Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Duke » wo apr 08, 2009 2:42 pm

Wel en vooral het wee van het leger der spoorlozen
Geplaatst op 07-04-2009 11:18 door willem vissers in categorie sport

In de fabeltjeskrant van het internationale voetbal staan soms vreemde verhaaltjes, over het groenere gras bij de buurman bijvoorbeeld. Het lijkt een rage, zeker nu alle Nederlandse clubs zijn uitgeschakeld in de Europese bekers, om de eredivisie de grond in te trappen. We verlustigen ons aan vier clubs in Engeland, twee in Spanje en relativeren verder alles. Wat stelt het voor, dat voetbal in de polder?

Nigel de Jong, vorige week even thuis voor een paar interlands, gaf in Trouw gratis advies: ‘De eredivisie is een goede kweekvijver waaruit je rond je 21ste moet vertrekken.'
Op tv hoor je dat El Hamdaoui de eredivisie is ontgroeid. Waarom eigenlijk? El Hamdaoui is mislukt bij Tottenham. Hij keerde terug naar Nederland, raakte zwaar geblesseerd bij Willem II, vond de weg omhoog bij AZ en is nu één seizoen top, in een solide elftal waarin hij als enige extra vrijheid krijgt van de trainer. Hoezo dan, ontgroeid? Voetbal eerst eens een jaar in de Champions League, met AZ.

Laat De Jong, middenvelder van Manchester City, voor zichzelf spreken, en eventueel voor Robben, Sneijder of Van Persie. Of moeten we hem herinneren aan de wederwaardigheden van het elftal van Foppe de Haan, dat in 2007 de Europese jeugdtitel in Nederland greep?
Ryan Donk speelt vaker niet dan wel bij West Bromwich Albion. Hij scoorde twee weken geleden: in het tweede elftal, welteverstaan. Ploeggenoot Zuiverloon is basisspeler bij dezelfde club, die binnenkort degradeert.

Maceo Rigters is door Blackburn Rovers, waar hij door de aanwezigheid van McCarthy en Santa Cruz natuurlijk niet aan spelen toekwam, uitgeleend aan Barnsley. Na een zware blessure speelt ook hij in het tweede elftal, onlangs nog tegen Huddersfield 2. Hedwiges Maduro, die bij een topclub in Nederland spelmaker zou kunnen zijn, doet soms mee bij Valencia, soms ook niet. Ryan Babel is ontevreden over de hem geboden speeltijd bij Liverpool. Daniël de Ridder is al blij als hij mag invallen bij Wigan Athletic. Royston Drenthe is, als iedereen fit is, bank- of tribunezitter bij Real Madrid.

Zo kun je doorgaan, ook met andere talentvolle spelers. Bij Match of the Day kwam Marvin Emnes weer voorbij. Althans, zijn naam stond onder in beeld, als aanvallende invaller in de slotfase. Geen actie van hem was te zien, want het duel met Bolton ging met 4-1 verloren. Ook Middlesbrough degradeert vermoedelijk, en manager Southgate heeft geen tijd te experimenteren met jongelingen.

Harris Medunjanin, die mooie, wat trage nummer 10, is in februari voor het laatst ingevallen bij Valladolid. Vrijwel allemaal zijn ze uit beeld van de vertegenwoordigende elftallen.
We hebben het hier dus niet over de kinderen die verhuizen naar de opleidingen van buitenlandse clubs, en ook niet over spelers wier loopbaan in het slop raakte, mede omdat ze de weelde of eenzaamheid van het buitenland niet aankonden: de categorie Van der Meyde-John.

Bezint dus eer ge begint. Dat is beter voor de spelers zelf en beter voor de Nederlandse competitie, waarin het leger ‘spoorlozen' zich nuttig zou kunnen maken. Dan is dat gezeur over die zwakke eredivisie ook afgelopen.
www.volkskrantblog.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 3:27 pm

Mwah, je kunt ook stellen dat spelers die in Nederland nog heel wat leken in grote competities genadeloos voor schut gaan. En dat dat dus het bewijs is dat de Eredivisie weinig voorstelt.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 3:32 pm

Nee hoor, het is het bewijs dat die spelers veel te vroeg weg gaan. Huntelaar en Sneijder gingen laat en spelen vaak bij een van de grootste clubs in Europa.
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 08, 2009 3:46 pm

Heeft met kwaliteit te maken in mijn ogen. Rigters kan tot zijn 30ste in Nederland voetballen en nog steeds kan hij er dan geen klote van. Dat geldt ook voor de Ridder en Medunjanin, hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 6:39 pm

Inderdaad, de jongens die Peter noemt kunnen er weinig van maar in Nederland kunnen ze nog net mee.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2009 6:43 pm

Mwah, ik vond Rigters bij NAC altijd al erg slecht.

Over Nederlanders in het buitenland gesproken: Maduro is tegenwoordig basisspeler bij Valencia. Dat doet hij toch goed.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 6:45 pm

Ik heb ergens gelezen dat ze hem (en anderen) willen verkopen om betere spelers te kunnen halen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2009 7:01 pm

Bron?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 7:18 pm

Ja, daar zat ik juist over te piekeren. Ik kan me niet herinneren waar ik dat gelezen heb. :blush.gif:

Zal even kijken of ik het kan vinden.

Edit: het was niet helemaal zoals ik me herinnerde. Niet om nieuwe spelers te halen maar vanwege de schulden.

http://www.ajaxupdate.nl/2009/04/toekom ... ongewisse/

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo apr 08, 2009 7:26 pm

Dankjewel. :biggthumpup.gif:

Hopelijk vangen ze er veel voor. Hebben wij er ook nog iets aan.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 7:38 pm

Laat Ajax hem maar terughalen

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 7:49 pm

Die slomo? Nee, bedankt.

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 09, 2009 10:32 pm

Wat is er eigenlijk geworden van Peter Lübecke?

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr apr 10, 2009 11:14 am

Peter Lübecke? Ah, de veel te vroeg gestorven Pruisische dichter...

Duke

Bericht door Duke » vr mei 01, 2009 10:16 pm

Carrière Overmars lijkt voorbij

DEVENTER (ANP) - Marc Overmars heeft vrijdag naar alle waarschijnlijkheid zijn laatste voetbalwedstrijd als prof gespeeld. De aanvaller van Go Ahead Eagles viel in de met 1-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen TOP Oss in de slotfase in, maar raakte geblesseerd. Overmars heeft waarschijnlijk een breuk in zijn kuitbeen opgelopen.

Mocht Go Ahead Eagles zich volgende week vrijdag alsnog plaatsen voor de play-offs, dan moet Overmars die wedstrijden zo goed als zeker aan zich voorbij laten gaan. De oud-international zou na dit seizoen stoppen met betaald voetbal.
www.omroepbrabant.nl

Salvador Dali

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » wo mei 06, 2009 11:55 am

Jaap Stam aan de slag bij FC Zwolle
Uitgegeven: 6 mei 2009 11:21
Laatst gewijzigd: 6 mei 2009 11:44

ZWOLLE - Jaap Stam gaat aan de slag bij zijn oude club FC Zwolle. De oud-international gaat trainer Jan Everse ondersteunen op technisch gebied.

Het tweetal is samen verantwoordelijk voor de prestaties van de selectie. Dat heeft de club uit de Jupiler League woensdag bekendgemaakt.

Everse werd eerder dit seizoen op non-actief gesteld na een conflict met het bestuur, dat later aftrad.

Op initiatief van het interim-bestuur van de Zwolse voetbalclub staat Everse vanaf volgende week weer voor de groep. Interim-coach Marco Roelofsen zit vrijdag tegen Haarlem nog op de bank.

Functie

De functie van Stam is nog niet helemaal duidelijk. "Hij heeft nog geen officiële titel. In de zomerperiode gaan we met hem overleggen wat precies de invulling wordt", zei interim-voorzitter Arjan Jansen woensdag.

"Maar hij is meer dan een adviseur. Hij zal ook zijn voetbalschoenen aantrekken en op het trainingsveld verschijnen. Maar hij is ook weer geen assistent-trainer. Het zou wel kunnen dat hij af en toe naast Everse op de bank zit bij wedstrijden."

AC Milan

Stam debuteerde in 1992 bij FC Zwolle in het betaald voetbal. Daarna speelde hij voor Cambuur, Willem II, PSV, Manchester United, Lazio Roma, AC Milan en Ajax. Met Manchester United won Stam niet alleen drie landstitels maar ook de Champions League en de Wereldbeker.

Na het EK in 2004 nam hij met 67 interlands afscheid van Oranje. In oktober 2007 beëindigde hij bij Ajax zijn carrière als profvoetballer.

© ANP
Bron: nu.nl

Harm

Bericht door Harm » wo mei 06, 2009 4:00 pm

Stam snapt toch helemaal niks van technisch beleid. Ik heb Stam altijd een stereotype domme voetballer gevonden.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 06, 2009 4:02 pm

Vooruitgeschoven post van van Ginkel. vGinkel is grote vrienden met Everse en zie daar de combinatie.

Duke

Bericht door Duke » wo mei 06, 2009 4:54 pm

Edgar Davids promoot straatvoetbal
Door LARS OMLOO

DEN HAAG - Het liefst had Edgar Davids zelf meegedaan, als straatvoetballer pur sang. Maar de oud-international blijft tijdens de nationale Straatvoetbaldag langs de kant.

„Kijk, ik wil altijd wel voetballen, maar vandaag draait het niet om mij,’’ zegt Davids, wijzend op de kinderen die gretig achter een bal aanhollen op een verhard veldje op het Oranjeplein in Den Haag.

Op 56 plaatsen in Nederland deden gisteren meer dan vijfduizend mensen mee aan een toernooi van de Nederlandse Straat Voetbal Bond. Op 4 juli zijn de finales op het Alexanderplein in Rotterdam.

Edgar Davids richtte vorig jaar zelf de bond op, samen met tv-presentator Humberto Tan. Volgens de ‘Pitbull’ is voetbal bij uitstek het bindmiddel voor mensen uit verschillende culturen. „Kijk alleen al vandaag hier in Den Haag. Je ziet autochtone Nederlanders, Turken, Hindoestanen, Marokkanen, alles loopt hier door elkaar. Zo hoort het ook. Een goede buur is beter dan een verre vriend hè, zeggen ze.’’

Niet toevallig valt het toernooi op Bevrijdingsdag. „Op deze dag zie je dat veel autochtone Nederlanders feestvieren, maar dit moet juist een feestdag zijn voor iederéén. Daarom moet zo’n toernooi ook een buurtfeest zijn. Met niet alleen voetbal, ook met eten en muziek.’’

De bond, die drie betaalde krachten in dienst heeft, wil komend jaar verder groeien. „Er is nog veel werk te verrichten. Het loopt goed, maar het kan altijd beter. Ik ben er dit jaar zowat fulltime mee bezig,’’ zegt oprichter Davids, die als onbetaald ‘ambassadeur’ tijdens het toernooi diverse pleintjes bezoekt.

Zelf voetbalt hij niet meer, al houdt hij bij AFC in Amsterdam wel zijn conditie bij. Onder meer vanuit Brazilië en Argentinië is interesse in Davids, die over een eventuele voortzetting van zijn eigen profloopbaan niks kan zeggen. Hij moet lachen om de suggestie dat hij voor ADO Den Haag een bruikbare versterking zou zijn. „Het is jammer dat ze steeds een voorsprong verspelen. Ik hoop dat ADO in de eredivisie blijft. Zo’n grote stad verdient een eredivisieclub, dat is ook goed voor het voetbal.’’

Eén van de handtekeningenjagers vraagt aan Davids hoe het was om bij Juventus met Zinedine Zidane in één elftal te spelen. ,,Ach, hij kon wel aardig ballen.’’
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo mei 06, 2009 11:37 pm

voor wat het waard is: het AD meldt dat de nederlandse enclave te koop staat in madrid. ze willen er maar 100.000.000 voor. :ikbenik.gif:

999

Bericht door 999 » do mei 07, 2009 12:56 am

Donkey Shot schreef:voor wat het waard is: het AD meldt dat de nederlandse enclave te koop staat in madrid. ze willen er maar 100.000.000 voor. :ikbenik.gif:
We hebben aan een dikkertje meer dan genoeg .. DS ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 29, 2009 10:50 am

Xtratime.org
Peña Atlética Corraleña (who have 284 members in a village of 6,000 people) hand out a prize every year to the player who scores the first goal of the season for Atlético. Heit scored Atlétis opener against Málaga in the league.

These are the things that he was given by the PAC:
-His weight in wine (25 boxes, 115 bottles of wine)
-His age in ham (24 kg ham, he was 24 when he scored that goal)
-Manchego cheese from his height (9 manchengo cheeses)
-His shoe number determined how many liters of wine he got (45 liters of oil)

He also got this as an addition:
-64 packs of beer, 320 liters.
-12 piglets
Dus als de prestaties volgend jaar wat minder zijn van Heit, dan hebben we hier een reden. Zeker als John ook nog een twitteraccount zou hebben. Want je kunt je helemaal suf tweeten (en drinken en eten) met zo'n prijs.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » za mei 30, 2009 8:23 am

Everton stuurt Andy van der Meyde vlak voor FA Cup-finale tegen Chelsea de deur uit

Werkloos maar toch gelukkig

LIVERPOOL, zaterdag

Andy van der Meyde (29) is contractueel nog speler van Everton, dat vandaag de FA Cup-finale speelt tegen het Chelsea van Guus Hiddink. De ex-Ajacied is echter al op vakantie gestuurd door manager David Moyes. Bijzonder, want Van der Meyde stond aan de basis van de zege op aartsvijand Liverpool in de vierde ronde van de FA Cup. De vleugelaanvaller heeft een aflopend contract en nog geen nieuwe club. Ondanks alles is hij een gelukkig mens. Het gaat namelijk eindelijk beter met zijn dochter Dolce, die ruim twee jaar geleden veel te vroeg en met diverse complicaties werd geboren.

Het inmiddels 26 maanden oude dochtertje van Andy van der Meyde heeft sinds haar geboorte vaker in een ziekenhuisbed geslapen dan thuis. Dolce kwam onder andere met onvolgroeide longen ter wereld en had maandenlang 24 uur per dag speciale medische zorg nodig. Haar voetballende vader hield de reden voor zijn door angst geteisterde dagen lange tijd geheim. Zelfs voor zijn trainer David Moyes, die hem afgepeigerd door het slaaptekort op het trainingsveld zag verschijnen.

Terwijl zijn werkgever snakte naar de vleugelflitser die ze in 2005 met hoge verwachtingen van Internazionale hadden gekocht, leerden de geboren Arnhemmer en zijn Engelse vriendin hoe ze hun kind via een computer moesten voeden. „Een vreselijk moeilijke tijd, waarin voetbal voor mij totaal niet telde”, blikt hij terug.

Omdat niemand de problemen van Van der Meyde kende, kwam de geruchtenmachine op gang. Hij zou de wallen onder zijn ogen oplopen in hippe uitgaansgelegenheden op Victoria Street, was het hardnekkigste verhaal. „Ik heb een tijd mijn mond gehouden, omdat zoiets toch niet geheim blijft als je een paar mensen inlicht. We wilden niet dagelijks met vragen en verhalen in de tabloids geconfronteerd worden”, zegt Van der Meyde nu.

De achttienvoudig international stond er op het moment van zijn ontboezeming al niet zo goed op bij Everton. Hij pakte een domme rode kaart in zijn eerste derby met Liverpool, was vaak geblesseerd en in augustus 2006 belandde hij ’s nachts op de EHBO. Kwaadwillenden hadden volgens hem wat in zijn drankje gegooid. „Ik ontken niet dat ik af en toe graag de stad inga, maar het is onzin dat ik niet weet hoe een prof hoort te leven.”

Nadat Van der Meyde Moyes vertelde over de situatie thuis, was er eventjes begrip bij zijn trainer. Toen hij vervolgens van de ene in de andere blessure viel, verdween de acceptatie. „Afgelopen zomer had ik een goede voorbereiding, maar liep ik vlak voor het begin van de competitie een scheur van zes centimeter in een hamstring op. Toen ik fit was, kreeg ik nauwelijks nog kansen.

Meerdere malen kreeg ik te horen dat ik bij de groep zat, maar als ik in het stadion arriveerde, mocht ik op de tribune gaan zitten.”

Enkele maanden geleden kreeg Van der Meyde te horen dat zijn aflopende contract niet vernieuwd zou worden. Aan het begin van vorige week stuurde Moyes hem al met vakantie. Slechts 24 keer in vier jaar tijd trok hij een wedstrijdshirt van Everton aan. Eén keer was zijn bijdrage echt relevant: hij gaf de voorzet waaruit Dan Gosling scoorde tegen Liverpool, in de verlenging van de replay in vierde ronde van de FA Cup van dit seizoen. „Dus ik heb toch een bijdrage geleverd aan het bereiken van de finale”, zegt Van der Meyde schertsend. „Het is allemaal niet zo gelopen als ik had gehoopt, dat is wel duidelijk”, vervolgt hij berustend. „Voor de fans en de spelers hoop ik dat Everton de FA Cup wint. Wat ik de trainer gun? Daar zeg ik maar niets over. Wayne Rooney heeft ook een keer iets over hem geroepen en kreeg een rechtszaak aan zijn broek.”

Dolce is inmiddels een levendig kind. „Het gaat goed met haar. In de voorbije twee jaren is er een aantal clubs geweest die me wilden huren, maar we wilden het Dolce niet aandoen om van ziekenhuis en artsen te wisselen. Bij Everton hadden ze daar geen begrip voor, ze dachten dat ik bleef zitten voor het geld. Dat Dolce de reden was dat ik wilde blijven kwam blijkbaar niet in ze op. Inmiddels kunnen we met Dolce verhuizen. Alles is bespreekbaar, ook Nederland. Ik sta iedere dag op de lopende band en ben topfit. Dat hoop ik nu eens een tijdje te blijven. Moyes is een waardeloze vent die me probeerde kapot te maken, maar dat is hem dus echt niet gelukt, hè. Schrijf me nog niet af.”
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 05, 2009 10:20 am

Het is van voetbalzone maar toch:

De voorkeur van Josep Guardiola ging in eerste instantie uit naar Luis Felipe van Deportivo la Coruña, maar de oud-verdediger van Ajax heeft inmiddels een prijskaartje van tien miljoen euro. (Marca)

HOE DAN?????
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 05, 2009 11:08 am

Wat dat niet een lievelingetje van SWS of hoe heette dat meisje dat destijds hier op AT kwam?

Plaats reactie