Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Adriaanse
19
23%
Advocaat
2
2%
Rijkaard
6
7%
Koeman
3
4%
McClaren
0
Geen stemmen
Laudrup
2
2%
Hiddink
2
2%
Blind
2
2%
van Gaal
3
4%
Olsen
3
4%
Buitenlandse topper
41
49%

Totaal aantal stemmen: 83

Neefkens
Erelid

Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 7:44 pm

Ronald! schreef:Ach, waar zal hij zich nou werkelijk op baseren. De pagina's moeten vol met bij voorkeur smeuïge verhalen.

Hoera! Het is weer gelukt.
Zo is het, niemand weet wat er echt gebeurt, behalve het procedurele verhaal dat vdBoog net op ajax.nl heeft verteld.
Koeman hadden we al lang al kunnen hebben, maar die wilden we gewoon niet. van Basten is nog geen 2 weken geleden opgestapt, laat ze maar goed nadenken.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 18, 2009 7:45 pm

Bertje schreef:Waar is het eigenlijk op gebaseerd dat Blind ook maar enige stem heeft in de aan te trekken trainer?
RvdB wast dit varkentje in z'n uppie, denk je? Of beslist Slop wie de trainer wordt. Coronel houdt zich op de achtergrond. Dus wie blijft er dan over? Juist.

Naar mijn indruk is Blind nadrukkelijk bij het selectieproces betrokken. Het lijkt me niet dat hij een buitenstaander is die een lijstje in handen krijgt gedrukt waarop mensen voorkomen die hij dan maar moet gaan bellen.

Tekenend is ook de interesse in Grim. Oud-assi van Blind. 'Verrassend' dat hij juist nu benaderd wordt.

Er is door het vertrek van MvB een machtsvacuum ontstaan. Blind is daar ingesprongen. Zoals onze opportunistische vriend nog nooit een kans heeft laten lopen om zich binnen Ajax te profileren. Blind is een geboren survivor. Op zich knap, maar dat de club er niet bij gebaat is, is ook wel duidelijk geworden in de voorbije 10 jaar.

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 18, 2009 7:47 pm

bryan schreef:Tsja. Blind. De trainer die Klaas-Jan Huntelaar op nr. 10 liet spelen. Tot dat het bestuur hem vriendlijk hebben verteld dat ze een spits hadden gekocht. En de trainer die Julien Escude Ajax onwaardig heeft geacht. En de trainer die Steven Pienaar heeft weggepest.

I could go on...
Doe dat eens. Volgens mij zegt Huntelaar (nog net niet letterlijk) dat Blind de beste van de 4 trainers is die hij bij Ajax heeft meegemaakt. En Escude werd door iedereen te slecht voor Ajax gevonden, het komt vaker voor dat spelers bij Ajax door de mand vallen en elders wel goed presteren. Pienaar is niet weggepest, Pienaar heeft gebruik gemaakt van zijn transfervrije status. Overigens is Pienaar niet zo heel erg goed, dus we missen er ook niet veel aan.
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 7:48 pm

Prachtig hoe we elkaar hier gek lopen te maken, laten we hopen dat we er straks hartelijk om kunnen lachen als er een goede trainer geworven is. :blush.gif:

999

Bericht door 999 » ma mei 18, 2009 7:52 pm

Neefkens schreef:Prachtig hoe we elkaar hier gek lopen te maken, laten we hopen dat we er straks hartelijk om kunnen lachen als er een goede trainer geworven is. :blush.gif:

.. nou zeg je wat ...
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 7:54 pm

Goed hè?

jamie

Bericht door jamie » ma mei 18, 2009 7:56 pm

LucaS schreef:
bryan schreef:Tsja. Blind. De trainer die Klaas-Jan Huntelaar op nr. 10 liet spelen. Tot dat het bestuur hem vriendlijk hebben verteld dat ze een spits hadden gekocht. En de trainer die Julien Escude Ajax onwaardig heeft geacht. En de trainer die Steven Pienaar heeft weggepest.

I could go on...
Doe dat eens. Volgens mij zegt Huntelaar (nog net niet letterlijk) dat Blind de beste van de 4 trainers is die hij bij Ajax heeft meegemaakt. En Escude werd door iedereen te slecht voor Ajax gevonden, het komt vaker voor dat spelers bij Ajax door de mand vallen en elders wel goed presteren. Pienaar is niet weggepest, Pienaar heeft gebruik gemaakt van zijn transfervrije status. Overigens is Pienaar niet zo heel erg goed, dus we missen er ook niet veel aan.
Ga je nou Blind zitten verdedigen net zo als je Van Basten heb zitten verdedigen? Ze kunnen er allebei niks van. Weg met die troep.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 18, 2009 7:58 pm

wimpey schreef:RvdB wast dit varkentje in z'n uppie, denk je? Of beslist Slop wie de trainer wordt. Coronel houdt zich op de achtergrond. Dus wie blijft er dan over? Juist.

Naar mijn indruk is Blind nadrukkelijk bij het selectieproces betrokken. Het lijkt me niet dat hij een buitenstaander is die een lijstje in handen krijgt gedrukt waarop mensen voorkomen die hij dan maar moet gaan bellen.
Tsja, dat denk ik eigenlijk wel. Ik heb zelf het idee dat er een kleine machtsstrijd aan het woeden is tussen v/d Boog en Blind. V/d Boog wil een bewezen trainer, Blind wil vooral zelf zijn macht behouden/trainer worden.
Tekenend is ook de interesse in Grim. Oud-assi van Blind. 'Verrassend' dat hij juist nu benaderd wordt.
Heeft volgens mij meer met het tweede elftal te maken. Iets waarvan ik het me kan voorstellen dat Blind er nu verantwoordelijk voor is.
Er is door het vertrek van MvB een machtsvacuum ontstaan. Blind is daar ingesprongen. Zoals onze opportunistische vriend nog nooit een kans heeft laten lopen om zich binnen Ajax te profileren. Blind is een geboren survivor. Op zich knap, maar dat de club er niet bij gebaat is, is ook wel duidelijk geworden in de voorbije 10 jaar.
Dat idee heb ik, zoals ik hierboven al aangeef, ook. De vraag is dus of v/d Boog tegenover Blind (en voornamelijk zijn vriendjes) de rug recht weet te houden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 18, 2009 7:58 pm

Neefkens schreef:Prachtig hoe we elkaar hier gek lopen te maken, laten we hopen dat we er straks hartelijk om kunnen lachen als er een goede trainer geworven is. :blush.gif:
Nee, mensen krabben zich achter de oren. En zijn bezorgd. Niet zo vreemd gezien het verloop van het voorbije decennium.

Ajax' denktank lijkt te bestaan uit rookie Rik en DB. Mag ik oprecht mijn twijfels hebben bij dat duo?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 8:01 pm

Ik vind het erg moeilijk om me een goed beeld te vormen van Blind. Als speler prima, een echte Ajacied, daarna te vroeg leidinggevend en verantwoordelijk geworden/gemaakt, te vroeg trainer geworden/gemaakt, weg naar Sparta en nu? Ik kan nu niet beoordelen of hij zijn werk goed doet. Wie wel?

Ik denk dat hij wel ervaring tekort komt als toekomstige trainer, zeker nu dat zo nadrukkelijk in het profiel staat.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 18, 2009 8:03 pm

De profielschets laat volgens dat artikel wat, zo te lezen ook op ajax.nl heeft gestaan geen ruimte voor iemand als DB, want die heeft geen ervaring als trainer, ruim een jaar Ajax, meer niet. Bij Sparta werd hij ook geen trainer, ook niet toen de trainer werd weggestuurd, hij zal weten dat hij geen ploeg kan leiden (mag ik aannemen)

Doorstromen van jeugd! Buitenlandse coaches die daar bekend om staan? Geen idee, maar jullie zullen beter het buitenlandse voetbal kennen dan ik, welke buitenlandse coach laat jeugd doorstromen? Nee, niet de jeugd van 21 jaar, dan zijn ze bij Ajax al bijna weg en coaches als Wenger zullen niet komen. Dit deel van de omschrijving neigt naar een Nederlander, iemand die in Nederland heeft gewerkt?

Een ervaren coach, dan kom je meer in het buitenland uit, vrees ik. Ik heb geen idee wie het wordt, op zich wel leuk om eens mee te maken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 8:03 pm

wimpey schreef:
Nee, mensen krabben zich achter de oren. En zijn bezorgd. Niet zo vreemd gezien het verloop van het voorbije decennium.

Ajax' denktank lijkt te bestaan uit rookie Rik en DB. Mag ik oprecht mijn twijfels hebben bij dat duo?
Tuurlijk mag dat, die heb ik toch ook? :blush.gif:

Daar begon ik mee toen van Basten opstapte: wie gaat vdBoog nu bellen?
De methode die vdBoog gebruikt doet wel heel professioneel aan, of het ook de juiste oplevert?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mei 18, 2009 8:07 pm

wimpey schreef:

Heb ik ook. Frits Barend zegt bijvoorbeeld dat ze bij AJAX met hun handen in het haar zitten na het afhaken van Co en Rijkaard. Dan kun je zeggen dat is weer die gemene pers die alleen maar sensatie wil maar ik geloof het wel. Barend is net als Cheque gewoon goed ingevoerd en waarom zou die zoiets verzinnen. Waarschijnlijk is het lijstje ultra klein met Co, Rijkaard, misschien nog Olsen en als het echt niet anders kan Blind. Maargoed ik laat me graag positief verrassen.

999

Bericht door 999 » ma mei 18, 2009 8:09 pm

Neefkens hoort nu te zeggen " komt allemaal goed " ...
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 8:09 pm

Het lijkt wel of we het eens zijn BZ! :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 8:10 pm

999 schreef:Neefkens hoort nu te zeggen " komt allemaal goed " ...
Dat lukt dus nu ff niet. :blush.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 18, 2009 8:10 pm

brigade zuid schreef:
wimpey schreef:

Heb ik ook. Frits Barend zegt bijvoorbeeld dat ze bij AJAX met hun handen in het haar zitten na het afhaken van Co en Rijkaard. Dan kun je zeggen dat is weer die gemene pers die alleen maar sensatie wil maar ik geloof het wel. Barend is net als Cheque gewoon goed ingevoerd en waarom zou die zoiets verzinnen. Waarschijnlijk is het lijstje ultra klein met Co, Rijkaard, misschien nog Olsen en als het echt niet anders kan Blind. Maargoed ik laat me graag positief verrassen.
Noem eens een scoop van Frits Barend?

jamie

Bericht door jamie » ma mei 18, 2009 8:10 pm

Ik heb een gevoel dat Ajax gewoon in vergaande onderhandelingen zit met een coach en dat er gewoon geen lek naar de pers is. Zou me niks verbazen als er plotseling morgen of overmorgen een nieuwe coach word gepresenteerd.
Laatst gewijzigd door jamie op ma mei 18, 2009 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 18, 2009 8:14 pm

Neefkens schreef:Ik vind het erg moeilijk om me een goed beeld te vormen van Blind. Als speler prima, een echte Ajacied, daarna te vroeg leidinggevend en verantwoordelijk geworden/gemaakt, te vroeg trainer geworden/gemaakt, weg naar Sparta en nu? Ik kan nu niet beoordelen of hij zijn werk goed doet. Wie wel?
Het is zo onderhand 12 ambachten, 13 ongelukken met Blind. Directeur spelersbeleid, hoofd opleidingen, trainer: hij heeft nog op geen positie kunnen bewijzen dat hij coute que coute een positie bij Ajax moet bekleden.

Maar hij is slim. Sluw ook. Zodra er een stoeltje vrij komt, is hij er als de kippen bij om zich te profileren. Dat 'scholletje' komt op mij steeds meer toepasselijk over.

Volgens Bert heeft RvdB de touwtjes bij de zoektocht naar een trainer in handen. Ik geloof dat niet. Die man is nieuw in de voetballerij, hij zal (nog) geen netwerk hebben. Wie staat RvdB bij? De ledenraad: nee. Slop: nee. Coronel: houdt zich op afstand van het operationele gebeuren.

Heeft RvdB adviseurs? Laten we het hopen. Ik denk dat het niet het geval is trouwens. Misschien dat MvB onze AD van wat tips voorziet. Wie weet.

Waarschijnlijker is dat DB de belangrijkste aanspreekpartner van RvdB is. De nieuwe man zal m.i. minimaal DB-approved zijn. Dat zou voor DB goed zijn. Maar het lijkt me niet in het belang van Ajax.

Wanneer de nieuwe trainer naar de naam DB zou luisteren, ga ik een andere invulling aan mijn weekenden geven. Met joey fietsen ofzo. Dan hoeft het voor mij echt niet meer. Dan verdien je als club nl. precies datgene dat we nu al een jaar of 13 over ons heen krijgen.

999

Bericht door 999 » ma mei 18, 2009 8:15 pm

Neefkens schreef:
Komt allemaal goed .. :aai.gif:
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 8:18 pm

Dat "slimme en sluwe" waar blijkt dat dan uit? Dat hij van baan verwisselt? Het lijkt wel wat op een stempel, waar ooit iemand mee begonnen is en dat nu steeds zogenaamd "bewezen" wordt.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 8:19 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:
Komt allemaal goed .. :aai.gif:
Dank. :smile-ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 18, 2009 8:30 pm

Neefkens schreef:Dat "slimme en sluwe" waar blijkt dat dan uit? Dat hij van baan verwisselt? Het lijkt wel wat op een stempel, waar ooit iemand mee begonnen is en dat nu steeds zogenaamd "bewezen" wordt.
Opportunistisch, jobhopper. Hij sneuvelde meermaals bij Ajax, maar kwam telkens weer binnen. Ik heb daar wel respect voor trouwens. Een geboren survivor. Alleen zou Blind m.i. geen beslissingsbevoegdheid dan wel belangrijke rol in het beslissingsproces mogen hebben. Hij heeft nl. nog geen moment aangetoond dat Ajax gebaat is bij zijn beslissingen.

Blind is meubilair, de leider van de incrowd. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij momenteel op de achtergrond aan de touwtjes trekt. Zo onderhand hoop ik dat CA (of een andere dominante bullebak) komt en de macht naar zich toetrekt.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mei 18, 2009 8:56 pm

Je kunt ook zeggen dat hij een echte Ajacied is en alles doet wat in zijn macht ligt om zijn cluppie verder te helpen.

Als ik zo vdBoog zie, dan heeft hij heel duidelijk neergezet wie waarvoor verantwoordelijk is. En hij is de baas en Blind is tweede in rang op technisch gebied. Het enige punt waar ik over twijfel, is wie zijn vdBoog zijn adviseurs?

Jim

Bericht door Jim » ma mei 18, 2009 10:33 pm

wimpey schreef:Zo onderhand hoop ik dat CA (of een andere dominante bullebak) komt en de macht naar zich toetrekt.
Wie weet, als hij straks nog wat tijd weet vrij te maken. Hoe lang duren een gemiddelde golfsessie en pianoles vandaag de dag?.
Neefkens schreef:Je kunt ook zeggen dat hij een echte Ajacied is en alles doet wat in zijn macht ligt om zijn cluppie verder te helpen.
Ja hoor, dat kun je ook zeggen. Maak je geen zorgen Neefkens.
Neefkens schreef: Het enige punt waar ik over twijfel, is wie zijn vdBoog zijn adviseurs?
Kan me absoluut niet voorstellen dat die twijfel bij jou lang zal duren.

Gesloten