Blind heeft geen zak te maken met het aanblijven van Van Basten, behalve dat het hem wellicht zijn eigen baan kan kosten.MVH schreef:Ik hoop dat Blind het wel ziet![]()
Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Moderator: mods
Re: Wie moet Marco van Basten opvolgen?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Misschien moeten we voor elke nationaliteit een trainer nemen. Als Suarez en Silva en weet ik veel nog niet nl spreken hoe doe het danMVH schreef:Ik hoop dat Blind het wel zietjamie schreef:Ja maar Marco is niet capabel. Hij is een fluts coach. Hij moet gewoon oprotten. Wie dan niet ziet is gewoon blind of stom.![]()
Co Adriaanse lijkt mij de beste optie, maar durft Ajax het nog een keer aan met deze man? De goede ruiter volgt dan het goede paard op. Rijkaard kan me ook wel bekoren. Maar welke goede buitenlander wil dit zooitje graag trainen? Hij moet wel weten waar hij aan begint.

-
Het zou misschien niet eens zo'n slecht idee zijn. Ajax is van voorloper (Michels' totaalvoetbal en het 4-3-3 van Van Gaal) verworden tot zielige achterblijver die ingehaald wordt door PSV en vormalige subtoppers.Jöhnk schreef:Misschien moet Ajax eens over de grens kijken. Naast de onhaalbare namen ben ik niet kapot van dit lijstje.Daniel_vT schreef:Ah dat is de volgende. Wie hebben we nu bij elkaar gesprokkeld met zijn allen? Ron Jans, Gert-Jan Verbeek, Co Adriaanse, Louis van Gaal, Guus Hiddink, Michael Laudrup, Foppe de Haan? Ben ik nog iemand vergeten?Vedette-10- schreef:Als Van Basten wordt ontslagen, zie ik graag Laudrup komen.
Sammer, Rangnick, Sollied, Deschamps, dat soort namen zou Ajax ook eens moeten overwegen.
Er moet een nieuwe visionair aan het roer komen. Iemand die een nieuwe kijk heeft op het voetbal. En dan misschien niet voetbaltechnisch, maar naar randzaken die ervoor kunnen zorgen dat je een team hebt dat psychologisch en fysiek in topconditie is.
Dat mis ik bij Van Basten. Hij lijkt alles te doen zoals hij ooit gevoetbald heeft. Van Basten was een einzelganger en je ziet aan alles dat zijn selectie daar grote moeite mee heeft.
Whitey on the moon.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Even geheel los van de schuldvraag, mogelijke oplossingen en wat dies meer zij...
Ik ben onderhand zó ongelooflijk ziek van deze onzin, zeg... Ik vind er echt geen reet meer aan om naar Ajax te kijken. Al jaren niet meer.
Waarom wíl het nou godverdomme niet?
Alle redenen die de club geeft ("jonge ploeg", "moet groeien", "heeft tijd nodig", "geen leiders", "gebrek aan ervaring", "gebrek aan concentratie tegen kleinere clubs", etc. etc.) zijn allemaal plausibel, maar hallo: waarom zitten ze in Enschede, Alkmaar, Heerenveen en nog een aantal plaatsen al een paar jaar naar een elftal te kijken, dat tot positiespel in staat is - en wij al járen niet? Waarom gaat het maar geen samenhang vertonen? Waarom gróeit er niks? Wat is er godverdomme aan de hand met deze club? Wat is dat toch met die naar zelfdestructie neigende dysfunctionaliteit van onze Ajax-elftallen?
Het lijkt god-god-godverdomme wel alsof er een fucking vloek op rust!
Wat is dit?
Ik beweer in deze posting niks zinnigs, dat weet ik. Ik roep alleen maar wat dingen die jullie ook allemaal wel weten. Maar ik moest het even kwijt. En sorry van het vloeken.
Godverdegodverdómme, wat ben ik dit ZAT!!!
K.
Ik ben onderhand zó ongelooflijk ziek van deze onzin, zeg... Ik vind er echt geen reet meer aan om naar Ajax te kijken. Al jaren niet meer.
Alle redenen die de club geeft ("jonge ploeg", "moet groeien", "heeft tijd nodig", "geen leiders", "gebrek aan ervaring", "gebrek aan concentratie tegen kleinere clubs", etc. etc.) zijn allemaal plausibel, maar hallo: waarom zitten ze in Enschede, Alkmaar, Heerenveen en nog een aantal plaatsen al een paar jaar naar een elftal te kijken, dat tot positiespel in staat is - en wij al járen niet? Waarom gaat het maar geen samenhang vertonen? Waarom gróeit er niks? Wat is er godverdomme aan de hand met deze club? Wat is dat toch met die naar zelfdestructie neigende dysfunctionaliteit van onze Ajax-elftallen?
Wat is dit?
Ik beweer in deze posting niks zinnigs, dat weet ik. Ik roep alleen maar wat dingen die jullie ook allemaal wel weten. Maar ik moest het even kwijt. En sorry van het vloeken.
K.
Still alive...
-
Ik snap je volledig Ko. Op dit moment zie ik Ajax nooit en te nimmer meer kampioen worden.Kowalczyk schreef:Even geheel los van de schuldvraag, mogelijke oplossingen en wat dies meer zij...
Wat is dit?
K.
Whitey on the moon.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Zou Ancelotti na dit seizoen niet weg gaan bij Milan? 

Misschien moeten we gewoon concluderen dat de spelers niet goed genoeg zijn!
ik denk dat weinig spelers van dit Ajax bij AZ zouden spelen. Zelfs Suarez zou niet bij AZ beginnen, gewoon omdat hij te onberekenbaar is en van Gaal met elham en dembele betere en constantere alternatieven heeft!
ik denk dat weinig spelers van dit Ajax bij AZ zouden spelen. Zelfs Suarez zou niet bij AZ beginnen, gewoon omdat hij te onberekenbaar is en van Gaal met elham en dembele betere en constantere alternatieven heeft!
Column: Ajax is Ajax niet meer
03-05-09
Zondagmiddag 3 mei. Het zonnetje schijnt en ik maak me op voor een lekkere middag voetbal. Ajax speelt uit tegen Sparta dus dat mag eigenlijk geen probleem zijn. FC Twente ontvangt AZ dus is er nog hoop voor ons aller Ajax.
AjaxF-side.NL
14.33 uur. Ik kijk naar Ajax in een prachtig nieuw uitshirt. Dit kan een mooie middag worden denk ik bij mezelf. Al gauw heb ik in de gaten dat het op de een of andere manier niet loopt binnen onze ploeg. Foute passes en een gemis aan kansen stellen mij telleur. Ik denk maar 1 ding..... Nee Ajax, jullie gaan me toch niet weer telleurstellen zoals al zo vaak is gebeurd dit seizoen. Een beetje zappend op tv zie ik ook Twente-AZ en er valt mij 1 ding op. Daar is wel beleving en passie om er een mooie middag van te maken. Perez geniet en toont passie en ontvangt geel. Ach ja kan hij wel hebben. Elia vliegt weer langs de zijlijn en laat zien dat hij de jeugdopleiding van Ajax met glans heeft doorstaan.
Terug zappend naar Eredivisie Live 2 komen mijn helden niet uit de verf. Verbaasd zie ik mijn vrienden ballen weggeven aan de tegenstander en begin al langzaam te koken van binnen. Dit zal toch niet weer zo,n middag worden! Mijn gevreesde vermoeden blijkt ook nog uit te komen. Ajax kan met een 2-0 achterstand achter de thee. Ach denk ik, ik neem een lekker biertje en de jongens zullen zich vast hervinden in de tweede helft. Niets blijkt minder waar en met ongeloof zie ik MIJN AJAX verder wegzinken. Ik heb nog enige hoop op Louis van Gaal en dat hij met zijn team nog iets kan bewerkstellen in Enschede. Niets blijkt minder waar en de ploeg uit Enschede doet waar het al het hele seizoen goed in is, winnen.
Niks meer dan lof voor de ploeg van Steve McLaren want zij hebben deze tweede plek verdient. Volgende week komt de ploeg uit Enschede op bezoek in de Arena. Een wedstrijd die nergens meer om gaat of toch wel? Ja Marco het gaat nog wel degelijk om iets. Wij eisen een waardig Ajax en niet een team dat van los zand aan elkaar hangt. Je eigen positie binnen Ajax kan je zelf invullen maar voor ons als supporters is een waardig afscheid van het seizoen op zijn plaats.
Door deze wanvertoning heeft de redactie van ajaxf-side.nl besloten om GEEN wedstrijdverslag te publiceren(onnodig getyp) en feliciteert FC Twente met het behalen van de tweede plaats.

Van Basten ontslaan an sich bewerkstelligt natuurlijk helemaal niets. Het heeft pas zin als je er op vooruit kunt gaan door een kwalitatief betere staf aan te stellen. Maar welke trainers zijn er beschikbaar?
Nederlandse trainers als Hiddink, Van Gaal, Rutten en Jol liggen sowieso vast en komen niet.
Adriaanse is beschikbaar. Iemand met een negatief verleden binnen de club en iemand die stevig in zijn zadel moet zitten, wil hij geen gekke dingen doen. De vraag is of Ajax hem dat kan bieden (en of hij naar Ajax zou willen).
Buitenlandse trainers als Le Guen, Rangnick, Hitzfeld, Sammer en Bielsa liggen allemaal vast. De vraag is of ze hun huidige functies zouden willen opgeven voor een functie bij Ajax. Le Guen speelt nu met PSG om de titel in Frankrijk, Rangnick doet hetzelfde in Duitsland (met een club waar heel veel mogelijk is) en de overige drie zitten allemaal vast bij een nationale bond.
Deschamps is beschikbaar, maar wil hij naar Ajax? Eriksson is ook beschikbaar (maar nog los van of hij bij Ajax zou passen), gaat hij waarschijnlijk weer naar de Premier League.
Er is nu eenmaal niet zo veel mogelijk. Kun je zo'n naam halen, dan zou ik het doen. Maar ik houd zeker liever Van Basten dan dat ik straks met iemand als Ron Jans, Gert-Jan Verbeek of Robert Maaskant zit opgescheept.
Nederlandse trainers als Hiddink, Van Gaal, Rutten en Jol liggen sowieso vast en komen niet.
Adriaanse is beschikbaar. Iemand met een negatief verleden binnen de club en iemand die stevig in zijn zadel moet zitten, wil hij geen gekke dingen doen. De vraag is of Ajax hem dat kan bieden (en of hij naar Ajax zou willen).
Buitenlandse trainers als Le Guen, Rangnick, Hitzfeld, Sammer en Bielsa liggen allemaal vast. De vraag is of ze hun huidige functies zouden willen opgeven voor een functie bij Ajax. Le Guen speelt nu met PSG om de titel in Frankrijk, Rangnick doet hetzelfde in Duitsland (met een club waar heel veel mogelijk is) en de overige drie zitten allemaal vast bij een nationale bond.
Deschamps is beschikbaar, maar wil hij naar Ajax? Eriksson is ook beschikbaar (maar nog los van of hij bij Ajax zou passen), gaat hij waarschijnlijk weer naar de Premier League.
Er is nu eenmaal niet zo veel mogelijk. Kun je zo'n naam halen, dan zou ik het doen. Maar ik houd zeker liever Van Basten dan dat ik straks met iemand als Ron Jans, Gert-Jan Verbeek of Robert Maaskant zit opgescheept.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Die laatste 3 mogen van mij de A2 nog genees op komen laat staan voor de Arena. Alleen Co of Louis
Van Basten moet natuurlijk gewoon blijven. Mocht hij toch gaan dan hoop ik dat Adriaanse terugkeert. Maar goed, ik verwacht niet dat enige trainer een beter eerste seizoen draait dan van Basten, tenzij de samenstelling van de selectie drastisch verandert.
I think I lost my fucking headache
Wat was het vandaag verschrikkelijk zeg.... ik heb me er niet toen kunnen zetten om Studio Sport nog eens te gaan kijken. Desondanks moet van Basten gewoon aanblijven. Ik herhaal wat ik eerder gezegd heb: rust en continuiteit, daar win je titels mee. Emotioneel is dat nu moeilijk te accepteren, maar dergelijke 'waarheden' veranderen niet ineens na nog een nederlaag.
Waarom, in godsnaam, moet van Basten "gewoon" blijven volgens jou?LucaS schreef:Van Basten moet natuurlijk gewoon blijven. Mocht hij toch gaan dan hoop ik dat Adriaanse terugkeert. Maar goed, ik verwacht niet dat enige trainer een beter eerste seizoen draait dan van Basten, tenzij de samenstelling van de selectie drastisch verandert.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Lucas vindt van Basten een prima coach, Daniel. Het niet verwachten dat er ook maar iemand is die een beter eerste seizoen kan draaien dan vBasten is echt niet serieus te noemen. Sorry. Koster deed het met minder al beter, maar dat zal dan wel een geniale trainer zijn.
Zoek balans in je elftal neem Berg erbij of Koe als vast aanspeelpunt in de spits zoek een middenvelder type de Zeeuw of Schaars die het overzicht houd en ipv Olequer en een linksback 2 echte stevige verdedigers die een man uit de wedstrijd kan spelen. En aub geen Sno,Anita, Bakkie of weet ik veel niks aankopen. Anita vind ik te licht en paast heel slecht. En als laatste doe wat aan die kabouter lengte's voorin en achterin.
Houden na Bassies vertrek
Steek
G v/d Wiel
Toby A
Wielaert
Vermaelen
Vertoghen
Gabri
Enoh
Aisatti
Micky laatste kans
Dario
Suarez gaat weg denk ik weer elk jaar het zelfde voor de Hoofdprijs op het laatst
Kopen M Berg, Elia en een linksback een hele goeie middenvelder (zeeuw schaars) en type Alex of Stam voor achterin.
Erom heen al zeer talentvolle jeugd die echt het verschil maken.
Een trainer die de mentaliteit en agressie en positie spel in het veld laat terugzien maar ook automatisme.
Dus Co je bent aangenomen.
Houden na Bassies vertrek
Steek
G v/d Wiel
Toby A
Wielaert
Vermaelen
Vertoghen
Gabri
Enoh
Aisatti
Micky laatste kans
Dario
Suarez gaat weg denk ik weer elk jaar het zelfde voor de Hoofdprijs op het laatst
Kopen M Berg, Elia en een linksback een hele goeie middenvelder (zeeuw schaars) en type Alex of Stam voor achterin.
Erom heen al zeer talentvolle jeugd die echt het verschil maken.
Een trainer die de mentaliteit en agressie en positie spel in het veld laat terugzien maar ook automatisme.
Dus Co je bent aangenomen.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ik ook voor het eerst ben ik met mijn vrouw en kind en de hond wezen wandelen... Ben er gewoon klaar mee... Kost me weer zoveel moeite om het goed te maken thuis..Ronald! schreef:Wat was het vandaag verschrikkelijk zeg.... ik heb me er niet toen kunnen zetten om Studio Sport nog eens te gaan kijken. Desondanks moet van Basten gewoon aanblijven. Ik herhaal wat ik eerder gezegd heb: rust en continuiteit, daar win je titels mee. Emotioneel is dat nu moeilijk te accepteren, maar dergelijke 'waarheden' veranderen niet ineens na nog een nederlaag.
Hoezo Emotioneel? deze trainer krijgt al geruime tijd en meer dan geruime tijd dit Ajax aan het voetballen... Elke voor van progressie onder een nieuwe trainer heb ik en waarschijnlijk nog veel meer onder ons niet of nauwelijks gezien. En kijkend naar het komend seizoen heeft hij ook nog eens div. spelers mijn zijn wispelturigheid en zijn wissel beleid beschadigd.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Onze selectie is individueel gezien gewoon uitstekend. Op de een of andere manier lukt het Van basten maar niet om er een team van te maken. Let maar op als spelers straks weg gaan. Die doen het bij andere ploegen gewoon prima. Kijk naar de Pasanens, de Escudes, de Grygera's en de Perezzen van deze wereld. Noem ze allemaal op. Konden bij Ajax nooit echt op waardering rekenen, maar bewijzen al jaren dat ze wel degelijk kunnen ballen. Ajax is los zand. Het wordt tijd dat er met wat cement beton van wordt gemaakt.
-
Klopt, en wat is daar nog voor nodig? Juist: een tacticus. De rest van de staf mag blijven, want ze hebben allemaal hun meerwaarde. Maar dat het zo'n prutswerk is geworden, is logisch: je laat een technicus de taktiek bepalen.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik twijfel eerlijk gezegd over de hele staf. Het zijn wat pensionada's die dit volgens mij meer als een tijdverdrijf met wat vriendjes zien. Ik mis die passie in hun ogen, bij allemaal.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Perez was een enorme teleurstelling in menig opzicht, van hem had ik veel meer verwacht, maar die andere drie zijn hier toch gewoon gewaardeerde spelers geweest, van wie iedereen wel kon zien hoe goed ze waren?El Clavo schreef:Kijk naar de Pasanens, de Escudes, de Grygera's en de Perezzen van deze wereld. Noem ze allemaal op. Konden bij Ajax nooit echt op waardering rekenen, maar bewijzen al jaren dat ze wel degelijk kunnen ballen.
Ik in elk geval wel...
K.
Still alive...
- Kowalczyk
- Contacteer:
Ik ook.El Clavo schreef:Ik twijfel eerlijk gezegd over de hele staf. Het zijn wat pensionada's die dit volgens mij meer als een tijdverdrijf met wat vriendjes zien. Ik mis die passie in hun ogen, bij allemaal.
K.
Still alive...
-
Het lijkt hobby, inderdaad. Maar dat ze allemaal bepaalde bagage hebben waarmee ze spelers kunnen helpen in hun ontwikkeling als speler, lijkt mij duidelijk.El Clavo schreef:Ik twijfel eerlijk gezegd over de hele staf. Het zijn wat pensionada's die dit volgens mij meer als een tijdverdrijf met wat vriendjes zien. Ik mis die passie in hun ogen, bij allemaal.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Grygera misschien wel, al was hij op dit forum iig nooit onomstreden. Pasanen en Escude zijn eigenlijk nooit populair geweest in Amsterdam. Als ik trouwens weer aan die tijd terug denk verlang ik bijna weer naar Koeman....
Ik kan er misschien nog wel tig opnoemen die hier matig presteerden en in topcompetities het gewoon prima doen. Ik ben het met die lastige Vedette eens, we hebben een tacticus EN een peoplemanager nodig. Waarom vreten ze tegen AZ wel het gras op en tegen Sparta weer niet?

Ik kan er misschien nog wel tig opnoemen die hier matig presteerden en in topcompetities het gewoon prima doen. Ik ben het met die lastige Vedette eens, we hebben een tacticus EN een peoplemanager nodig. Waarom vreten ze tegen AZ wel het gras op en tegen Sparta weer niet?
-
En waarom is Neeskens dan niet de ideale versterking in de technische staf?
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Wat zou volgens jou zijn toegevoegde waarde zijn? Ik vind hem een beetje een 'Jantje Wouters' de tweede eerlijk gezegd.