AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Justin
Contacteer:

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Justin » wo mei 13, 2009 2:30 pm

Was hij niet altijd geblesseerd?

Volgens mij had hij één goed seizoen bij Excelsior. Ging naar Tottenham, raakte snel geblesseerd, droop af naar Willem II, speelde even, raakte weer geblesseerd en plots betaalde AZ 7 miljoen voor hem.
2004/05 Excelsior 14 11 Eerste divisie
2004/05 Tottenham Hotspur 0 0 Premiership
2005/06 Derby County 9 3 First Division
2005/06 Tottenham Hotspur 0 0 Premiership
2006/07 Willem II 5 3 Eredivisie
2007/08 Willem II 2 0 Eredivisie

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo mei 13, 2009 2:45 pm

Justin schreef: Over Hamdaoui trouwens. Ik heb niet echt het idee dat die jongen 'boven zijn kunnen' heeft gepresteerd. Aan het begin van het seizoen zat hij wel in een 'flow' en liep hij 1-op-1, maar hij is eigenlijk heel het seizoen erg constant blijven scoren. Over zijn spel zelf kan ik weinig zeggen, want daarvoor heb ik hem te weinig zien spelen, maar zijn stats wijzen op een erg constant seizoen. Ik betwijfel of dit echt 'boven zijn kunnen' was.
Mmwah. Na de winterstop heeft hij maar 7 competitie-treffers gemaakt. Valt wel mee dus.

999

Bericht door 999 » wo mei 13, 2009 4:09 pm

Van Gaal trainer Bayern München

Louis van Gaal wordt zoals verwacht
volgend seizoen de nieuwe trainer van
Bayern München.

Landskampioen AZ laat Van Gaal,die in
Alkmaar nog een contract voor een jaar
had,naar Zuid-Duitsland vertrekken.De
succesvolle coach had eerder zelf al
een akkoord bereikt met Bayern.

Voor hoeveel seizoenen Van Gaal gaat
tekenen,is onduidelijk.Wie in Alkmaar
Van Gaal moet opvolgen,is niet bekend.

(later meer)

Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 13, 2009 5:54 pm

Voor 2 seizoenen volgens de website van Bayern.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » wo mei 13, 2009 7:27 pm

Geen afkoopsom voor Louis van Gaal

MUNCHEN - Bayern München hoeft geen afkoopsom voor Louis van Gaal te betalen. "De verantwoordelijken van AZ hebben ingestemd met een voortijdige beëindiging van Van Gaals contract tot 30 juni 2009", staat te lezen op de officiële website van de Duitse topclub. "De trainer wordt zonder enige vergoeding aan Bayern vrijgegeven."

"Als 'bedankje' voor deze tegemoetkoming zal Bayern München, waarschijnlijk in de zomer van 2010, kostenloos in een vriendschappelijk duel tegen de Nederlandse kampioen aantreden", meldt de Bundesligaclub.
Blij met de punten ...

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo mei 13, 2009 8:47 pm

"Als 'bedankje' voor deze tegemoetkoming zal Bayern München, waarschijnlijk in de zomer van 2010, kostenloos in een vriendschappelijk duel tegen de Nederlandse kampioen aantreden", meldt de Bundesligaclub.
Misschien kunnen ze een mini-toernooi doen met Fortuna Sittard. :smile-ajax.gif:

We kunnen die club inmiddels beter Barter München noemen...
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 14, 2009 8:59 am

Misschien zijn er afspraken gemaakt dat er geen AZ spelers worden meegenomen? Lijkt me typisch iets voor Scheringa.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do mei 14, 2009 10:05 am

Voor wie het leuk vindt...

Ik kreeg net een tip uit niet alleen betrouwbare, maar ook gewaardeerde bron dat RTV Noord-Holland straks de persconferentie van AZ betreffende het vertrek van Louis van Gaal live uitzendt, om 13.00 uur.

http://www.rtvnh.nl/sport/

Doet er uw voordeel mee, piepels.

K.
Still alive...

999

Bericht door 999 » do mei 14, 2009 10:37 am

Volgens de geruchten maakt voetballer Stijn Schaars deel uit van de deal tussen beide clubs. Schaars heeft enkele dagen geleden zijn contract echter nog verlengd. Brands wilde niet ingaan op details van het onderhoud met Bayern München. Wel zei hij dat het een 'goed gesprek' was. Volgens Duitse media begint Van Gaal op 1 juli bij zijn nieuwe club, waar hij een dezer dagen een contract tekent tot de zomer van 2011.
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 14, 2009 10:46 am

Volgens een AZ'er uit mijn vriendenkring schijnt er een deal te zijn dat er geen AZ-spelers naar Bayern gaan. Dit zou Rummenigge gezegd hebben.

Ben benieuwd.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » do mei 14, 2009 11:00 am

De Dominee schreef:Volgens een AZ'er uit mijn vriendenkring schijnt er een deal te zijn dat er geen AZ-spelers naar Bayern gaan. Dit zou Rummenigge gezegd hebben.
Prima. Maar dan maken wij als Ajax de deal met onszelf dat we ook geen spelers laten gaan naar Bayern. Dikke doei!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

jabu

Bericht door jabu » do mei 14, 2009 11:01 am

Als die deal met Schaars doorgaat dan ben ik bijna tevreden:
Jabu op Tue Apr 28 schreef:Ik gun Ajax ook een transfer van Louis naar Bayern. Als hij dan nog even Schaars meeneemt en Van Bommel een jaartje de bank laat verwarmen ben ik helemaal tevreden.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 14, 2009 11:03 am

'Naam Gertjan Verbeek valt bij AZ'
Gertjan Verbeek is na het afhaken van Co Adriaanse en Dick Advocaat een kandidaat om Louis van Gaal bij AZ op te volgen. Dat meldt De Telegraaf.

De voormalig trainer van Feyenoord was ook al bij de Alkmaarders in beeld toen Van Gaal afgelopen seizoen dreigde te vertrekken. Vervolgens zag AZ in Verbeek in ideale assistent, die klaargestoomd kon worden voor het hoofdtrainerschap.

Nu Van Gaal naar Bayern München vertrekt is Verbeek in beeld om direct hoofdtrainer te worden. Wat betreft de andere kandidaten Martin Jol (Hamburger SV) en Henk ten Cate (Panathinaikos) zit AZ in de wachtkamer.
geruchten... lijkt me
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do mei 14, 2009 11:04 am

Kowalczyk schreef:Voor wie het leuk vindt...

Ik kreeg net een tip uit niet alleen betrouwbare, maar ook gewaardeerde bron dat RTV Noord-Holland straks de persconferentie van AZ betreffende het vertrek van Louis van Gaal live uitzendt, om 13.00 uur.

http://www.rtvnh.nl/sport/

Doet er uw voordeel mee, piepels.
Oh, en je kunt ook bij de NOS terecht, op internet:

http://voetbal.nos.nl/nieuws/artikel/ID/tcm:45-516821/

K.
Still alive...

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 14, 2009 11:26 am

banjavi schreef:
'Naam Gertjan Verbeek valt bij AZ'
Gertjan Verbeek is na het afhaken van Co Adriaanse en Dick Advocaat een kandidaat om Louis van Gaal bij AZ op te volgen. Dat meldt De Telegraaf.

De voormalig trainer van Feyenoord was ook al bij de Alkmaarders in beeld toen Van Gaal afgelopen seizoen dreigde te vertrekken. Vervolgens zag AZ in Verbeek in ideale assistent, die klaargestoomd kon worden voor het hoofdtrainerschap.

Nu Van Gaal naar Bayern München vertrekt is Verbeek in beeld om direct hoofdtrainer te worden. Wat betreft de andere kandidaten Martin Jol (Hamburger SV) en Henk ten Cate (Panathinaikos) zit AZ in de wachtkamer.
geruchten... lijkt me
voetbalprimeur.nl
Zou mooi zijn.

Na Louis MOET Schaars weg bij AZ. Zonder Schaars is het volgend jaar een stuk minder daar.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do mei 14, 2009 12:32 pm

Van Gaal neemt Andries Jonker mee als assistent, haha.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 14, 2009 12:43 pm

Nu dus officieel: er gaan geen spelers van AZ naar Bayern.
Louis mag vertrekken omdat hij AZ kampioen heeft gemaakt, ondanks een doorlopend contract. Op 30 april nam Bayern voor het eerst contact op met Louis. Maandag belde Rummenigge contact op met Dirk, waarna er gisteren een gesprek tussen beide clubs volgde. In ruil voor de overgang komt er een vriendschappelijke wedstrijd tussen beide clubs. Ook gaan beide clubs samenwerken.

Louis van Gaal neemt het woord over. Hij geeft aan dat er zakelijke en persoonlijke redenen waren om een dienstverband aan te gaan. Ook rancune speelde een grote rol. Nadat duidelijk werd dat AZ kampioen zou gaan worden gaf van Gaal aan graag naar Bayern te willen vertrekken. AZ gaf daar gehoor aan en beide partijen gaan vriendschappelijk uit elkaar.

Scheringa gaf ook aan nooit overwogen te hebben om van Gaal aan zijn contract te houden. Er gaat niemand van de spelersgroep mee naar Bayern München. Dit is ook bevestigd door Rummenigge. Video-analist Max Reckers maakt wel de overstap naar Duitsland. Ook Dirk geeft aan dat het niet vragen van een afkoopsom een gebaar van vriendschap was.

Van Gaal houdt een melodramatisch verhaal over het verliezen van vrienden. Hij heeft nooit verwacht dat de overgang naar Bayern niet door zou gaan. Tot nu toe heeft altijd de boot afgehouden naar clubs die hem benaderd hebben. Bayern is echter een club van een andere orde. Van gaal heeft de spelersgroep geëvalueerd samen met Marcel Brands. Hij geeft aan dat het voor hem belangrijk was om alles goed af te ronden.

Dirk deelt nog een sneer uit aan de media, die door speculaties als feiten te presenteren voor onduidelijkheid zorgden.

Louis trekt nog een doos complimenten open voor zijn assistenten en Piet Hartland in het bijzonder.

Dirk vertelt wat meer over de samenwerking met Bayern. Max Reckers blijft mogelijk wat dingen doen voor AZ. Ook gaan de clubs samenwerken op het gebied van merchandising.

Marcel Brands geeft dat het lastig wordt om een coach van hetzelfde kaliber aan te trekken. Een Nederlandse coach heeft duidelijk de voorkeur.

En daarmee wordt de persconferentie afgesloten. Weinig nieuws, maar het is wel duidelijk dat er geen spelers van AZ naar München vertrekken.

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 14, 2009 12:50 pm

Az heeft het zelfde probleem als Ajax alleen zou ik kunnen voorstellen dat men liever naar AZ gaat aangezien daar het spelers materiaal beter is dan in Amsterdam.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 14, 2009 12:59 pm

Dat ligt eraan. Bij Ajax zie ik niet veel spelers vertrekken deze zomer, ondanks het tegenvallende seizoen.

Bij AZ zie ik eerder mensen vertrekken. Spelers verdienen daar niet zoveel en sportieve glorie is mooi, maar centjes zijn nog veel mooier.

Sowieso wil Schaars niet verlengen als Louis niet blijft (waar nu sprake van is) en moeten ze hem dus wel verkopen. Kunnen er sowieso niet veel voor vragen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 14, 2009 2:43 pm

Scheringa: "Niemand vertrekt bij AZ"
Eén van de onderdelen van de deal die AZ sloot met Bayern München omtrent de overgang van Louis van Gaal is een samenwerkingsverband dat de twee clubs aangaan. Tevens zal volgend jaar een oefenduel gespeeld worden.

Fabian Bijman
ALKMAAR

Van de samenwerking zullen beide teams profijt hebben, zo meent AZ-preses Dirk Scheringa. "Zij zullen van ons leren, wij van hun. We gaan de werkzaamheden van Max Reckers (de videoanalyticus reist Van Gaal achterna naar Beieren, red.) gaan combineren en ook op het gebied van merchandising nemen beide clubs een kijkje in elkaars keuken. Binnenkort zullen we zien wat zij beter doen dan wij. We houden van leren en ontwikkeling. Alhoewel ik niet denk dat wij veel kunnen bijleren", grapt Scheringa.

Naast Reckers en inspanningsfysioloog Jos van Dijk zal Van Gaal niemand meenemen uit Alkmaar, benadrukt de zakenman nog maar eens. "Bayern-directeur Karl-Heinz Rummenigge heeft het al aangegeven: Louis zal geen spelers meenemen. Niet één van onze spelers zal, tegen de berichtgeving van de laatste dagen in, vertrekken. De selectie wil dolgraag bij elkaar blijven en goed presteren in de Champions League", spreekt Scheringa spierballentaal.
Van Gaal zou ook blijven toch?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 14, 2009 2:47 pm

Het bericht klopt deels. Geen enkele speler van AZ zal vertrekken...naar Bayern.

Schaars heeft al aangegeven zijn toekomst aan het aanblijven van Van Gaal te koppelen (maw die gaat nu weg), Dembele wil graag 'een stap maken', De Zeeuw was al zowat weg.

En dan heb je nog de 'belangstelling' van clubs die 4x zoveel betalen als AZ voor Romero, Ari en Hamdaoui.

Ik zeg succes Dirk. Ajax '95 wilde ook bij elkaar blijven toch...?

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 14, 2009 3:09 pm

Op teletekst staat trouwens pagina 806 dat Andries Jonker ook mee gaat naar FCB

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 14, 2009 3:23 pm

Thijs schreef:Van Gaal neemt Andries Jonker mee als assistent, haha.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 15, 2009 9:13 am

Costa Ricaan Ruiz weet van belangstelling AZ
Geschreven op vrijdag, 15 mei om 08:00

AZ heeft meer dan gemiddelde belangstelling voor Bryan Ruiz, de 23-jarige aanvaller van AA Gent. Naast de interesse van de Nederlandse landskampioen zitten ook Anderlecht en Standard Luik achter de diensten van de Costa Ricaan aan. Ruiz werd over een langere periode meermaals bekeken door AZ-scout Johnny Bosman "Ik heb weet van de interesse", zo bevestigt Ruiz zelf in Het Nieuwsblad. "Een mooie club die de Champions League speelt." Volgens Ruiz zal een mogelijke transfer eind juni afgerond worden. Het is niet duidelijk of het vertrek van Louis van Gaal invloed zal hebben op de interesse voor de Midden-Amerikaanse Buffalo.

De kans lijkt klein dat Ruiz in België blijft. "Ik sluit de deur niet voor Anderlecht of Standard, maar mijn voorkeur gaat uit naar het buitenland", aldus Ruiz, die vorig jaar onder andere met SC Heerenveen in verband werd gebracht. De veelzijdige Ruiz, die aan zijn derde seizoen in Gent bezig is, staat na bijna drie seizoenen op 26 treffers.

VZ
Wakker worden Ajax. Ik roep al 2-3 jaar met Jöhnkie dat die een speler is om in de gaten te houden.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr mei 15, 2009 10:30 am

26 goals in 3 seizoenen is niet echt geweldig voor een aanvaller.

maar wat voor soort speler is het dan?

Gesloten