Nouja eigenlijk niet dan vind ik.. als ie zo weinig thuis is in de materie en daardoor niet verder komt dan het recyclen van wat oud spelers en trainers.De Dominee schreef:Ik acht die kans klein, laten we zeggen 10% of minder. Vind Van den Boog verder wel een (op het oog) capabele man overigens.
Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?
-
Mensen als Foppe de Haan, Gertjan Verbeek en Ron Jans mogen absoluut geen serieuze kandidaten zijn. Niveau van de subtop, Ajax moet dat niveau weer gaan overstijgen. Foppe de Haan is een eenvoudige trainer, met helemaal geen inzicht. Zijn ploegen gaan toevallig draaien of gaan niet draaien, het is dus nooit een verzekering van goed voetbal. Bij Ron Jans is het altijd opportunistisch voetbal, bij Gertjan Verbeek is het vechtvoetbal.
-
Zozo.... dat zijn nogal uitspraken.Vedette-10- schreef:Mensen als Foppe de Haan, Gertjan Verbeek en Ron Jans mogen absoluut geen serieuze kandidaten zijn. Niveau van de subtop, Ajax moet dat niveau weer gaan overstijgen. Foppe de Haan is een eenvoudige trainer, met helemaal geen inzicht. Zijn ploegen gaan toevallig draaien of gaan niet draaien, het is dus nooit een verzekering van goed voetbal. Bij Ron Jans is het altijd opportunistisch voetbal, bij Gertjan Verbeek is het vechtvoetbal.
Wat was Van Gaal precies, toen hij bij Ajax de job kreeg, beste V-10???
Whitey on the moon.
-
Toen lag ik nog in de luiers, dus dat weet ik niet. 
Wat ik wel weet, is dat hij assistent was bij AZ(nietwaar?). De vergelijking gaat dus niet op.

Wat ik wel weet, is dat hij assistent was bij AZ(nietwaar?). De vergelijking gaat dus niet op.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vind ik een aardige prestatie, maar nog geen prijs. Twente doet het bijvoorbeeld al jaren beter. De Europese campagne was, zoals Marillion al zegt, een waardeloos avontuur ten tijden van Foppe. Daarna werd het wat realistischer en kwam men tot aardige prestaties dus. Foppe werd bijvoorbeeld in de competitie ook wel eens 10e en 7e, maar dat vergeet een ieder. Sinds hij weg is, is het een echte stabiele club. Plekje 4 en 5 halen ze nu altijd wel.Ajax Rules schreef:Peter schreef:Foppe heeft verder ook nooit een prijs behaald. Nooit een keertje een bekertje gewonnen ofzo. Sterker nog, ik vind dat Verbeek het in zijn periode beter heeft gedaan dan Foppe.
Champions League. Met Heerenveen.
@wimpey: Verbeek vind ik geen slechte trainer, maar ook geen topper. Verdedigend zet hij het niet bijster goed neer en bij Feyenoord heb ik ook een paar keer van die dubieuze wissels gezien. Kijk, dat hij problemen had met de ouderen zal niet aan hem liggen, maar ik kon je in augustus al vertellen dat een Timmer, Hofland, de Cler geen best seizoen zouden draaien. Soms moet je met de botte bijl hakken en zeggen dat er voor hen geen rol meer is weggelegd. Nu is zijn eigen koppie eraf. Iets wat hem waarschijnlijk niet nog eens gebeurd, maar toch.
-
Ik bedoel maar... hij was destijds assistent bij AZ en Ajax geweest. Jans is al jaren hoofdtrainer van Groningen. Zou Jans dan te laag voor Ajax zijn?Vedette-10- schreef:Toen lag ik nog in de luiers, dus dat weet ik niet.
Whitey on the moon.
-
- AT Toto winner 15/16
Al die blessures kwamen ook door Verbeek toch? Nee vind het een aparte kwibus. Vergeet ook niet dat H'veen gewoon niet met hem verder wou he ondanks goede resultaten, nou het fnoord verhaal is bekend.. nee laat maar zitten hoor..
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik denk dat we ons misschien maar op een buitenlandse topper moeten richten, want Foppe wil met pensioen, geloof ik...
Doe maar een buitenlander. Ik noem 'm maar weer even: Ottmar Hitzfeld. Twee keer de CL gewonnen, maar nu bondscoach van Zwitserland. Helaas staan ze er tamelijk goed voor in de kwalificatiegroep, dus misschien heeft hij zijn zinnen wel heel erg gezet op Zuid-Afrika 2010, maar voor het overige zou dat wel eens een baan kunnen zijn die hij bereid is te verruilen voor een paar jaar Amsterdam. Bellen kan nooit kwaad.
(en hoe zit het met Steve McClaren?)
K.
Doe maar een buitenlander. Ik noem 'm maar weer even: Ottmar Hitzfeld. Twee keer de CL gewonnen, maar nu bondscoach van Zwitserland. Helaas staan ze er tamelijk goed voor in de kwalificatiegroep, dus misschien heeft hij zijn zinnen wel heel erg gezet op Zuid-Afrika 2010, maar voor het overige zou dat wel eens een baan kunnen zijn die hij bereid is te verruilen voor een paar jaar Amsterdam. Bellen kan nooit kwaad.
K.
Still alive...
-
Als ze echt naar Hitzfeld bellen, dan zou het betekenen dat ze dit forum lezen hahaha.Kowalczyk schreef:Ik denk dat we ons misschien maar op een buitenlandse topper moeten richten, want Foppe wil met pensioen, geloof ik...
K.
Whitey on the moon.
Frans Adelaar en die neemt platje mee 
Het word een beetje gok de trainer

Het word een beetje gok de trainer
Ik zou nu wel eens in de kranten willen lezen dat Ajax inderdaad voor een andere categorie gaat. Niet voor al die standaardnamen die allemaal zo-zo zijn, maar gewoon voor de buitencategorie. Een Omar Hitzfeld die Ko noemt, zo'n Rangnick, of gooi wat mij betreft maar eens een lijntje uit naar een Wenger (zoals Jan Mulder al voorstelde). Zeer goede kans dat geen van deze drie heren gaat komen (of iemand uit deze categorie), maar dat zou wél de vijver moeten zijn waar Ajax in zou moeten vissen. Bij de directie moet nou ook eindelijk eens het besef komen dat er misschien maar eens een kapitaal moet worden geïnvesteerd in een goede trainer, en niet alleen aan spelers aan Sulejmani.
Het is allemaal weer zo typisch Ajax, dit. Ik zie het al voor me dat een paar van die mannen om een tafel gaan zitten en zeggen:
- 'Oké heren, laten we eens een lijstje maken van nieuwe trainers. Wie kennen we zoal?'
- 'Ehh, Rijkaard, natuurlijk'.
- 'Heel goed, Rijkaard! Staat genoteerd. Nog meer?'
- 'Ehh.. Adriaanse? Olsen? Koeman?'
Ik vind het al heel wat dat ze met een (enigszins gedurfde) naam als Advocaat op de proppen komen. Maar je voelt gewoon van te voren alweer aankomen dat ze nooit eens met een echte verrassing durven te komen.
Wie gaat het nu wel worden? Het zal wel gewoon iemand uit dit lijstje worden:
- Olsen
- Jans
- Blind
- Koeman
- Verbeek
- Toch nog Adriaanse
Echt weer Ajax op z'n best. Drie ontslagen trainers van Ajax, een ontslagen trainer van Feyenoord, een trainer waarvan het overgrote gedeelte van dit forum hoopt dat hij nóóit meer bij Ajax komt, en een favoriet van de Nederlandse sportpers omdat ie altijd zulke leuke grappen voor de camera maakt.
Het is dat Been al naar Feyenoord gaat, anders had hij ook op dit lijstje gestaan.
Het is allemaal weer zo typisch Ajax, dit. Ik zie het al voor me dat een paar van die mannen om een tafel gaan zitten en zeggen:
- 'Oké heren, laten we eens een lijstje maken van nieuwe trainers. Wie kennen we zoal?'
Ik vind het al heel wat dat ze met een (enigszins gedurfde) naam als Advocaat op de proppen komen. Maar je voelt gewoon van te voren alweer aankomen dat ze nooit eens met een echte verrassing durven te komen.
- Olsen
- Jans
- Blind
- Koeman
- Verbeek
- Toch nog Adriaanse
Echt weer Ajax op z'n best. Drie ontslagen trainers van Ajax, een ontslagen trainer van Feyenoord, een trainer waarvan het overgrote gedeelte van dit forum hoopt dat hij nóóit meer bij Ajax komt, en een favoriet van de Nederlandse sportpers omdat ie altijd zulke leuke grappen voor de camera maakt.
Het is dat Been al naar Feyenoord gaat, anders had hij ook op dit lijstje gestaan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Ajaciedjuh
Allemaal gegis dat het zo gaat. Niemand weet het.Jesse schreef:Ik zou nu wel eens in de kranten willen lezen dat Ajax inderdaad voor een andere categorie gaat. Niet voor al die standaardnamen die allemaal zo-zo zijn, maar gewoon voor de buitencategorie. Een Omar Hitzfeld die Ko noemt, zo'n Rangnick, of gooi wat mij betreft maar eens een lijntje uit naar een Wenger (zoals Jan Mulder al voorstelde). Zeer goede kans dat geen van deze drie heren gaat komen (of iemand uit deze categorie), maar dat zou wél de vijver moeten zijn waar Ajax in zou moeten vissen. Bij de directie moet nou ook eindelijk eens het besef komen dat er misschien maar eens een kapitaal moet worden geïnvesteerd in een goede trainer, en niet alleen aan spelers aan Sulejmani.
- Olsen
- Jans
- Blind
- Koeman
- Verbeek
- Toch nog Adriaanse
Iedereen zit maar te gissen. En alvast conclusies trekken uit veronderstellingen, tjah.
De tijd zal het leren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Op basis waarvan vergelijk jij Jans met Van Gaal? Wat heeft hij ooit bewezen? Waarmee heeft hij die indruk achtergelaten?GangstaRiB schreef:Ik bedoel maar... hij was destijds assistent bij AZ en Ajax geweest. Jans is al jaren hoofdtrainer van Groningen. Zou Jans dan te laag voor Ajax zijn?
Precies, en dat terwijl wij het wel weten. Bel gewoon Een buitenlandse topper!wimpey schreef:Vergeet het. Aan het eind van het liedje zou DB zomaar de nieuwe trainer kunnen zijn. Er wordt in een ultrakleine vijver gevist.Van de namen die in de media genoemd zijn vind ik alleen Olsen een redelijke optie, maar ik blijf hopen ze weten te verrassen met een echt overtuigende keuze.
I think I lost my fucking headache
LucaS schreef:Precies, en dat terwijl wij het wel weten. Bel gewoon Een buitenlandse topper!wimpey schreef:Vergeet het. Aan het eind van het liedje zou DB zomaar de nieuwe trainer kunnen zijn. Er wordt in een ultrakleine vijver gevist.Van de namen die in de media genoemd zijn vind ik alleen Olsen een redelijke optie, maar ik blijf hopen ze weten te verrassen met een echt overtuigende keuze.
Gordon , Rene en Jeroen dan heb je de toppers uit Moskou....
Iedereen zit maar te gissen, volgens mij is de enige naam die AJAX zélf genoemd heeft Co Adriaanse. De rest is via via.
De methode die gekozen is, is volgens mij de enig juiste. Laten we nu maar afwachten wie het gaat worden. Dat het een erg lastige klus is, moge duidelijk zijn.
De methode die gekozen is, is volgens mij de enig juiste. Laten we nu maar afwachten wie het gaat worden. Dat het een erg lastige klus is, moge duidelijk zijn.

-
Het is helemaal niet lastig.
-
- AT Toto winner 15/16
Welke methode?
- peter
De methode van het zoeken naar een opvolger die een schoolmeester, inspirator en weet ik nog wat meer is. Neefkens denkt namelijk dat ze bij Ajax met beleid op zoek zijn naar een opvolger. Ik denk van niet en binnenkort zullen we zien wie er gelijk gaat krijgen.
-
- AT Toto winner 15/16
Zelfs als ze met Blind komen geeft Neefkens er nog een positieve draai aan en heeft AJAX uitstekend gehandeld.
brigade zuid schreef:Zelfs als ze met Blind komen geeft Neefkens er nog een positieve draai aan en heeft AJAX uitstekend gehandeld.

- peter
Neuh, zo'n vaart zal het niet lopen, maar ik ben in ieder geval wel weer voorbereid op de (zoveelste) teleurstelling. Het is hetzelfde als met verdedigers kopen, namelijk. Ieder jaar roepen we allemaal dat er een kwalitatief goede verdediger (mandekker) bij moet komen en ieder jaar wordt het of vergeten of wordt er een prutsmajoor gehaald.brigade zuid schreef:Zelfs als ze met Blind komen geeft Neefkens er nog een positieve draai aan en heeft AJAX uitstekend gehandeld.
Dit was de methode: Ik had het niet eens zelf verzonnen, van Nijnatten in het AD.

En hartstikke leuk dat op de man spelen, is echt goed voor de sfeer.Neefkens op 13 mei schreef:De strategie van Ajax om tot de aanstelling van een nieuwe trainer/coach te geraken, is er deze keer eentje waarmee je als club voor de dag kunt komen. Eerst de markt in beeld brengen, dan aftasten, selecteren en toeslaan. Zo zal het gaan.
En één ding staat vast: de man die komt, past in het totale management. Één doel, één club. Zo hoort het. Die club heeft zijn organisatie iets beter bemand dan wel eens wordt gedacht. Het vertrek van Van Basten is hier en daar geïnterpreteerd als een impliciete aanval op een club in totale wanorde waar de persoonlijke verhoudingen bovendien vergiftigd zouden zijn.

Ik vind Blind een van de betere opties die genoemd worden. Maar kan me werkelijk niet voorstellen dat hij het wordt. Dat wil hij zelf helemaal niet.brigade zuid schreef:Zelfs als ze met Blind komen geeft Neefkens er nog een positieve draai aan en heeft AJAX uitstekend gehandeld.
Ik ben trouwens geen voorstander van trainers hergebruiken. Trainers met een verleden hebben te weinig krediet.
Same here.Peter schreef:Neuh, zo'n vaart zal het niet lopen, maar ik ben in ieder geval wel weer voorbereid op de (zoveelste) teleurstelling. Het is hetzelfde als met verdedigers kopen, namelijk. Ieder jaar roepen we allemaal dat er een kwalitatief goede verdediger (mandekker) bij moet komen en ieder jaar wordt het of vergeten of wordt er een prutsmajoor gehaald.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."