Ik dacht dat ie het bij Brondby ook aardig gedaan had.Khraa schreef:Laudrup heeft het toch redelijk goed gedaan met Getafe? Of kwam dat toen door de erfenis van Schuster?
Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Wanneer ze nu weer zo'n 'praktijkjongen' aanstellen...Jöhnk schreef:Vind ik ook. Heeft nog nergens indruk gemaakt.Marillion schreef:Laudrup is geen optie. Zelfde probleem als al die andere oud topvoetballers.

Ik neem toch aan dat ze na alle ervaringen met rookies hun lesje hebben geleerd. Deze groep heeft een ervaren leraar nodig. Een vakman.
-
- AT Toto winner 15/16
Heb je dat mailtje al naar Rickie toegestuurd.wimpey schreef: Ik neem toch aan dat ze na alle ervaringen met rookies hun lesje hebben geleerd. Deze groep heeft een ervaren leraar nodig. Een vakman.
Koeman leek in ieder geval wel eerlijk in zijn commentaar. Hij heeft afgelopen weekend met Rijkaard gesproken, en ze zullen het ongetwijfeld over Ajax hebben gehad. Ik maakte daar ook uit op dat Rijkaard wellicht interesse zou hebben.
Ik denk niet dat er een trainer komt die al eerder is weggestuurd, dus Koeman en Adriaanse vallen daar mee af. Van Gaal wil niet.
Ik denk niet dat er een trainer komt die al eerder is weggestuurd, dus Koeman en Adriaanse vallen daar mee af. Van Gaal wil niet.
Tja, dat blijft altijd de vraag. Ik kan me bij Ajax ook een aantal van zulke kwesties herinneren.brigade zuid schreef:Ik dacht dat ie het bij Brondby ook aardig gedaan had.Khraa schreef:Laudrup heeft het toch redelijk goed gedaan met Getafe? Of kwam dat toen door de erfenis van Schuster?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik had meer het idee dat ze allebei wel weer ergens zouden willen gaan trainen, niet of dat bij AJAX zou zijn.
Het ging mij met name op de eerste reactie op de naam Rijkaard, daar maakte ik dat uit op.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wel verloren van Danny Blind.brigade zuid schreef:Ik dacht dat ie het bij Brondby ook aardig gedaan had.Khraa schreef:Laudrup heeft het toch redelijk goed gedaan met Getafe? Of kwam dat toen door de erfenis van Schuster?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Schuif je Danny naar voren, Jöhnk? ;)
Denk dat het één van deze 4/6 wordt:
Koeman
Adriaanse
Olsen en/of Laudrup
Rijkaard en/of Neeskens
Denk dat het één van deze 4/6 wordt:
Koeman
Adriaanse
Olsen en/of Laudrup
Rijkaard en/of Neeskens
-
- AT Toto winner 15/16
Zet Frank de Boer er ook maar bij en Stanley Menzo.
Ik snap niet dat Olsen hier genoemd wordt. Het Ajax van Olsen speelde toevalsvoetbal van de bovenste plank, terwijl hij wel een geweldige ploeg had.
Mijn lijstje:
Co
Blind
Rijkaard
van Gaal
Koster
Mijn lijstje:
Co
Blind
Rijkaard
van Gaal
Koster
I think I lost my fucking headache
- peter
Het lijstje wat ik denk dat het gaat worden, Lucas. Van Gaal, Koster en hopelijk Blind zijn geen mensen waar ik bijna zeker van weet dat ze gepolst gaan worden.
-
Een geweldige ploeg? Je bedoeld de muitende Boertjes? Olsen had het erg zwaar, maar haalde wel topresultaten.LucaS schreef:Ik snap niet dat Olsen hier genoemd wordt. Het Ajax van Olsen speelde toevalsvoetbal van de bovenste plank, terwijl hij wel een geweldige ploeg had.
Mijn lijstje:
Co
Blind
Rijkaard
van Gaal
Koster
Whitey on the moon.
Ajax Rules schreef:Nee, ik denk het niet..... Ajax is een beter moment om in te stappen.999 schreef:AZGangstaRiB schreef:Als Adriaanse een optie is he... En Co kan zelf kiezen tussen AZ of Ajax, wie zal hij kiezen?
Maar er is niemand zo beschimpt door het Ajaxpubliek als Adriaanse. Die man is hier echt kapotgemaakt, ik kan me voorstellen dat hij nooit meer terug wil. (Dit los van wat ik van zijn capaciteiten vind.)
-
Hij is daarna weleens gerehabiliteerd in de Arena. Toen werd hij toegezongen in de Arena vanwege zijn toch wel goede resultaten met AZ.Jöhnk schreef:Ajax Rules schreef:GangstaRiB schreef:Als Adriaanse een optie is he... En Co kan zelf kiezen tussen AZ of Ajax, wie zal hij kiezen?
Nee, ik denk het niet..... Ajax is een beter moment om in te stappen.
Maar er is niemand zo beschimpt door het Ajaxpubliek als Adriaanse. Die man is hier echt kapotgemaakt, ik kan me voorstellen dat hij nooit meer terug wil. (Dit los van wat ik van zijn capaciteiten vind.)
Whitey on the moon.
Ik vind Ron Jans een leuke vent. Ik weet niet of hij de capaciteit heeft, maar ik heb wel het idee dat het iemand is die weet waar hij het over heeft. Geen idee of hij bij Ajax zou passen.
Overigens moet Ajax iemand aantrekken die het voetbal bijna wetenschappelijk benaderd. Van Gaal doet dat, maar die knakker van het hockey, Marc Lammers geloof ik, doet dat ook en heeft wel oren naar het voetbal.
Ik zou zeggen voeg zo iemand aan je staf toe en kijk wat dat oplevert, volgens mij heeft het AC Milan ook geen windeieren gelegd.
Overigens moet Ajax iemand aantrekken die het voetbal bijna wetenschappelijk benaderd. Van Gaal doet dat, maar die knakker van het hockey, Marc Lammers geloof ik, doet dat ook en heeft wel oren naar het voetbal.
Ik zou zeggen voeg zo iemand aan je staf toe en kijk wat dat oplevert, volgens mij heeft het AC Milan ook geen windeieren gelegd.
Laatst gewijzigd door Marcel op wo mei 06, 2009 9:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het verleden is voor mij wel een reden om niet weer met Adriaanse in zee te gaan. Binnen de kortste keren ontstaan er weer ruzies. De club raakt verdeeld en dat kunnen we nu niet gebruiken.
Ik geloof wel in het vakmanschap van Co maar zijn probleem is dat hij zo flexibel is als een menhir. Dat roept altijd weerstand op. Kijk maar naar de laatste jaren van zijn loopbaan (of eigenlijk zijn hele loopbaan). Volgens mij heeft hij altijd vrij snel problemen gekregen met mensen binnen de club.
Doe nou maar gewoon een ervaren trainer van buitenaf.
Ik geloof wel in het vakmanschap van Co maar zijn probleem is dat hij zo flexibel is als een menhir. Dat roept altijd weerstand op. Kijk maar naar de laatste jaren van zijn loopbaan (of eigenlijk zijn hele loopbaan). Volgens mij heeft hij altijd vrij snel problemen gekregen met mensen binnen de club.
Doe nou maar gewoon een ervaren trainer van buitenaf.
Nil volentibus arduum
- LouisXIV & co
Exact. Er zit wat dat betreft nog zoveel rek in het logge voetbal. Dit is dé manier om met weinig geld toch het gat te overbruggen naar de Europese top. Wie geen geld heeft, moet slim zijn.Marcel schreef:Overigens moet Ajax iemand aantrekken die het voetbal bijna wetenschappelijk benaderd. Van Gaal doet dat, maar die knakker van het hockey, Marc Lammers geloof ik, doet dat ook en heeft wel oren naar het voetbal.
Daarom dus geen oud-voetbalspeler die denkt dat je met rondootjes en schieten op doel wijzer wordt.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
- LouisXIV & co
Haha, als het Stanley Menzo wordt, kom ik niet meer naar het stadion. Bij deze beloofd.brigade zuid schreef:Zet Frank de Boer er ook maar bij en Stanley Menzo.
Zouden Frank de Boer en Olsen misschien een leuke combi zijn

Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
Daar zie ik ook absoluut een mogelijkheid om winst te pakken. Je kunt het echter alleen doen als de volledige technische staf er ook echt heil in ziet en er serieus mee aan de slag gaat. Dit soort dingen ligt nogal gevoelig in de prehistorische voetballerij.
Nil volentibus arduum
Ok, we zijn eruit.
Rijkaard als people-manager en uithangbord, Lammers voor de vernieuwing, Frank de Boer voor de harde lijn.
Rijkaard als people-manager en uithangbord, Lammers voor de vernieuwing, Frank de Boer voor de harde lijn.
Yup, ik kan de competitie van 97/98 nog herinneren. In 34 wedstrijden 112 toevallige doelpunten. Mag van mij best weer gebeuren...Het Ajax van Olsen speelde toevalsvoetbal van de bovenste plank, terwijl hij wel een geweldige ploeg had.
- peter
Zo zou ik het in ieder geval niet willen zien, maar goed.Neefkens schreef:Ok, we zijn eruit.
Heb de discussie snel gelezen; zat zondagmiddag in een Biergarten in Duitsland toen de berichten kwamen: 1-0, 2-0. Even gebeld en de Ajacied die ik belde was helemaal van slag (Hij zat bij Sparta - Ajax) had nog nooit zo'n zwalkend Ajax gezien enz. Het bier kreeg geen bijsmaak, de zon scheen, het was zo'n rustige zondagmiddag "aan het water". Ik dacht wel aan de ontslagen Klinsmann, ook eerst afstand nemen van het voetbal, erna bondscoach en dan Bayern, ook zo'n instituut en in de ogen van de leiding van Bayern (en van veel fans) mislukt. Ik dacht:"beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald" en meende dat MvB over erg veel fans beschikte, ongeacht de resultaten. Zijn fans konden leven met zijn verklaringen "of gaven gewoon Suarez de schuld"
Ik had toen nog niet de topic na Sparta - Ajax gelezen, in die topic zijn er weer afgehaakt, een enkeling bleef MvB nog steunen.
Vandaag op de terugweg het bericht dat MvB was opgestapt, omdat hij Ajax niet aan het voetballen kreeg (zeer summier samengevat) Er werd nog even herinnerd aan zijn interview na het bekendmaken van zijn overstap naar Ajax: goed voetbal, kampioenschap enz.
Ik vind het een verstandig besluit van MvB en MOEDIG dat hij liet weten Ajax niet aan het voetballen te krijgen, ook volgend jaar niet. Hij had waarschijnlijk ook gezien dat hoe langer hij de spelers onder zijn hoede heeft, des te slechter het spel werd. De verantwoordelijken die hem aanstelden zagen het niet of wilden het niet zien. Hij had nu geen excuses meer van blessures (eerlijk gezegd al langer niet), het weer enz. Het was over en uit, jammer vind ik het niet, beter nu dan halverwege het volgende seizoen. Hij had het Nederlands elftal niet laten zegevieren, hij is geen winnende coach.
Zijn opvolger?
Wie hebben hem aangesteld? Zijn dat nog dezelfden + Rik v.d. B? In dat geval zal zijn opvolger of Frenk Rijkaard worden of DB???? Mocht een van hen het worden, dan zijn we over een jaar weer veel geld kwijt en weer geen stap verder, gebrek aan kwaliteit!
Op AT zal Frenk R wel de ideale opvolger zijn, ik las al iets over zijn succesvolle EK met Nederland! Zijn we vergeten dat de eerste wedstrijd een lachertje was, een sterker Tsjechië (bal op het houtwerk), een gekregen penalty waar ook Ronald de Boer om moest lachten! Tegen Frankrijk 2 spelen en door een keepersblunder winnen en tegen Italië!!! Welke coach laat vier verdedigers staan tegenover Inzaghi (Italië speelde al snel met tien man) zoekt niet de breedte van het veld, laat Van Vossen en Seedorf (penaltykiller???) invallen als je Van Hooidonk op de bank hebt? Kapitale tactische blunders.
Vraag op Terbregge maar wat ze bij Sparta vinden van trainer Rijkaard! Een puinhoop, onder zijn niveau zullen anderen zeggen, maar waarom degraderen??? Hij bakte er niets van!
Bij Barcelona? Twee jaar met HtC alles winnen en dan het eerste seizoen zonder hem helemaal niets, het seizoen erna, moeizaam en weer niets (ook Europees niet) en met dezelfde selectie (op Ronaldinho na????) wordt zijn opvolger met ruime voorsprong kampioen en komt wel in de halve finale van de EC. Hoe goed is Rijkaard? Ik vrees het ergste.
DB? Ach met Wouters de grootste miskleunen van Ajax, op ieder vlak.

Vandaag op de terugweg het bericht dat MvB was opgestapt, omdat hij Ajax niet aan het voetballen kreeg (zeer summier samengevat) Er werd nog even herinnerd aan zijn interview na het bekendmaken van zijn overstap naar Ajax: goed voetbal, kampioenschap enz.
Ik vind het een verstandig besluit van MvB en MOEDIG dat hij liet weten Ajax niet aan het voetballen te krijgen, ook volgend jaar niet. Hij had waarschijnlijk ook gezien dat hoe langer hij de spelers onder zijn hoede heeft, des te slechter het spel werd. De verantwoordelijken die hem aanstelden zagen het niet of wilden het niet zien. Hij had nu geen excuses meer van blessures (eerlijk gezegd al langer niet), het weer enz. Het was over en uit, jammer vind ik het niet, beter nu dan halverwege het volgende seizoen. Hij had het Nederlands elftal niet laten zegevieren, hij is geen winnende coach.
Zijn opvolger?
Wie hebben hem aangesteld? Zijn dat nog dezelfden + Rik v.d. B? In dat geval zal zijn opvolger of Frenk Rijkaard worden of DB???? Mocht een van hen het worden, dan zijn we over een jaar weer veel geld kwijt en weer geen stap verder, gebrek aan kwaliteit!
Op AT zal Frenk R wel de ideale opvolger zijn, ik las al iets over zijn succesvolle EK met Nederland! Zijn we vergeten dat de eerste wedstrijd een lachertje was, een sterker Tsjechië (bal op het houtwerk), een gekregen penalty waar ook Ronald de Boer om moest lachten! Tegen Frankrijk 2 spelen en door een keepersblunder winnen en tegen Italië!!! Welke coach laat vier verdedigers staan tegenover Inzaghi (Italië speelde al snel met tien man) zoekt niet de breedte van het veld, laat Van Vossen en Seedorf (penaltykiller???) invallen als je Van Hooidonk op de bank hebt? Kapitale tactische blunders.
Vraag op Terbregge maar wat ze bij Sparta vinden van trainer Rijkaard! Een puinhoop, onder zijn niveau zullen anderen zeggen, maar waarom degraderen??? Hij bakte er niets van!
Bij Barcelona? Twee jaar met HtC alles winnen en dan het eerste seizoen zonder hem helemaal niets, het seizoen erna, moeizaam en weer niets (ook Europees niet) en met dezelfde selectie (op Ronaldinho na????) wordt zijn opvolger met ruime voorsprong kampioen en komt wel in de halve finale van de EC. Hoe goed is Rijkaard? Ik vrees het ergste.
DB? Ach met Wouters de grootste miskleunen van Ajax, op ieder vlak.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Tja, die ploeg speelde saai toevalsvoetbal en leefde op individuele kwaliteiten. Een beetje als dit seizoen, met het belangrijke verschil dat toen Laudrup, Arveladze, de Boeren en Litmanen in het elftal stonden,bryan schreef:Yup, ik kan de competitie van 97/98 nog herinneren. In 34 wedstrijden 112 toevallige doelpunten. Mag van mij best weer gebeuren...Het Ajax van Olsen speelde toevalsvoetbal van de bovenste plank, terwijl hij wel een geweldige ploeg had.
I think I lost my fucking headache