Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Harm

Re: Spanje

Bericht door Harm » di mei 05, 2009 12:38 pm

Hopelijk is het mondelinge akkoord met Vennegoor nog niet rechtsgeldig :eusa_pray.gif: :smallgrin.gif:

Frank

Bericht door Frank » di mei 05, 2009 4:17 pm

ik neem aan dat je hoopt dat Van Nistelrooij terugkomt? Ik ben benieuwd.... :icon_wink.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 06, 2009 8:42 am

Real Madrid zet Hollanders in etalage
Door EDWIN WINKELS

BARCELONA - Hij zou, ruim vier eeuwen later, een waardige opvolger van de hertog van Alva kunnen zijn. Florentino Pérez, de grote favoriet om volgende maand de nieuwe voorzitter van Real Madrid te worden, zal in alle hevigheid ten strijde trekken tegen de Nederlanders.

Er zijn er te veel binnen de club, zo lieten zijn lakeien gisteren via de Madrileense sportkranten uitlekken. Sterker nog: misschien is er na de zomer niet één meer.

In de afgelopen twee seizoenen werden de Oranje-internationals nog hartelijk ontvangen, nadat een onberispelijke Ruud van Nistelrooy voor hen de weg had geplaveid. Hij was in 2006 met 10 miljoen euro de goedkoopste aankoop van allemaal. Voor de andere vijf legde Real bijna 115 miljoen euro neer, van de 13 miljoen voor Drenthe tot de 36 miljoen voor Robben.

Nu, bijna op het einde van een seizoen zonder prijzen, is geen van hen zeker meer van zijn toekomst in het Bernabéu. Met minimale verschillen zijn de kranten AS en Marca het zelfs eens over de beoogde verkoopprijs van elk van de Nederlanders. Samen zouden ze 100 miljoen moeten opbrengen.

Vier staan er nadrukkelijk in de etalage: Robben voor 25 miljoen, Sneijder voor 18 tot 20, Van der Vaart voor 12 of 13 en Drenthe voor 8 tot 10, al zou hij ook een tijdje verhuurd kunnen worden.

Het gedwongen vertrek van de twee spitsen is minder zeker. De toekomst van Van Nistelrooy en Huntelaar, die voor respectievelijk 10 en 20 miljoen zouden kunnen vertrekken, hangt onder meer af van wie er door Pérez en zijn beoogde technisch directeur, oud-speler/trainer Jorge Valdano, worden gehaald.

Pérez, zo bewees hij in zijn eerdere periode als voorzitter, houdt van grote internationale sterren. Hij kocht Figo, Zidane, Ronaldo en Beckham. Vanzelfsprekend wil hij nu als eerste een internationaal aansprekende spits halen en de bekende namen van Cristiano Ronaldo, Kaká en David Villa zoemen al door de catacomben van het Bernabéu-stadion.

Achter één van die mannen zou Van Nistelrooy nog altijd als tweede of reservespits kunnen fungeren. Met zijn staat van dienst roept de Brabander de meeste sympathie op in Madrid. Hij heeft in 102 wedstrijden 63 doelpunten gemaakt voor de ‘Koninklijke’ en was dit seizoen topscorer totdat hij zwaar geblesseerd raakte aan zijn knie.

Die langdurige blessure en de leeftijd van de spits, die deze zomer 33 jaar wordt, zijn de redenen waarom de toekomstige clubleiding twijfels zou hebben over zijn rendement. Nog één keer wat geld voor Van Nistelrooy incasseren zou de club goed uitkomen, maar aan de andere kant is zijn lage aankoopsom allang afgeschreven. Bovendien ligt de spits goed in de groep, althans de groep die mag blijven.

Volgens beide sportkranten zijn slechts acht spelers helemaal zeker van hun koninklijke toekomst: Casillas, Sergio Ramos, Raúl, Higuaín, Lass Diarra, Pepe, Marcelo en Torres mogen blijven. Van Cannavaro, die deze week een medische keuring bij Juventus onderging, trainer Juande Ramos, de Fransman Faubert en doelman Dudek loopt het contract af.

De Nederlanders hebben nog wel een contract, wat geen belemmering voor Pérez is hen in de verkoop te doen. Hij zou niet van een kolonie met veel spelers uit één land houden, na zijn slechte ervaringen met de Brazilianen, én hij kan wijzen op het lage rendement van de meesten van hen. Wat de kandidaat-voorzitter het meest steekt, is dat geen van de Oranje-spelers bij Real tot een bepalende speler én ster is uitgegroeid.

Robben leek de beste kandidaat, maar blessures hebben hem voortdurend parten gespeeld. In zijn eerste seizoen speelde de Groninger slechts 34% van alle minuten in de Primera División, dit seizoen steeg zijn aandeel tot 53%. Niettemin zouden collega’s als Raúl en Higuaín zich hebben beklaagd over Robbens invidualistische speelstijl.

Sneijder begon vorig jaar goed en werd populair, maakte negen doelpunten in zijn eerste seizoen, maar dit seizoen heeft hij lange tijd last gehad van de naweeën van zijn blessure én een vormcrisis. Hij heeft pas twee keer gescoord.

Van der Vaart is in Madrid verworden tot een kasplantje. Hij begon met vier doelpunten in vier wedstrijden (waaronder een hattrick), maar trainer Schuster was snel op hem uitgekeken en Ramos zag hem helemaal niet staan. Zijn vier treffers steken schril af bij de 21 die hij vorig jaar voor Hamburger SV scoorde.

Drenthe werd door het eigen publiek uitgelachen, kreeg last van faalangst en heeft nog geen kwart van alle minuten mogen meedoen.

Huntelaar ten slotte kwam als stand-in voor Van Nistelrooy, maar verloor de concurrentiestrijd met Raúl en Higuaín. Al scoorde hij in een half seizoen acht keer, nu staat hij al zeven duels droog.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 08, 2009 7:51 pm

Gudjohnsen: "Ik ben de Barça-bank beu"

Na de knappe zege bij Real Madrid en de kwalificatie voor de finale van de Champions League leeft Barcelona op een wolk. Toch is niet iedereen tevreden. Eidur Gudjohnsen wil de Catalaanse club verlaten.

Gudjohnsen heeft het moeilijk met zijn rol als invaller. "Ik denk dat ik aan het einde van het seizoen ga vertrekken", zegt de IJslander. "Ik ben blij dat we in de Champions League-finale staan, maar ik wil spelen."
"Ik ben het beu om op de bank te zitten en naar mijn ploegmaats te kijken."

"Ik snap het ook niet. Ik dacht dat ik het goed deed, maar plots zette coach Guardiola mij op de bank."

"Het is moeilijk om dat te aanvaarden", besluit de spits. "Ik ga echter proberen om te genieten van het succes van het team en met een beetje geluk mag ik misschien toch wat vaker in actie komen."

De 30-jarige Gudjohnsen speelt sinds 2006 bij Barcelona. Eerder kwam hij ook uit voor Chelsea.

http://www.sporza.be/cm/sporza
Zou dit wat voor AJAX kunnen zijn?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 08, 2009 7:55 pm

brigade zuid schreef:
Gudjohnsen: "Ik ben de Barça-bank beu"

Na de knappe zege bij Real Madrid en de kwalificatie voor de finale van de Champions League leeft Barcelona op een wolk. Toch is niet iedereen tevreden. Eidur Gudjohnsen wil de Catalaanse club verlaten.

Gudjohnsen heeft het moeilijk met zijn rol als invaller. "Ik denk dat ik aan het einde van het seizoen ga vertrekken", zegt de IJslander. "Ik ben blij dat we in de Champions League-finale staan, maar ik wil spelen."
"Ik ben het beu om op de bank te zitten en naar mijn ploegmaats te kijken."

"Ik snap het ook niet. Ik dacht dat ik het goed deed, maar plots zette coach Guardiola mij op de bank."

"Het is moeilijk om dat te aanvaarden", besluit de spits. "Ik ga echter proberen om te genieten van het succes van het team en met een beetje geluk mag ik misschien toch wat vaker in actie komen."

De 30-jarige Gudjohnsen speelt sinds 2006 bij Barcelona. Eerder kwam hij ook uit voor Chelsea.

http://www.sporza.be/cm/sporza
Zou dit wat voor AJAX kunnen zijn?
Goeie spits. Zal wel naar Engeland gaan om te cashen.
Whitey on the moon.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr mei 08, 2009 8:48 pm

Als hij bij Barca meedoet speelt hij altijd op het middenveld.

999

Bericht door 999 » zo mei 10, 2009 8:06 am

Real Madrid ook hard onderuit bij Valencia van opgebloeide Hedwiges Maduro

Barça op rand van landstitel

VALENCIA – Een week na de galavoorstelling bij Real Madrid (2-6) kan FC Barcelona zich vandaag al verzekeren van de Spaanse landstitel. De Catalanen zagen dat de enig overgebleven concurrent (Real) de ‘klap van Bernabeu’ nog niet had verwerkt en bij het Valencia van Hedwiges Maduro opnieuw onder de voet werd gelopen: 3-0. Door de nederlaag van de Koninklijke mag Barcelona de champagne bij een overwinning op Villarreal ontkurken.

De robuuste en sterk spelende Maduro hield de punten in Valencia, maar stuurde de Nederlandse Madrilenen met een geruststellende boodschap naar huis. De Nederlanders – en dan met name Rafael van der Vaart en Royston Drenthe – liggen in de Spaanse media onder vuur. ,,Maar over een paar weken kan alles weer anders zijn”, wist Maduro als geen ander. ,,Vanaf de winterstop speelde ik bijna alles in de competitie, de copa en de UEFA Cup”, zei de ex-Ajacied die de eerste seizoenshelft ook op een zijspoor was beland. ,,Mijn basisplaats lijkt misschien niet zo bijzonder. Maar is het onder deze trainer wel. Lange tijd was ik de enige buitenlander met tien Spanjaarden om me heen. Nu (de Portugees, red.) Miguel terug is, zijn we met z’n tweeën.”

Hoewel er bij Madrid zes Nederlanders onder contract staan, verscheen er in Mestalla ook maar één aan de aftrap: Arjen Robben. Zijn collega’s Drenthe en Van der Vaart kwamen als invaller in het veld, Klaas-Jan Huntelaar zat op de bank, terwijl Ruud van Nistelrooy en Wesley Sneijder herstellende zijn van hun blessures.

Wie het fantasieloze Real zag spartelen, vroeg zich af waarom Juande Ramos vanaf het begin geen plek inruimde voor het duo Van der Vaart/Huntelaar en wist dat Sneijder node wordt gemist.

Robben was de eerste helft de meest dreigende speler van Real Madrid, dat voornamelijk tegen zichzelf vocht en werd overlopen door Valencia. ,,We staan vierde en willen op die plek blijven, omdat die recht geeft op deelname aan de Champions League”, legde Maduro het verschil uit tussen de gretige thuisclub en de uitgebluste en ‘uitgespeelde’ hoofdstedelingen.

Het krachtsverschil werd na pakweg een half uur binnen twee minuten in twee treffers uitgedrukt. Juan Mata scoorde na goed voorbereidend werk van David Villa de 1-0 en het doelpunt van Silva mocht Real-keeper Iker Casillas zich aanrekenen. Ruben Baraja tekende in de tweede helft met een volley voor de prachtige 3-0.

De bescheiden Maduro wist waarom zijn goede prestaties nog maar mondjesmaat in ons land doordrongen. ,,Ik sta wel elk duel in de basis, maar ben geen voetballer die even tien keer per seizoen scoort. Daarnaast krijgen Barcelona en Real Madrid in Nederland veel meer aandacht. Het stoort me niet, want ik ben alleen met mijn eigen spel en ontwikkeling bezig.”

En met succes, want wie je in Valencia ook spreekt: Maduro is een grote mijnheer. ,,Ik sta in het centrum van de verdediging en voel me daar thuis, train elke dag tegen Villa en voel me sterker en sterker worden. Ik speelde tegen Atletico Madrid Diego Forlan en Kun Aguero uit de wedstrijd en Samuel Eto’o heeft in negentig minuten geen één keer op doel geschoten voor Barcelona.”

Valencia-Real Madrid 3-0 (2-0). 29. Mata 1-0, 32. Silva 2-0, 68. Baraja 3-0.
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » zo mei 10, 2009 9:52 am

Is er iemand hier die Maduro wekelijks ziet spelen?
Doet hij het echt zo goed als verdediger? Is hij daar niet te langzaam voor?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 10, 2009 10:39 am

Of zou hij dan echt opeens verdedigend inzicht hebben?

RGB?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo mei 10, 2009 3:35 pm

Harm schreef:Is er iemand hier die Maduro wekelijks ziet spelen?
Ik, maar tis maar zozo hoor ... hij blijft langzaam, gisteren had ie weer een paar keer knullig balverlies.Aan de andere kant .. hij staat er de laatste wedstrijden wel in ... dat wel ..
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mei 10, 2009 7:04 pm

Krijgt hij alweer salaris?
Ajax!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo mei 10, 2009 7:25 pm

999 schreef:
Harm schreef:Is er iemand hier die Maduro wekelijks ziet spelen?
Ik, maar tis maar zozo hoor ... hij blijft langzaam, gisteren had ie weer een paar keer knullig balverlies.Aan de andere kant .. hij staat er de laatste wedstrijden wel in ... dat wel ..
volgens Derksen doet hij t goed: http://www.vi.nl/WebTV/WebTVBesteJohan/ ... eGaten.htm

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo mei 10, 2009 8:21 pm

Pracht van een ontknoping in de leukste competitie van europa. Eerst de 2-6 in Madrid, en vandaag was het feest in Nou Camp bij 3-1 al in volle gang en dan wordt 't toch nog 3-3... dat zag er zelfs in zo'n klein SopCastschermpje nog spectaculair uit.

Volgende week in de herkansing dan maar. Dat soort drama past wel bij catalaanse titels.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

999

Bericht door 999 » ma mei 11, 2009 12:11 am

.. en blijkbaar hebben we niet alleen in Nederland scheidsrechters die de mist in gaan ....
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 16, 2009 9:22 pm

Madrid al weer achter tegen Villareal.
Dus Barca virtueel kampioen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za mei 16, 2009 9:50 pm

Jammer, maar helaas...? VDV en Hunt ruilen tegen Suarez? :eusa_pray.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za mei 16, 2009 10:19 pm

Villareal weer voor: 2-1.

Real speelt echt onsamenhangend zeg...
Whitey on the moon.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 17, 2009 11:13 am

Barca dus kampioen en Real gaat weer lekker ver- en aankopen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo mei 17, 2009 1:20 pm

een veelzeggende wedstrijd, model voor de rest van het seizoen: teveel klasse, te weinig team

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 17, 2009 5:51 pm

Deed KJH nou alweer niet mee?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 17, 2009 5:57 pm

Stond in de basis, werd gewisseld in de rust.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo mei 17, 2009 5:58 pm

door Higuaín, die een treffer en assist liet noteren.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mei 17, 2009 7:34 pm

Huntelaar was de Huntelaar waar ik me bij Ajax altijd aan ergerde. Traag en constant maar overtredingen maken in de hoop dat ie ze mee krijgt.
Whitey on the moon.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 31, 2009 10:44 pm

Huntelaar ziet rood

Voor Real Madrid is de Spaanse voetbalcompetitie in mineur geëindigd. De afgetreden landskampioen verloor ook het slotduel, van degradatiekandidaat Osasuna. Dramatischer nog waren de ontwikkelingen voor Betis, dat degradeerde doordat zondag alles tegenzat. Lachen kon vooral John Heitinga met Atletico. De international pakte met zijn Madrileens club de vierde plaats, die recht geeft op een plek in de voorronde van de Champions League.

Real Madrid is blij dat het teleurstellende seizoen erop zit. De titelverdediger, al enige tijd zeker van de tweede plaats in de eindrangschikking van de Primera Division, sloot af in stijl, met een nieuwe nederlaag. Osasuna was voor eigen publiek de Koninklijke met 2-1 de baas dankzij treffers van Jaroslav Plasil en Juanfran. De bezoekers, met Rafael van der Vaart weer eens een hele wedstrijd actief, waren op voorsprong gekomen door Gonzalo Higuain.

Real eindigde met negen man. Michel Salgado en Klaas-Jan Huntelaar kregen rood. De Nederlandse aanvaller, net ingevallen voor Arjen Robben, werd vlak voor het eindsignaal uit het veld gestuurd. Door de verrassende zege handhaafde Osasuna zich op het hoogste niveau.

Betis speelt volgend seizoen een etage lager, in navolging van Recreativo Huelva en Numancia. Het gelijkspel tegen Valladolid (1-1) volstond niet voor lijfsbehoud, omdat ook de andere concurrent Sporting Gijon won, met 2-1 van Recreativo. De club uit Sevilla ging er uit met 42 punten. Getafe eindigde ook op dat knappe totaal maar redde zich op grond van een positief resultaat in het onderling vergelijk.

Atletico Madrid speelt volgend seizoen op het hoogste Europese toneel. Een eenvoudig zege op Almeria (3-0) leverde de begeerde vierde plaats op in de eindrangschikking, achter Sevilla, dat goed afsloot bij Numancia (0-2). Sergio Agüerro, Raul Garcia en Diego Forlan, met 32 goals topscorer van Spanje, maakten de doelpunten voor Atletico. Heitinga speelde de hele wedstrijd als rechtsback.

Barcelona, kampioen en winnaar van de Champions League en nationale beker, spande zich nauwelijks in tijdens de uitwedstrijd bij Deportivo la Coruna. De Catalanen speelden na twee dagen van huldigingen en grote feesten op het nippertje gelijk: 1-1. Samuel Eto'o redde vlak voor tijd een punt voor Barcelona.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » ma jun 01, 2009 12:50 am

2de geel voor een wegwerpgebaar, na het fluiten voor een overtreding die geen overtreding was.Salgado kreeg rood omdat ie een doorgebroken speler zou hebben neergehaald.Scheids stond op zo'n vijftien meter afstand.Ik en de herhaling hebben geen overtreding gezien.

Niet dat het iets uitmaakt.RM is het voorbeeld van een elftal met te veel aan vedettes en een coach die het broerje van MVB kon zijn.
Blij met de punten ...

Plaats reactie