Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Toppie

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2008 - 2009

Bericht door Toppie » ma mei 04, 2009 9:28 am

Wie wil er nog naar Ajax in de slagenkuil van een NL club die tot een dieptepunt is gedaald. :1evil.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma mei 04, 2009 12:53 pm

Bertje schreef:Heb wel eens gehoord dat dit nogal een moeilijke jongen is. Wellicht kan Jabu meer over deze jongen (en zijn gedrag?) vertellen?
Hij is in ieder geval talentvoller dan zijn oudere broer Ahmad. Is volgens mij een linker/aanvallende middenvelder, qua positie vergelijkbaar met Modric. Sharbini geldt, samen met Kalinic van Hajduk en Rakitic die ontevreden bij Schalke de bank warmhoudt, als een van de grootste talenten van Kroatie. Ik heb overigens begrepen dat hij al rond schijnt te zijn met Koln.
Bertje schreef:Of ze kunnen hem niet betalen/hij wil niet komen.

En het is Jansen, Jabu!
Jansen/Janssen, Mathijsen/Mathijssen, :confused.gif: .

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo mei 06, 2009 1:04 pm

Obradovic geeft voorkeur aan Ajax
woensdag 06 mei, door Bakelsevv, Servië, 12:35u, Danas

Ivan Obradovic heeft zelf te kennen gegeven op de hoogte te zijn van de interesse van CSKA Moscow, Werder Bremen en Tottenham. Hij wil echter niet in Rusland spelen. En een stap naar Engeland of Duitsland wil hij later pas maken.

Obradovic wil zijn carriere stap voor stap uitstippelen en heeft een voorkeur voor Ajax, die hem inderdaad hoog op het scoutingslijstje hebben staan. Via Ajax en de Nederlandse competitie kan je de basis leggen voor een stap naar Duitsland, Italië, Engeland, Spanje of Frankrijk, aldus de Serviër.

Hij heeft ook regelmatig contact met zijn vriend en voormalige ploeggenoot in de jeugd bij Partizan, Miralem Sulejmani. Hij zou mij zeker kunnen helpen om mij aan te passen in Nederland, zegt Obradovic.

(tekst: Ajax Netwerk)

Paspoort
Naam: Ivan Obradovic
Geboortedatum: 25-07-1988
Geboorteplaats: Belgrado
Nationaliteit: Serviër
Positie: Linksback
Lengte: 1.81
Interlands U-21: 3
Interlands: 3

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 07, 2009 10:35 am

Real Madrid zet twee van de drie oud-Ajacieden in de etalage: Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart. Met Klaas Jan Huntelaar willen ze wel door. Ook Arjan Robben en Royston Drenthe mogen op zoek naar een andere club, meldt

AD Sportwereld. Robben moet 25 miljoen opleveren, Sneijder tussen de 18 en 20, Van der Vaart mag voor 12 of 13 weg en Drenthe kost nog altijd tussen de 8 tot 10 miljoen euro. De toekomst van spitsenduo Ruud van Nistelrooy en Huntelaar, die voor respectievelijk 10 en 20 miljoen zouden kunnen vertrekken, hangt onder meer af van wie er door beoogd voorzitter Fiorentino Pérez en zijn beoogde technisch directeur, oud-speler/trainer Jorge Valdano, worden gehaald.

Slechts acht spelers zijn zeker van hun koninklijke toekomst: Casillas, Sergio Ramos, Raúl, Higuaín, Lass Diarra, Pepe, Marcelo en Torres mogen blijven. Van Cannavaro, die deze week een medische keuring bij Juventus onderging, trainer Juande Ramos, de Fransman Faubert en doelman Dudek loopt het contract af.

Ja Robben van der Vaart en Sneijder dat kost je een heleboel eurotjes

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 10:42 am

Obradovic schijnt echt een toppertje te zijn, opkomende linksback met verdedigende kwaliteiten. Als Ajax die kan halen, moeten ze dat zeker doen. Krijg je echter wel te maken met Vermaelen die naar het centrum zal gaan. Daar hebben we echter al 3 opties met Vertonghen, Oleguer en Wielaert. Druk dus.

Toppie: jij suggereert dat Ajax Vaart, Sneijder of Robben moet proberen te halen?!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 07, 2009 10:50 am

Heb deze speler 1 keer gezien, tegen Stuttgart. Maakte toen een goede indruk. Volgens berichten inderdaad een erg groot talent.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 07, 2009 11:36 am

De Dominee schreef:Obradovic schijnt echt een toppertje te zijn, opkomende linksback met verdedigende kwaliteiten. Als Ajax die kan halen, moeten ze dat zeker doen. Krijg je echter wel te maken met Vermaelen die naar het centrum zal gaan. Daar hebben we echter al 3 opties met Vertonghen, Oleguer en Wielaert. Druk dus.
Als hij echt zo goed is, vind ik dat laatste geen issue. Doorselecteren moeten we.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 11:43 am

Klopt, maar dat betekent dan waarschijnlijk het einde van Wielaert of Oleguer bij Ajax. Ben ik niet rouwig om, maar wel (weer) kapitaal vernietiging. Ze laten staan is nog erger, maar goed. Just saying.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 07, 2009 6:18 pm

Er wordt geen speler gekocht zonder trainer. Is namelijk ook niet Rik vd Boog z'n pakkie an.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 6:27 pm

Neuh, maar Blind is er toch nog? Als (bij wijze van spreke) Dembele, Schaars of Defour nu voorbij komt moet Ajax toch echt handelen. Trainer of niet.

Kortom: als die gast echt zo goed is moet hij gewoon gecontracteerd worden. Kwaliteit is altijd welkom.

peter

Bericht door peter » do mei 07, 2009 6:31 pm

Blind is er nog, maar die heeft geen bevoegdheden. Is maar goed ook, want Blind heeft nog nooit aangetoond een gelukkige hand in aankopen te hebben.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 6:53 pm

Dus moet Ajax een Defour/Schaars/Dembele oid laten lopen?

Zekere versterkingen voor goede prijzen moet gewoon gecontracteerd worden.

peter

Bericht door peter » do mei 07, 2009 7:04 pm

Moeten ze Messi laten lopen? Nee, maar Ajax zal heus geen toenadering zoeken. Verder zijn die 3 spelers natuurlijk volstrekt onhaalbaar of denk jij dat ze zichzelf bij Ajax aanbieden?

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 7:09 pm

Het gaat om de hypothetische situatie natuurlijk. Toepassen op de realiteit: als die Obradovic echt zo goed is moet Ajax hem gewoon contracteren.

Interesseert me geen reet wie het doet.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 07, 2009 7:15 pm

Goed, maar Ajax moet zo snel mogelijk een nieuwe trainer hebben, dat lijkt me wel duidelijk. Veel spelers willen dat weten voordat ze tekenen.

peter

Bericht door peter » do mei 07, 2009 7:18 pm

Precies. Verder zal de nieuwe trainer zelf zijn selectie in willen vullen, natuurlijk. Zeker bij Ajax.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mei 08, 2009 12:36 pm

Wie zegt dat de volgende trainer verstand van spelers kopen heeft? Met een beetje pech moeten we op zoek naar een trainer en een technisch directeur.

Meteen weer een argument tegen een almachtige trainer. Als die opeens de benen neemt staat het technisch beleid in een klap helemaal stil.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 08, 2009 12:47 pm

Of je nou een TD hebt of niet, spelers komen niet als ze niet weten wie de trainer wordt. Argument gaat dus niet op.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 08, 2009 12:50 pm

Precies.

Over het algemeen hebben trainers geen verstand van aankopen, net als TD's. Trainers en TD's zijn namelijk enkelingen die veel minder zien en weten dan een verzameling scouts. Trainers moeten aangeven waar zij versterking nodig hebben en moeten daarna braaf naar de scouting luisteren. De financiele afdeling beoordeelt vervolgens wat er financieel kan.
De TD is in het verleden alleen maar een stoorzender gebleken in dat proces. Hoe meer mensen je aan tafel zet, hoe minder de scouting te zeggen heeft.

Ik ben voor zo kort mogelijke lijnen en zo weinig mogelijk bemoeials zonder kennis van zaken. Of die bemoeial nou TD, trainer, technisch adviseur of bestuurslid technische zaken heet, dat maakt niet uit. Dat gezegd hebbende, een trainer moet er zijn, noem het een noodzakelijk kwaad. Een TD daarentegen voegt niets toe, behalve weer een op onvoldoende kennis gebaseerd mening.
Maak de mensen met kennis van zaken belangrijk.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mei 08, 2009 1:19 pm

In dat geval is het hoofd van de scouting een soort TD. Die moet dan namelijk de trainer kunnen overrulen als ie met prutspelers aan komt zetten.

En in een trainersloze periode moet er natuurlijk wel iemand zijn met beslissingsbevoegdheid over aan- en verkopen. Stel dat Defour onverwacht toch beschikbaar is. Of dat Real Madrid in een vlaag van verstandsverbijstering opeens 30 miljoen voor Urby overheeft. Dan ga je toch niet wachten met beslissen tot er een nieuwe trainer aangesteld is? Dan moet je iemand hebben die direct toe kan slaan.
Jöhnk schreef:Trainers moeten aangeven waar zij versterking nodig hebben en moeten daarna braaf naar de scouting luisteren.
Sign your name on
the dotted line:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 08, 2009 1:24 pm

666 schreef:In dat geval is het hoofd van de scouting een soort TD. Die moet dan namelijk de trainer kunnen overrulen als ie met prutspelers aan komt zetten.
Zo zou je het kunnen zeggen, ja. In het rapport Coronel staat dat er zonder positief scoutingsrapport geen nieuwe spelers aangetrokken mogen worden. Dat lijkt me een prima plan, en dat maakt de rol van de TD in feite overbodig.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 08, 2009 1:35 pm

666 schreef:Stel dat Defour onverwacht toch beschikbaar is.
Alleen wil Defour niet komen als er geen trainer zit. Is niet realistisch.
Of dat Real Madrid in een vlaag van verstandsverbijstering opeens 30 miljoen voor Urby overheeft.
Dan ga je af op de bevindingen over Urby van de technische mensen binnen Ajax en weeg je dat af tegen die 30 miljoen, lijkt mij.

Verder eens met Jöhnk.

En met niemand anders!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mei 08, 2009 1:48 pm

Of je de baas van het transferbeleid nou TD of hoofd scouting noemt, in beide gevallen is er een technische man die qua beslissingsbevoegdheid boven de trainer staat. Dat maakt de rol van de TD dus niet overbodig, maar hangt er alleen een andere naam aan.

Wie heeft die functie - hoe je 'm ook wil noemen - nu eigenlijk in het vacuum dat van Basten heeft achtergelaten? Interimtrainer van 't Schip? Barkeeper Blind? Rik "Ik ben de baas" van den Boog? Hennie Spijkerman?
Jöhnk schreef:Zo zou je het kunnen zeggen, ja. In het rapport Coronel staat dat er zonder positief scoutingsrapport geen nieuwe spelers aangetrokken mogen worden. Dat lijkt me een prima plan, en dat maakt de rol van de TD in feite overbodig.
Sign your name on
the dotted line:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 08, 2009 3:19 pm

666 schreef:Of je de baas van het transferbeleid nou TD of hoofd scouting noemt, in beide gevallen is er een technische man die qua beslissingsbevoegdheid boven de trainer staat. Dat maakt de rol van de TD dus niet overbodig, maar hangt er alleen een andere naam aan.
Je hebt gelijk. Ik probeerde te zeggen dat die functie in ieder geval niet dubbel bekleed moet worden. En de baas van het transferbeleid moet zich ook volledig toeleggen op het transferbeleid. Van Geel bijvoorbeeld deed ook nog een heleboel andere dingen waardoor hij duidelijk geen goed beeld van de markt had.
Wie heeft die functie - hoe je 'm ook wil noemen - nu eigenlijk in het vacuum dat van Basten heeft achtergelaten? Interimtrainer van 't Schip? Barkeeper Blind? Rik "Ik ben de baas" van den Boog? Hennie Spijkerman?
Spijkerman is hoofd scouting dus hij weet, als het goed is, het best van allemaal wat er waar te koop is. Het lijkt mij dus voor de hand liggen dat je die man dan ook raadpleegt en serieus neemt. Anders moet je iemand anders nemen. Wie uiteindelijk de handtekening onder het contract zet en op papier de transfer doet, dat is wat mij betreft wat minder interessant.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 14, 2009 12:57 pm

Ik zal even een wat serieuzer antwoord geven dan rbn.

Zoals ik al vertelde, heeft Ajax zich vorige week officieel gemeld bij FK Partizan voor Obradovic. De Servische club heeft een bedrag van 7 miljoen euro neergelegd bij Ajax.

Tot op heden heeft Ajax niets meer van zich laten horen.
Poster Velibor Vasovic op ANN. Woont (volgens mij) in Belgrado of omstreken.

Gesloten