gelaten. Veel prijzen gewonnen, maar ook door hem zijn er veel spelers vertrokken.999 schreef:Tja, tis altijd wat hé.Vorig seizoen maakte het bijna niemand uit of en hoe we kampioen zouden worden, als we maar kampioen werden.Trouwens wat je zegt is ook veel te zwart wit.Als ik de wedstrijden onder coach Koeman terug kijk dan durf ik gerust te stellen dat ie, kwa vertoond spel, positiespel en automatisme, en taktisch gewoon op nummer 1 van het lijstje van trainers na van Gaal zijn bewind staat.Maar ook een Olsen deed het gewoon goed, ondanks al die aankopen.wimpey schreef:Koeman is ook een opportunist van jewelste. En opbouwen en opportunisme gaan niet samen.999 schreef: Koeman is geen afbraak trainer, Koeman is wel realist ...
Dan durf ik ook nog eens met een gerust hart te zeggen dat b.v. MVB de veters van Koeman niet mag strikken.
Tja, dat gebeurt nu eenmaal .. dat spelers vertrekken .. maar dat dat gebeurt moet je toch echt bij AJAX bestuur zijn ... wordt wakker zou ik zeggen .... en een puinhoop achtergelaten is natuurlijk onzin ...Zlatan Son of God schreef:Het probleem bij Koeman is / was gewoon dat hij AJAX als een puinzooi heeft achter gelaten. Veel prijzen gewonnen, maar ook door hem zijn er veel spelers vertrokken.999 schreef:Tja, tis altijd wat hé.Vorig seizoen maakte het bijna niemand uit of en hoe we kampioen zouden worden, als we maar kampioen werden.Trouwens wat je zegt is ook veel te zwart wit.Als ik de wedstrijden onder coach Koeman terug kijk dan durf ik gerust te stellen dat ie, kwa vertoond spel, positiespel en automatisme, en taktisch gewoon op nummer 1 van het lijstje van trainers na van Gaal zijn bewind staat.Maar ook een Olsen deed het gewoon goed, ondanks al die aankopen.wimpey schreef:
Koeman is ook een opportunist van jewelste. En opbouwen en opportunisme gaan niet samen.
Blij met de punten ...
- Daily Blind
RvdB bakt er ook weinig van.. mooie praatjes op tv en op de website, maar tot op heden heeft hij nog steeds geen nieuwe trainer weten te presenteren.. Als we volgende week geen trainer hebben dan kunnen we misschien ook wel op zoek gaan naar een nieuwe AD die wel spijkers met koppen kan slaan.
- Ajaciedjuh
Zlatan Son of God schreef:RvdB bakt er ook weinig van.. mooie praatjes op tv en op de website, maar tot op heden heeft hij nog steeds geen nieuwe trainer weten te presenteren.. Als we volgende week geen trainer hebben dan kunnen we misschien ook wel op zoek gaan naar een nieuwe AD die wel spijkers met koppen kan slaan.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daily Blind
Vedette-10- schreef:Zozo, waarom de paniek? Waarom de haast? Tien keer liever een keuze waarvan hij overtuigd is, dan een gok. Dan kan je goed kijken hoeveel hij snapt van het runnen van een voetbalclub.
Koeman is een puinhoopschopper. Hij heeft het beste materiaal gehad en niet bijzonder voetbal laten zien. Ik vond de prestaties van Ten Cate beter, maar Ajax miste Rijkaard -die zou zorgen voor een prettigere sfeer voor de spelersgroep.
Ach ja het seizoen begint alweer bijna en daarnaast zijn we een trainer nodig, zodat we snel versterkingen aangetrokken kunnen gaan worden. Momenteel staat alles stil en dat lijkt me helemaal niet goed voor dit zinkend schip!
Zlatan Son of God schreef:RvdB bakt er ook weinig van.. mooie praatjes op tv en op de website, maar tot op heden heeft hij nog steeds geen nieuwe trainer weten te presenteren.. Als we volgende week geen trainer hebben dan kunnen we misschien ook wel op zoek gaan naar een nieuwe AD die wel spijkers met koppen kan slaan.

Blij met de punten ...
- Daily Blind
Ik ben blij dat we nog een beetje kunnen lachen hier 

-
niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is goed dat er niet over één nacht ijs gegaan wordt.
I think I lost my fucking headache
Ik heb vooral het gevoel dat er helemaal niet over ijs gegaan wordt.
-
- AT Toto winner 15/16
Ha das een goeie..
Kijk van mij mogen ze best hun tijd nemen hoor en als ze straks met een toppertje komen zeg ik sjapoo.. maar kom dan niet aankakken met Blind of iets in die rangorde.

Kijk van mij mogen ze best hun tijd nemen hoor en als ze straks met een toppertje komen zeg ik sjapoo.. maar kom dan niet aankakken met Blind of iets in die rangorde.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ach, het is mij allang duidelijk dat ze maar één naam op het lijstje hadden staan. Deze naam was Co en daar was de hele profielschets op gemaakt. Ik weet nog goed dat vdBoog letterlijk zei dat ze iemand zochten die 'er op toezag dat een speler ook daadwerkelijk 10 rondjes om de pilonnetjes liep', bijvoorbeeld. Ze zochten een schoolmeester, type wat veel werkt met jeugd, veel ervaring en iemand die Ajax kende. Het was dan ook volstrekt logisch dat men Co benaderde, maar toen kwam er een kink in de kabel. Co wil namelijk niet en nu is het profiel dusdanig 'scherp' dat je dus moet schipperen. Ajaxverleden is (thank god) al losgelaten, maar ervaring en schoolmeesterschap blijft nog staan. Tsja, men gaat niet over één nacht ijs, maar met een dergelijk oplegprofiel moet je ook verdomd goed zoeken. De 'bekende' trainers passen niet in het profiel en nu moet men dus uitkomen bij een verrassing.
Dat zou ook positief kunnen uitpakken, dat ze voor deze keer wel met een verrassing moeten komen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- peter
Aan de ene kant is dat zeker waar, maar er zijn na Co ook anderen gepolst (zoals Olsen) en deze passen totaal niet in het profiel. Ik hoop er maar op dat men bij de profielschets blijft en dat men hier dus verder niet aan gaat tornen. Als men dat wel doet, dan zegt dat weer een hele hoop. Het zegt dan namelijk dat men, zoals gewoonlijk, maar weer wat aanklooit en dat er dus geen visie is.
Tsja, dan kan je je gaan afvragen of het ooit nog wat wordt. Als het nu niet duidelijk is, wanneer dan wel?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- peter
Ik denk wel dat het duidelijk is, maar je moet het ook kunnen. Garanties heb je niet in het voetbal, maar ik ben er niet gerust op dat vdBoog in staat is om een goede trainer te kiezen. Ik kreeg altijd om de oren geslingerd dat hij wel een voetbalman is, want hij heeft bij de jeugd van Ajax gespeeld. De vraag is alleen of deze jeugdspeler dan ook in staat is om een geschikte trainer voor Ajax-1 te vinden. Ik heb daar hele zware twijfels over, namelijk.
Van de Boog weet overigens zelf ook donders goed dat hij nu moet uitpakken, want anders gaat zijn kop het hakblok. Een waardeloze trainer wordt volledig op het conto van Rik geschreven en dan hangt 'ie.
Van de Boog weet overigens zelf ook donders goed dat hij nu moet uitpakken, want anders gaat zijn kop het hakblok. Een waardeloze trainer wordt volledig op het conto van Rik geschreven en dan hangt 'ie.
- Daily Blind
Dat ijs mag na ruim een week toch wel dik genoeg zijn om voorzichtig een grote stap te maken?
Heeft er nooit (letterlijk) zo gestaan. Wel dat de trainer bekend moet zijn met Ajax. Dat kun je ruim interpreteren: iedere voetbaltrainer kent Ajax.Peter schreef:Ach, het is mij allang duidelijk dat ze maar één naam op het lijstje hadden staan. Deze naam was Co en daar was de hele profielschets op gemaakt. Ik weet nog goed dat vdBoog letterlijk zei dat ze iemand zochten die 'er op toezag dat een speler ook daadwerkelijk 10 rondjes om de pilonnetjes liep', bijvoorbeeld. Ze zochten een schoolmeester, type wat veel werkt met jeugd, veel ervaring en iemand die Ajax kende. Het was dan ook volstrekt logisch dat men Co benaderde, maar toen kwam er een kink in de kabel. Co wil namelijk niet en nu is het profiel dusdanig 'scherp' dat je dus moet schipperen. Ajaxverleden is (thank god) al losgelaten, maar ervaring en schoolmeesterschap blijft nog staan. Tsja, men gaat niet over één nacht ijs, maar met een dergelijk oplegprofiel moet je ook verdomd goed zoeken. De 'bekende' trainers passen niet in het profiel en nu moet men dus uitkomen bij een verrassing.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dan moet je het ook niet zo lezen denk ik dan. Anders hadden ze het er niet ingezet.
IK GELOOF!!!!!!
Voor mij allerminst.999 schreef: Maarja, voor velen is Koeman een vies woord .. het zei zo ..
Koeman is een goede trainer en een belabberde manager. Je hoeft van hem geen visie te verwachten. Die reikt niet verder dan het behalen van een optimaal resultaat uit de eerstvolgende wedstrijd.
Dat kan overigens best goed gaan. Maar je moet je als club dan wél tegen dat opportunisme wapenen. Laat Koeman trainen en coachen. En laat het aankoopbeleid en de samenstelling van de selectie aan een niet-passant over. Op het moment dat je dat niet doet en Koeman de vrije hand geeft, wordt je bij het voorbijkomen van een interessante trein opgescheept met een lege kas en een kwalitatief uitgewoonde spelersgroep.
Dat gebeurde bij Vitesse, Ajax, Benfica, PSV en Valencia. Er zit dus nogal een patroon in.
Tuurlijk, maar dat telt toch niet alleen voor Koeman.Volgens staat achter elke trainer die AJAX heeft gehad ( zeker de laatste tien jaar ) een lijstje van evenvele goede als slechte aankopen ..wimpey schreef:Voor mij allerminst.999 schreef: Maarja, voor velen is Koeman een vies woord .. het zei zo ..
Koeman is een goede trainer en een belabberde manager. Je hoeft van hem geen visie te verwachten. Die reikt niet verder dan het behalen van een optimaal resultaat uit de eerstvolgende wedstrijd.
Dat kan overigens best goed gaan. Maar je moet je als club dan wél tegen dat opportunisme wapenen. Laat Koeman trainen en coachen. En laat het aankoopbeleid en de samenstelling van de selectie aan een niet-passant over. Op het moment dat je dat niet doet en Koeman de vrije hand geeft, wordt je bij het voorbijkomen van een interessante trein opgescheept met een lege kas en een kwalitatief uitgewoonde spelersgroep.
Dat gebeurde bij Vitesse, Ajax, Benfica, PSV en Valencia. Er zit dus nogal een patroon in.
Blij met de punten ...