Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Moderator: mods
Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Ik denk dat Co wel wat bijgeleerd heeft in de loop der tijd, maar hij wekt teveel weerstanden op in de Arena, waardoor dit een kansloze missie gaat worden. Als hij geen verleden bij Ajax had gehad, was het wellicht een optie geweest.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wat me overigens nogal opvalt is dat we hier tot op heden maarliefst 5 namen voorbij zien komen van trainers die al eerder bij Ajax hebben gewerkt. V.Gaal, Olsen, Adriaanse, Koeman en Blind. Dat is de helft van het lijstje!
V.Gaal is niet haalbaar en de rest zou wat mij betreft op z'n minst een dubieuze gok zijn. Moeten we niet wat meer 'out of the box' denken. Er lopen toch ook wel geschikte trainers rond zonder een verleden bij Ajax?
V.Gaal is niet haalbaar en de rest zou wat mij betreft op z'n minst een dubieuze gok zijn. Moeten we niet wat meer 'out of the box' denken. Er lopen toch ook wel geschikte trainers rond zonder een verleden bij Ajax?
Nil volentibus arduum
Onvoorstelbaar inderdaad hoe kort van memorie veel supporters zijn. En dat blaat elkaar maar na. Adriaanse heeft zijn kans gehad en keihard gefaald. De gekste dingen deed hij.Laudrup schreef:Waarom wordt Co hier heilig verklaard? Is men snel in vergeten blijkbaar?
In de communicatie met de media en in zijn coaching.
Zoals zwalken van 4-2-4 tegen Celtic naar 5-3-2 thuis tegen PSV. Kansloos eruit vliegen tegen clubs als Lausanne en FC Kopenhagen. Waar zijn opvolger Ajax nog geen jaar later bijna bij de beste vier van Europa loodste, maar dat terzijde. Zijn beste resultaten behaalde hij uiteindelijk met puur afbraakvoetbal, die Berlijnse muur.
Op zich best begrijpelijk want bij een topclub als Ajax worden direct prestaties verwacht. Anders vlieg je eruit. Je krijgt geen tijd om te bouwen, voor zover dat vandaag de dag waar spelers sneller van club wisselen dan van onderbroek, sowieso nog mogelijk is. Want bij tegenvallende resulaten eisen supporters je ontslag. Natuurlijk vaak dezelfde supporters die, als dat ontslag eenmaal een feit is, net zo vlot weer roepen dat Ajax een opbouwtrainer nodig heeft.
-
- AT Toto winner 15/16
Waarom denk je dat? Rijkaard is vrij en wil volgend jaar weer trainen.Jöhnk schreef:Ik denk dat Rijkaard net zo onhaalbaar is als Van Gaal (die ik ook best wil).
Daarom stemt 43% ook op 'een buitenlandse topper' denk ik.Marillion schreef:Wat me overigens nogal opvalt is dat we hier tot op heden maarliefst 5 namen voorbij zien komen van trainers die al eerder bij Ajax hebben gewerkt. V.Gaal, Olsen, Adriaanse, Koeman en Blind. Dat is de helft van het lijstje!
Face your fears and live your dreams, No Fear
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Neeskens-de boer-Bergkamp!!!
Weer op zoek naar een Interim coach..
Goed idee, 3 onervaren trainers!!
een opbouwtrainer hebben we in de jeugdopleiding nodig.
in de a selectie hoeven we spelers toch niet te leren voetballen ;
taktiek, gogme, wedstrijdmentaliteit, fitheid> dat bouw je op in de selectie.
EN ik heb werkelijk geen idee wie het nu moet worden;
geen rijkaard; geen adriaanse m.i.
in de a selectie hoeven we spelers toch niet te leren voetballen ;
taktiek, gogme, wedstrijdmentaliteit, fitheid> dat bouw je op in de selectie.
EN ik heb werkelijk geen idee wie het nu moet worden;
geen rijkaard; geen adriaanse m.i.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Bij Real Madrid misschien niet, maar bij Ajax wel.elliquido schreef:in de a selectie hoeven we spelers toch niet te leren voetballen
Inderdaad.
Wat denken we van Bielsa eventueel? Heb wat zitten speuren maar die man is ook helemaal krankzinnig obessief bezig met voetbal. Ken zijn stijl verder niet, maar hij is in ieder geval dedicated.
Wat denken we van Bielsa eventueel? Heb wat zitten speuren maar die man is ook helemaal krankzinnig obessief bezig met voetbal. Ken zijn stijl verder niet, maar hij is in ieder geval dedicated.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Interview met Bergkamp gelezen in Ajax Life...? Ik wel en het had ook een interview met Van Basten kunnen zijn. Allemaal uitspraken in de trant van: als ik het leuk vind ga ik door, en als ik het niet meer leuk vind stop ik er gewoon mee.mattie schreef:Neeskens-de boer-Bergkamp!!!
Wéér zo'n financieel onafhankelijke figuur wiens reputatie onmogelijk meer kapot kan, die een beetje aan het kijken is of het wat voor 'm is, dat trainersvak.
Als we die fout nou wéér maken, dan vreet ik mijn pet op. Dan word ik echt gék.
En als we die opportunistische klaploper, die destructieve sjarlatan van een Ronald Koeman weer in dienst nemen, dan kom ik niet meer bij Ajax-1 tot 'ie weer weg is. Dan ga ik een seizoentje alles van Jong Ajax en de A1 bekijken en geef ik mezelf tot nader order een vrijstelling van de grijze haren- en maagzweer-veroorzakende ergernis die Ajax-1 heet.
Dan boycot ik het eerste elftal, maar ben ik tóch trouw aan mijn cluppie, dus dan kan Andy22 me niks maken...

K.
P.S.: Frank de Boer kon wel eens een hele goeie trainer worden, maar nu is het nog wat te vroeg om hem voor de leeuwen te gooien. Zijn tijd komt nog wel.
Still alive...
Het is zo jammer dat we met zijn allen allerlei opties zien en opperen, maar dat we eigenlijk stiekem allemaal net zo goed weten dat Ajax in hetzelfde cirkeltje als altijd zal zoeken.
Ik spring een gat in de lucht met een Rangnick of Hitzfeld, maar verwacht geen seconde dat zij daadwerkelijk zullen komen. Niet omdat ze perse niet zouden willen, maar omdat Ajax nooit contact met hen zou zal nemen. Die bellen eerst Rijkaard en Koeman, dan misschien Co en als die allemaal niet willen kijken ze in de Eredivisie (ergo: McLaren) of schuiven ze mensen als De Boer en/of Bergkamp naar voren.
Zo voorspelbaar en zo jammer.
Ik spring een gat in de lucht met een Rangnick of Hitzfeld, maar verwacht geen seconde dat zij daadwerkelijk zullen komen. Niet omdat ze perse niet zouden willen, maar omdat Ajax nooit contact met hen zou zal nemen. Die bellen eerst Rijkaard en Koeman, dan misschien Co en als die allemaal niet willen kijken ze in de Eredivisie (ergo: McLaren) of schuiven ze mensen als De Boer en/of Bergkamp naar voren.
Ronald! schreef:Het is heel natuurlijk dat je na verloop van tijd je alleen nog de goede dingen herinnert.De Dominee schreef:Ik herriner me vooral lijn in het spel en een idee. Als mens is het een geval apart, daar ben ik het mee eens.
Co lijkt me echter niet de oplossing, want dan kunnen we over een jaar weer op zoek naar een nieuwe trainer. Bovendien hoef ik de Berlijnse muur ook niet weer te zien...
het enige dat ik nog wil zien is een schaal. Hoe ? Kan me niet schelen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus
-
- AT Toto winner 15/16
Als ze weer zoiets in petto hebben, dwz een F. de Boer, Bergkamp, Menzo om eens wat te noemen, dan hoop ik dat ze dat voor 1 juni rond maken dan kan ik mn seizoenskaart nog opzeggen.Kowalczyk schreef: Als we die fout nou wéér maken, dan vreet ik mijn pet op. Dan word ik echt gék.
-
- AT Toto winner 15/16
Idd maar ik denk ook serieus dat ze zo'n Rangnick bijvoorbeeld gewoon niet kennen. Hitzfeld zullen ze qua naam waarschijnlijk wel bekend voorkomen maar er zal idd geen haar op hun hoofd aan denken om zoiets te gaan doen.De Dominee schreef:Het is zo jammer dat we met zijn allen allerlei opties zien en opperen, maar dat we eigenlijk stiekem allemaal net zo goed weten dat Ajax in hetzelfde cirkeltje als altijd zal zoeken.
Ik weet niet of Ko nog wel eens mensen spreekt binnen AJAX, die zou misschien dat soort namen ter sprake kunnen brengen of dat Thijs een briefje op het bureau van Rick neerlegt ofzo.
ASAjax sluit contract met Mercedes-Benz
donderdag 07 mei, door Junisderdester, Someren, 14:33u, ajaxnl
Ajax en Mercedes-Benz Nederland B.V. hebben overeenstemming bereikt over een sponsorcontract. Naast een financiële bijdrage voor de club, rijden onder andere de spelers, de trainers en de directie van Ajax de komende vijf jaar in een Mercedes, die geleverd wordt door Stern Auto en Stern Partners. Het contract heeft een optie voor een zesde jaar. Het contract zal ingaan op 1 juli 2009.
Het huidige contract met Audi loopt per 30 juni 2009 af. Audi was de afgelopen 4 jaar de leverancier van de auto’s voor Ajax.
Commercieel directeur Henri van der Aat: ,,De samenwerking met Audi was erg goed, de bedrijven pasten goed bij elkaar, dus we kijken tevreden terug. Het contract liep af en wij zijn ons al enkele maanden geleden gaan oriënteren. Zo raakten we ook met Mercedes-Benz in gesprek. In een tijd waarin sponsoring onder druk staat, is het goed dat we dit contract hebben kunnen sluiten. Mercedes-Benz kiest ervoor om te investeren en dat dat in een samenwerking met Ajax gaat zegt ook veel over Ajax.”
Een voorbode voor McClaren?
Of we mailen allemaal naar VD Boog. Iemand zijn mail adres? Ik stel zo een mail op cq stuur hem door met mijn naam eronder. Verhaal van Wimpey van laatst erbij en knallen.brigade zuid schreef:Idd maar ik denk ook serieus dat ze zo'n Rangnick bijvoorbeeld gewoon niet kennen. Hitzfeld zullen ze qua naam waarschijnlijk wel bekend voorkomen maar er zal idd geen haar op hun hoofd aan denken om zoiets te gaan doen.De Dominee schreef:Het is zo jammer dat we met zijn allen allerlei opties zien en opperen, maar dat we eigenlijk stiekem allemaal net zo goed weten dat Ajax in hetzelfde cirkeltje als altijd zal zoeken.
Ik weet niet of Ko nog wel eens mensen spreekt binnen AJAX, die zou misschien dat soort namen ter sprake kunnen brengen of dat Thijs een briefje op het bureau van Rick neerlegt ofzo.
-
- AT Toto winner 15/16
De Dominee schreef: Of we mailen allemaal naar VD Boog. Iemand zijn mail adres? Ik stel zo een mail op cq stuur hem door met mijn naam eronder. Verhaal van Wimpey van laatst erbij en knallen.
Misschien dat Thomas zn mailadres heeft of Thijs, Ko?
Ajax sluit contract met Mercedes-Benz
Jöhnk schreef:Een voorbode voor McClaren?

Of is dit de echte reden achter het vertrek van Marco van Basten? Ik zou ook niet graag in een Mercedes rijden hoor....
Nil volentibus arduum
Ik mag toch hopen dat áls iemand zijn emailadres heeft dat hij deze niet gaat verspreiden.brigade zuid schreef:De Dominee schreef: Of we mailen allemaal naar VD Boog. Iemand zijn mail adres? Ik stel zo een mail op cq stuur hem door met mijn naam eronder. Verhaal van Wimpey van laatst erbij en knallen.
Inderdaad, zeg.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Bron: fcupdateFrank Rijkaard is in de ArenA dé gedroomde opvolger van zijn oud-ploeggenoot Van Basten. De geboren Amsterdammer speelde twee periodes voor Ajax en nam in 1995 fraai afscheid door de Champions League te winnen. Als trainer deed hij ruime ervaring op bij het Nederlands elftal, Sparta en FC Barcelona. Vooral bij de Catalaanse topclub maakte hij, na een hobbelige start, veel indruk door de talrijk aanwezige stervoetballers naar diverse hoofdprijzen te leiden. Rijkaard keeg in 2006 zelfs de eretitel 'beste coach ter wereld'.
De voormalig middenvelder geniet na zijn periode bij Barcelona van een sabbatical en is dus beschikbaar. Zijn naam is echter ook gevallen bij AC Milan - net als Ajax een oud-werkgever van Rijkaard - en Chelsea. Op sportief en financieel gebied kan de Amsterdamse club op geen enkele manier met deze grootmachten concurreren. Rijkaard heeft inmiddels zelf aangegeven komend seizoen graag opnieuw aan de slag te gaan in een grote Europese competitie. Een terugkeer naar de Eredivisie lijkt daarom niet voor de hand te liggen. Wellicht weet het Ajax-bestuur bij Rijkaard echter de juiste snaar te raken.
Co Adriaanse is een andere favoriet bij de Amsterdamse achterban. Hij werd eind november 2001 door Ajax nog op straat gezet, maar maakte daarna indruk bij AZ en FC Porto. Met de Portugese club werd Adriaanse landskampioen en won hij de Portugese beker. Momenteel is de oefenmeester werkzaam bij Red Bull Salzburg, waar zijn aflopende contract komende zomer niet wordt verlengd. Adriaanse wordt echter ook genoemd als opvolger van Louis van Gaal, die AZ mogelijk verlaat voor Bayern München.
Met Ronald Koeman, die net als Rijkaard dit seizoen clubloos is, zal Ajax geen problemen hebben om een akkoord te bereiken. Onder leiding van de voormalig verdediger pakten de hoofdstedelingen in 2002 en 2004 de laatste titels in de Eredivisie. Koeman stapte in 2005 uit eigen beweging op, maar gaf woensdagavond bij de NOS aan de vacante positie bij Ajax wel te willen invullen. "Ajax is een topclub in Nederland. Als ze vinden dat ik kandidaat ben, denk ik wel dat ze weten waar ik woon."
Ook de naam van Louis van Gaal gaat rond in Amsterdam, met Rinus Michels de beste en succesvolste trainer in de geschiedenis van Ajax. De ervaren AZ-coach lijkt zijn zinnen echter te hebben gezet op een dienstverband bij Bayern München. Daar komt bij dat Van Gaal in 2004 als technisch directeur op een onplezierige manier is vertrokken uit de ArenA, na onenigheid met de toenmalige hoofdtrainer Ronald Koeman en het Ajax-bestuur. "Ik keer nooit meer terug naar Ajax", liet Van Gaal onlangs nog weten.
Guus Hiddink, die een onderkomen in Amsterdam heeft, lijkt evenmin een realistische optie. Met zijn enorme ervaring, veelgeroemde 'people-management' en uitgebreide netwerk is hij een kandidaat om van te watertanden, maar de Achterhoeker wil zich na zijn tijdelijke job bij Chelsea volledig richten op zijn werk als bondscoach van Rusland. "Als de klus in Londen straks voorbij is, keer ik rustig terug naar Rusland", zei Hiddink woensdag bij de NOS. Ajax klopte in het verleden al eens vergeefs bij hem aan voor een functie binnen de club.
Hiddink schuift zelf Michael Laudrup naar voren als potentiële opvolger van Van Basten. De Deen, die tussen 1997 en 1998 voor Ajax uitkwam, werkte als hoofdcoach bij Brondby, Getafe en Spartak Moskou. Bij die laatste club werd hij vorige maand ontslagen. Mochten de Amsterdammers de komende weken geen geschikte kandidaat strikken, dan komt ook Frank de Boer in beeld. De oud-verdediger is nu jeugdtrainer bij Ajax A1 en assistent-bondscoach. De Boer liet onlangs echter wel weten liever op een later tijdstip Ajax-coach te worden.
John van 't Schip, de huidige interim-trainer van de Amsterdamse club, zal komende zomer sowieso plaatsmaken. De Amstelvener kwam er in 2002 bij FC Twente achter dat het hoodtrainerschap hem niet past - een conclusie die Van Basten de komende tijd mogelijk ook zal trekken. Onder Van 't Schip speelde FC Twente bijna een seizoen lang in de degradatiezone. "Druk is er altijd, maar het moet geen druk worden waar ik onder lijd. En dat heb ik zeker gedaan", zei hij bij zijn afscheid. Van 't Schip beseft dat die druk bij Ajax nóg groter is.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Dat hebben ze bij FC Update leuk uit hun duim gezogen. Even de voor de hand liggende kandidaten op een rijtje gezet, bla-di-bla - en hop, weer een stukje af, want daar gaat het natuurlijk allemaal om: zo veel mogelijk nieuwe stukkies, zo veel mogelijk hits.
Dat Rijkaard 'de gedroomde opvolger' is, hebben ze zéker niet van iemand van de club gehoord. Is gewoon puur gezwets in de ruimte, want als het een ander wordt, is er toch niemand die erop terugkomt. Digitale bladvulling; verder niks.
K.
Dat Rijkaard 'de gedroomde opvolger' is, hebben ze zéker niet van iemand van de club gehoord. Is gewoon puur gezwets in de ruimte, want als het een ander wordt, is er toch niemand die erop terugkomt. Digitale bladvulling; verder niks.
K.
Still alive...
-
- AT Toto winner 15/16
Dan moet Thijs een briefje op zn bureau neerleggen.M schreef:Ik mag toch hopen dat áls iemand zijn emailadres heeft dat hij deze niet gaat verspreiden.brigade zuid schreef:De Dominee schreef: Of we mailen allemaal naar VD Boog. Iemand zijn mail adres? Ik stel zo een mail op cq stuur hem door met mijn naam eronder. Verhaal van Wimpey van laatst erbij en knallen.