Lijkt me niet zo moeilijk: een trainer met revanchegevoelens. Het schijnt dat Kurt Linder nummer drie op de lijst is.Aristides schreef:Ik maak me meer zorgen om de profielschets; hoe ziet die eruit als Adriaanse en Olsen er beiden in passen?

Moderator: mods
Lijkt me niet zo moeilijk: een trainer met revanchegevoelens. Het schijnt dat Kurt Linder nummer drie op de lijst is.Aristides schreef:Ik maak me meer zorgen om de profielschets; hoe ziet die eruit als Adriaanse en Olsen er beiden in passen?
Eens.LouisXIV & co schreef:Ha, we gaan verder met de Race om Revanche. Wie gaan we hierna eerst benaderen? Wouters of Koeman? Ben overigens wel van mening dat laatste twee terecht zijn ontslagen/opgestapt en Olsen en Co niet, maar frappant is het allemaal wel.Blind belt met Olsen
Verder verbaas ik me over de transparantie van dit hele gebeuren. Of er zit een enorm lek in het bestuur van Ajax, of men speelt bewust open kaart met de media. Dat laatste begrijp ik dan niet zo goed. Willen ze soms laten zien dat ze heus wel druk bezig zijn? Mijn voorstel: maak een goede analyse van de beschikbare en gewenste trainers en ga flink rondbellen. Maar hou het lekker even intern. We horen het wel als er iemand ja zegt. Dan speculeren wij ondertussen vrolijk verder.
Exact. En dat wordt almaar erger natuurlijk. Wat als Olsen nu ook niet doorgaat? Dan kun je op een gegeven moment als kandidaat niet meer ja zeggen, omdat je dan echt het sukkeltje bent. Ik zie zo'n persconferentie al helemaal voor me. Hoe VDB zich in n allerlei tekstuele bochten wringt om uit te leggen dat dit toch een droomkandidaat is...Kowalczyk schreef:Eens.LouisXIV & co schreef:Ha, we gaan verder met de Race om Revanche. Wie gaan we hierna eerst benaderen? Wouters of Koeman? Ben overigens wel van mening dat laatste twee terecht zijn ontslagen/opgestapt en Olsen en Co niet, maar frappant is het allemaal wel.Blind belt met Olsen
Verder verbaas ik me over de transparantie van dit hele gebeuren. Of er zit een enorm lek in het bestuur van Ajax, of men speelt bewust open kaart met de media. Dat laatste begrijp ik dan niet zo goed. Willen ze soms laten zien dat ze heus wel druk bezig zijn? Mijn voorstel: maak een goede analyse van de beschikbare en gewenste trainers en ga flink rondbellen. Maar hou het lekker even intern. We horen het wel als er iemand ja zegt. Dan speculeren wij ondertussen vrolijk verder.
Want je ziet wat er gebeurt: Van den Boog heeft heel duidelijk gezegd dat Ajax een rijtje kandidaten gaat bellen, maar dat er nog geen volgorde van voorkeur is bepaald. Adriaanse was niet 'eerste keus'; Ajax moest de volgorde nog bepalen, maar ging gewoon mensen polsen.
En nu lees je tóch overal dat Ajax (na het afzeggen van Adriaanse en Rijkaard) inmiddels aan zijn 'derde keus' toe is.
Dan had je het inderdaad beter allemaal binnenskamers kunnen houden en zeggen: mensen, u merkt het vanzelf.
K.
Was dat de verantwoordelijkheid van Olsen, of van de weinig zuinige Zeeuw Danny Blind? Die tien jaar later ook weer met bakken geld smijt voor tweederangs eredivisie-spelers.Peter schreef:Het is wel mede dankzij Olsen dat het mis is gelopen. Hij heeft namelijk ook een karrevracht aan prutsers binnengehaald. Verder kwam er uit de jeugd weinig soeps en dat had tot gevolg dat je dus met een beroerde selectie aan het seizoen 1998/1999 begon.
Verder speelde zijn Ajax weliswaar fantastisch voetbal, maar wel momentenvoetbal..... hij liet Laudrup, Showtime, Dani, Litmanen, R, de Boer, etc. heerlijk excelleren, maar of hij ook iemand is die dagelijks hamert op patronen en vastigheden weet ik niet.Peter schreef:Het is wel mede dankzij Olsen dat het mis is gelopen. Hij heeft namelijk ook een karrevracht aan prutsers binnengehaald. Verder kwam er uit de jeugd weinig soeps en dat had tot gevolg dat je dus met een beroerde selectie aan het seizoen 1998/1999 begon.
Klopt. Ik had destijds sterk de indruk dat vooral de Van Gaal-spelers eindelijk vrijuit mochten voetballen en daardoor een enorme opleving hadden. Of Olsen daarmee dus de strenge coach is die wij (en UrbyAjax Rules schreef:Verder speelde zijn Ajax weliswaar fantastisch voetbal, maar wel momentenvoetbal..... hij liet Laudrup, Showtime, Dani, Litmanen, R, de Boer, etc. heerlijk excelleren, maar of hij ook iemand is die dagelijks hamert op patronen en vastigheden weet ik niet.
Ten onrechte en dus flauw, jij weet net zo goed als iedereen dat Blind (in ieder geval een jaar terug) uitvoerder was van de opdrachten van anderen, en op geen enkele wijze beslissingsverantwoordelijkheid had. Kritiek op Blind is uiteraard mogelijk, maar dit is gewoon onwaar.LouisXIV & co schreef:Was dat de verantwoordelijkheid van Olsen, of van de weinig zuinige Zeeuw Danny Blind? Die tien jaar later ook weer met bakken geld smijt voor tweederangs eredivisie-spelers.Peter schreef:Het is wel mede dankzij Olsen dat het mis is gelopen. Hij heeft namelijk ook een karrevracht aan prutsers binnengehaald. Verder kwam er uit de jeugd weinig soeps en dat had tot gevolg dat je dus met een beroerde selectie aan het seizoen 1998/1999 begon.
Maar het is evenmin terecht om de miskopen van toen op het conto van Olsen te schrijven - en daar reageerde Louis op, in dit geval.LucaS schreef:Ten onrechte en dus flauw, jij weet net zo goed als iedereen dat Blind (in ieder geval een jaar terug) uitvoerder was van de opdrachten van anderen, en op geen enkele wijze beslissingsverantwoordelijkheid had. Kritiek op Blind is uiteraard mogelijk, maar dit is gewoon onwaar.LouisXIV & co schreef:Was dat de verantwoordelijkheid van Olsen, of van de weinig zuinige Zeeuw Danny Blind? Die tien jaar later ook weer met bakken geld smijt voor tweederangs eredivisie-spelers.Peter schreef:Het is wel mede dankzij Olsen dat het mis is gelopen. Hij heeft namelijk ook een karrevracht aan prutsers binnengehaald. Verder kwam er uit de jeugd weinig soeps en dat had tot gevolg dat je dus met een beroerde selectie aan het seizoen 1998/1999 begon.
Nee, dat is mij niet bekend. Leg eens uit. Blind was toch gewoon TD met een bak geld?LucaS schreef:Ten onrechte en dus flauw, jij weet net zo goed als iedereen dat Blind (in ieder geval een jaar terug) uitvoerder was van de opdrachten van anderen, en op geen enkele wijze beslissingsverantwoordelijkheid had.
Waarom denk je dat? Ik denk dat Frank de Boer wel meer de trainer is, maar dat Bergkamp meer een manager. En qua beleidsvoering is de manager belangrijker dan de trainer, want de manager moet de trainer ten eerste het spelersmateriaal bieden om te kunnen presteren en ten tweede een visie uitdragen hoe er wordt gespeeld. De trainer moet zijn spelersgroep goed training geven en voorbereiden op de wedstrijden. Laat ik het zo verwoorden: Bergkamp lijkt meer op Rijkaard, De Boer meer op Ten Cate.Ajax Rules schreef:Mmm.... ik zie in FdB juist veel meer een hoofdtrainer (op termijn) dan in Bergkamp.
Absoluut. In het meest recent nummer van Ajax Life stond een uitgebreid interview met Bergkamp. Dat stond vol met uitspraken die het financieel onafhankelijke ex-raspaard typeren: "Ik ga eens even rustig kijken of ik het leuk vind - trainer zijn", "Als ik er niet meer van geniet, stop ik ermee, want hoor eens: ik hóef geen trainer te zijn", etc.Ajax Rules schreef:Mmm.... ik zie in FdB juist veel meer een hoofdtrainer (op termijn) dan in Bergkamp.
Sorry, ik was onduidelijk. Ik reageerde op je opmerking dat Blind tien jaar later (dus vorig jaar) weer met geld smijt voor middelmatige spelers. Blind had vorig jaar geen enkele verantwoordelijkheid voor de aankopen, hij was uitvoerder, de beslissing lag bij van Basten. Zowel met betrekking tot welke spelers als tot het maximaal te betalen bedrag.LouisXIV & co schreef:Nee, dat is mij niet bekend. Leg eens uit. Blind was toch gewoon TD met een bak geld?LucaS schreef:Ten onrechte en dus flauw, jij weet net zo goed als iedereen dat Blind (in ieder geval een jaar terug) uitvoerder was van de opdrachten van anderen, en op geen enkele wijze beslissingsverantwoordelijkheid had.
vi.nlAjax polst Olsen, Laudrup acht zich ongeschikt
14/05/2009 09:20
De Deense bondscoach Morten Olsen staat op het kandidatenlijstje van Ajax. Michael Laudrup schrijft zichzelf af als kandidaat voor de vacature.
Ajax-manager Danny Blind polste Morten Olsen over diens interesse in een terugkeer bij de Amsterdamse club. De Deense bondscoach, die vanaf 1997 twee jaar werkte in de Arena, liet weinig los over zijn beschikbaarheid.
'Het enige wat ik kan zeggen is dat ik na mijn vertrek bij Ajax een paar keer ben gevraagd terug te keren', zei Olsen tegen BT. 'Maar ik had steeds doorlopende contracten, en dat is nu ook het geval. En verder heb ik geen commentaar op geruchten.'
Ajax heeft in de zoektocht naar de opvolger van Marco van Basten vooralsnog afzeggingen binnengekregen. Zowel Frank Rijkaard als Co Adriaanse gaf te kennen geen trek te hebben in een terugkeer bij de Amsterdamse club.
Ook Michael Laudrup is niet beschikbaar. De Deense oud-international, die zonder club zit na zijn ontslag bij Spartak Moskou, is naar eigen zeggen ongeschikt omdat hij de taal niet machtig is. 'Dat verklaart ook waarom ik niet speculeer over een terugkeer naar Nederland. Mijn Nederlands is niet goed genoeg. En hetzelfde geldt voor Duitsland', zei Laudrup in het Deense Politiken. De Deen werd ook in verband gebracht met VfL Wolfsburg.
Agree. Mijn opmerking over de huidige Blind was misschien wat makkelijk. Maar die van tien jaar terug blijft overeind.LucaS schreef:Sorry, ik was onduidelijk. Ik reageerde op je opmerking dat Blind tien jaar later (dus vorig jaar) weer met geld smijt voor middelmatige spelers. Blind had vorig jaar geen enkele verantwoordelijkheid voor de aankopen, hij was uitvoerder, de beslissing lag bij van Basten. Zowel met betrekking tot welke spelers als tot het maximaal te betalen bedrag.LouisXIV & co schreef:Nee, dat is mij niet bekend. Leg eens uit. Blind was toch gewoon TD met een bak geld?LucaS schreef:Ten onrechte en dus flauw, jij weet net zo goed als iedereen dat Blind (in ieder geval een jaar terug) uitvoerder was van de opdrachten van anderen, en op geen enkele wijze beslissingsverantwoordelijkheid had.
Dat heeft Rijkaard inderdaad te kennen gegeven. Co niet. Die heeft gezegd dat hij niet vooruit wenst te lopen op zijn toekomst. Hij wil zich nu richten op Red Bull Salzburg (kampioensrace) en daarna wil hij een aantal weken vakantie nemen. Hij wil pas over een volgende klus gaan nadenken zodra de 'tank weer vol is'. Datzelfde heeft hij ook tegen AZ gezegd.Zowel Frank Rijkaard als Co Adriaanse gaf te kennen geen trek te hebben in een terugkeer bij de Amsterdamse club.