Ook hier kan dus een streep doorheen. Ik ben zeer benieuwd wat er nog over blijft. Foppe de Haan?Adriaanse wil golf een kans geven
Geschreven op maandag, 18 mei om 22:10
Co Adriaanse is mogelijk bezig aan zijn laatste weken als trainer. De scheidend oefenmeester van Red Bull Salzburg, die in de zomer plaatsmaakt voor Huub Stevens, verwacht volgend jaar niet aan het werk te zijn bij een club. Wanneer dit vrije seizoen hem bevalt zal de coach definitief uit de voetbalwereld stappen.
In gesprek met Voetbal International laat Adriaanse weten dat hij de tijd wil nemen om andere interesses aandacht te geven. “Ik hoor van collega’s altijd dat golf zo’n leuke sport is, maar ik heb er zelf nooit tijd voor gehad”, zei de trainer. Volgend seizoen zal de Amsterdammer alle tijd hebben om met een stel golfclubs een veld op te lopen.
Met deze uitspraken kan Ajax definitief een streep zetten door de naam van de voormalig trainer. Vooral veel fans zagen in Adriaanse een ideale kandidaat om het takenpakket van de reeds vertrokken Marco van Basten over te nemen, maar de hoofdrolspeler zelf blijkt daar geen zin in te hebben. Mogelijk keert hij zelfs helemaal niet meer terug in de voetballerij. “Ik wil van het leven gaan genieten”, zei de voormalig voorstopper.
De landstitel met Red Bull Salzburg, die zondag werd behaald dankzij een nederlaag van concurrent Rapid Wien, zou in dat geval het laatste kunststukje zijn van de 61-jarige Adriaanse. De oefenmeester traint al sinds 1984 en stond onder andere bij AZ, Ajax en FC Porto onder contract. Zijn contract in Oostenrijk werd niet verlengd vanwege zijn slechte relatie met het bestuur.
Bron: voetbalzone.nl
Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Moderator: mods
Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Het lijkt hier de prive wel zeg. Hoe kom je hier bij? De berichten lijken er op te duiden dat Blind kandidaat was en dat Blind zelf te kennen heeft gegeven geen kandidaat te willen zijn. Ik ben erg benieuwd naar je bron in dezen.wimpey schreef:Er is door het vertrek van MvB een machtsvacuum ontstaan. Blind is daar ingesprongen. Zoals onze opportunistische vriend nog nooit een kans heeft laten lopen om zich binnen Ajax te profileren. Blind is een geboren survivor. Op zich knap, maar dat de club er niet bij gebaat is, is ook wel duidelijk geworden in de voorbije 10 jaar.
Je suggereert hier daarboven ook nog eens dat de afgelopen tien jaar te danken zijn aan Blind. Zou je daar wat voorbeelden van kunnen geven, want dit slaat volgens mij alles.
I think I lost my fucking headache
Maar Lucas, jij ziet toch ook wel dat er opeens ergens een miraculeuze lobby voor Blind vandaan komt? Vanuit het niets beginnen 't AD, de Telegraaf en nu ook Van Gelder en Derksen erover. Iemand loopt te pushen via de media.
Waarom nou weer pushen? Misschien was/is hij echt kandidaat. Ik heb ook gelezen dat hij heeft gezegd het niet te willen. Ik snap die negatieve ondertoon niet, pushen, scholletje...Misschien doet die man zijn werk over het algemeen goed en zit hij daarom nog bij Ajax. Ik heb in ieder geval geen enkele indicatie dat er een kamp Blind bestaat die konkelt en manipuleert om Blind mooie baantjes te bezorgen. Maar als iemand hier die wel heeft, hoor ik het graag.
I think I lost my fucking headache
Ik las dus ergens dat Koeman zelf contact heeft opgenomen met AZ. Voor AZ is het op dit moment natuurlijk ook makkelijker om een coach te vinden. Welke coach zou niet willen werken bij de kampioen van Nederland? Bij Ajax is het op dit moment stukken moeilijker een geschikte kandidaat te vinden omdat er meer niet klopt. En ik weet wel zeker dat als Ajax ook achter Koeman was aangegaan ze hem hadden binnengehaald. Die Valentijn mag dus lekker lullen.wimpey schreef:Die man heeft volledig gelijk.999 schreef: Valentijn Driessen.
De zoektocht naar een nieuwe trainer wordt uitgevoerd door een rookie-directeur en iemand die binnen Ajax al 12 ambachten naar niet volle tevredenheid heeft uitgevoerd.
Een schande voor een so-called topclub.
Verder ben ik het met verder met je eens. Ajax moet idd kappen met dat amateuristische gedoe en een profielschets opstellen en daar in binnen- en buitenland naar op zoek.
Weetje wat het mooie was van FM en CM? Je had daar zo een filter waaraan spelers en trainers moesten voldoen. Kon je spelerslijsten zien van spelers die voldeden aan jouw eisen. Uit binnen- en buitenland! Misschien moet iemand zoiets voor Ajax maken!
IK GELOOF!!!!!!
De Ajax amateurs hoofdklasse zijn gedegradeerd het lijkt wel of de hele club dit jaar is gedegradeerd wat een puinhoop en die Neefkens maar volhouden komt goed 

Ik ben wel met Enganche eens dat het erg opvallend is hoezeer de pers momenteel de naam van Blind laat vallen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Monkey Tonk
Foppe staat nu op de tweede plek bij de bookmakers. Na Blind.
Blind lijkt me een rookgordijn. Dat gooi je naar buiten, zodat je rustig met de echte kandidaat kunt overleggen. Ajax is intussen opvallend stil over Foppe, die toch echt schoolmeester is geweest. Naast de al genoemde voordelen voldoet hij, vanuit Jong Oranje achtergrond, ook aan de duidelijk gestelde voorwaarde dat de nieuwe man voeling met de jeugd moet hebben, voor de broodnodige doorstroming.
Blind lijkt me een rookgordijn. Dat gooi je naar buiten, zodat je rustig met de echte kandidaat kunt overleggen. Ajax is intussen opvallend stil over Foppe, die toch echt schoolmeester is geweest. Naast de al genoemde voordelen voldoet hij, vanuit Jong Oranje achtergrond, ook aan de duidelijk gestelde voorwaarde dat de nieuwe man voeling met de jeugd moet hebben, voor de broodnodige doorstroming.
Laat dit toch niet echt zo zijn. Blind of Foppe? Blind al helemaal niet. Heeft nagenoeg geen ervaring als coach en dat jaartje bij Ajax was toch echt wel shit. En Foppe... toch wel grappig om te zien dat Heerenveen het gewoon beter doet sinds Foppe weg is.
Ik hoop echt op een grote surprise. Anders word het weer een klote jaar.
Ik hoop echt op een grote surprise. Anders word het weer een klote jaar.
-
Is deze al gepost?
Nou Rik.. ik laat me verrassen.Ajax is op zoek naar een nieuwe hoofdcoach. Algemeen directeur Rik van den Boog licht de werkwijze van de club in deze zoektocht toe.
Kun je een update geven van de zoektocht naar een trainer?
,,Dat vind ik lastig. Ik wil het wel, maar het is niet slim om dat nu te doen. Laten we het er op houden dat het de goede kant op gaat. Ik treed er liever over naar buiten zodra we concreet kunnen zeggen wie het wordt."
Kun je dan wel iets meer vertellen over de procedure; hoe zoek je de geschikte man?
,,We hebben allereerst natuurlijk een profiel opgesteld. Mede gebaseerd op bevindingen met de trainers en de spelersgroep van het afgelopen seizoen. Op basis daarvan is een lijst samengesteld, die wij de ‘longlist’ hebben genoemd. Vervolgens hebben we besproken wie we het beste bij Ajax vinden passen en dat heeft een ‘shortlist’ opgeleverd. De mensen die daar op staan hebben we gepolst of ze interesse hebben. Met een aantal hebben we de komende periode een gesprek."
Hoe ziet het profiel eruit van een ideale Ajax-trainer?
,,Het is voor Ajax erg belangrijk dat het iemand is met veel ervaring in de voetbalwereld. Hij moet veel affiniteit hebben met jeugdspelers en de jeugdopleiding. De doorstroom van de jeugd naar het eerste elftal is voor Ajax van cruciaal belang."
Hoe vervelend is het als in de media al die namen worden genoemd van potentiële kandidaten?
,,Ik laat me er niet door afleiden. Ik hou me aan het proces. We weten wat we zoeken, dat is het belangrijkste. Verder vind ik het logisch en ook leuk dat iedereen er een mening over heeft. Ik krijg sms'jes en e-mails van mensen die een kandidaat aandragen en inderdaad staat er ook dagelijks wel iets over in de media. Je kunt het ook positief zien; iedereen denkt mee. Maar nogmaals: ik hou me aan het proces."
Klopt het dat Adriaanse en Rijkaard al 'nee' hebben gezegd?
,,Ze hebben geen ‘nee’ gezegd. Co Adriaanse was één van de mensen die ik gepolst heb. Hij stond op onze shortlist. Alleen had hij er behoefte aan om een periode van rust, bezinning in te gelasten. En Frank Rijkaard heeft ons laten weten dat hij ambities heeft in het buitenland."
Heb je haast met de benoeming?
,,We zitten niet stil. Het is een heel belangrijke aanstelling en hoe eerder we het rond kunnen krijgen, hoe beter het voor Ajax is. Maar ik kies liever voor een zorgvuldig proces met uiteindelijk een trainer van wie we op basis van het profiel en de gesprekken een goed vertrouwen hebben dat het iemand is die Ajax verder kan helpen, dan een heel snelle beslissing wat vervolgens vooral een gok blijkt te zijn."
Whitey on the moon.
Haal Rijkaard nou maar. Die kan altijd nog naar het buitenland!
IK GELOOF!!!!!!
Nee, laat hem maar komen als hij meer buitenland ervaring heeft. Dan hebben we een goede coach over een aantal jaren. Rijkaard wil volgens mij wel naar Ajax, maar nu nog niet. Dat lijkt me een prima idee.Rishi schreef:Haal Rijkaard nou maar. Die kan altijd nog naar het buitenland!
Volgens mij heeft hij genoeg ervaring! Bondscoach, gedegradeerd, alles gewonnen bij Barca, een slecht jaar meegemaakt, een team opgebouwd..... laat hem maar komen hoor!
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vertaal dit naar de kennis van Rik en het zal dus Foppe worden. Ik ben er bijna van overtuigd.,Het is voor Ajax erg belangrijk dat het iemand is met veel ervaring in de voetbalwereld. Hij moet veel affiniteit hebben met jeugdspelers en de jeugdopleiding. De doorstroom van de jeugd naar het eerste elftal is voor Ajax van cruciaal belang."
En daar is ijdele Foppe bepaald niet blij mee. Hoewel hij met een Heerenveen-sjaal in die tv-studio zat, ben ik er van overtuigd dat De Haan het helemaal niet erg had gevonden als Twente die beker had gewonnen. Hij krijgt ook geen goed woord over Sollied over zijn lippen. Alle vragen in die richting ontwijkt hij voortdurend. Toen het in het begin van het seizoen niet goed liep met Heerenveen, stond meneer ook al voorop om aan diens stoelpoten te zagen.jamie schreef:En Foppe... toch wel grappig om te zien dat Heerenveen het gewoon beter doet sinds Foppe weg is.
Hier zie je ook het verschil met internationaal gelouterde figuren als Cruijff, Van Gaal, Adriaanse en Koeman. Die kunnen soms als persoon elkaars bloed wel drinken, maar tonen desondanks wel respect voor elkaars kwaliteiten op voetbalgebied. Hebben de grootheid daar ook openlijk voor uit te komen.
Hoewel sympathiek overkomend met die innemende (glim)lach vind ik De Haan een nare man met een enorm ego. Dat is op zich niet het ergste, nare mensen lopen er wel meer rond in de voetballerij, ware het niet dat Foppe's ego absoluut niet strookt met zijn werkelijke capaciteiten.
In alle opzichten schiet De Haan tekort voor het leiden van een topclub als Ajax. Het zou een blunder van jewelste zijn als Ajax hem ging halen.
Trouwens, alleen al het gegeven dat De Haan, weliswaar een lange trainerscarriere achter de rug hebbend, geen enkele ervaring heeft met het reilen en zeilen binnen een topclub, zou al afdoende reden moeten zijn voor Ajax hem niet te nemen. Dat risico niet te willen lopen.
-
De Haan was een prima analist bij de Bekerfinale, laat hem daar werk krijgen.
Als ik Ajax was zou ik een poging wagen bij Bernd Schuster. Dat vind ik nou wel een geschikte coach voor Ajax. Rustige, menselijke coach die goed met jonge spelers overweg kan, aanvallend voetbal nastreeft en intussen gepokt en gemazeld is, zowel in de top (Real Madrid) als het niveau daar onder (Getafe).
Dat is echt bullshit. Heb jij Van Gaal Koeman horen feliciteren in 2007? Ten Cate kon dat wel gewoon. Volgens mij zijn er weinig rancuneuzere personen in de voetbalwereld dan Van Gaal.
Foppe sprak afgelopen zondag steeds in de wij-vorm waarvoor hij zich de eerste keer zelfs leek te verontschuldigen. Ik vond zijn blijdschap oprecht overkomen.
Foppe sprak afgelopen zondag steeds in de wij-vorm waarvoor hij zich de eerste keer zelfs leek te verontschuldigen. Ik vond zijn blijdschap oprecht overkomen.
Als ze zo dom zijn om Foppe coach te maken dan verdient Ajax het gewoon niet om die derde ster te krijgen.
Ik verwacht nu dat we plotseling een bericht krijgen dat of Co of Olsen de nieuwe coach is.
Ik verwacht nu dat we plotseling een bericht krijgen dat of Co of Olsen de nieuwe coach is.
Harm schreef:Dat is echt bullshit. Heb jij Van Gaal Koeman horen feliciteren in 2007? Ten Cate kon dat wel gewoon. Volgens mij zijn er weinig rancuneuzere personen in de voetbalwereld dan Van Gaal.
Tja, duidelijk toch ..Koeman prijst Van Gaal
ALKMAAR, dinsdag
Ronald Koeman is gebrouilleerd met Louis van Gaal, maar gaf ook een groot compliment aan de man, met wie hij anderhalf jaar als assistent begon bij Barcelona. „Hij is natuurlijk een fantastische coach. Kijk maar naar zijn prestaties. En natuurlijk pik je dingen van hem op, in de communicatie, training etc. Maar hij heeft van assistenten ook moeite om dingen aan te nemen. Dat mag hij trouwens, op dat niveau.” Van Gaal zinspeelde op een adviseurschap bij AZ. „Alles wat goed is voor deze club, daar zal ik aan meewerken”, zei Koeman. Maar voor verbroedering is meer nodig. „Dat moet van twee kanten komen.”
Blij met de punten ...
Typisch Koeman.999 schreef:Harm schreef:Dat is echt bullshit. Heb jij Van Gaal Koeman horen feliciteren in 2007? Ten Cate kon dat wel gewoon. Volgens mij zijn er weinig rancuneuzere personen in de voetbalwereld dan Van Gaal.
Foppe sprak afgelopen zondag steeds in de wij-vorm waarvoor hij zich de eerste keer zelfs leek te verontschuldigen. Ik vond zijn blijdschap oprecht overkomen.Tja, duidelijk toch ..Koeman prijst Van Gaal
ALKMAAR, dinsdag
Ronald Koeman is gebrouilleerd met Louis van Gaal, maar gaf ook een groot compliment aan de man, met wie hij anderhalf jaar als assistent begon bij Barcelona. „Hij is natuurlijk een fantastische coach. Kijk maar naar zijn prestaties. En natuurlijk pik je dingen van hem op, in de communicatie, training etc. Maar hij heeft van assistenten ook moeite om dingen aan te nemen. Dat mag hij trouwens, op dat niveau.” Van Gaal zinspeelde op een adviseurschap bij AZ. „Alles wat goed is voor deze club, daar zal ik aan meewerken”, zei Koeman. Maar voor verbroedering is meer nodig. „Dat moet van twee kanten komen.”
Van Gaal wilde Koeman ontslaan bij Ajax. Zo veel respect voor diens vakmanschap zal hij dus niet hebben.
Tjonge wat kunnen jullie uit je nek lullen zeg ,, bah ...
Blij met de punten ...
En onze lieve Koeman ook.999 schreef:Tjonge wat kunnen jullie uit je nek lullen zeg ,, bah ...