Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Maarten Stekelenburg

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 6:58 pm

Vermeer heeft zijn contract nog niet verlengd en Stekelenburg is nog niet weg. Het kan dus nog alle kanten op wat dat betreft.

Ik zou er overigens niet verdrietig van worden als ze allebei vertrekken en we gewoon een betere keeper halen. Want ze hebben allebei onvoldoende laten zien. Maar goed, da's niet onze eerste prioriteit.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo mei 06, 2009 7:02 pm

brigade zuid schreef:Goed nieuws voor Steek wat er vandaag gebeurd is, ik neem aan dat ie bij elke andere trainer weer eerste keeper wordt.
Idd, iedereen heeft dat gestuntel van Vermeer wel gezien. Ben benieuwd welke club nog op hem zit te wachten.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mei 06, 2009 8:41 pm

Allebei verkopen en Sar terughalen!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mei 06, 2009 8:48 pm

Sar is fantastisch, alleen wel 43. En waarom zou die nog terug komen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 9:24 pm

Dat moeten we niet meer willen. V.d.Sar is nog altijd een fantastische keeper maar die pakt straks wellicht nog een keer de CL en dan is het met maximaal een jaartje wel een keer mooi geweest. Met Stekelenburg ben ik persoonlijk redelijk klaar na zijn reactie op z'n wissel. Ik zie dus wel graag een ander komen maar liever zie ik een keeper waar we een aantal jaren mee door kunnen.

Bovendien, je moet er toch niet aan denken dat hij uitgerekend in een extra Ajax jaar wat minder zou worden?
Nil volentibus arduum

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 06, 2009 9:43 pm

Kan zo snel de rekensom niet vinden, scoreboardjournalistiek waardoor volgens sommigen Maarten moest verdwijnen, want Kenneth houdt zoveel ballen tegen.

Het gaat mij er niet om wie er gelijk heeft, maar scoort Kenneth nog steeds zo goed?

Maarten moet lekker verkassen, een club in het buitenland proberen te zoeken. De keeper van het Nederlands elftal verplichten in Jong Ajax te keepen!! Hoe kun je iemand kleineren!

Ik wens hem een fijne loopbaan toe en het maakt niet uit waar hij begint, ene v.d. Sar keepte jaren bij Fulham!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 06, 2009 10:10 pm

Hij is niet gepasseerd omdat hij zelf zo lekker stond te keepen natuurlijk. Of het een slimme zet was? Tja, dat weet ik niet. Maar Stekelenburg had ons op dat moment wel een paar keer op rij punten gekost. En dat hij dan de keeper van het Nederlands elftal is dat maakt me niet uit.

Wat mij betreft mogen ze allebei vertrekken. Van Stekelenburg heb ik lang gedacht dat hij een hele goede keeper kon worden maar hij heeft nauwelijks progressie geboekt. Het gebrek aan mentaliteit wat hij de afgelopen periode heeft laten zien is voor mij daarom reden genoeg om uit te kijken naar een ander.

Vermeer is te wisselvallig. Al kan dat natuurlijk wel verbeteren als je hem een tijd de kans geeft. Hij is ook wat onrustig en dat is een vervelende eigenschap voor een keeper.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do mei 07, 2009 1:27 am

Marillion schreef:Hij is niet gepasseerd omdat hij zelf zo lekker stond te keepen natuurlijk. Of het een slimme zet was? Tja, dat weet ik niet. Maar Stekelenburg had ons op dat moment wel een paar keer op rij punten gekost. En dat hij dan de keeper van het Nederlands elftal is dat maakt me niet uit.

Wat mij betreft mogen ze allebei vertrekken. Van Stekelenburg heb ik lang gedacht dat hij een hele goede keeper kon worden maar hij heeft nauwelijks progressie geboekt. Het gebrek aan mentaliteit wat hij de afgelopen periode heeft laten zien is voor mij daarom reden genoeg om uit te kijken naar een ander.

Vermeer is te wisselvallig. Al kan dat natuurlijk wel verbeteren als je hem een tijd de kans geeft. Hij is ook wat onrustig en dat is een vervelende eigenschap voor een keeper.
Bij ja, gooi de keepers maar buiten, we kopen we een andere .. wat denken jullie toch dat AJAX een of andere bank is.Dat je zo maar effe een andere keeper voor een paar grijpstuivers ergens vandaan kunt halen.Zo'n klasbak als dieje van Psv .. lol .. en dan nog .. Stekelenburg, die natuurlijk geen supertop is, maar die zijn er ook maar verrekte weinig tegenwoordig, stond voor zijn blessure goed te keepen .. en het punt is natuurlijk niet dat Vermeer er in kwam, maar de starre houding van MVB.

Die had dit veel subtieler aan moeten pakken, de arm om de schouder snap je wel, paar wedstrijden in het tweede om weer in vorm te komen .. maar nee .. MVB gooide in principe de deur dicht voor beide keepers door te zeggen dat Vermeer nu nummer 1 is en blijft staan .. Die moest dus blijven volhouden dat, ondanks zijn geblunder, Vermeer het goed deed .. kon ie niet terug komen op zijn besluit ..

En dat deed ie dus niet alleen bij de keepers, maar ook met de spelers.Sno was goed, of toch niet.Kennedy van basis, naar bank, naar tribune naar terug in de basis enz. enz.Lindgren van aanvoerder naar tribune .. enz. enz. .... geen peil op te trekken ..
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 9:04 am

Neefkens schreef:Sar is fantastisch, alleen wel 43. En waarom zou die nog terug komen?
Sar is de beste keeper ter wereld en zal dat nog wel 2 jaar blijven. Waarom hij zou willen komen? Na zijn zoveelste CL titel heeft hij het wellicht wel gezien en helpt hij graag Ajax uit de brand?

Jim

Bericht door Jim » do mei 07, 2009 11:40 am

999 schreef:Stekelenburg, die natuurlijk geen supertop is, maar die zijn er ook maar verrekte weinig tegenwoordig, stond voor zijn blessure goed te keepen .. en het punt is natuurlijk niet dat Vermeer er in kwam, maar de starre houding van MVB.
Precies. Stekelenburg is geen wereldtop, maar wat mij betreft wel de beste keeper van de eredivisie. Ajax moet die jongen gewoon behouden. En Van Basten had die jongen gewoon moeten laten staan.
Hij had Stekelenburg, Vertonghen, Gabri en Perez voor dit seizoen belangrijk moeten maken en zijn vertrouwen moeten schenken. Dan had Ajax een goede, ervaren as gehad, een hierarchie waar de rest van de selectie zich aan vast kon houden. En tot de laatste snik om de titel gespeeld. Van Basten deed echter precies het tegenovergestelde. Zelfs deze spelers stuk voor stuk in meer of mindere mate afgeserveerd.
Hij heeft er werkelijk alles aan gedaan om het een grote, onzekere puinhoop te laten worden, waarbij nagenoeg iedereen bang was voor zijn eigen stekkie en daardoor logischerwijze louter aan zichzelf dacht.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 07, 2009 11:55 am

999 schreef:en dan nog .. Stekelenburg, die natuurlijk geen supertop is, maar die zijn er ook maar verrekte weinig tegenwoordig, stond voor zijn blessure goed te keepen .. en het punt is natuurlijk niet dat Vermeer er in kwam, maar de starre houding van MVB.
Dat valt ook wel weer mee. Tegen Willem II ging hij nog faliekant onder een bal door, tegen Feyenoord kon Tomasson vanaf 3 meter ongehinderd inkoppen, en vorig seizoen hadden we nog meer tegendoelpunten dan nu, met een bepaald niet uitblinkende Stekelenburg.

Beste keeper van de eredivisie? Dat zegt niet zoveel. Qua keepers is de eredivisie nog zwakker dan de Belgische competitie. Overigens zie ik grote gelijkenissen tussen Isaksson en Stekelenburg.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 12:12 pm

Romero is de beste keeper van de Eredivisie, by far. Stekelenburg is niet wat we na(moeten)streven. Zoeken naar een betere keeper dus.

999

Bericht door 999 » do mei 07, 2009 12:24 pm

Jöhnk schreef:
999 schreef:en dan nog .. Stekelenburg, die natuurlijk geen supertop is, maar die zijn er ook maar verrekte weinig tegenwoordig, stond voor zijn blessure goed te keepen .. en het punt is natuurlijk niet dat Vermeer er in kwam, maar de starre houding van MVB.
Dat valt ook wel weer mee. Tegen Willem II ging hij nog faliekant onder een bal door, tegen Feyenoord kon Tomasson vanaf 3 meter ongehinderd inkoppen, en vorig seizoen hadden we nog meer tegendoelpunten dan nu, met een bepaald niet uitblinkende Stekelenburg.

Beste keeper van de eredivisie? Dat zegt niet zoveel. Qua keepers is de eredivisie nog zwakker dan de Belgische competitie. Overigens zie ik grote gelijkenissen tussen Isaksson en Stekelenburg.
Ik ga niet verder zoeken maar hier enkele quotes van ene MHR. Jöhnk
De keuze voor een vast systeem na de winterstop. De keuze voor Sarpong tfv. Charisteas. De keuze voor Vermaelen tfv. Escudé. De keuze van Emanuelson tfv. de hier destijds bewierookte Juanfran. De keuze voor en het vertrouwen in Stekelenburg die zich op termijn zullen uitbetalen.

En meer recent de keuze voor Schilder ipv. de falende Lindenbergh.

Ik wil niet zeggen dat Blind het zo geweldig doet, laat ik dat benadrukken. Maar ik zie eigenlijk wel aanknopingspunten.
Ik ben ook best tevreden over Stekelenburg. Een prima keeper. Het is ook niet voor niets dat veel van zijn collega's de loftrompet over hem steken.

Alleen kan-ie helaas niet meevoetballen.
Ja, daar verschillen we dus van mening. Ik vind wel degelijk dat Stekelenburg (reflex), Babel (snelheid, traptechniek), Sneijder ((trap)techniek), Urby (loopvermogen, techniek) en Heitinga (opbouw) bepaalde (uitzonderlijke) kwaliteiten hebben.

Over Maduro en Vermaelen heb ik mijn twijfels, ja. Altijd gehad ook.
Stekelenburg is een geweldige lijnkeeper. Ere wie ere toekomt. Maar het wordt tijd dat hij zich ontwikkelt in het beheersen van het zestienmetergebied. Sowieso zou ik ervoor opteren om voor volgend seizoen een keeper te halen die sterk is in de lucht. Eentje uit het rijtje Krul, Vorm, Bailly. Laat hem concurreren met de Steek en verhuur Vermeer.
Nou, ik vind Timmer persoonlijk beter dan Stekelenburg. En zeker beter dan Boschker, Waterman of Vandenbussche.
Schitterend .. niets is zo veranderlijk als de mens .. zullen we maar zeggen ..

Trouwens in uitkomen bij hoge ballen, corners ect. overtreft Vermeer Stekelenburg ..
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 07, 2009 12:32 pm

De vraag is wat mij betreft ook niet (meer) Vermeer of Stekelenburg. Ze hebben het allebei niet kunnen laten zien.

En de mens is inderdaad veranderlijk. Ik kan ongetwijfeld posts van jou vinden waarin Stekelenburg er van langs krijgt. Wat denk jij, Voets. :666.gif:

999

Bericht door 999 » do mei 07, 2009 12:40 pm

Jöhnk schreef:De vraag is wat mij betreft ook niet (meer) Vermeer of Stekelenburg. Ze hebben het allebei niet kunnen laten zien.

En de mens is inderdaad veranderlijk. Ik kan ongetwijfeld posts van jou vinden waarin Stekelenburg er van langs krijgt. Wat denk jij, Voets. :666.gif:
Laat maar eens zien dan ...

Verder moet je het nog maar een rustig lezen, let vooral op het dikgedrukte ..
999 schreef:Stekelenburg, die natuurlijk geen supertop is, maar die zijn er ook maar verrekte weinig tegenwoordig, stond voor zijn blessure goed te keepen .. en het punt is natuurlijk niet dat Vermeer er in kwam, maar de starre houding van MVB.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 07, 2009 12:56 pm

Ik lees het, maar ik vind niet dat hij voor zijn blessure goed stond te keepen. In elk geval niet in dit seizoen en het vorige.

Ik ben bang dat er weinig rek meer in Stekelenburg zit. Hij keept nog steeds als een talent, en dat kan het elftal erg onzeker maken.

Jim

Bericht door Jim » do mei 07, 2009 1:30 pm

De Dominee schreef:Romero is de beste keeper van de Eredivisie, by far.
Romero zag er bij die vrije trap van Perez ook niet geweldig uit. Niet dat hij die bal had moeten stoppen, maar hij zat er wel erg ver vanaf. In die bekerpot tegen NAC blunderde Romero bij die goal van Boukhari op een manier die ik bij Stekelenburg nog niet heb gezien. Cruciaal verschil is dat bij AZ dan niet direct de pleuris uitbreekt en de doelman ter discussie wordt gesteld. In tegenstelling tot bij de hele goegemeente van Ajax. Bij hen kan die keeper er gelijk niks meer van. Als de coach daar vervolgens zijn oren naar laat hangen kan hij het schudden.
Jöhnk schreef:Hij keept nog steeds als een talent, en dat kan het elftal erg onzeker maken.
Je geeft dus eigenlijk zelf toe dat Stekelenburg een getalenteerde doelman is. Dat klopt.
Verder ben ik van mening dat op het hoogste niveau de onderlinge kwaliteitsverschillen bij de keepers niet zo heel erg groot zijn. Het is veel vaker zo dat een verdediging de doelman onzeker maakt dan omgekeerd. Zet bijvoorbeeld Van der Sar neer bij dit Ajax en ook hij zal het een stuk lastiger hebben. Ook hij zal in situaties verzeild raken waarbij zelfs hij onzeker wordt en oogt.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do mei 07, 2009 1:35 pm

Ik zeg dat hij keept als een talent. Niet dat hij een talent is, want daar is hij te oud voor.

Laatst heb ik je mijn definitie van talent al gegeven: jonge spelers die op Ajax-niveau meer voldoendes dan onvoldoendes halen (een supertalent mag ook best wisselvallig zijn, maar haalt met regelmaat van de klok een 8 of een 9). Daar voldoet Steek over de laatste twee seizoenen net-aan aan, afgezien van het jong zijn. Dat vind ik eerlijk gezegd wat mager.

Over dat laatste zal je ongetwijfeld gelijk hebben. Het is heerlijk keepen bij Manchester. Al heeft Ferguson in het verleden best de nodige problemen gehad bij het vinden van een geschikte sluitpost.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 07, 2009 2:25 pm

Stekelenburg heeft zich in al die jaren bij Ajax nauwelijks weten te ontwikkelen. Zijn zwakke punten zijn ongeveer nog net zo zwak als in het verleden. Jammer, die jongen had best potentie maar is kennelijk niet uit het goede hout gesneden.

Het zou niet mijn eerste prioriteit zijn om een nieuwe keeper te halen hoor. Maar als er zich een mooie kans voordoet ben ik wel in voor een nieuwe kandidaat.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do mei 07, 2009 2:36 pm

Marillion schreef:Stekelenburg heeft zich in al die jaren bij Ajax nauwelijks weten te ontwikkelen. Zijn zwakke punten zijn ongeveer nog net zo zwak als in het verleden. Jammer, die jongen had best potentie maar is kennelijk niet uit het goede hout gesneden.

Het zou niet mijn eerste prioriteit zijn om een nieuwe keeper te halen hoor. Maar als er zich een mooie kans voordoet ben ik wel in voor een nieuwe kandidaat.
Schitterend zo'n archief ..
Marillion schreef:Laat Stekelenburg nu maar gewoon staan zodat hij weer kan groeien naar het niveau van vorig seizoen. Want in dat jaar heeft hij wel degelijk progressie geboekt.

Vermeer is niet duidelijk beter. Daarom ben ik er niet voor om nu met keepers te gaan wisselen. Krijg je alleen maar onrust van.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 07, 2009 2:43 pm

In dat jaar heeft hij dan ook wel degelijk progressie geboekt. Dat was het jaar dat hij begon te werken met Carlo L'Ami als ik me niet vergis. Hij is toen sterker geworden bij hoge ballen en begon hier en daar strafschoppen te stoppen. Ik sta er dan ook nog steeds achter dat hij in dat jaar progressie heeft geboekt.

Dat is dan echter ook wel zo'n beetje het enige jaar geweest dat hij echt een stap heeft gezet. Dit jaar is het vanaf het begin niet best geweest met als dieptepunt zijn slappe optredens na zijn blessure. Stekelenburg heeft Ajax punten gekost en op het moment dat hij te maken kreeg met tegenslag gooide hij verontwaardigt de handdoek in de ring. Nee, zo kom je er wel.

Ik heb lang gedacht dat hij echt een goede keeper zou kunnen worden. Hij heeft er in ieder geval het postuur voor. Maar ik geloof niet dat het er nog van gaat komen.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do mei 07, 2009 2:46 pm

Marillion schreef:In dat jaar heeft hij dan ook wel degelijk progressie geboekt. Dat was het jaar dat hij begon te werken met Carlo L'Ami als ik me niet vergis. Hij is toen sterker geworden bij hoge ballen en begon hier en daar strafschoppen te stoppen. Ik sta er dan ook nog steeds achter dat hij in dat jaar progressie heeft geboekt.

Dat is dan echter ook wel zo'n beetje het enige jaar geweest dat hij echt een stap heeft gezet. Dit jaar is het vanaf het begin niet best geweest met als dieptepunt zijn slappe optredens na zijn blessure. Stekelenburg heeft Ajax punten gekost en op het moment dat hij te maken kreeg met tegenslag gooide hij verontwaardigt de handdoek in de ring. Nee, zo kom je er wel.

Ik heb lang gedacht dat hij echt een goede keeper zou kunnen worden. Hij heeft er in ieder geval het postuur voor. Maar ik geloof niet dat het er nog van gaat komen.
Eeh, volgens mij was Stekelenburg er al, het was v.n. zijn blessure wat de reden was dat ie daarna nog niet op zijn oude nivo terug was .. een blessure waar MVB hem trouwens in die wedstrijd gewoon liet staan ..

En met wie vergelijk je hem dan ?, waar ie uit had/zou moeten komen kwa nivo ?.Van de Sar ?.
Laatst gewijzigd door 999 op do mei 07, 2009 2:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mei 07, 2009 2:48 pm

Marillion schreef:Stekelenburg heeft zich in al die jaren bij Ajax nauwelijks weten te ontwikkelen. Zijn zwakke punten zijn ongeveer nog net zo zwak als in het verleden. Jammer, die jongen had best potentie maar is kennelijk niet uit het goede hout gesneden.

Mijn prioriteit wel. Een keeper, een tweetal verdedigers, een (of twee) middenvelder(s) en een (of twee) aanvaller(s).

Uiteraard bij vertrek van allerlei overbodige spelers zoals Luque, Kennedy, Rommedahl, Martina, Sno, Silva, Schilder en een (of twee) keeper(s).

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 07, 2009 2:52 pm

Nee, V.d.Sar is buitencategorie. Dat zou niet eerlijk zijn.

Ik vergelijk hem met niemand. Dat is ook helemaal niet relevant. Ik kijk naar zijn prestaties onder de lat bij Ajax en die zijn wat mij betreft aan de magere kant. En ik heb het gevoel dat er wel meer in zit maar dat het er niet uit gaat komen omdat ik het idee heb dat hij daar niet alles voor doet.

Zo'n reactie op het moment dat hij gepasseerd is zegt mij veel. Kijk eens naar iemand als Waterreus destijds bij PSV. Die was puur kwa (fysieke) mogelijkheden denk ik minder, maar als er een concurrent onder de lat kwam dan ging hij gewoon zorgen dat hij de strijd ging winnen. Stekelenburg gooit verontwaardigt z'n handschoenen in de hoek en gaat zitten mokken. Dat kan niet als je met topsport bezig bent.
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » do mei 07, 2009 3:00 pm

Marillion schreef:Nee, V.d.Sar is buitencategorie. Dat zou niet eerlijk zijn.

Ik vergelijk hem met niemand. Dat is ook helemaal niet relevant. Ik kijk naar zijn prestaties onder de lat bij Ajax en die zijn wat mij betreft aan de magere kant. En ik heb het gevoel dat er wel meer in zit maar dat het er niet uit gaat komen omdat ik het idee heb dat hij daar niet alles voor doet.

Zo'n reactie op het moment dat hij gepasseerd is zegt mij veel. Kijk eens naar iemand als Waterreus destijds bij PSV. Die was puur kwa (fysieke) mogelijkheden denk ik minder, maar als er een concurrent onder de lat kwam dan ging hij gewoon zorgen dat hij de strijd ging winnen. Stekelenburg gooit verontwaardigt z'n handschoenen in de hoek en gaat zitten mokken. Dat kan niet als je met topsport bezig bent.
Krijg het gevoel dat je eigenlijk Stekelenburg meer beoordeelt op zijn reacties ( die best meevielen, dat had ik al een keer gepost, maar daar reageerd men dan niet op ) na zijn wissel dan op zijn nivo.Stekelenburg is geen supertop, wie wel in Nederland zou ik zeggen.Stekelenburg pakt ook zijn fouten mee ( Van de Sar ook nu nog trouwens ) .. maar Stekelenburg is voor dit AJAX, mits er een team staat, meer dan waardevol.

Tja, en dat roepen van dat " Maar als er zich een mooie kans voordoet ben ik wel in voor een nieuwe kandidaat. " mag hoor .. maar AJAX gaat gewoon met beide keepers door hoor als het enigzins kan.

Trouwens als ik het hier zo een beetje lees zijn de verwachtingen dat de volgende trainer weer zo'n 35 miljoen gaat/moet besteden ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie