De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey

Re: De Marco van Basten-topic

Bericht door wimpey » za mei 02, 2009 8:33 am

Lijkt me normaal, maar toch:

Marco van Basten evalueert Ajacieden Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Marco van Basten zit met zijn spelers afzonderlijk om tafel om de afgelopen maanden te bespreken en alvast vooruit te kijken naar komend seizoen. "We zijn begonnen met de evaluatiegesprekken", bevestigt de trainer van Ajax, die pas met een paar Ajacieden een onderhoud heeft gehad. "Het streven is om voor de vakantie elke speler gesproken te hebben. Maar het is een grote groep, dus ik weet nu nog niet of dat helemaal gaat lukken."

Van Basten gaat niet inhoudelijk in op de gesprekken. "Maar het spreekt voor zich dat zowel de speler als ik kunnen uitspreken wat we vinden dat er goed is gegaan en wat voor verbetering vatbaar is. We moeten het ook niet spannender maken dan het is, het is niet meer dan normaal om dit soort gesprekken te voeren, vind ik." Ook het functioneren van de trainer zelf komt aan de orde. "Natuurlijk is het voor mij van belang om te horen wat een speler van mijn werkwijze vindt, dus dat komt ook ter sprake."

Harm

Bericht door Harm » za mei 02, 2009 9:32 am

Kaboem schreef:
Bertje schreef:
Peter schreef:Hij doet meer inderdaad. Ik weet alleen wel een beetje wat hij doet en laten we eerlijk zijn dat voetballers minder professioneel zijn. Zie je hem Suarez al vertellen dat hij video-analyses van zichzelf moet bekijken? Ja leuk, maar dat doen ze dus heus niet. Hij was groots bij het hockey, maar dat biedt dus totaal geen garantie dat de voetballers hem pruimen.
Uh, bij AZ bekijken de spelers ook gewoon video-analyses van zichzelf.
In hoegenaamd elke teamsport. AZ is een voorloper in de voetbalwereld. Maar ook Ajax praat tegenwoordig met een video-analist.
Niet, bij AZ hebben de spelers de mogelijkheid om beelden van zichzelf te bekijken. Ik heb Van Gaal zelf op Radio 538 horen zeggen dat dit echter niet voor alle spelers geldt. Sommige spelers kunnen e rnamelijk niet tegen wanneer ze beelden van zichzelf terugzien, dan blijven ze daarin hangen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 02, 2009 10:02 am

Het is inderdaad niet verplicht om te kijken. Maar iedere speler krijgt beelden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Zuidema

Bericht door Zuidema » za mei 02, 2009 11:13 am

Van Basten gaat niet inhoudelijk in op de gesprekken. "Maar het spreekt voor zich dat zowel de speler als ik kunnen uitspreken wat we vinden dat er goed is gegaan en wat voor verbetering vatbaar is. We moeten het ook niet spannender maken dan het is, het is niet meer dan normaal om dit soort gesprekken te voeren, vind ik." Ook het functioneren van de trainer zelf komt aan de orde. "Natuurlijk is het voor mij van belang om te horen wat een speler van mijn werkwijze vindt, dus dat komt ook ter sprake."
Op zich is er natuurlijk niks mis met dit stuk informatie-overdracht over en weer. Toch zou ik wel op mijn hoede zijn als ik met een leidinggevende zo'n gesprek voerde. Kritiek op de baas, hoe goed gepresenteerd ook, blijft toch vaak ergens op een vervelende manier hangen in zijn knar en kan zich zo vroeg of laat tegen je keren. Ik denk dan ook niet dat Marco erg veel relevante info van zijn spelers over zijn functioneren te horen zal krijgen. Maar ja, wat is het alternatief?

Toppie

Bericht door Toppie » za mei 02, 2009 11:18 am

Laat Marco zichzelf maar lekker evalueren hoe die z'n wisselbeleid hanteerde en de verkeerde keuzes Clown Bassie :kots:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za mei 02, 2009 12:04 pm

Zuidema schreef:

Op zich is er natuurlijk niks mis met dit stuk informatie-overdracht over en weer. Toch zou ik wel op mijn hoede zijn als ik met een leidinggevende zo'n gesprek voerde. Kritiek op de baas, hoe goed gepresenteerd ook, blijft toch vaak ergens op een vervelende manier hangen in zijn knar en kan zich zo vroeg of laat tegen je keren. Ik denk dan ook niet dat Marco erg veel relevante info van zijn spelers over zijn functioneren te horen zal krijgen. Maar ja, wat is het alternatief?
Hoe vond je het zelf gaan? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Zuidema

Bericht door Zuidema » za mei 02, 2009 12:13 pm

Duke schreef: Hoe vond je het zelf gaan? :smallgrin.gif:
Hehe... :smallgrin.gif:

"Ik vond het een zeer verrijkend en openhartig gesprek en heb een duidelijk beeld gekregen van de zaken die bij mij nog voor verbetering vatbaar zijn en hoe ik dat zo effectief en efficient mogelijk kan aanpakken." :666.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mei 03, 2009 11:37 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Kaboem

Bericht door Kaboem » za mei 02, 2009 1:35 pm

Bertje schreef:Het is inderdaad niet verplicht om te kijken. Maar iedere speler krijgt beelden.
Het is niet verplicht, maar wat de spelers waarschijnlijk niet weten is dat de trainer kan zien wie hoe lang naar welke beelden heeft zitten kijken.
Bertje for President!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 02, 2009 8:30 pm

Zuidema schreef:Op zich is er natuurlijk niks mis met dit stuk informatie-overdracht over en weer. Toch zou ik wel op mijn hoede zijn als ik met een leidinggevende zo'n gesprek voerde. Kritiek op de baas, hoe goed gepresenteerd ook, blijft toch vaak ergens op een vervelende manier hangen in zijn knar en kan zich zo vroeg of laat tegen je keren. Ik denk dan ook niet dat Marco erg veel relevante info van zijn spelers over zijn functioneren te horen zal krijgen. Maar ja, wat is het alternatief?
Dat hangt echt van de baas af. Bij mij werkt het juist positief als mensen durven te zeggen wat ik kan verbeteren. Ik daag ze ook uit om het te doen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo mei 03, 2009 11:40 am

Neefkens schreef: Dat hangt echt van de baas af. Bij mij werkt het juist positief als mensen durven te zeggen wat ik kan verbeteren. Ik daag ze ook uit om het te doen.
Dat kan natuurlijk, het verschilt van persoon tot persoon. Ik ben door slechte ervaringen daarmee wel een heel stuk voorzichtiger geworden.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mei 03, 2009 2:41 pm

Had eigenlijk het hele seizoen zoiets van “laten we van basten een kans geven” maar ben der nu eigenlijk wel klaar mee.
YNWA

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 3:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 03, 2009 3:41 pm

Ik kan hier nu ook écht niets meer van maken. :blush.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mei 03, 2009 3:44 pm

Ik zou het ook verrekte knap vinden als je nu nog iets positiefs weet te melden haha. Alhoewel, we hebben wel even gezien hoe verliezen in ons nieuwe uitshirt er uit ziet. Kunnen we vast een beetje wennen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo mei 03, 2009 3:50 pm

hmm onze wereld coach gaf toch een aardig aanzetje voor zijn evaluatie...
Weer op zoek naar een Interim coach..

999

Bericht door 999 » zo mei 03, 2009 3:54 pm

En dan te bedenken dat we in het nieuwe seizoen een nog moeilijker voorbereiding zullen hebben ..
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 03, 2009 3:57 pm

Neefkens schreef:Ik kan hier nu ook écht niets meer van maken. :blush.gif:
Ik ook niet hoor.. wat het nou ooit nog moet worden met ons cluppie ik weet het niet.. ik zie echt geen lichtpuntjes meer hoor.. vroeg of laat is bij ons het geld ook op en ben je definitief fnoord2 aan het worden.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 3:58 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo mei 03, 2009 3:58 pm

mattie schreef:hmm onze wereld coach gaf toch een aardig aanzetje voor zijn evaluatie...
Hoezo dan?

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo mei 03, 2009 4:07 pm

InnerHarbour schreef:Had eigenlijk het hele seizoen zoiets van “laten we van basten een kans geven” maar ben der nu eigenlijk wel klaar mee.
Ja. Same here.

Tegen Volendam uit de beker vliegen. Op 4 februari kansloos zijn voor de titel. In het voorjaar plotseling aardig gaan voetballen, omdat Aissati zo belangrijk is, maar vervolgens in de cruciale ontknoping tien goals tegen krijgen in de laatste twee uitwedstrijden, waardoor je uiteindelijk uitkomt op bijna evenveel tegengoals als Feyenoord - en nota bene PSV je nog voorbij kan!

En maar zeggen hoe dat je allemaal verbaast!

Kom op zeg... Wegwezen.

K.
Still alive...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 4:10 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do jan 07, 2010 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Toppie

Bericht door Toppie » zo mei 03, 2009 4:22 pm

Neefkens schreef:Ik kan hier nu ook écht niets meer van maken. :blush.gif:
Eindelijk, is was al bang dat je hem ging verdedigen

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 9:41 pm

niks

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 03, 2009 11:39 pm

Kowalczyk schreef:
InnerHarbour schreef:Had eigenlijk het hele seizoen zoiets van “laten we van basten een kans geven” maar ben der nu eigenlijk wel klaar mee.
Ja. Same here.

Tegen Volendam uit de beker vliegen. Op 4 februari kansloos zijn voor de titel. In het voorjaar plotseling aardig gaan voetballen, omdat Aissati zo belangrijk is, maar vervolgens in de cruciale ontknoping tien goals tegen krijgen in de laatste twee uitwedstrijden, waardoor je uiteindelijk uitkomt op bijna evenveel tegengoals als Feyenoord - en nota bene PSV je nog voorbij kan!

En maar zeggen hoe dat je allemaal verbaast!

Kom op zeg... Wegwezen.

K.
Amen!
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » zo mei 03, 2009 11:43 pm

Er is zoveel krediet gegeven dit jaar aan MvB/Ajax en toch wordt elk jaar weer de grens opgezocht. Ik ben hier echt goed ziek van en dan ben ik nog verplicht om g*dverdomme volgende week ook nog met 3 nieuwkomers naar Ajax-Twente te gaan. Marco en deze spelers kunnen wat mij betreft echt de pot op, voor deze situatie zijn ze als team (spelers + coach) verantwoordelijk, dat kan er nooit maar 1 zijn. Zowel gebrek aan kwaliteit bij de trainer als in de spelersgroep :1evil.gif:

Plaats reactie