AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door peter » do mei 07, 2009 6:32 pm

Als 'ie slim is dan neemt 'ie in ieder geval Schaars mee. Dembele wordt lastiger, want daar zitten meer topclubs achteraan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 07, 2009 10:53 pm

Daarnaast is Schaars ook - al zijn het totaal andere spelers - veel beter dan Dembélé, natuurlijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do mei 07, 2009 11:03 pm

Meen je dat nou? :confused.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 07, 2009 11:18 pm

Niet te vergelijken natuurlijk.

Maar Dembele heeft wel één heel zwak punt en dat is zijn scorend vermogen. Ik ben benieuwd of hij daar nog wat aan kan doen. Meestal is dat toch vrij lastig.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » vr mei 08, 2009 9:47 am

Dembélé: Op gegeven moment stap maken Van onze Telesportredactie

Alkmaar - Moussa Dembélé gaf de belangstelling van Juventus en AC Milan deze week toe. De aanvaller van AZ wordt ook gevolgd door Genoa, Sevilla en Chelsea. "Ik ben voor Louis van Gaal naar AZ gekomen. Maar je wilt op een gegeven moment ook een stap verder maken", zei de Belg. "Als hij bij de club blijft, is dat positief, maar het is geen bepalende factor. Ik ga niet eerder weg als hij vertrekt en ik zal niet eerder blijven als hij blijft."
Moussa Dembélé
De speler van AZ laten zich dan ook niet leiden door de keuze van Van Gaal, die op het punt staat naar Bayern München te vertrekken.
Hij weg en die Marokkaan dan dondert het aardig in elkaar

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mei 08, 2009 10:08 am

Schaars is de schakel. Als die vertrekt, dán dondert het in elkaar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 08, 2009 12:27 pm

Scheringa: Geen sprake van herenakkoord
In de Duitse media wordt volop gespeculeerd over een herenakkoord dat zou bestaan tussen AZ en Louis van Gaal. Voorzitter Dirk Scheringa laat er echter geen twijfel over bestaan: Van Gaal vertrekt niet.

"Wij gaan samen de Champions League in. Daar kan geen afkoopsom tegen op", vertelt een gedecideerde Scheringa in het Noordhollands Dagblad. De Duitse pers praat al dagen over een herenakkoord tussen AZ en Van Gaal, waardoor laatstgenoemde de club zonder afkoopsom zou kunnen verlaten. "Wat de afspraak precies inhoudt weet ik niet. Alleen dat hij bestaat en dat Van Gaal zich er op wil beroepen. Wij hebben van hem de verzekering gekregen dat AZ geen afkoopsom zal verlangen", zo zou Bayern München-manager Uli Hoeness hebben gezegd.

Of Bayern München en Van Gaal denken er echt zo over, of de Duitse topclub probeert via de media druk op AZ uit te oefenen. Scheringa is er in ieder geval niet van onder de indruk. "Als hij het al zo gebracht heeft bij Bayern is dat de interpretatie van Louis. Kennelijk omdat hij het zo zelf graag ziet", aldus de preses in het regionale dagblad.

Directeur voetbalzaken Marcel Brands sluit zich bij de woorden van Scheringa aan. "Het enige voorbehoud was dat hij tussentijds weg mocht als Duitsland, Engeland, Spanje, Argentinië of Nederland hem als bondscoach wilde aantrekken. Maar dat geldt niet meer. Daar was een termijn aan verbonden en die is 1 januari van dit jaar verlopen", zegt Brands, die het bovendien vreemd vindt dat Bayern zich nog niet in Alkmaar heeft gemeld. "Ik vergelijk het maar met een speler die ik graag wil aantrekken. Dan grijp ik meteen de telefoon en wacht daar geen weken mee."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mei 08, 2009 12:45 pm

Prima, onrust in Alkmaar.

Van Gaal zal hier niet blij mee zijn. Die wil altijd al naar Bayern.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 08, 2009 3:40 pm

De Dominee schreef:Prima, onrust in Alkmaar.
Heb je nu geen klote aan, het seizoen is voorbij.. of ze moeten het ff volhouden tot het begin van het seizoen. :smile-ajax.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr mei 08, 2009 3:46 pm

brigade zuid schreef:
De Dominee schreef:Prima, onrust in Alkmaar.
Heb je nu geen klote aan, het seizoen is voorbij.. of ze moeten het ff volhouden tot het begin van het seizoen. :smile-ajax.gif:

...en zo lang duurt dat niet... :neutral.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 08, 2009 7:47 pm

Bayern: "AZ ligt dwars voor Van Gaal"
Louis van Gaal is nog geen trainer van Bayern München voor volgend seizoen, omdat AZ nog geen opvolger heeft. Dat zegt Uli Hoeness, manager van Bayern.
"Er is nog een probleem tussen Van Gaal en AZ", zegt Uli Hoeness. "AZ heeft zijn opvolger nog niet en blijkbaar is dat een voorwaarde voor zijn vrijgave." AZ wil Co Adriaanse als opvolger voor Van Gaal maar die zou nu ook mikken op Ajax, nu Marco van Basten daar opgestapt is.
Van Gaal, die ook in beeld is als coach van de Rode Duivels, houdt de lippen op elkaar. "Ik geef pas duidelijkheid als die er ook is", zegt de Nederlander.

Bron: http://www.sporza.be/cm/sporza

Toppie

Bericht door Toppie » za mei 09, 2009 8:28 am

Van Gaal en Bayern München rond
Door MARCEL VAN DER KRAAN AD

ALKMAAR - Louis van Gaal zit morgen zo goed als zeker voor de laatste keer op de bank bij AZ. De coach heeft met Bayern München persoonlijk overeenstemming bereikt over een meerjarig contract en is vastbesloten te vertrekken uit Alkmaar.

Louis van Gaal met aanvoerder Stijn Schaars en voorzitter Dirk Scheringa. FOTO PICS UNITED
Van Gaal wil Andries Jonker meenemen als assistent naar Bayern. De huidige technisch directeur van Willem II werkte eerder met Van Gaal samen bij Barcelona. Het bestuur van Willem II, dat eerder dit jaar de wens van Jonker inwilligde om geen hoofdtrainer meer te zijn in Tilburg, houdt al rekening met het vertrek van zijn technisch directeur.

Een tweede naam die kan vallen voor een verhuizing naar Beieren is die van AZ-aanvoerder Stijn Schaars. AZ heeft maandenlang geprobeerd het volgend jaar aflopende contract van de 25-jarige international open te breken, maar dat is niet gelukt. Daardoor kan de club op dit moment geen enorme afkoopsom voor hem vragen.

Schaars, die dit seizoen de motor van AZ was, wordt door Van Gaal beschouwd als een Europese topspeler, die de ideeën en visie van zijn trainer als een van de weinigen tot in de perfectie kan uitvoeren. Van Gaal en Schaars vormen binnen AZ een twee-eenheid. Hoewel ze elkaar niet eeuwig trouw hebben gezworen, is het goed voor te stellen dat de coach zijn beste speler in zijn toekomstplannen betrekt.

Binnen AZ wordt inmiddels gebrainstormd over de opvolging van Louis van Gaal. Voorzitter Dirk Scheringa heeft luid en duidelijk kenbaar gemaakt dat hij niet wenst mee te werken aan een transfer van zijn hoofdcoach. Ook technisch directeur Marcel Brands is van mening dat er slechts tot 1 januari van dit jaar een ontsnappingsclausule voor de trainer bestond om het bondscoachschap te aanvaarden van een van de vijf toplanden in het voetbal.

Maar in de top van AZ beseft men dat het onmogelijk en onredelijk zal zijn om een coach die een provincieclub voor het eerst in bijna dertig jaar aan een landstitel heeft geholpen, te dwarsbomen bij zijn ambities om een Europese grootmacht als Bayern München te leiden.

Dat Scheringa als bankier en eigenaar van AZ zijn hakken in het zand zet, heeft louter te maken met het verkrijgen van een forse schadeloosstelling. Volgens insiders ligt de afkoopsom voor Bayern München rond de 2,5 miljoen euro. Dat bedrag zou opgebouwd zijn uit 1,5 miljoen euro aan jaarsalaris van Van Gaal en een miljoen erbovenop voor de kosten die AZ eventueel gaat maken voor het binnenhalen van een nieuwe trainer.

Louis van Gaal wil op een zo amicaal mogelijke wijze uit elkaar gaan. Hij heeft AZ uitgebouwd tot een Nederlandse topclub. De organisatie staat als een huis en het elftal bestaat louter uit jonge, talentvolle spelers met wie AZ nog jaren vooruit kan.

De vraag is ook of AZ daadwerkelijk financieel te lijden heeft onder het vertrek van zijn hoofdtrainer. Daarvan is alleen sprake als AZ zelf een trainer wil binnenhalen die elders nog vastligt. Dat geldt waarschijnlijk alleen voor Dick Advocaat. De Hagenaar ligt nog tot het einde van dit jaar vast bij Zenit Sint- Petersburg. Mocht Scheringa de oud-bondscoach willen aantrekken, dan moeten er bij Gazprom (eigenaar en sponsor van Zenit) enkele miljoenen op tafel komen.

Kiest AZ voor een terugkeer van Co Adriaanse, dan kost het de club niets behalve het salaris van de Amsterdammer. Maar dat bedrag zou AZ ook kwijt zijn als Van Gaal zou blijven.

Verwacht wordt dat Bayern München na morgen in gesprek treedt met de leiding van AZ. Dan is de competitie in Nederland afgelopen en is de kampioensschaal (na afloop van het duel met Heerenveen) in alle rust aan de spelers en Van Gaal uitgereikt. De trainer heeft zijn plicht dan tot en met de laatste dag van het seizoen gedaan.
Zo het begint aardig er op te lijken dat er nu spelers weg gaan kan je eens voelen hoe dat is als Ajax supporter

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 09, 2009 9:14 am

Ben benieuwd hoe dit afloopt, Marcel v.d. Kraan is internationaal goed ingelicht (meestal gaat het over Engeland, dat wel)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 09, 2009 10:24 am

Van Gaal is hopelijk niet zo geschuffeld om Andries Jonker mee te nemen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mei 09, 2009 11:29 am

Gaat wel het gerucht dat hij hem wil meenemen. Samen met Schaars.

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 09, 2009 11:46 am

wimpey schreef:Van Gaal is hopelijk niet zo geschuffeld om Andries Jonker mee te nemen.
Hij zal toch wel iets geleerd hebben van zijn Barcelonatijd met spelers als De Boer, De Boer, Litmanen, Reiziger, Kluivert en assistenten?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za mei 09, 2009 12:19 pm

1 nadeel kleeft hieraan.. Kost je als NL zijnde punten in de kwalificatie .... Wat heeft NL eraan als AZ als een baksteen in elkaar stort?
Weer op zoek naar een Interim coach..

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za mei 09, 2009 12:40 pm

Aristides schreef:
wimpey schreef:Van Gaal is hopelijk niet zo geschuffeld om Andries Jonker mee te nemen.
Hij zal toch wel iets geleerd hebben van zijn Barcelonatijd met spelers als De Boer, De Boer, Litmanen, Reiziger, Kluivert en assistenten?
Dat lag niet aan het materiaal, maar meer aan zijn gedrag richting de pers. Qua resultaat heeft hij het niet slecht gedaan.

999

Bericht door 999 » za mei 09, 2009 3:15 pm

AZ en Schaars dichtbij akkoord

ALKMAAR - Marcel Brands meldde zaterdag dat AZ heel dicht bij een akkoord is met aanvoerder Stijn Schaars over een nieuw contract. De huidige verbintenis van de middenvelder loopt na volgend seizoen af.

„Stijn wil alleen de ontwikkelingen rond trainer Louis van Gaal nog even afwachten; dat lijkt me ook logisch”, aldus de directeur voetbalzaken.

Brands bevestigde zaterdag wel dat Van Gaal in gesprek is met Bayern München, maar contact tussen beide clubs is er vooralsnog niet geweest.

Telesport berichtte vrijdag al dat de trainer van AZ voorlopig het zwijgen er toe doet: "Ik verschaf pas duidelijkheid als er duidelijkheid is", aldus Van Gaal.

De Amsterdamse coach geldt als een voorname kandidaat om de ontslagen Jürgen Klinsmann op te volgen bij Bayern München. Voorzitter Dirk Scheringa heeft de afgelopen dagen herhaaldelijk laten weten de oefenmeester aan zijn contract, dat nog een jaar doorloopt, te willen houden.

Demy de Zeeuw en Moussa Dembélé, die beiden nog tot medio 2011 vastliggen in Alkmaar, wezen een voorstel tot contractverlenging eerder van de hand.
Blij met de punten ...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mei 09, 2009 5:53 pm

Dicht bij een akkoord? Schaars is de eerste speler die Van Gaal meeneemt, denk ik zo.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 09, 2009 6:09 pm

„Stijn wil alleen de ontwikkelingen rond trainer Louis van Gaal nog even afwachten; dat lijkt me ook logisch”,
En dus is zijn handtekening heel dichtbij? Juist ver weg, zou ik dan zeggen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za mei 09, 2009 8:06 pm

staat ook al op teletekst. pag 808!!!
Weer op zoek naar een Interim coach..

Harm

Bericht door Harm » zo mei 10, 2009 9:59 am

Misschien staat er wel een clausule in die vertrek makkelijk mogelijk maakt.

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 10, 2009 12:41 pm

Jöhnk schreef:En dus is zijn handtekening heel dichtbij? Juist ver weg, zou ik dan zeggen.
Exact. Die is gewoon weg als Louis weg gaat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » ma mei 11, 2009 12:09 am

Scheringa wijst Bayern op contract

ALKMAAR - Als Bayern München zich een dezer dagen in Alkmaar meldt voor Louis van Gaal, zal voorzitter Dirk Scheringa de delegatie uit Duitsland fijntjes wijzen op het doorlopende contract van de oefenmeester. Dat zei Scheringa zondag na afloop van de gewonnen competitiewedstrijd tegen SC Heerenveen (3-1).

Van Gaal is in gesprek met Bayern München, dat zich tot nu toe echter niet officieel heeft gemeld bij AZ. „Als ze dat wel doen, zal ik ze uiteraard te woord staan. Ze krijgen een kop koffie en dan zal ik vertellen dat Louis nog een contract tot medio 2010 heeft bij ons.”

Scheringa heeft wel een telefoontje gehad van de Belgische bond, dat Van Gaal als bondscoach wil hebben. De AZ-preses ziet een combinatie van het trainerschap in Alkmaar en bondscoachschap in België wel zitten.
Allemaal leuk en aardig, maar van Gaal zal het missen van deze trein je toch niet in dank afnemen volgens mij .. je moet mensen, hoe principeel men ook wil zijn toch gunnen om die stap hoger te kunnen maken ... BM lijkt me typisch een van Gaal club ...
Blij met de punten ...

Gesloten