Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%

Totaal aantal stemmen: 83

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Jöhnk » di mei 19, 2009 11:44 am

999 schreef:Tjonge wat kunnen jullie uit je nek lullen zeg ,, bah ...
Hoezo? Van Gaal wilde Koeman niet ontslaan? Waar ging die vete dan over?

999

Bericht door 999 » di mei 19, 2009 11:48 am

Jöhnk schreef:
Verkeerde stuk tekst, zoals gewoonlijk ... maar ga lekker door jullie.Geloof dat dit al de derde keer is ( in een week tijd ) dat Koeman aangeeft dat hij Van Gaal een goede coach vind .. maarja jullie weten alles beter .. bah ...
Blij met de punten ...

jamie

Bericht door jamie » di mei 19, 2009 11:50 am

999 schreef:
Jöhnk schreef:
Verkeerde stuk tekst, zoals gewoonlijk ... maar ga lekker door jullie.Geloof dat dit al de derde keer is ( in een week tijd ) dat Koeman aangeeft dat hij Van Gaal een goede coach vind .. maarja jullie weten alles beter .. bah ...
Hij moet dat wel zeggen want van Gaal is een halve God in Alkmaar. Hij kan moeilijk zeggen dat Van Gaal een kut coach is nadat hij net AZ kampioen heeft gemaakt.

999

Bericht door 999 » di mei 19, 2009 11:52 am

jamie schreef:
999 schreef:
Jöhnk schreef:
Hij moet dat wel zeggen want van Gaal is een halve God in Alkmaar. Hij kan moeilijk zeggen dat Van Gaal een kut coach is nadat hij net AZ kampioen heeft gemaakt.
Koeman hoeft helemaal niks, dat maak jij er weer van.Afijn ga maar lekker door om je eigen waarheid te creeeren ...
Blij met de punten ...

jamie

Bericht door jamie » di mei 19, 2009 11:55 am

Jij hebt gelijk, hij hoeft het niet.... maar hij doet het wel. :smallgrin.gif: :smallgrin.gif: :smallgrin.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 19, 2009 11:56 am

999 schreef:
Jöhnk schreef:
Ik vind dat niet zo'n bijzondere uitspraak. Er valt weinig anders te zeggen. Van Gaal vindt Koeman vast ook een goede speler. Daar kun je niet omheen. Dat noem ik geen respect, dat noem ik een open deur intrappen.

Dat onderlinge respect, waar Jim het over heeft, daar twijfel ik nogal aan. Zeker sinds Koeman op de nationale TV een sneer aan de vrouw van Van Gaal meende te moeten uitdelen. Zo diep heb ik Foppe nog niet zien zakken.

jamie

Bericht door jamie » di mei 19, 2009 12:01 pm

You know what was funny.. op Studio Voetbal toen Hugo vroeg aan Koeman of hij 2.2 miljoen salaris krijgt. Koeman zei dat niemand dat in Nederland verdiend. Toen zij Hugo dat Van Gaal dat wel bij AZ had verdiend. Koeman was echt verbaasd. Hij wist niet hoe hij moest reageren.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 19, 2009 12:02 pm

Jim schreef:Als ik Ajax was zou ik een poging wagen bij Bernd Schuster. Dat vind ik nou wel een geschikte coach voor Ajax. Rustige, menselijke coach die goed met jonge spelers overweg kan, aanvallend voetbal nastreeft en intussen gepokt en gemazeld is, zowel in de top (Real Madrid) als het niveau daar onder (Getafe).
Dat zou ik inderdaad een uitstekende optie vinden. Tactisch goed onderlegde, aanvallend ingestelde coach. Bovendien kan hij met jonge spelers werken.

Dat vind ik toch de belangrijkste voorwaarden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jamie

Bericht door jamie » di mei 19, 2009 12:04 pm

Bertje schreef:
Jim schreef:Als ik Ajax was zou ik een poging wagen bij Bernd Schuster. Dat vind ik nou wel een geschikte coach voor Ajax. Rustige, menselijke coach die goed met jonge spelers overweg kan, aanvallend voetbal nastreeft en intussen gepokt en gemazeld is, zowel in de top (Real Madrid) als het niveau daar onder (Getafe).
Dat zou ik inderdaad een uitstekende optie vinden. Tactisch goed onderlegde, aanvallend ingestelde coach. Bovendien kan hij met jonge spelers werken.

Dat vind ik toch de belangrijkste voorwaarden.
Die gaat toch bij Galatasaray tekenen?

Jim

Bericht door Jim » di mei 19, 2009 12:06 pm

Fijn dat we het dan toch een keer ergens over eens zijn Bertje.
Jöhnk schreef:Dat onderlinge respect, waar Jim het over heeft, daar twijfel ik nogal aan. Zeker sinds Koeman op de nationale TV een sneer aan de vrouw van Van Gaal meende te moeten uitdelen. Zo diep heb ik Foppe nog niet zien zakken.
Dat heb ik gemist. Wat heeft Koeman toen gezegd dan?.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » di mei 19, 2009 12:12 pm

Het wordt gewoon Foppe met Frank de Boer. Zeker weten.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

999

Bericht door 999 » di mei 19, 2009 12:12 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:
Jöhnk schreef:
Ik vind dat niet zo'n bijzondere uitspraak. Er valt weinig anders te zeggen. Van Gaal vindt Koeman vast ook een goede speler. Daar kun je niet omheen. Dat noem ik geen respect, dat noem ik een open deur intrappen.

Dat onderlinge respect, waar Jim het over heeft, daar twijfel ik nogal aan. Zeker sinds Koeman op de nationale TV een sneer aan de vrouw van Van Gaal meende te moeten uitdelen. Zo diep heb ik Foppe nog niet zien zakken.
Sneer ?.Vergeet je de helft weer ..

Afijn .. zelfs na zijn vertrek bij AJAX van van Gaal bleef Koeman van Gaal prijzen voor wat ie heeft gedaan.
Koeman vindt vertrek Van Gaal beste voor de club

ANP
gepubliceerd op 22 oktober 2004 16:15, bijgewerkt op 19:35

Koeman hield zich vrijdag in zijn commentaar op de vlakte, maar gaf tussen de regels wel een uitstekende analyse over de gang van zaken in de laatste periode dat Van Gaal de technische leiding had bij de Amsterdammers. De trainer wilde het geen machtsstrijd noemen. De meningsverschillen tussen de twee hadden echter wel alle kenmerken van zo'n strijd. Koeman verwoordde dat duidelijk: 'Als het bestuur zich achter Van Gaal had geschaard, was het mijn probleem geweest.'

Het verschil van inzicht tussen de twee spitste zich toe op de speelwijze. Koeman is een trainer die praktisch denkt en de oplossingen kiest die het beste bij zijn elftal passen. Van Gaal is veel strenger in de leer. Hij heeft een denkwijze, een ambitie en wil daar niet van afwijken. Koeman: 'Louis heeft een periode meegemaakt dat Ajax enorm goed was en heel sterk speelde. Het is fantastisch dat het uiteindelijk de Champions League opleverde. Op dit moment is dat echter teveel gevraagd en dat heb ik intern aangegeven.'

Van de druk die de denkwijze van Van Gaal opleverde, is Koeman nu verlost. Het 'onderscheidend voetbal' dat de technisch directeur voor ogen had, was Koeman vaak een doorn in het oog. 'Ik vind dat je soms pas op de plaats moet maken. Het is overigens niet zo dat het na Bayern allemaal pas is gaan spelen. Was het volgens Van Gaal tot aan die wedstrijd allemaal goed tussen alle partijen? Laat ik daar maar niet op ingaan.'

Door het vertrek van Van Gaal is er voorlopig geen technisch directeur. Ajax beraadt zich bovendien op de vraag of er in de organisatie nog wel ruimte is voor de functie. Mogelijk komt er in de toekomst slechts een technisch manager. 'Voor mij betekent dat dat ik voorlopig heel nauw samenwerk met algemeen directeur Van Eijden. Dat heb ik in het verleden ook al gedaan en dat is me goed bevallen', aldus Koeman.

De trainer is bovendien van mening dat een technisch directeur geen toegevoegde waarde heeft voor een eerste elftal. 'Van Gaal heeft goed werk gedaan voor de club en richting de jeugdopleiding en naar de scouting toe heeft het ook wel zin gehad. Hij heeft toch een hoop goede dingen in gang gezet. Maar voor het eerste elftal zie ik dat niet. Ik was al trainer toen hij is gekomen. Daar was ik het vooraf ook mee eens. Hij wilde daarna mijn werkwijze doorbreken. Daarna is het stelling nemen begonnen.'
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 19, 2009 12:14 pm

jamie schreef:Die gaat toch bij Galatasaray tekenen?
Geen idee, eerlijk gezegd.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 19, 2009 1:25 pm

Enganche schreef:Maar Lucas, jij ziet toch ook wel dat er opeens ergens een miraculeuze lobby voor Blind vandaan komt? Vanuit het niets beginnen 't AD, de Telegraaf en nu ook Van Gelder en Derksen erover. Iemand loopt te pushen via de media.
Ook een columnist in de Sportweek pleit voor Danny.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mei 19, 2009 1:29 pm

Derksen had het er zelfs over dat Danny het had goed had gedaan bij Ajax in zijn eerste periode. Genee moest alle tegenargumenten uit de kast halen om De Snor ervan te overtuigen dat een achterstand van 24 punten op de kampioen toch niet echt fantastisch was.

De term 'Tussenjaar' kwam zelfs voorbij vliegen. :excited.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di mei 19, 2009 1:55 pm

Het is onderhand al bijna een tussendecennium te noemen.. Wat is onze club toch met het jaar verder naar de klote aan het gaan.

Als Blind oid trainer wordt wordt het alleen nog moeilijker om het jaar daarop een goede trainer te vinden, want de club zakt met het jaar verder weg.

De verliezen (rode cijfers) worden door het constant mislopen van Champions LEague steeds groter. AJAX moet om dit te compenseren haar beste spelers vroegtijdig verkopen om vervolgens middelmaat terug te halen. En dit middelmaat gaan niet voor successen zorgen en zijn daarnaast niet aan de straatstenen te slijten..

Bij een komst van Blind of een andere oncapabele trainer heb ik geen zin meer om de club verder te moeten zien wegzakken..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 19, 2009 2:02 pm

Ga er gerust maar van uit dat er binnen Ajax helemaal niemand aan een 'tussenjaar' denkt hoor. Dat is gewoon een verzinsel van de zogenaamde deskundigen.

Ajax snapt ook wel dat de club snakt naar een nieuw kampioenschap. En als je iemand als Blind, zeker met zijn verleden als Ajax coach in gedachten, voor één jaar zou benoemen is dat gedoemd te mislukken. Je zegt dan namelijk, tegen de belangrijkste medewerker van je club, dat hij het een jaartje mag volmaken maar dat de club er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in heeft. Nou, dat werkt wel hoor. Zeker ook bij spelers, supporters en mensen binnen de club zal dat een prima uitwerking hebben.

Als ze Blind al benoemen. Wat ik niet verwacht. Dan is dat gewoon als nieuwe hoofdcoach voor een aantal seizoenen.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 19, 2009 2:02 pm

Zlatan Son of God schreef:Het is onderhand al bijna een tussendecennium te noemen.. Wat is onze club toch met het jaar verder naar de klote aan het gaan.

Als Blind oid trainer wordt wordt het alleen nog moeilijker om het jaar daarop een goede trainer te vinden, want de club zakt met het jaar verder weg.

De verliezen (rode cijfers) worden door het constant mislopen van Champions LEague steeds groter. AJAX moet om dit te compenseren haar beste spelers vroegtijdig verkopen om vervolgens middelmaat terug te halen. En dit middelmaat gaan niet voor successen zorgen en zijn daarnaast niet aan de straatstenen te slijten..

Bij een komst van Blind of een andere oncapabele trainer heb ik geen zin meer om de club verder te moeten zien wegzakken..
Als Ajax dat gaat doen (beste spelers verkopen) en middelmaat terugkopen, dan is het de doodsteek van de club. Ik hoop dat ze de stelling 'het geld moet op het veld staan' in ieder geval overeind houden.

Ajax is in de gelukkige omstandigheid dat het een groot eigen vermogen heeft (rond de 70 miljoen als ik me niet vergis). Het geeft wel aan dat het essentieel is dat je CL gaat halen.
VD Boog heeft aangegeven dat Ajax de intentie heeft om de spelersgroep bij elkaar te houden en daarnaast te investeren.

Hopelijk genereert de Euro-league ook wat meer inkomsten (als we die tenminste halen :blush.gif: ).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di mei 19, 2009 2:03 pm

Marillion schreef:Ga er gerust maar van uit dat er binnen Ajax helemaal niemand aan een 'tussenjaar' denkt hoor. Dat is gewoon een verzinsel van de zogenaamde deskundigen.

Ajax snapt ook wel dat de club snakt naar een nieuw kampioenschap. En als je iemand als Blind, zeker met zijn verleden als Ajax coach in gedachten, voor één jaar zou benoemen is dat gedoemd te mislukken. Je zegt dan namelijk, tegen de belangrijkste medewerker van je club, dat hij het een jaartje mag volmaken maar dat de club er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in heeft. Nou, dat werkt wel hoor. Zeker ook bij spelers, supporters en mensen binnen de club zal dat een prima uitwerking hebben.

Als ze Blind al benoemen. Wat ik niet verwacht. Dan is dat gewoon als nieuwe hoofdcoach voor een aantal seizoenen.
Dus een aantalseizoenen als tussenpauze..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 19, 2009 2:11 pm

:smallgrin.gif:

Dat zou inderdaad het gevolg kunnen zijn. Maar Ajax kiest echt niet bewust voor een tussenjaar.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 19, 2009 2:14 pm

Peter schreef:
Enganche schreef:Maar Lucas, jij ziet toch ook wel dat er opeens ergens een miraculeuze lobby voor Blind vandaan komt? Vanuit het niets beginnen 't AD, de Telegraaf en nu ook Van Gelder en Derksen erover. Iemand loopt te pushen via de media.
Het is idd wel opvallend ja.. vorige week zondag begon Borst er al mee, daarna het AD, Telegraaf, zondag Cheque, gisteren de snor.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di mei 19, 2009 2:20 pm

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat deze media het ziet zitten in onze Danny! :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mei 19, 2009 2:23 pm

brigade zuid schreef:
Peter schreef:
Het is idd wel opvallend ja.. vorige week zondag begon Borst er al mee, daarna het AD, Telegraaf, zondag Cheque, gisteren de snor.
Van der Gijp en Van Nijnatten ook.

Hebben die er dan allemaal geen verstand van?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 19, 2009 2:27 pm

Of Van der Gijp, Borst, Van Gelder en Van Nijnatten er verstand van hebben? Is dat een serieuze vraag? :ajaxsmiley.gif:

Het nieuws dat Paul Le Guen bij Fenerbahce zou tekenen is inmiddels al weer twee weken oud, waarna ik er niets meer over heb gelezen. Bellen, Rik! :eusa_pray.gif:

En met niemand anders!

Jim

Bericht door Jim » di mei 19, 2009 2:31 pm

Jöhnk schreef:Van der Gijp en Van Nijnatten ook.

Hebben die er dan allemaal geen verstand van?
Van Nijnatten schat ik niet zo hoog in. Van der Gijp heeft er wel aardig kijk op. Maar die vindt de spelersgroep van Ajax niet zo bijzonder, dus wellicht is dat de reden waarom het hem niet zo veel uitmaakt wie je daar voor zet.

Gesloten